Noen som vil øvekjøre?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har de siste dagene øvekjørt en god del, men de jeg har øvekjørt med jobber i Nordsjøen og nå blir dem borte vertfall lenge nok til at det kan bli den siste turen i sommer.
Derfor så lurer jeg på om det er noen her inne som bor i Østfold som har lyst til å øvekjøre litt med meg?

Jeg har hatt 6stk. kjøretimer på trafikkskole og har allerede øvekjørt en del så følermeg ganske sikker i trafikken. Har ingen problemer med å kjøre i byer/E6 etc. Har blitt godt vant til sykkelen nå.
Jeg trenger på en måte kun en som gjør det lovlig for meg å kjøre litt på egen hånd, så noen veileder som maser via intercom etc. er jeg ikke ute etter. Hovedpoenget er å bli vant med sykkelen og faktisk skaffe seg litt erfaring. Iutgangspunktet er jeg ute etter å komem meg ut på en lengre dagstur og gjerne på en lørdag/søndag, men midt i uken passer også etter kl. 16:30.

Gul vest med "L" skaffer jeg (Da dette er påbudt for begge å bære ved øvekjøring) Intercom blir vi enige om. Du må så klart ha hatt lappen i 5 år sammenhengende og være over 25 år gammel.
Poenget er at du kjører bak meg på egen sykkel, men du kan gjerne også sitte på hvis ønskelig.

Jeg betaler så klart bensinen for begge den dagen, samt spanderer mat og drikke på turen :)

Så er det noen her som synes det frister så ta kontakt :)

Ellers, så liker jeg turer i skog og mark..... ehm... neida.. :)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av jongsanim »

Hadde jeg hatt sykkel, og tid, hadde jeg blitt med ;) Håper du finner noen!
Sist redigert av jongsanim den 10 sep 2013, 09:34, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av TomB »

Hei

Kunne kanskje kjørt med deg, men har ikke intercom.
Send pm

Bor litt sør for Fredrikstad ;-)
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Toalmar
Innlegg: 372
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av Toalmar »

Til info

Som intercom kan gått telefon brukes. I dag er det mange abonnement med fri ringing


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av Bjerknez »

TomB:
PM er sendt, så vi tar det derfra :)

Toalmar:
Er klar over at telefon kan brukes, men siden det kreves at man har kontakt hele tiden, så vil jo det si at politiet KAN gi bot eller annen straff hvis ikke samtaleloggen tilsier at denne kontakten har vert tilstede hele tiden. Med intercom kan jo ikke slikt kontrolleres. Poenget er nemmelig ikke at jeg skal bli instruert. Poenget er at jeg får meg en tur med sykkelen slik at jeg lærer den å kjenne samt får litt erfaring uten at noen maser på meg. Har hatt 8 kjøretimer på trefikkskole så det grunnleggende kan jeg, samt at jeg nå mestrer den berømte balanseøvelsen med glans. Trafikkreglene og erfaring generelt har jeg jo etter 20 år med klasse B. Det jeg mangler nå er erfaring med å kjøre MC på steder hvor det er mer trafikk og steder jeg ikke har vert. :)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av evike »

Nuhvel.. Hvis jeg er ute og øvekjører med noen, så er jeg faktisk ansvarlig for den kjøringen som blir foretatt og da vil jeg forbeholde meg retten til å kunne være litt belærende hvis jeg synes det trengs...

Min stakkars datter må høre på en hel masse uvesentlig antagelig, men en gang iblant så kommer det meldinger om ting hun faktisk kan ha nytte av også. Selv om hun også har kjørt bil i snart 9 år. Noen ting er annerledes på sykkel enn på bil og det må den som ennå ikke har lappen faktisk avfinne seg med å høre noe om.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av JohnnyTh »

evike skrev:Nuhvel.. Hvis jeg er ute og øvekjører med noen, så er jeg faktisk ansvarlig for den kjøringen som blir foretatt og da vil jeg forbeholde meg retten til å kunne være litt belærende hvis jeg synes det trengs...

Min stakkars datter må høre på en hel masse uvesentlig antagelig, men en gang iblant så kommer det meldinger om ting hun faktisk kan ha nytte av også. Selv om hun også har kjørt bil i snart 9 år. Noen ting er annerledes på sykkel enn på bil og det må den som ennå ikke har lappen faktisk avfinne seg med å høre noe om.
Tror ikke jeg ville øvelseskjørt med noen som ikke ønsker å bli instruert. Er ndl momenter ekstra å tenke på når man kjører mc enn i bil.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av Epylypzon »

Når jeg øvelseskjørte med lett sykkel var det foreldrene mine som satt på. De hadde ingen erfaring fra MC kjøring ( faren min har kjørt litt moped), men ikke etter han var 18.
Det gikk veldig bra det
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av Snikendeugle »

Epylypzon skrev:Når jeg øvelseskjørte med lett sykkel var det foreldrene mine som satt på. De hadde ingen erfaring fra MC kjøring ( faren min har kjørt litt moped), men ikke etter han var 18.
Det gikk veldig bra det
Da er ikke øvelseskjøringen gyldig uansett, med mindre de har lettsykkel lappen selv : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av SuperMorten »

Snikendeugle skrev:
Epylypzon skrev:Når jeg øvelseskjørte med lett sykkel var det foreldrene mine som satt på. De hadde ingen erfaring fra MC kjøring ( faren min har kjørt litt moped), men ikke etter han var 18.
Det gikk veldig bra det
Da er ikke øvelseskjøringen gyldig uansett, med mindre de har lettsykkel lappen selv : )
Begge min foreldre har A1, men ingen av de har noensinne sittet på en tohjuling. Strengt tatt kunne mutter på 70 vært "instruktør", men tror det er ganske verdiløst
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må bare komme med en liten beklagelse her da jeg nok har ordlagt meg litt feil og dermed blitt missforstått.

Jeg ser jo at jeg høres ut som en bitte liten bedreviter når jeg sier at jeg ikke ønsker å bli instruert. Det jeg derimot ikke ønsker er å bli sittende og "chatte" i intercom'en. Jeg tar mer enn gjerne en prat, men da når vi stanser og tar en kaffe etc. :)
Gjør jeg noen åpenbare feil så for all del rett på meg. Det er ikke noe annet jeg vil enn akkrat det. Men korte og tydelige kommandoer. :)

Jeg er nok ikke en person som sitter med mobilen i hånden 24/7 for å sjekke om jeg får SMS eller holder facebook oppdatert til enhver tid. Mobilen slår jeg ofte av når jeg er hjemme og når jeg skal ut å kjøre sykkel etc. så er det av med lyden og dypt ned i lommen med den. Jeg tar som sagt mer enn gjerne en prat og jeg er over middels sosial av meg, men akkurat når jeg kjører sykkel så setter jeg pris på stillheten (bortsett fra lyden fra motoren) :)

Sån.. håper dette var mer forklarende :)

Jeg er i kontakt med TomB via PM så det ser ut til at det ordner seg med øvekjøring :)

Så til evike:
Hvis du klarer og skille det uvesentlige med det vesentlige så er vi evt. i mål :)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av Epylypzon »

Snikendeugle skrev:
Epylypzon skrev:Når jeg øvelseskjørte med lett sykkel var det foreldrene mine som satt på. De hadde ingen erfaring fra MC kjøring ( faren min har kjørt litt moped), men ikke etter han var 18.
Det gikk veldig bra det
Da er ikke øvelseskjøringen gyldig uansett, med mindre de har lettsykkel lappen selv : )

Du vet, på 70 tallet fulgte A1 og C1 med når du tok B.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:Jeg må bare komme med en liten beklagelse her da jeg nok har ordlagt meg litt feil og dermed blitt missforstått.

Jeg ser jo at jeg høres ut som en bitte liten bedreviter når jeg sier at jeg ikke ønsker å bli instruert. Det jeg derimot ikke ønsker er å bli sittende og "chatte" i intercom'en. Jeg tar mer enn gjerne en prat, men da når vi stanser og tar en kaffe etc. :)
Gjør jeg noen åpenbare feil så for all del rett på meg. Det er ikke noe annet jeg vil enn akkrat det. Men korte og tydelige kommandoer. :)

Jeg er nok ikke en person som sitter med mobilen i hånden 24/7 for å sjekke om jeg får SMS eller holder facebook oppdatert til enhver tid. Mobilen slår jeg ofte av når jeg er hjemme og når jeg skal ut å kjøre sykkel etc. så er det av med lyden og dypt ned i lommen med den. Jeg tar som sagt mer enn gjerne en prat og jeg er over middels sosial av meg, men akkurat når jeg kjører sykkel så setter jeg pris på stillheten (bortsett fra lyden fra motoren) :)

Sån.. håper dette var mer forklarende :)

Jeg er i kontakt med TomB via PM så det ser ut til at det ordner seg med øvekjøring :)

Så til evike:
Hvis du klarer og skille det uvesentlige med det vesentlige så er vi evt. i mål :)
Synd jeg ikke bor nærmere så kunne jeg gjerne blitt med. Du skulle til og med sluppet å høre på noe ved eventuelle kaffe pauser, jeg drikker nemlig ikke kaffe så da slipper man slike pauser :thumleft og kan bruke tiden på å kjøre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:Jeg må bare komme med en liten beklagelse her da jeg nok har ordlagt meg litt feil og dermed blitt missforstått.

Jeg ser jo at jeg høres ut som en bitte liten bedreviter når jeg sier at jeg ikke ønsker å bli instruert. Det jeg derimot ikke ønsker er å bli sittende og "chatte" i intercom'en. Jeg tar mer enn gjerne en prat, men da når vi stanser og tar en kaffe etc. :)
Gjør jeg noen åpenbare feil så for all del rett på meg. Det er ikke noe annet jeg vil enn akkrat det. Men korte og tydelige kommandoer. :)

Jeg er nok ikke en person som sitter med mobilen i hånden 24/7 for å sjekke om jeg får SMS eller holder facebook oppdatert til enhver tid. Mobilen slår jeg ofte av når jeg er hjemme og når jeg skal ut å kjøre sykkel etc. så er det av med lyden og dypt ned i lommen med den. Jeg tar som sagt mer enn gjerne en prat og jeg er over middels sosial av meg, men akkurat når jeg kjører sykkel så setter jeg pris på stillheten (bortsett fra lyden fra motoren) :)

Sån.. håper dette var mer forklarende :)

Jeg er i kontakt med TomB via PM så det ser ut til at det ordner seg med øvekjøring :)

Så til evike:
Hvis du klarer og skille det uvesentlige med det vesentlige så er vi evt. i mål :)
Synd jeg ikke bor nærmere så kunne jeg gjerne blitt med. Du skulle til og med sluppet å høre på noe ved eventuelle kaffe pauser, jeg drikker nemlig ikke kaffe så da slipper man slike pauser :thumleft og kan bruke tiden på å kjøre.
Haha, godt sagt :)

Har ikke noe i mot og slå av en prat jeg altså, bare så det er sagt :)
Men å kjøre sykkel er jo hovedgrunnen skal sies :)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Noen som vil øvekjøre?

Legg inn av TomB »

Trur dette går til h........... jeg, får ikke lov til å prate heller nå :eh

Da får jeg riste på hue, peke, slå finger`n mot tinningen osv

Det årnær sæ nok se
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Svar