Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de også..
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Bosted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Kjørte 3 uker i USA i sommer på en Electra Glide. Den hadde stor bensintank, lavt forbruk, god komfort for mange mil i salen og jeg har ikke noe problem med å anbefale en slik sykkel for lange dager på veien.
Jeg sier ikke at den er bedre en GW eller andre sykler av samme type, men at Electra Glide’en var ett godt valg som leiesykkel på en slik tur.
Og helt klart bedre for slike dager på slike veier enn det jeg har selv :-)
Jeg sier ikke at den er bedre en GW eller andre sykler av samme type, men at Electra Glide’en var ett godt valg som leiesykkel på en slik tur.
Og helt klart bedre for slike dager på slike veier enn det jeg har selv :-)
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Hvis man runder av til en halvliter på mila så kan du kjøre litt over 54mil pr. fylling og da har du kjørt til sykkelen har stoppet av seg selv. Hvis man normalt fyller når reservelampen lyser og antar atreservetanken er på ca. 4 liter, så kommer man 8 mil på denne. Trekker 8 mil fra 54 mil så får man ca. 46 mil fra man starter med full tank til reservelampen lyser.SuperMorten skrev:R1200RT. Mener at tanken er 27 liter. Kjørecomputer sier ca 600 km rekkevidde på full tank. Og det skulle vel stemme sånn ca når jeg bruker 0,45 pr mil. Har forøvrig aldri fyllt mer enn 23 liter, trur eg..Bjerknez skrev:Hvilken BMW har du og hvor stor er tanken? :)Relax skrev:Hvor gammel er Route 66 ...og hvor mye hat skjedd siden da?SuperMorten skrev:Skyt meg hvis jeg tar feil (farlig ting å si i et åpent forum kanskje..) men jeg mener å ha lest programmet/reiseruta til en av disse Route66-tur-arrangørene at det var obligatorisk bensinfylling annenhver time..? Her er det jo kun HD som blir brukt. På min BMW holder det i massevis å fylle en gang pr dag. For han som evt vil spikke fliser, og kverrulere så kjører jeg ca 60 mil på en tank
Også på HD!?
Du sprer myter ...
46 mil på norske blandede veier klarer man lett på rundt 6 timer og da har man fortsatt plenty igjen av dagen :)
Så sannheten er nok at de fleste som er på tur i dag med motorsykkel og kjører HELE dagen må fylle opp tanken minst en gang. Dette avhenger så klart i størst grad av tankens størrelse og 27 liter vil jeg vel si er langt over middels med tanke på størrelse på tanker i MC verdenen i dag. Min er på 19 liter og den anses vel som litt over middels stor, men min sykkel bruker også vesentlig mer suppe enn din. Tipper jeg kommer meg til lillehammer uten fylling hvis jeg kjører veldig pent med litt medvind i ryggen (Jah.. for hvor ellers skulle man få medvind liksom...)
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Jeg hadde i snitt 2 bensinfyllinger pr dag på turen i sommer. 22 liters tank som i teorien holder til 40 mil. Vanligvis fylte jeg 18-20 liter. Skulle jeg fylt annen hvær time så hadde jeg nok blitt lei med 4-7 fyllinger pr dag. Tipper de bare er forsiktige på de felles turene. De må jo ha litt pause uansett. Og i usa er fuel så billig at det er jo bare morro å fylle
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Svever vel i den forvillelse at har vi råd til en MC har vi jaggu råd til bensin også,om sykker`n heter Harley eller noe annet...
Gammal-Intruder`n bruker sikkert halvliter`n.og blir det i tillegg en halvliter på meg å så...
Gammal-Intruder`n bruker sikkert halvliter`n.og blir det i tillegg en halvliter på meg å så...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Harley Davidson på godt og vondt
For meg er det ikke så mye pengene som tiden det går med til å fylle. Har jo annet å gjøre en å fylle bensin hele tiden når man er på tur. Men uansett så har det jo litt å si på ferie budskjettet hva det koster. Hvis man bruker 50 liter bensin på en god dag så er det forskjell på 10kr literen og 16kr.Intruder skrev:Svever vel i den forvillelse at har vi råd til en MC har vi jaggu råd til bensin også,om sykker`n heter Harley eller noe annet...
Gammal-Intruder`n bruker sikkert halvliter`n.og blir det i tillegg en halvliter på meg å så...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Unge mann,SuperMorten skrev:BensinstoppRelax skrev:Hvor gammel er Route 66 ...og hvor mye hat skjedd siden da?SuperMorten skrev:Skyt meg hvis jeg tar feil (farlig ting å si i et åpent forum kanskje..) men jeg mener å ha lest programmet/reiseruta til en av disse Route66-tur-arrangørene at det var obligatorisk bensinfylling annenhver time..? Her er det jo kun HD som blir brukt. På min BMW holder det i massevis å fylle en gang pr dag. For han som evt vil spikke fliser, og kverrulere så kjører jeg ca 60 mil på en tank
Også på HD!?
Du sprer myter ...
Vi tanker ca annenhver time.
du mener ikke at vi skal diskutere motorsykkel ut fra reklame fra reisebyråer??
:))
"Do the right thing"
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Kjære vene. Du spør meg om hvor gammel Route 66 er osv, og beskylder meg for å spre myter. Jeg viser til kilden, og da diskuterer jeg plutselig motorsykkel utifra reklame.. Jeg kan vise til en blogg også. Vi snakker ikke om reklame. Det var bare at jeg forsøkte meg på et spørsmål, om det virkelig var sånn at det var nødvendig å fylle annenhver time på HD. Skjønner at noen kanskje tar det ille opp, og blir litt fornærmet, men det er ikke ment som det. Det er kun min uvitenhet som gjør at jeg spør.Relax skrev:Unge mann,SuperMorten skrev:BensinstoppRelax skrev:Hvor gammel er Route 66 ...og hvor mye hat skjedd siden da?SuperMorten skrev:Skyt meg hvis jeg tar feil (farlig ting å si i et åpent forum kanskje..) men jeg mener å ha lest programmet/reiseruta til en av disse Route66-tur-arrangørene at det var obligatorisk bensinfylling annenhver time..? Her er det jo kun HD som blir brukt. På min BMW holder det i massevis å fylle en gang pr dag. For han som evt vil spikke fliser, og kverrulere så kjører jeg ca 60 mil på en tank
Også på HD!?
Du sprer myter ...
Vi tanker ca annenhver time.
du mener ikke at vi skal diskutere motorsykkel ut fra reklame fra reisebyråer??
:))
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Harley Davidson på godt og vondt
SuperMorten skrev:Kjære vene. Du spør meg om hvor gammel Route 66 er osv, og beskylder meg for å spre myter. Jeg viser til kilden, og da diskuterer jeg plutselig motorsykkel utifra reklame.. Jeg kan vise til en blogg også. Vi snakker ikke om reklame. Det var bare at jeg forsøkte meg på et spørsmål, om det virkelig var sånn at det var nødvendig å fylle annenhver time på HD. Skjønner at noen kanskje tar det ille opp, og blir litt fornærmet, men det er ikke ment som det. Det er kun min uvitenhet som gjør at jeg spør.Relax skrev:Unge mann,SuperMorten skrev:BensinstoppRelax skrev:Hvor gammel er Route 66 ...og hvor mye hat skjedd siden da?SuperMorten skrev:Skyt meg hvis jeg tar feil (farlig ting å si i et åpent forum kanskje..) men jeg mener å ha lest programmet/reiseruta til en av disse Route66-tur-arrangørene at det var obligatorisk bensinfylling annenhver time..? Her er det jo kun HD som blir brukt. På min BMW holder det i massevis å fylle en gang pr dag. For han som evt vil spikke fliser, og kverrulere så kjører jeg ca 60 mil på en tank
Også på HD!?
Du sprer myter ...
Vi tanker ca annenhver time.
du mener ikke at vi skal diskutere motorsykkel ut fra reklame fra reisebyråer??
:))

Jeg skriver alt her inne med et stort smil om munn,,, jeg tror du gjør det også

jeg tar ikke dette ,,,eller mc som sådan,,,så veldig seriøst...det er jo mest morro alt sammen,,
Ikke har jeg HD heller,,og har aldri hatt en ..så har ingen grunn til å forsvare den sånn sett ,,eller bli fornærmet ,,
Keep smiling!
"Do the right thing"
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Fyller hver ca 175 for å være sikker når jeg er på tur,å hvile rævva litt etter vel to timer synes jeg er godt...
Og etter to-tre tankinger er je hemmatt åt gryta hennar mor...


Og etter to-tre tankinger er je hemmatt åt gryta hennar mor...


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Harley Davidson på godt og vondt
...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 22:55, redigert 1 gang totalt.
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Bosted: på ei øy
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Når den tia kommer, at jeg ikke klarer å løfte beinet høyt nok, kan en sånn type sykkel vurderes.
Nå er en R1200R, nærmere mitt hjerte enn en Harley.
Kun kjørt 2 stk Harley:
Night Road ( V-road) Fin motor, en utrolig dårlig sittestilling, for meg.
Heritage Softail classic, er det noe som heter det? Bra sittestilling, grei motor, utrolig dårlig kjøreegenskaper.
Nå er en R1200R, nærmere mitt hjerte enn en Harley.
Kun kjørt 2 stk Harley:
Night Road ( V-road) Fin motor, en utrolig dårlig sittestilling, for meg.
Heritage Softail classic, er det noe som heter det? Bra sittestilling, grei motor, utrolig dårlig kjøreegenskaper.
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Re: Harley Davidson på godt og vondt
...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 22:56, redigert 1 gang totalt.
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Harley er hva det er, dyrt og ikke noe banebrytende på noen måte :) Nå har jeg hatt noen sportssykler, og det er jo stas, men med HD så roer alt seg, pulsen synker og turen blir rolig og fin. Cruise er enkelt, lyd, vibrasjoner, sittestilling, ja det er kos rett og slett hehe.
Nå er vel sportster den mest sportslige, og de kan faktisk henge med rimelig godt. Dyna er hakket tyngre, men fortsatt så er de rimelig bra når det kommer til kjøreegenskaper. Riktige dekk på min fatbob så er ikke turer sammen med sportstourere fra solens rike noe problem. Med softtail endrer det seg en del, mykere, og generelt dårligere kjøreegenskaper er hva jeg har funnet ut. De er lagd for rolige turer med cruising og kos. Streetglide, roadglide etc er turbusser, og knallbra til det. Mer lettkjørt enn det ser ut til, litt som goldwing :)
HD er blitt veldig bra, motor og gear er nærmest uslitelig med riktig vedlikehold, og ikke minst billige å serve. Å ta servicer selv er enkelt og billig
Trenger ikke justere ventiler engang.
Ja, så er det jo et image mange streber etter, men nå er det jo alle forskjellige folk som kjører HD. Det er vel helst de som ikke kjører HD som er mest opptatt av dette med det badboy-imaget. Men klart, noen som kjører HD er jo badboys :)
Nå er vel sportster den mest sportslige, og de kan faktisk henge med rimelig godt. Dyna er hakket tyngre, men fortsatt så er de rimelig bra når det kommer til kjøreegenskaper. Riktige dekk på min fatbob så er ikke turer sammen med sportstourere fra solens rike noe problem. Med softtail endrer det seg en del, mykere, og generelt dårligere kjøreegenskaper er hva jeg har funnet ut. De er lagd for rolige turer med cruising og kos. Streetglide, roadglide etc er turbusser, og knallbra til det. Mer lettkjørt enn det ser ut til, litt som goldwing :)
HD er blitt veldig bra, motor og gear er nærmest uslitelig med riktig vedlikehold, og ikke minst billige å serve. Å ta servicer selv er enkelt og billig

Ja, så er det jo et image mange streber etter, men nå er det jo alle forskjellige folk som kjører HD. Det er vel helst de som ikke kjører HD som er mest opptatt av dette med det badboy-imaget. Men klart, noen som kjører HD er jo badboys :)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Var ien HD butikk her om dagen å kikket og prøvesatt bla. Sportster'en. Jeg synes den var alt for liten og føltes ikke som noen cruiser i det hele tatt. V-Rod'en fremstår også som langt mer voldsom på bilder enn i virkeligheten. Man må opp i HD Road King etc. for å finne en HD som har samme størrelse som min. Ja, jeg synes størrelse er viktig på en cruiser.
Jeg har ikke noe i mot HD og kanskje kommer jeg til å kjøpe meg det en dag, men da må jeg vertfall bestemme meg for at jeg er en 100% cruiser. Så langt er jeg nok mer hypp på å eie to sykler (den jeg har i dag og en streetfighter) enn EN Harley :)
Jeg har ikke noe i mot HD og kanskje kommer jeg til å kjøpe meg det en dag, men da må jeg vertfall bestemme meg for at jeg er en 100% cruiser. Så langt er jeg nok mer hypp på å eie to sykler (den jeg har i dag og en streetfighter) enn EN Harley :)
Re: Harley Davidson på godt og vondt
nå er jo ikke Sportsteren en ordentlig cruiser heller da, knapt nok en orntli Harley:) Og ja... dyna'en har vesentlig bedre kjøreegenskaper en softtailen. Dyna er en fantastisk sykkel og må IKKE forveksles med plast etterligninger fra Japan:) Du får hva du betaler for sier nå jeg:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Honda har jo en cruiser jeg vil kalle en innstegsmodell som heter Shadow 750 og denne er i mine øyne en langt mer cruiser enn en HD Sportster. Har sittet på begge og jeg likte Honda'en langt bedre.Zadnez skrev:nå er jo ikke Sportsteren en ordentlig cruiser heller da, knapt nok en orntli Harley:) Og ja... dyna'en har vesentlig bedre kjøreegenskaper en softtailen. Dyna er en fantastisk sykkel og må IKKE forveksles med plast etterligninger fra Japan:) Du får hva du betaler for sier nå jeg:)
De eneste harley modellene jeg liker er Softtail syklene med tanke på utseende og kanskje V-rod, men V-rod'en syntes jeg blir for spinkel i forhold til hvorden jeg så for meg at den var. Men etter en del prøvesitting i butikken så ble jeg ikke overbevist om at HD var noe overlegen på kvalitet/opplevd kvalitet. Mye "billige" løsninger her føltes det som og spesielt med tanke på instrumenteringen på mange av syklene. Sort plast og kjipe løsninger. Men ellers er syklene veldig flotte, men man må i mine øyne opp i 250-300.000,- for å få noe som kan kalles en ekte cruiser og det er dyrt.
Min Yamaha føles minst like påkostet som en Harley til den doble prisen, men det skal også sies at jeg har skjønt poenget med HD. Man kjøper seg inn i et "fellesskap" og et helt unikt verdenskjent og anerkjent merke og dette betaler man mye penger for.
Joda, jeg vil gjerne ha en Harley, men så langt liker jeg utseendet og feelingen til min Yamaha langt bedre. rett og slett en unik sykkel i mine øyne. Altså i den sjangeren. Den skiller seg liksom litt ut.
Re: Harley Davidson på godt og vondt
jeg bare erta deg:) Sykkelen din er skikkelig kul, men som du sier selv så er Harley mer enn bare en sykkel... det er nesten en livsstil
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Så da blir spørsmålet om man vil kjøpe seg nye venner og ny livstil, og få en sykkel av litt tvilsom kvalitet på kjøpet, til en forholdsvis stiv pris ... eller om man skal kjøpe en litt billigere sykkel med en utmerket kvalitet, og heller skaffe seg venner vederlagsfritt og uavhengig av hvilket sykkelmerke de kjører.Zadnez skrev:jeg bare erta deg:) Sykkelen din er skikkelig kul, men som du sier selv så er Harley mer enn bare en sykkel... det er nesten en livsstil


Re: Harley Davidson på godt og vondt
for et kjedelig liv du må ha med en så fornuftig tilnærming til ting:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Hehe, jeg har på ingen måte noe i mot HD og som sagt så kan det godt hende jeg kjøper meg det en vakker dag, men forsløpig så frister det mer med to sykler kontra en HD med respekt for seg selv. Hvis jeg skulle komme til å kjøpe meg en HD så gjøres dette KUN fordi det er en HD og ikke fordi jeg tror at dette er noe bedre enn noe annet.
Jeg ble vertfall ikke imponert over den opplevde kvaliteten. Ikke for at jeg ble direkte skuffet heller, men forventningene er nok litt høyere når sykkelen koster dobbelt så mye.
Han som kjørte sammens med meg her om dagen hadde en 2000mod. HD Road King og i følge han så var min Yamaha langt kjappere i avtrekkeren enn hans sykkel, både på aksellerasjon og toppfart. Hans sykkel vibrerte også noe helt sinnsykt og han ble mør i kroppen etter bare 10-20 mil. Min var tilnærmet vibrasjonsfri.
Så han likte faktisk min sykkel bedre, men så klart.. det var jo ingen HD :)
Han får ca. 150.000,- for sin sykkel hvis han selger den og det er like mye som jeg ga for min sykkel som er 12 år nyere. Kan vel ikek akkurat si det frister å bytte likt for å si det sån :)
Jeg ble vertfall ikke imponert over den opplevde kvaliteten. Ikke for at jeg ble direkte skuffet heller, men forventningene er nok litt høyere når sykkelen koster dobbelt så mye.
Han som kjørte sammens med meg her om dagen hadde en 2000mod. HD Road King og i følge han så var min Yamaha langt kjappere i avtrekkeren enn hans sykkel, både på aksellerasjon og toppfart. Hans sykkel vibrerte også noe helt sinnsykt og han ble mør i kroppen etter bare 10-20 mil. Min var tilnærmet vibrasjonsfri.
Så han likte faktisk min sykkel bedre, men så klart.. det var jo ingen HD :)
Han får ca. 150.000,- for sin sykkel hvis han selger den og det er like mye som jeg ga for min sykkel som er 12 år nyere. Kan vel ikek akkurat si det frister å bytte likt for å si det sån :)
Re: Harley Davidson på godt og vondt
... mao så holder HD seg veldig godt i pris ?Bjerknez skrev:Hehe, jeg har på ingen måte noe i mot HD og som sagt så kan det godt hende jeg kjøper meg det en vakker dag, men forsløpig så frister det mer med to sykler kontra en HD med respekt for seg selv. Hvis jeg skulle komme til å kjøpe meg en HD så gjøres dette KUN fordi det er en HD og ikke fordi jeg tror at dette er noe bedre enn noe annet.
Jeg ble vertfall ikke imponert over den opplevde kvaliteten. Ikke for at jeg ble direkte skuffet heller, men forventningene er nok litt høyere når sykkelen koster dobbelt så mye.
Han som kjørte sammens med meg her om dagen hadde en 2000mod. HD Road King og i følge han så var min Yamaha langt kjappere i avtrekkeren enn hans sykkel, både på aksellerasjon og toppfart. Hans sykkel vibrerte også noe helt sinnsykt og han ble mør i kroppen etter bare 10-20 mil. Min var tilnærmet vibrasjonsfri.
Så han likte faktisk min sykkel bedre, men så klart.. det var jo ingen HD :)
Han får ca. 150.000,- for sin sykkel hvis han selger den og det er like mye som jeg ga for min sykkel som er 12 år nyere. Kan vel ikek akkurat si det frister å bytte likt for å si det sån :)

"Do the right thing"
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Når jeg ser på hva andre sykler taper seg i forhold til nypris, så synes jeg ikke det... ?Relax skrev:... mao så holder HD seg veldig godt i pris ?Bjerknez skrev:Hehe, jeg har på ingen måte noe i mot HD og som sagt så kan det godt hende jeg kjøper meg det en vakker dag, men forsløpig så frister det mer med to sykler kontra en HD med respekt for seg selv. Hvis jeg skulle komme til å kjøpe meg en HD så gjøres dette KUN fordi det er en HD og ikke fordi jeg tror at dette er noe bedre enn noe annet.
Jeg ble vertfall ikke imponert over den opplevde kvaliteten. Ikke for at jeg ble direkte skuffet heller, men forventningene er nok litt høyere når sykkelen koster dobbelt så mye.
Han som kjørte sammens med meg her om dagen hadde en 2000mod. HD Road King og i følge han så var min Yamaha langt kjappere i avtrekkeren enn hans sykkel, både på aksellerasjon og toppfart. Hans sykkel vibrerte også noe helt sinnsykt og han ble mør i kroppen etter bare 10-20 mil. Min var tilnærmet vibrasjonsfri.
Så han likte faktisk min sykkel bedre, men så klart.. det var jo ingen HD :)
Han får ca. 150.000,- for sin sykkel hvis han selger den og det er like mye som jeg ga for min sykkel som er 12 år nyere. Kan vel ikek akkurat si det frister å bytte likt for å si det sån :)
- lars_helgek
- Innlegg: 234
- Registrert: 02 aug 2013, 15:24
- Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Skal ikke nekte.. På sikt, når økomomien tillater det er det HD som er drømmen..
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
Jeg tror personlig det er "drømmen", at HD har vært en trendsetter på imaget av nettopp bikere, folk som brenner for MC. Hvem har ikke sett reklamene? Filmene fra hollywood der en suser avsted på en fet HD i solnedgangen, eller med en lekker liten frøken bak?
For min egen del, så ville mange choppere dekke samme "visjonen" jeg har for min del.. Liker utseendet på dem :) En ting jeg ikke har funnet (har svært liten erfaring da) er LYDEN av en grom HD.. Den har jeg ikke funnet noe annet sted for min del.
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
For min del, en dag, når pengeboken er noe fetere en nå, blir det nok en HD... Selv om jeg igrunn ikke tviler på at det finnes like gode, og billigere alternativ der ute :)
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
Jeg tror personlig det er "drømmen", at HD har vært en trendsetter på imaget av nettopp bikere, folk som brenner for MC. Hvem har ikke sett reklamene? Filmene fra hollywood der en suser avsted på en fet HD i solnedgangen, eller med en lekker liten frøken bak?
For min egen del, så ville mange choppere dekke samme "visjonen" jeg har for min del.. Liker utseendet på dem :) En ting jeg ikke har funnet (har svært liten erfaring da) er LYDEN av en grom HD.. Den har jeg ikke funnet noe annet sted for min del.
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
For min del, en dag, når pengeboken er noe fetere en nå, blir det nok en HD... Selv om jeg igrunn ikke tviler på at det finnes like gode, og billigere alternativ der ute :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Appropo lyd...lars_helgek skrev:Skal ikke nekte.. På sikt, når økomomien tillater det er det HD som er drømmen..
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
Jeg tror personlig det er "drømmen", at HD har vært en trendsetter på imaget av nettopp bikere, folk som brenner for MC. Hvem har ikke sett reklamene? Filmene fra hollywood der en suser avsted på en fet HD i solnedgangen, eller med en lekker liten frøken bak?
For min egen del, så ville mange choppere dekke samme "visjonen" jeg har for min del.. Liker utseendet på dem :) En ting jeg ikke har funnet (har svært liten erfaring da) er LYDEN av en grom HD.. Den har jeg ikke funnet noe annet sted for min del.
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
For min del, en dag, når pengeboken er noe fetere en nå, blir det nok en HD... Selv om jeg igrunn ikke tviler på at det finnes like gode, og billigere alternativ der ute :)
Når jeg startet opp min Yamaha V-star 1300 med Cobra slipon ved siden av min nabos 2000mod. HD Road King så er det ingen som hørte hans sykkel :)
En slik slipon koster ett par tusen kroner og selv JEG bytter noe slikt på 30min. og jeg har 10 tommeltotter for å si det sån.
Den er tøff den Roadkingen hans, men min er omtrent like stor i fysisk størrelse og den er friskere i frasparket også. Verdien på disse to er også den samme, og da må man ta i betraktning at Roadkingen er 13 år gammel.
HD er flotte saker det, for all del, men skal jeg først ha gi penger for en HD så kjører jeg nok løpet fullt ut og klinker til med noe på øverste hylle, men da blir drømmen om to sykler knust desverre, så den sitter lang inne :)
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Harley Davidson på godt og vondt
HD er for MC hva Marlboro mannen er for røyking tenker jeg.lars_helgek skrev:Skal ikke nekte.. På sikt, når økomomien tillater det er det HD som er drømmen..
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
<snip>
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
