Hei
Sist jeg byttet kjede og drev på thunderace'en la jeg merke til at det i tilegg til nøytral lys bryteren var koblet ledninger til 1. og 2. gir som går til tenningsmodulen i følge koblingskjema. Har søkt på nettet for å få en forklaring på hva hensikten med dette er. Enkelte mener at dette er såkalt "wheeliewires" , som endrer tenningskurven for å redusere effekten på første og andre gir. Har noen kjenskap til dette, spesifikt på thunderace? Er det noen hensikt å koble dem fra? Den gjør allerede powerwheelies på første og andre så er ikke ute etter mer av det men mer gass respons på lavere turtall.
Wheeliewire
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Wheeliewire
Det er noe lignende på tidligere (og muligens nyere?) KTM 690 modeller ihvertfall. Lest om endel som fjernet den, og fikk problem med nøyttral lys i dashen, men det er jo bagatell om det gir mer guffe for wheelies
.
Men tviler på at det er såå mye å hente der at det er verdt bryet.

Men tviler på at det er såå mye å hente der at det er verdt bryet.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Haavar
- Innlegg: 182
- Registrert: 08 feb 2012, 19:49
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600
Re: Wheeliewire
He he. Powerwheelies er farlig moro :-)å . Har 690'n. "ignition retard" på både første og andre gir?Snikendeugle skrev:Det er noe lignende på tidligere (og muligens nyere?) KTM 690 modeller ihvertfall. Lest om endel som fjernet den, og fikk problem med nøyttral lys i dashen, men det er jo bagatell om det gir mer guffe for wheelies.
Men tviler på at det er såå mye å hente der at det er verdt bryet.