Hvilke type dekk annbefales?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Hvilke type dekk annbefales?

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev: Det som er litt tråkig fra nå av er at din sykkel ikke lenger høres nær vi kjører sammen, hehe.
Bruker ørepropper, så hører ikke dritten, foran meg :lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvilke type dekk annbefales?

Legg inn av RuneMC »

Sikkert helt greie dekkene du har.
Cruisere er tyngre generelt og det blir mer press mot asfalten = godt grep.

Er det flere typer å velge på så velg dekkene med best våt-egenskaper. På tørt sitter absolutt alle dekk.

Hvis du får svært liten kjørelengde per år, kan det fort ha mer å si at du bytter dekkene etter 4 år enn etter 8 år (enn hvilket dekkmerke du går for) ettersom all gummi eldes og blir hardere og glattere over tid...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilke type dekk annbefales?

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
TomB skrev:Med den svingegenskapen, som er på det slagskipet ditt, så vil hele sykkelen skrape nedi, lenge før dekker slipper!

Det eneste du bør tenke på, er eventuelt om du skal kjøre mye i regn.
You're in fire!! :lol
Harru fyra meg opp? :bandana :evil

eller gitt meg sparken som sjåførlærer? :prop: :mc1
Hehe, overhodet ikke :)

Bryr meg fint lite om hva du mener om sykkelen min og jeg regner også med at du bryr deg fin lite om hva jeg mener om din også :vs

Det er bare å gi fra deg et pip når du har lyst og mulighet, for sparken som sjåførlærer har du så absolutt ikke fått :yeyeye

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hvilke type dekk annbefales?

Legg inn av hakhap »

Lurer lit på det med ne dekk til Shadowen og, de som sitter på nå er fra før jeg kjøpt den og jeg har kjørt opp mot 13-14k nå på de og de ser fortsatt fine ut.

Holder cruiser dekk lenger? Lit usikker på modell akkurat nå med det er Bridgstone bak.

Blir vel nye neste sesong tenker jeg men greit å se etter utbud nå som det snart blir pms tider
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilke type dekk annbefales?

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:Lurer lit på det med ne dekk til Shadowen og, de som sitter på nå er fra før jeg kjøpt den og jeg har kjørt opp mot 13-14k nå på de og de ser fortsatt fine ut.

Holder cruiser dekk lenger? Lit usikker på modell akkurat nå med det er Bridgstone bak.

Blir vel nye neste sesong tenker jeg men greit å se etter utbud nå som det snart blir pms tider
Min sykkel hadde gått litt over 6.000 når jeg kjøpte den og jeg antar at dekkene som sitter på nå har vert der fra sykkelen var helt ny. Bakdekket mitt tror jeg ikke går en sesong til og det er kun midten av dekket som er mest slitt. Det er fortsatt godt med spor langs sidene. Mulig jeg har mye mykere gummi enn deg kanskje?

Det skal sies at han som hadde sykkelen før meg hadde brukt den på en langtur til Finnmark og tilbake...

Svar