Blitt litt for tøff i trynet?
Blitt litt for tøff i trynet?
Jeg pendler Mosseveien hver dag, og de som kjører der vet at det er et stadig mareritt med veiarbeid som flytter seg fra dag til dag, uke til uke. Det går rett og slett sakte. Jeg har ikke hatt sykkel lenge, men har ganske raskt lært meg å sette pris på å være liten og kjapp og kommer meg fort fram.
Forrige dagen fikk jeg en liten aha-opplevelse, og jeg vet ikke om det bare er at jeg er litt pysete eller om jeg faktisk kjørte litt tulling.
På vei innover til Oslo er det et strekk etter avkjøring mot Ulvøya hvor det er doble linjer. I enden av strekket er det en uoversiktlig høyresving. Etter at midtrabatten er forsert ved avkjøring til Ulvøya legger jeg meg på den gule stripa og kjører forbi køen. Det kommer et par biler imot, men jeg oppfatter at de har sett meg, og legger seg fint til sin høyre (de har et ledig kollektivfelt på innsiden), og jeg kjører altså på gulstripa med biler som kommer imot. Etterhvert nærmer jeg meg den uoversiktlige høyresvingen, og ligger fremdeles litt ute når jeg ser at det blinkes foran meg, jeg ser refleksjonene i støyskjermen på andre siden av veien og tror først at det er en saftblander fra en vegarbeidsbil lenger fram. Det kommer en bil fra bunnen av Bekkelaget som kjører "fort" (fartsgrensa + litt tipper jeg, fort når det er mye elementer i trafikken på stedet), mens han konstant ligger på lyshornet. Jeg oppfatter at han kommer, og får lagt meg inn, men ikke mer enn at jeg blir liggende litt på siden av en bil. Han ser ut til å ha bestemt seg for å ligge tett på midtlinja, og kjører forbi mens han fortsatt bruker lyshornet konstant. Jeg følte at det var en utrygg situasjon, hvor det ble demonstrert makt. Han lå tett på stripa og signaliserte "her kommer jeg, du BØR flytte deg".
Jeg har feiga ut litt etter denne situasjonen, og lurer litt på om det egentlig normalt er forsvarlig, det jeg gjorde. Jeg følte jeg hadde kontroll på situasjonen, men jeg er fullstendig åpen for at jeg var langt utafor det som er "greit" som motorsyklist.
Hva tenker dere om å ligge på stripa når det kommer trafikk imot?
Forrige dagen fikk jeg en liten aha-opplevelse, og jeg vet ikke om det bare er at jeg er litt pysete eller om jeg faktisk kjørte litt tulling.
På vei innover til Oslo er det et strekk etter avkjøring mot Ulvøya hvor det er doble linjer. I enden av strekket er det en uoversiktlig høyresving. Etter at midtrabatten er forsert ved avkjøring til Ulvøya legger jeg meg på den gule stripa og kjører forbi køen. Det kommer et par biler imot, men jeg oppfatter at de har sett meg, og legger seg fint til sin høyre (de har et ledig kollektivfelt på innsiden), og jeg kjører altså på gulstripa med biler som kommer imot. Etterhvert nærmer jeg meg den uoversiktlige høyresvingen, og ligger fremdeles litt ute når jeg ser at det blinkes foran meg, jeg ser refleksjonene i støyskjermen på andre siden av veien og tror først at det er en saftblander fra en vegarbeidsbil lenger fram. Det kommer en bil fra bunnen av Bekkelaget som kjører "fort" (fartsgrensa + litt tipper jeg, fort når det er mye elementer i trafikken på stedet), mens han konstant ligger på lyshornet. Jeg oppfatter at han kommer, og får lagt meg inn, men ikke mer enn at jeg blir liggende litt på siden av en bil. Han ser ut til å ha bestemt seg for å ligge tett på midtlinja, og kjører forbi mens han fortsatt bruker lyshornet konstant. Jeg følte at det var en utrygg situasjon, hvor det ble demonstrert makt. Han lå tett på stripa og signaliserte "her kommer jeg, du BØR flytte deg".
Jeg har feiga ut litt etter denne situasjonen, og lurer litt på om det egentlig normalt er forsvarlig, det jeg gjorde. Jeg følte jeg hadde kontroll på situasjonen, men jeg er fullstendig åpen for at jeg var langt utafor det som er "greit" som motorsyklist.
Hva tenker dere om å ligge på stripa når det kommer trafikk imot?
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Jeg gjør det ikke, eller i veldig liten grad.
Jeg ansvarer for mit liv og 2 tonn metall i 60-80-180 gjør veldig vondt, men jeg er ikke helt lik tøff i trynet som en del andre her på forumet.
Jeg ansvarer for mit liv og 2 tonn metall i 60-80-180 gjør veldig vondt, men jeg er ikke helt lik tøff i trynet som en del andre her på forumet.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Jeg gjør det bare om det er sånn dobbel gulstripe hvor det er 40-50cm mellom, hvor jeg nesten har mitt eget felt mellom stripene. Er det ikke det så gir jeg på nok til å komme forbi og legge meg inn igjen.
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Jeg gjør det kun hvis det er ingen trafikk imot, eller hvis jeg har nok plass mellom gulstripa og billene i MIN fil :-)
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Dersom det er god plass, altå bred vei hender det jeg ligger på midtstripa, men det dessverre bare noen korte strekninger i løpet av løypa mi. Ellers gasser jeg på og legger meg inn så fort jeg ser det kommer en bil imot. Målet er å påvirke både trafikken i mot og som jeg kjører forbi minst mulig.
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Det er egentlig det nivået jeg også legger meg på, men det er rart med hvor lett det er å gå på akkord med seg selv når det står og stamper, og et par av de andre gutta (og damene, får man anta) legger seg ut. Jeg har dog aldri lagt merke til at de har vært nødt til å forholde seg til biler som kommer rundt svingen med blinkende lys først, mens de barberer midtstripa.ega16 skrev:Ellers gasser jeg på og legger meg inn så fort jeg ser det kommer en bil imot. Målet er å påvirke både trafikken i mot og som jeg kjører forbi minst mulig.

2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Fryktelig glad i førerkortet mitt og gjerrig på både penger og prikker: En heltrukken gul linje skal ikke kjøres over. Det gjør ikke saken bedre at det er to av de...
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Støttes.evike skrev:Fryktelig glad i førerkortet mitt og gjerrig på både penger og prikker: En heltrukken gul linje skal ikke kjøres over. Det gjør ikke saken bedre at det er to av de...
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Nei det høres merkelig ut, men er alltid noen drittsekker. Holdt på å "utveksle" speil med en BMW her om dagen som absolutt skulle frem på en trang vei med en parkert bil i veikanten på sin side mens det gikk fortau oppover på min side.Isbilen skrev:Det er egentlig det nivået jeg også legger meg på, men det er rart med hvor lett det er å gå på akkord med seg selv når det står og stamper, og et par av de andre gutta (og damene, får man anta) legger seg ut. Jeg har dog aldri lagt merke til at de har vært nødt til å forholde seg til biler som kommer rundt svingen med blinkende lys først, mens de barberer midtstripa.ega16 skrev:Ellers gasser jeg på og legger meg inn så fort jeg ser det kommer en bil imot. Målet er å påvirke både trafikken i mot og som jeg kjører forbi minst mulig.
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Tråkler igrunn svært ofte. Sikkert vel ofte med både trafikk imot og på skraverte felt eller enveis sperret med betong dersom det er plass (prøver dog å holde meg innafor heltrukne og dobbeltlinjer og ikke bevege meg alt for langt ut på skraverte felt). Forrige uke hadde jeg en kombinasjon av alle over her med politiet som tilskuere med laserkontroll (så dem ikke før jeg var på skravertfeltet ved siden av kontrollen). De bare gliste og det gjorde igrunn jeg også, selv om jeg litt fryktet å bli vinket inn lengre fram. Berget kanskje på at jeg holdt fartsgrensa. Har litt filosofien at jeg ikke har sykkel for å stå i kø. Er det derimot framgang i køen (typ 40+ i femtisona feks), så følger jeg derimot for det meste køen..
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Jeg gjør det om det er trafikkkort i retningen jeg skal. Pleier somregel å være plenty med plass, med mindre store trailere kommer (så det lønner seg å ha god sikt ihvertfall). Pleier også å skru på fjernlys og blink til venstre (dagtid selvfølgelig). Mange som legger merke til og gir hensyn ved å legge seg litt mer til høyre :)Isbilen skrev:Jeg pendler Mosseveien hver dag, og de som kjører der vet at det er et stadig mareritt med veiarbeid som flytter seg fra dag til dag, uke til uke. Det går rett og slett sakte. Jeg har ikke hatt sykkel lenge, men har ganske raskt lært meg å sette pris på å være liten og kjapp og kommer meg fort fram.
Forrige dagen fikk jeg en liten aha-opplevelse, og jeg vet ikke om det bare er at jeg er litt pysete eller om jeg faktisk kjørte litt tulling.
På vei innover til Oslo er det et strekk etter avkjøring mot Ulvøya hvor det er doble linjer. I enden av strekket er det en uoversiktlig høyresving. Etter at midtrabatten er forsert ved avkjøring til Ulvøya legger jeg meg på den gule stripa og kjører forbi køen. Det kommer et par biler imot, men jeg oppfatter at de har sett meg, og legger seg fint til sin høyre (de har et ledig kollektivfelt på innsiden), og jeg kjører altså på gulstripa med biler som kommer imot. Etterhvert nærmer jeg meg den uoversiktlige høyresvingen, og ligger fremdeles litt ute når jeg ser at det blinkes foran meg, jeg ser refleksjonene i støyskjermen på andre siden av veien og tror først at det er en saftblander fra en vegarbeidsbil lenger fram. Det kommer en bil fra bunnen av Bekkelaget som kjører "fort" (fartsgrensa + litt tipper jeg, fort når det er mye elementer i trafikken på stedet), mens han konstant ligger på lyshornet. Jeg oppfatter at han kommer, og får lagt meg inn, men ikke mer enn at jeg blir liggende litt på siden av en bil. Han ser ut til å ha bestemt seg for å ligge tett på midtlinja, og kjører forbi mens han fortsatt bruker lyshornet konstant. Jeg følte at det var en utrygg situasjon, hvor det ble demonstrert makt. Han lå tett på stripa og signaliserte "her kommer jeg, du BØR flytte deg".
Jeg har feiga ut litt etter denne situasjonen, og lurer litt på om det egentlig normalt er forsvarlig, det jeg gjorde. Jeg følte jeg hadde kontroll på situasjonen, men jeg er fullstendig åpen for at jeg var langt utafor det som er "greit" som motorsyklist.
Hva tenker dere om å ligge på stripa når det kommer trafikk imot?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Her også. Faktisk. Jeg har lovet at jeg skal komme hjem hver dag, så noe ublidt møte med 2 tonn bil er ikke det første man ønsker seg. Og bøter+prikker er en uting.SuperMorten skrev:Støttes.evike skrev:Fryktelig glad i førerkortet mitt og gjerrig på både penger og prikker: En heltrukken gul linje skal ikke kjøres over. Det gjør ikke saken bedre at det er to av de...
Sent from my GT-I9300
Jeg skal stramme meg opp

2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Jeg føler at Mosseveien er litt sånn.... "hvis jeg skal stå her, så skal f**** du også, noe hjelp får du i alle fall ikke". Og trangt er det stort sett over det hele. Så for meg blir det å roe ned litt og bruke fire minutter ekstra. Er stort sett bare det nevnte strekket hvor det er doble gule og trangt forbi.Snikendeugle skrev: Pleier somregel å være plenty med plass, med mindre store trailere kommer (så det lønner seg å ha god sikt ihvertfall). Pleier også å skru på fjernlys og blink til venstre (dagtid selvfølgelig). Mange som legger merke til og gir hensyn ved å legge seg litt mer til høyre :)
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Jeg sniker så og si uansett når køen ruller under 40, når gjøken imot ligger på lyshornet har han jo tydeligvis sett deg så da bør det ikke være noe problem for ham å unngå deg... Med mindre han er ute etter å drepe deg da men da hjelper det jo ikke å ligge innafor gulstripa heller...
Når det gjelder å kjøre imellom er jeg sikkert mer forsiktig enn de fleste, har sett mange som peiser mellom saktekjørende biler i 50-60km/t.
Dessuten passer jeg på å kjøre ellom når bilene ligger mest mulig paralellt. Er det en åpning mellom bilene kan du ta deg faen på at bilen i motsatt fil forsøker seg på filskifte og da helst uten blinklys og iallefall uten sjekk av blindsone...
I Tyskland er folk helt idioter om det ha stoppa opp... Kjørte forbi 1,5mil med stillestående kø i vår og var omtrent i håndgemeng et par ganger. Var tilogmed en som fysisk stillte seg opp i veien og sperret, hjalp litt når han så vi var 5 og førstemann gikk av sykkelen og sa noe på et språk han ikke forsto
Forøvrig bare smilte der polizei når vi tråkla oss helt fremst og smatt på siden av de trailerne som hadde klint sammen og blokka alke 3 felta..
Når det gjelder å kjøre imellom er jeg sikkert mer forsiktig enn de fleste, har sett mange som peiser mellom saktekjørende biler i 50-60km/t.
Dessuten passer jeg på å kjøre ellom når bilene ligger mest mulig paralellt. Er det en åpning mellom bilene kan du ta deg faen på at bilen i motsatt fil forsøker seg på filskifte og da helst uten blinklys og iallefall uten sjekk av blindsone...
I Tyskland er folk helt idioter om det ha stoppa opp... Kjørte forbi 1,5mil med stillestående kø i vår og var omtrent i håndgemeng et par ganger. Var tilogmed en som fysisk stillte seg opp i veien og sperret, hjalp litt når han så vi var 5 og førstemann gikk av sykkelen og sa noe på et språk han ikke forsto

Forøvrig bare smilte der polizei når vi tråkla oss helt fremst og smatt på siden av de trailerne som hadde klint sammen og blokka alke 3 felta..

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Det er faktisk ikke lov i Tyskland. Og mange tyskere har en vane i trafikken at de skal håndheve loven aktivt.Voodoodoo skrev:Jeg sniker så og si uansett når køen ruller under 40, når gjøken imot ligger på lyshornet har han jo tydeligvis sett deg så da bør det ikke være noe problem for ham å unngå deg... Med mindre han er ute etter å drepe deg da men da hjelper det jo ikke å ligge innafor gulstripa heller...
Når det gjelder å kjøre imellom er jeg sikkert mer forsiktig enn de fleste, har sett mange som peiser mellom saktekjørende biler i 50-60km/t.
Dessuten passer jeg på å kjøre ellom når bilene ligger mest mulig paralellt. Er det en åpning mellom bilene kan du ta deg faen på at bilen i motsatt fil forsøker seg på filskifte og da helst uten blinklys og iallefall uten sjekk av blindsone...
I Tyskland er folk helt idioter om det ha stoppa opp... Kjørte forbi 1,5mil med stillestående kø i vår og var omtrent i håndgemeng et par ganger. Var tilogmed en som fysisk stillte seg opp i veien og sperret, hjalp litt når han så vi var 5 og førstemann gikk av sykkelen og sa noe på et språk han ikke forsto![]()
Forøvrig bare smilte der polizei når vi tråkla oss helt fremst og smatt på siden av de trailerne som hadde klint sammen og blokka alke 3 felta..
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Riktig som JohnnyTh skriver - ikke lov i Tyskland, så la oss håpe det ikke kommer EU-regler på det (Tyskland bestemmer vel ca 40-50% i EU...) Har sett stakkars tyske MC-turister stå i kø på E18 sammen med bilene innover i rushtiden. Hverken kollektivfelt eller kjøre imellom er tillatt hos dem...
Har kjørt mye pent og pyntelig mine første år siden MC-lappen i '09 - men nå har det begynt å løsne skikkelig med både kjøre forbi stillestående køer, tråkle imellom i kryss/rundkjøringer og ikke minst "split lane" på E18. Som regel er bilistene ganske "sirup" og som regel er det luker når en kjører forbi stillestående/saktegående kø (eller ihvertfall biler som legger seg mer til høyre) etc, etc...
Jeg sier som regel for innimellom har du bilisten som svinger brått uten å se seg for og bilisten som ikke vil gi plass. Jeg er fortsatt rimelig forsiktig ved "split lane" kjøring og legger meg ofte etter andre. Riset bak speilet er f.eks. tanken på å måtte skrive skademelding med 4-5 biler man evt riper opp om man skulle være så uheldig , men samtidig er det fristende pga spart tid og ofte smetter MC'er imellom og utnytter luker i trafikken som bilene ikke kan utnytte likevel og dermed er vi ikke til hinder.
Dog faren er nok der for at man blir for "tøff i trynet" ja... og noen ganger er det ikke allverdens å spare heller.
Har kjørt mye pent og pyntelig mine første år siden MC-lappen i '09 - men nå har det begynt å løsne skikkelig med både kjøre forbi stillestående køer, tråkle imellom i kryss/rundkjøringer og ikke minst "split lane" på E18. Som regel er bilistene ganske "sirup" og som regel er det luker når en kjører forbi stillestående/saktegående kø (eller ihvertfall biler som legger seg mer til høyre) etc, etc...
Jeg sier som regel for innimellom har du bilisten som svinger brått uten å se seg for og bilisten som ikke vil gi plass. Jeg er fortsatt rimelig forsiktig ved "split lane" kjøring og legger meg ofte etter andre. Riset bak speilet er f.eks. tanken på å måtte skrive skademelding med 4-5 biler man evt riper opp om man skulle være så uheldig , men samtidig er det fristende pga spart tid og ofte smetter MC'er imellom og utnytter luker i trafikken som bilene ikke kan utnytte likevel og dermed er vi ikke til hinder.
Dog faren er nok der for at man blir for "tøff i trynet" ja... og noen ganger er det ikke allverdens å spare heller.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Ser også noen MCer i byen som kjører på buss/trikkefeltet og smetter ut når det hvite trafikklyset blir "grønt" (det skifter litt før de andre trafikklysene). Så avansert er ikke jeg enda :)
- Plumber
- Innlegg: 411
- Registrert: 07 jul 2012, 14:58
- Motorsykkelen din: Ingen...
- Bosted: Bjørkelangen
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Kjører fra Blaker - Fetsund - Sinsenkrysset.
På denne strekningen er det til tider MYE kø
Prøver og unngå heltrukken linje. Blir mye " split - lane ", og vanlig forbikjøring. Kan opplyse etter at jeg kjøpte meg ny Rukka Armas dress ( med gule felt ) og Schubert C3 ( Signalgul ), merker jeg at bilistene ser meg mye bedre :-) . Men kjører alltid " klar til å bremse modus " ved forbikjøringer.
På denne strekningen er det til tider MYE kø

Prøver og unngå heltrukken linje. Blir mye " split - lane ", og vanlig forbikjøring. Kan opplyse etter at jeg kjøpte meg ny Rukka Armas dress ( med gule felt ) og Schubert C3 ( Signalgul ), merker jeg at bilistene ser meg mye bedre :-) . Men kjører alltid " klar til å bremse modus " ved forbikjøringer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
-
- Innlegg: 33
- Registrert: 20 mar 2012, 09:10
- Motorsykkelen din: 2015 Yamaha MT-09
- Bosted: Drøbak
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Kjører Mosseveien hver dag. Tidligere kjørte jeg over den gule linja på nevnte strekning når det ikke kommer biler i mot, men har etterhvert fått tålmodighet til å vente. Strekningen tar stort sett ikke lang tid.
nå: 2015 Yamaha MT-09
før: 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2
før: 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Kjører i så og si samme farge-kombo. Dersom jeg i tillegg ligger i 101 km/t på motorveien, skaper jeg en fin "hale" av biler bak meg. Ingen som tør å kjøre forbi. Dette har skjedd etter at jeg byttet sykkel. Det var ikke sånn med V-stromen.Plumber skrev:Kjører fra Blaker - Fetsund - Sinsenkrysset.
På denne strekningen er det til tider MYE kø![]()
Prøver og unngå heltrukken linje. Blir mye " split - lane ", og vanlig forbikjøring. Kan opplyse etter at jeg kjøpte meg ny Rukka Armas dress ( med gule felt ) og Schubert C3 ( Signalgul ), merker jeg at bilistene ser meg mye bedre :-) . Men kjører alltid " klar til å bremse modus " ved forbikjøringer.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Blitt litt for tøff i trynet?

(Eller antyder du at bilistene respekterer BMW'n mer enn V-Strom'en

Sist redigert av RuneMC den 09 sep 2013, 22:37, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Inbiller meg at mange tror jeg er en eller annen slags politi...RuneMC skrev:Så du skaper kø med BMW'en i motsetning til med V-Strom'en ?
(Eller antyder du at bilistene respekterer BMW'n mer enn V-Stom'en)




[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Langsgående striper holder jeg meg langt unna,de har en tendens til å være glatte også.Og når en merker det på en treg sykkel som Intrudern er det ..... 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
dmorgan skrev:Kjører Mosseveien hver dag. Tidligere kjørte jeg over den gule linja på nevnte strekning når det ikke kommer biler i mot, men har etterhvert fått tålmodighet til å vente. Strekningen tar stort sett ikke lang tid.
Jeg begynte et nytt og bedre liv i dag, og fulgte køen som stod stampe mellom Ulvøya og Bekkelaget. Det tok laaaang tid føltes det som. Så vi får se da


Får prøve å finne noe som fungerer uten å risikere livet eller møte på onkel.
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Blitt litt for tøff i trynet?
Når det står i stampe vil jeg alltid prøve å finne en utvei. Dersom det er litt romslig mellom kjørefeltene kjører jeg gjerne på gulstripa, man må jo bare bruke litt skjønn. De fleste mc'er idag er jo vannkjølt, men slett ikke alle, luftkjølte mc'er har ikke godt av og bli stående å stampe om sommeren, jeg liker heller ikke å se tempmålern min nå nye høyder, og tenke på om viftene mine slår inn som de skal, varmt blir det også med varm motor og steikende sol. Da tar jeg de mulighetene som byr seg, for og forsere køen. Men jeg er forsiktig med og ikke kjøre for fort iforhold til køen, da man aldri kan vite hva bilistene kan finne på.
Man blir jo gjerne litt tøffere etterhvert som man blir varm i trøya utover sesongen.
Man blir jo gjerne litt tøffere etterhvert som man blir varm i trøya utover sesongen.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650