Jeg trenger tydligvis mer erfaring for jeg setter veldig pris på ABS bremsene mine. Spesielt på dårlig underlag som glatt asfalt, brostein og grus.Kawagutten skrev:JohnnyTh skrev:Hva mener du med bra nok orginalt? Bremsene blir jo ikke bedre av ABS.Kawagutten skrev:ABS og TC er nok kjekt å ha i noen situasjoner men til vanlig bruk tror jeg ikke det er mange som har bruk for det.De fleste nyere sykler har bra nok bremser orginalt.
Jeg mener de er bra nok til de aller fleste situasjoner men kan også forstå at noen folk trenger ekstra utstyr i noen tilfeller der fører ikke kan se hva som dukker opp rett foran seg på glatta .Ellers er det folk som er uerfarene og føler seg ikke trygge uten dette. Kan ikke si det er mer enn 1 tilfelle i hele mitt liv der jeg har trengt bedre bremser men ikke abs abs. Var for kort tid siden en kveld der det plutselig kom sauer ut i veien og jeg klarte å bremse nok ned til at jeg kunne skrense meg unna sauene med kontrolert bakbrems og tror ikke det hadde gått med abs men har man erfaring så har man
I en liten by i Hellas måtte jeg bråbremse for en bil som plutselig bremset forran meg. absen slo inn ganske overraskende, jeg fulgte opp med bakbremse og der og kom absen ganske fort. så fortsatte jeg rett mot bakenden på en Gresk drittbil. jeg klarte å stoppe med liten margin men spørs om det ikke hadde blitt liggende igjen noen plastdeler hvis ikke jeg hadde hatt abs. asfalten var så glatt som is.
klart hvis jeg hadde hatt masse erfaring så hadde det sikkert ikke vært noe problem.