Farlige folk i trafikken
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Farlige folk i trafikken
På vei ut av Oslo i dag tidlig, hadde jeg en liten "hendelse". Jeg er på E18 akkurat ved Esso på Ramstadsletta. Det er 3 felt der, jeg ligger i midten. Det er sånn middels trafikk, og farten er ca 80. I filen til høyre, litt foran meg, ligger det en liten rød bil. Den er akkurat så mye foran at jeg ser blinklyset bak, som begynner å blinke for å skifte fil. Jeg blir obs, men tenker at vedkommende venter, siden det ikke er noen biler foran denne røde bilen. Det er altså ingen grunn til å skifte fil akkurat nå. Men sakte begynner bilen å gli over i min fil. Jeg er da på siden av denne bilen, og jeg ser på føreren, samtidig med at jeg gir et lite trykk på hornet. Dama (som forøvrig ser ut til å være fra Somalia) ser på meg uten at hun ser ut til å bry seg om han på to hjul som ligger der, og bare fortsetter filskiftet sitt, og presser meg til å lanesplitte i 80. Jeg er heldigvis forberedt hele tiden, så det er aldri farlig. Jeg ga på litt og kom meg ut av klemma, men denne dama mente tydeligvis at alt var akkurat som det skulle være..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Farlige folk i trafikken
Høres ut som en av deltakerne fra "Canada's Worst Drivers"
[video]http://www.youtube.com/watch?v=UTris5CTtLg[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=UTris5CTtLg[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Farlige folk i trafikken
Idag var jeg ute for en skikkelig skrue.
- Først bryter han vikeplikten for meg i rundkjøringa
- Jeg tuter på han og setter på litt fjernlys bare for å signalisere at det absolutt ikke var OK
- Da begynner han å bråbremse, så jeg tuter et par ggr til og holder selvfølgelig avstand
- Da blir'n helt rabiat og halve overkroppen ut av bilvinduet mens han skriker et eller annet (ørepluggene demper for mye). En ung fyr på 20+/-
(Dette skjer mens han fortsetter å kjøre i lav fart).
- Jeg gir idiot-tegnet pluss finger tilbake og han fortsetter å kjøre ekstra sakte og rykkete
- Det går over fra 60 til 80 og lusekjøringen fortsetter med noen oppbremsinger bare for å teste reaksjonsevnen min tydeligvis...
- Trafikk imot, men etter en stund blir det klart og jeg blinker for å kjøre forbi
- Jeg hadde vel egentlig gjettet hva som skulle skje, og helt riktig han gasser på så jeg ikke skal få kjørt forbi. Greit nok, da kommer vi til neste rundkjøring hvor våre veier skilles ad... Litt i tvil om jeg hadde kjørt forbi hvis han ikke hadde øket farten, det virket som om han kunne være troendes til å svinge inn i meg hvis jeg gjorde det.
Tror faktisk ikke jeg har vært borti en så ekstrem type før, enten var han høy på testosteron eller noe annet...
- Først bryter han vikeplikten for meg i rundkjøringa
- Jeg tuter på han og setter på litt fjernlys bare for å signalisere at det absolutt ikke var OK
- Da begynner han å bråbremse, så jeg tuter et par ggr til og holder selvfølgelig avstand
- Da blir'n helt rabiat og halve overkroppen ut av bilvinduet mens han skriker et eller annet (ørepluggene demper for mye). En ung fyr på 20+/-
(Dette skjer mens han fortsetter å kjøre i lav fart).
- Jeg gir idiot-tegnet pluss finger tilbake og han fortsetter å kjøre ekstra sakte og rykkete
- Det går over fra 60 til 80 og lusekjøringen fortsetter med noen oppbremsinger bare for å teste reaksjonsevnen min tydeligvis...
- Trafikk imot, men etter en stund blir det klart og jeg blinker for å kjøre forbi
- Jeg hadde vel egentlig gjettet hva som skulle skje, og helt riktig han gasser på så jeg ikke skal få kjørt forbi. Greit nok, da kommer vi til neste rundkjøring hvor våre veier skilles ad... Litt i tvil om jeg hadde kjørt forbi hvis han ikke hadde øket farten, det virket som om han kunne være troendes til å svinge inn i meg hvis jeg gjorde det.
Tror faktisk ikke jeg har vært borti en så ekstrem type før, enten var han høy på testosteron eller noe annet...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Farlige folk i trafikken
Har vært ute for noe lignende, men da er det oftest en BMW eller Audi som har hastverk i rushenRuneMC skrev:Idag var jeg ute for en skikkelig skrue.
- Først bryter han vikeplikten for meg i rundkjøringa
- Jeg tuter på han og setter på litt fjernlys bare for å signalisere at det absolutt ikke var OK
- Da begynner han å bråbremse, så jeg tuter et par ggr til og holder selvfølgelig avstand
- Da blir'n helt rabiat og halve overkroppen ut av bilvinduet mens han skriker et eller annet (ørepluggene demper for mye). En ung fyr på 20+/-
(Dette skjer mens han fortsetter å kjøre i lav fart).
- Jeg gir idiot-tegnet pluss finger tilbake og han fortsetter å kjøre ekstra sakte og rykkete
- Det går over fra 60 til 80 og lusekjøringen fortsetter med noen oppbremsinger bare for å teste reaksjonsevnen min tydeligvis...
- Trafikk imot, men etter en stund blir det klart og jeg blinker for å kjøre forbi
- Jeg hadde vel egentlig gjettet hva som skulle skje, og helt riktig han gasser på så jeg ikke skal få kjørt forbi. Greit nok, da kommer vi til neste rundkjøring hvor våre veier skilles ad... Litt i tvil om jeg hadde kjørt forbi hvis han ikke hadde øket farten, det virket som om han kunne være troendes til å svinge inn i meg hvis jeg gjorde det.
Tror faktisk ikke jeg har vært borti en så ekstrem type før, enten var han høy på testosteron eller noe annet...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Farlige folk i trafikken
Dette var en gammel "dass" av en Ford, men akselerasjonen var ganske bra, så muligens en trimmet sak...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Farlige folk i trafikken
Noen må man bare gi opp å kjøre forbi. Løsning kan være å dra frem ett videokamera så han ser det,har sett at det kan hjelpe før.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Innlegg: 91
- Registrert: 09 mai 2012, 12:54
- Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
- Sted: Lørenskog
Re: Farlige folk i trafikken
Sett litt på "Nattpatruljen" på Max tv, og stusser litt på hvorfor Politiet sitter med sin mobil i hånden, snakker i den under kjøring og glemmer ofte å ta på sikkerhetsbeltet.
Medlem Just Girls MC.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Farlige folk i trafikken
De kan gjøre hva de vil for slipper jo unna med det meste feil dem gjør og feil gjør de men kanske de har lov til det siden de er politi.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Farlige folk i trafikken
Skjeldent jeg har det problemet med audien min. Som regel går den for fort. Så lusekjøring er skjeldent et problem.SuperMorten skrev:Har vært ute for noe lignende, men da er det oftest en BMW eller Audi som har hastverk i rushenRuneMC skrev:Idag var jeg ute for en skikkelig skrue.
- Først bryter han vikeplikten for meg i rundkjøringa
- Jeg tuter på han og setter på litt fjernlys bare for å signalisere at det absolutt ikke var OK
- Da begynner han å bråbremse, så jeg tuter et par ggr til og holder selvfølgelig avstand
- Da blir'n helt rabiat og halve overkroppen ut av bilvinduet mens han skriker et eller annet (ørepluggene demper for mye). En ung fyr på 20+/-
(Dette skjer mens han fortsetter å kjøre i lav fart).
- Jeg gir idiot-tegnet pluss finger tilbake og han fortsetter å kjøre ekstra sakte og rykkete
- Det går over fra 60 til 80 og lusekjøringen fortsetter med noen oppbremsinger bare for å teste reaksjonsevnen min tydeligvis...
- Trafikk imot, men etter en stund blir det klart og jeg blinker for å kjøre forbi
- Jeg hadde vel egentlig gjettet hva som skulle skje, og helt riktig han gasser på så jeg ikke skal få kjørt forbi. Greit nok, da kommer vi til neste rundkjøring hvor våre veier skilles ad... Litt i tvil om jeg hadde kjørt forbi hvis han ikke hadde øket farten, det virket som om han kunne være troendes til å svinge inn i meg hvis jeg gjorde det.
Tror faktisk ikke jeg har vært borti en så ekstrem type før, enten var han høy på testosteron eller noe annet...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Farlige folk i trafikken
Tror kanskje SuperMorten var vel kategorisk der
Bremsing fordi man er misfornøyd med den bak er uansett "dobbeltfeil" i mine øyne.
Forrige uke var det en bil som snek i kollektivfeltet, og elbilen foran bremset opp for å sinke ham...
...men det blir feil - da sinker man jo øvrig trafikk også.
(Elbil-sjåføren hadde heldigvis fornuft til å øke farten igjen når han vel oppfattet meg på MC, men ikke uten at det ble en unødig oppbremsing for min del...)
Bremsing fordi man er misfornøyd med den bak er uansett "dobbeltfeil" i mine øyne.
Forrige uke var det en bil som snek i kollektivfeltet, og elbilen foran bremset opp for å sinke ham...
...men det blir feil - da sinker man jo øvrig trafikk også.
(Elbil-sjåføren hadde heldigvis fornuft til å øke farten igjen når han vel oppfattet meg på MC, men ikke uten at det ble en unødig oppbremsing for min del...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Farlige folk i trafikken
Først av alt må jeg si at jeg legger godt merke til hvor forskjellig respekt man får i trafikken, basert på hva slags bil du kjører. Hadde BMW X5 tidligere, og har en Nissan Xtrail nå. Sjåføren er den samme, og kjørestilen likeså. Uansett, episoden jeg husker var at jeg ligger i høyre fil, havner etter hvert bak noen og skal forbi. Har ventet en stund med å kjøre forbi siden jeg ville la BMW'n i venstre fila like bak meg få sjansen til å kjøre først. Men han bare ligger der, like bak meg. Jeg gir på litt, og legger meg ut foran BMW'n og kjører forbi. Da begynner tyskeren å blinke med lysene, gi gass, legge seg opp i rumpa på meg og er helt idiot. Jeg legger meg inn til høyre igjen etter forbikjøringen. Da kommer han opp og kjører forbi meg, jeg får selvsagt fingeren, før han legger seg inn foran meg og bråbremser. Han fortsetter sånn en god stund, bare pga en enkel, og i mine øyne problemfri forbikjøring. Jeg var på vei inn til Oslo vest fra. Jeg stoppet på Shell ved Strand/Stabekk for å få ned blodtrykket. For da kunne jeg blitt drapsmann.. men så kom jeg på at det var min skyld. Jeg kunne jo ikke kjøre sånn lengre, for jeg kjører jo en bil av lavere rang.. og det er ikke fleip en gang.RuneMC skrev:Tror kanskje SuperMorten var vel kategorisk der
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Farlige folk i trafikken
Lavere rang en BMW? Går det ann??SuperMorten skrev:Først av alt må jeg si at jeg legger godt merke til hvor forskjellig respekt man får i trafikken, basert på hva slags bil du kjører. Hadde BMW X5 tidligere, og har en Nissan Xtrail nå. Sjåføren er den samme, og kjørestilen likeså. Uansett, episoden jeg husker var at jeg ligger i høyre fil, havner etter hvert bak noen og skal forbi. Har ventet en stund med å kjøre forbi siden jeg ville la BMW'n i venstre fila like bak meg få sjansen til å kjøre først. Men han bare ligger der, like bak meg. Jeg gir på litt, og legger meg ut foran BMW'n og kjører forbi. Da begynner tyskeren å blinke med lysene, gi gass, legge seg opp i rumpa på meg og er helt idiot. Jeg legger meg inn til høyre igjen etter forbikjøringen. Da kommer han opp og kjører forbi meg, jeg får selvsagt fingeren, før han legger seg inn foran meg og bråbremser. Han fortsetter sånn en god stund, bare pga en enkel, og i mine øyne problemfri forbikjøring. Jeg var på vei inn til Oslo vest fra. Jeg stoppet på Shell ved Strand/Stabekk for å få ned blodtrykket. For da kunne jeg blitt drapsmann.. men så kom jeg på at det var min skyld. Jeg kunne jo ikke kjøre sånn lengre, for jeg kjører jo en bil av lavere rang.. og det er ikke fleip en gang.RuneMC skrev:Tror kanskje SuperMorten var vel kategorisk der
Sent from my GT-I9300
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Farlige folk i trafikken
Ja, en kan jo kjøpe Audi....JohnnyTh skrev:Lavere rang en BMW? Går det ann??SuperMorten skrev:Først av alt må jeg si at jeg legger godt merke til hvor forskjellig respekt man får i trafikken, basert på hva slags bil du kjører. Hadde BMW X5 tidligere, og har en Nissan Xtrail nå. Sjåføren er den samme, og kjørestilen likeså. Uansett, episoden jeg husker var at jeg ligger i høyre fil, havner etter hvert bak noen og skal forbi. Har ventet en stund med å kjøre forbi siden jeg ville la BMW'n i venstre fila like bak meg få sjansen til å kjøre først. Men han bare ligger der, like bak meg. Jeg gir på litt, og legger meg ut foran BMW'n og kjører forbi. Da begynner tyskeren å blinke med lysene, gi gass, legge seg opp i rumpa på meg og er helt idiot. Jeg legger meg inn til høyre igjen etter forbikjøringen. Da kommer han opp og kjører forbi meg, jeg får selvsagt fingeren, før han legger seg inn foran meg og bråbremser. Han fortsetter sånn en god stund, bare pga en enkel, og i mine øyne problemfri forbikjøring. Jeg var på vei inn til Oslo vest fra. Jeg stoppet på Shell ved Strand/Stabekk for å få ned blodtrykket. For da kunne jeg blitt drapsmann.. men så kom jeg på at det var min skyld. Jeg kunne jo ikke kjøre sånn lengre, for jeg kjører jo en bil av lavere rang.. og det er ikke fleip en gang.RuneMC skrev:Tror kanskje SuperMorten var vel kategorisk der
Sent from my GT-I9300
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Farlige folk i trafikken
simpson skrev:Ja, en kan jo kjøpe Audi....JohnnyTh skrev:
Lavere rang en BMW? Går det ann??
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Farlige folk i trafikken
Jeg har lagt merke til at vi på mc må ta ekstra hensyn til små og halv små gamle biler,Audi,BMW og mercedes samt førere i liten lastebil.Av forskjellige grunner er som oftest disse innvolvert i mange ulykker og nesten ulykker.
Vi må også vise klart og tydelig at vi er med i trafikken gjennom vår kjøreadferd og være på hugget hele tiden.
Kan anbefale folk å lese igjennom NMCU`s FULL KONTROLL en gang til for å få det prentet godt inn :-)
http://www.nmcu.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi må også vise klart og tydelig at vi er med i trafikken gjennom vår kjøreadferd og være på hugget hele tiden.
Kan anbefale folk å lese igjennom NMCU`s FULL KONTROLL en gang til for å få det prentet godt inn :-)
http://www.nmcu.org" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++