MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren nærmer seg!

Legg inn av sotOle »

Artig å følge loggen din. :D :thumleft Misunner deg litt vinterkjøringa di. Jeg har for øyeblikket ikke egnet redskap, men vi får se. :-k

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren nærmer seg!

Legg inn av Epylypzon »

MLeikarnes skrev:
Epylypzon skrev:Hva slags dekk kjører du på?

Sent from my HTC One
Kenda K761 med pigg bak, 250ish pigger (ikke så alt for godt feste egentlig... Lurer på å få tak i ett Maxxis bak også...)

Maxxis 6006 Enduro med 100ish pigger foran.
Kjøpt på Online-MC, bra feste virker det som!

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Ok, må sjekke ut.
Må ha noen med moderat piggmengde på WR`en. "Ishjulene" funker dårlig til hverdagskjøring.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren nærmer seg!

Legg inn av MLeikarnes »

sotOle skrev:Artig å følge loggen din. :D :thumleft Misunner deg litt vinterkjøringa di. Jeg har for øyeblikket ikke egnet redskap, men vi får se. :-k
Takker! :D
At sesongen aldri slutter har mange fordeler syns jeg! Slipper denne pms'en alle snakker om! :scratch
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren nærmer seg!

Legg inn av MLeikarnes »

Epylypzon skrev:
MLeikarnes skrev:
Epylypzon skrev:Hva slags dekk kjører du på?

Sent from my HTC One
Kenda K761 med pigg bak, 250ish pigger (ikke så alt for godt feste egentlig... Lurer på å få tak i ett Maxxis bak også...)

Maxxis 6006 Enduro med 100ish pigger foran.
Kjøpt på Online-MC, bra feste virker det som!

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Ok, må sjekke ut.
Må ha noen med moderat piggmengde på WR`en. "Ishjulene" funker dårlig til hverdagskjøring.
Tror Maxxis dekkene fra Online-MC.no burde være bra for slik bruk på en slik sykkel, og også kanskje klare litt iskjøring på vann!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av MLeikarnes »

Har scannet og lastet opp litt bilder fra ferietur i England i 1998 so jeg tenkte jeg kunne dele noen av og skrive litt om!
Dette er vel på veg til Bergen for å ta ferge over dammen:
Bilde
Innseilingen til Newcastle:
Bilde
Bilde
Bilde

Togmuseum!
Mener det skal være i York...
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Bilde

MotoWorks BMW verksted og delelager, rettlig gammeldags motorsykkelverksted som fremdeles eksisterer, og selger deler til gamle og klassiske BMW’er på internett.
Bilde
Pappa fikk byttet bremseskiver på K100RS’n her, vi fikk is og saft mens de jobbet med å bytte skivene, de var veldig glade for at vi kom dit for å få byttet, Pappa hadde handlet deler med de over telefon før og ble motatt som en god gammel kunde!
Bilde
Vi var også inne på Cellafield museumet, mens det enda var mulig å komme inn der. Nå er vel hele anlegget nedstengt og forbudt å starte opp mener jeg å ha lest ett sted...
Bilde

Som man kanskje ser på mange av disse bildene så er det alltid gråvær og regn... Det regnet så og si hele tiden av denne ferien...
Bilde
Bilde
Bilde
En av de mange steinsirklene:
Bilde
K100RS’n med oppakning:
(Har faktisk kjøpt tilbake ramme med skilt og papirer på denne!)
Bilde
Alle unntatt en natt ble tilbrakt i telt også!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Blue John Cavern:
Bilde
Alle sidegangene i denne gruven fulgte årene med Blue John mineral, det var må ha vært veldig små folk som arbeidet i disse små gangene!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kald høstkjøring på Vestlandet!

Legg inn av Epylypzon »

AJ skrev:Imponerende!!

Husker fortsatt med stor fryd prøvekjøringen av en DR 750 for mange, mange år siden og hvor artig det var å frese forbi bilene på Åkrenesletta mellom Lillestrøm og Fetsund.
Satt høyt og så ned på buristene samtidig som jeg ga passe med thump i fortbikjøringene! Utrolig morsomt med den store ensylindringen som slett ikke var noen sinke i trafikken!!

Skulle gjerne hatt en DR 750 - eller aller helst en DR 800!!
Men de er dessverre få og langt i mellom... :sorry

Står en 750 på finn nå ;)
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44141416" onclick="window.open(this.href);return false;
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av sotOle »

Det var artig å se bilder fra Newcastle igjen. :D
Jeg har vært der en del i jobbsammenheng, da hos Wellstream lenger opp i elva.
Newcastle og omegn er vel verd en tur, men slik jeg forstår det er fergeforbindelsen med Norge nå nedlagt?

Jeg ser av bildene at dere var på steder jeg ikke har vært, men Newcastle har utrolig mye å by på. Det var mye vikingeaktivitet i området og i Jarra nær South Shields har de bygd opp en replika av en vikingbosetting.
På nordsiden av elva, ikke langt fra der ferga landet er Wallsend. Her begynner/slutter Hadrians wall, en mur som den romerske keiser Hadrian lot bygge som beskyttelse mot villmennene (les skotter og andre gærninger) nordfra.
Et stykke opp langs kysten ligger øya Lindisfarne eller Holy Island som den også kalles. En kan gå eller kjøre dit ved lavvann. Vikingene angrep og plyndret klosteret i år 793 og denne hendelsen regnes som begynnelsen på vikingtiden.

Opp langs elven Tyne var det masse aktivitet med skipsbygging i sin tid. Det er faktisk ganske trist å seile opp der nå, å se forfallet. Her lå skipsverftet Swan Hunter som ett av de største. Panserskipet Eidsvold ble bygd av Armstrong Whitworth verftet i 1899. Det er nesten så man hører tonene fra rule britannia når man seiler opp her og tenker på aktiviteten som en gang var. I de senere år har de renovert og pusset opp mye i nedre del av elva, og det har blitt skikkelig fint.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av MLeikarnes »

sotOle skrev:Det var artig å se bilder fra Newcastle igjen. :D
Jeg har vært der en del i jobbsammenheng, da hos Wellstream lenger opp i elva.
Newcastle og omegn er vel verd en tur, men slik jeg forstår det er fergeforbindelsen med Norge nå nedlagt?

Jeg ser av bildene at dere var på steder jeg ikke har vært, men Newcastle har utrolig mye å by på. Det var mye vikingeaktivitet i området og i Jarra nær South Shields har de bygd opp en replika av en vikingbosetting.
På nordsiden av elva, ikke langt fra der ferga landet er Wallsend. Her begynner/slutter Hadrians wall, en mur som den romerske keiser Hadrian lot bygge som beskyttelse mot villmennene (les skotter og andre gærninger) nordfra.
Et stykke opp langs kysten ligger øya Lindisfarne eller Holy Island som den også kalles. En kan gå eller kjøre dit ved lavvann. Vikingene angrep og plyndret klosteret i år 793 og denne hendelsen regnes som begynnelsen på vikingtiden.

Opp langs elven Tyne var det masse aktivitet med skipsbygging i sin tid. Det er faktisk ganske trist å seile opp der nå, å se forfallet. Her lå skipsverftet Swan Hunter som ett av de største. Panserskipet Eidsvold ble bygd av Armstrong Whitworth verftet i 1899. Det er nesten så man hører tonene fra rule britannia når man seiler opp her og tenker på aktiviteten som en gang var. I de senere år har de renovert og pusset opp mye i nedre del av elva, og det har blitt skikkelig fint.
Hallo! :vs
Har vært i Newcastle denne gangen som her og en gang senere med bil, Sherwood forest og mye annet! Alle disse bildene er vel fra mye omkring her og der i England. Vi var ved Hadrians wall når vi var i England med bil, jeg er også veldig interessert i vinkinger og gammel historie så vi dro mye rundt og så på gammle slott og spesielle steder.

Fergen er vel nedlagt ja, men de snakker jo om å starte den opp igjen nå... Jeg har tenkt meg over dammen igjen når den tid kommer, må bli ferdig med alt dette skoletullet før man får friordning på sjøen igjen og kan reise som man vil i 4 uker! England er et veldig fint og spesielt land som jeg vil tilbake til mange ganger for å oppleve mer av det som er å se! Sist gang vi var der leide vi bil og kjørte fra London til Fort William i Scotland hvor vi bodde i to uker før vi kjørte på tvers av Scotland til Edinburgh og nedover kysten til Annick Castle og krysset over til Aidensfield, Withby (Med hjartet på rette staden!). Nedover til Wales og Swansea for å besøke en BMW'kjørende kamerat som pappa møtte i Frankrike rundt 1990... Deretter ned til de hvite klipper og inn i London! Utrolig land!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av sotOle »

Som du sier, et fantastisk spennende land, og en fantastisk fin tur høres det ut som :thumleft

Selv har jeg som sagt mest erfaring fra England eller skal vi si UK i jobbsammenheng og har derfor ikke kommet så langt fra kysten.
Foruten et par kurs i Plymouth har det stort sett gått i Hartlepool, Newcastle, Dundee, Aberdeen og tjuvplasser som Peterhead, Invergordon og Wick. Riktig nok har jeg kjørt en del turer med bil mellom Aberdeen og Invergordon.

Du nevner Fort William, det jeg forbinder med den plassen er undervannsenteret der.
Når du nevner de hvite klipper så får det meg til å tenke på Vera Lynn og There’ll Be Bluebirds Over The White Cliffs of Dover :-)

Hmm. Skal jeg fortsette å mimre sånn, må jeg snart be AJ om å få skifte brukernavn til Vesper. :lol

Det kan høres ut som om du tilbringer tid på sjøen, og det er lavsesong for motorsykkelkjøring, om ikke for deg, så for de fleste av oss. Ikke har jeg noe mer å bidra med om reiser på landjorda i UK heller, så da får jeg drøse litt om en sjøtur i skotske farvann.. :eh


Uansett, vi jobbet vest av Shetland på Foinaven og Schiehallion og skulle til Invergordon for mannskapsbytte.
Det er vel en forholdsvis kjent sak at etter åtte uker i sjøen er de som skal hjem like blokkert i hodet som en harehund i full los. :prop:
Dette var også tilfelle med vår nederlandske førstestyrmann. Utålmodig som han var valgte han å gå gjennom Pentland Firth i stedet for den lengre veien nord om Orkenøyene. I og med at vi hadde tidevannstømmen med oss kunne dette virke som en god ide. Tidevannstrømmen her er jo en av de sterkeste i verden og renner med opp til 16 knop, så raskere seilas hadde dette skipet aldri gjort.
Haken ved dette opplegget var at det blåste full storm i Nordsjøen. Så når vannet fra Pentland Firth traff stormbølgene utenfor satte det opp en utrolig rotesjø. At det var mørkt hjalp eller ikke.
Vi traff denne rotesjøen med et voldsomt brak. Normalt sjøsikret utstyr fløy nå veggimellom. Folk på frivakt våknet opp og enkelte lurte på om styrmannen hadde tenkt å gjøre flyvende hollendere av hele gjengen. Etter hvert fikk vi stampet oss gjennom området med rotesjø og ting roet seg litt ned. Men ødeleggelsene var spektakulære. Jeg tror knapt det var en hel computer igjen om bord, messa var rasert, likeså byssa og i provianten vasset stuerten rundt i en blanding av mel,matolje og hermetikk mens han bantes og svor.

Vel,vel vi kom da til Invergordon og styrmannen reiste hjem på fri uten en eneste gjenværende venn om bord :lol

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av Carpa »

England er nok et land som må føres opp på listen min over steder jeg skal rekke å kjøre MC før jeg blir for gammel. :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av MLeikarnes »

sotOle skrev:Som du sier, et fantastisk spennende land, og en fantastisk fin tur høres det ut som :thumleft

Selv har jeg som sagt mest erfaring fra England eller skal vi si UK i jobbsammenheng og har derfor ikke kommet så langt fra kysten.
Foruten et par kurs i Plymouth har det stort sett gått i Hartlepool, Newcastle, Dundee, Aberdeen og tjuvplasser som Peterhead, Invergordon og Wick. Riktig nok har jeg kjørt en del turer med bil mellom Aberdeen og Invergordon.

Du nevner Fort William, det jeg forbinder med den plassen er undervannsenteret der.
Når du nevner de hvite klipper så får det meg til å tenke på Vera Lynn og There’ll Be Bluebirds Over The White Cliffs of Dover :-)

Hmm. Skal jeg fortsette å mimre sånn, må jeg snart be AJ om å få skifte brukernavn til Vesper. :lol

Det kan høres ut som om du tilbringer tid på sjøen, og det er lavsesong for motorsykkelkjøring, om ikke for deg, så for de fleste av oss. Ikke har jeg noe mer å bidra med om reiser på landjorda i UK heller, så da får jeg drøse litt om en sjøtur i skotske farvann.. :eh


Uansett, vi jobbet vest av Shetland på Foinaven og Schiehallion og skulle til Invergordon for mannskapsbytte.
Det er vel en forholdsvis kjent sak at etter åtte uker i sjøen er de som skal hjem like blokkert i hodet som en harehund i full los. :prop:
Dette var også tilfelle med vår nederlandske førstestyrmann. Utålmodig som han var valgte han å gå gjennom Pentland Firth i stedet for den lengre veien nord om Orkenøyene. I og med at vi hadde tidevannstømmen med oss kunne dette virke som en god ide. Tidevannstrømmen her er jo en av de sterkeste i verden og renner med opp til 16 knop, så raskere seilas hadde dette skipet aldri gjort.
Haken ved dette opplegget var at det blåste full storm i Nordsjøen. Så når vannet fra Pentland Firth traff stormbølgene utenfor satte det opp en utrolig rotesjø. At det var mørkt hjalp eller ikke.
Vi traff denne rotesjøen med et voldsomt brak. Normalt sjøsikret utstyr fløy nå veggimellom. Folk på frivakt våknet opp og enkelte lurte på om styrmannen hadde tenkt å gjøre flyvende hollendere av hele gjengen. Etter hvert fikk vi stampet oss gjennom området med rotesjø og ting roet seg litt ned. Men ødeleggelsene var spektakulære. Jeg tror knapt det var en hel computer igjen om bord, messa var rasert, likeså byssa og i provianten vasset stuerten rundt i en blanding av mel,matolje og hermetikk mens han bantes og svor.

Vel,vel vi kom da til Invergordon og styrmannen reiste hjem på fri uten en eneste gjenværende venn om bord :lol
Har vært 1 år på Ankerhåndering på spot'en i Nordsjøen og rundtliggende områder og 1 år på Subsea i nordsjøen. Når jeg var på Far Scorpion var vi ett par ganger over dammen til Aberdeen og ankerhånderte på engelsk sektor, men båten var så stor at vi bare kunne gå inn på lavvann, vi kunne kun gå inn på høyeste flo, og måtte ofte ligge 12 timer inne for å vente på neste flo for å komme oss ut igjen. Men jeg var i maskin som maskinlærling, så jeg merket ikke så mye til været, men det er ikke alltid like tilgivelig å arbeide i Nordsjøen! Spesielt ikke denne helga! Nå sitter jeg på skolebenken i 2 år for å ta sertifkat M4 & M2 for å bli maskinist!
Har hatt en del turer på Haltenbanken og rundt stadt hvor mye har blitt ødelagt! Når hurtigruten brant i Ålesund gikk vi for full maskin fra Bergen rundt stadt over natta for å assistere hurtigruten og ligge i oljevernbedredskap, mange printere og annet utstyr gikk heden denne natten!
Må nesten spørre om hvilken type båt du var på da? :D

Var ute en runde og så på uværet "Hilde" her oppe nå! Det blåser og regner først ned mot bakken og deretter oppover igjen...
Var ute på Atlanterhavsveien med bil, det blåser noe veldig der ute! Men ikke så mye som under "Dagmar"
Bilde
Ellers så har dagen gått med til å overhale og bytte akslinger i kloa på tømmervogna:

Litt oppretting også:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Må til med ett strøk til!
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av sotOle »

Lykke til med maskinistutdannelsen :thumleft  To år går fort.

Jeg tenkte faktisk på deg når du skrev i en tråd lenger opp at du skulle over Ørskogfjellet i helgen og at det kunne bli en ”bumpy ride” slik været er der nå.

Turen gjennom Pentland Firth var med Seaway Condor. Den ble levert som DSV (dykkerskip) i 1982. Da lå den i sjøen som en svane :prf
I -92 ble den ombygd til å legge styringskabler og umbilicals. Den ble da utvida 1,5m på hver side fra midskips og akterover for å få plass til karusellen og leggeutstyret. Men dette medførte også at alle sjøgående egenskaper forsvant. Den slingret så du vil ikke tro det :-)å 

Og der var tømmerklypa i stand igjen :thumleft . Jeg har en mistanke om at det kan bli bruk for den nå etter stormen.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av MLeikarnes »

Bilde
Det snør det snør tiddelibomm!

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av Jompa »

Det siste bildet ditt minner meg om mopedtida mi som varte fra æ fylte 16 til billappen var i boks to år senere.
Kaldt og jævlig om vintern, varmekjeledress og boots med nedslitte hæler etter kilometervis med en fot på veien.
Stivfrosne støtdempere, fulle av kondensvann? Og moped som var nesten umulig å starte.

Etterhvert som æ e blitt eldre har æ bare fått mere og mer respekt for vinterkjørere, ser av og til en turist på tur til Ultima Thule.
Og det verste e at de ser ut til å trives med vinterkjøringa :mk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - England 1998!

Legg inn av MLeikarnes »

I går kveld var jeg og hentet ramme, motor, tank og bakfelg for å bygge BMW K1100GS iløpet av vinteren!
BMW GS med rekke 4 motor, etter hva jeg leser på internett her og der har det ikke vært gjort med K100/K1100 bare med K75. Skal sette på Suzuki DR750 framgaffel og eikefelger fra samme sykkel.

Bilde
Bilde
Litt skruing og boring av sidevognsramme i Furtebua også etter at vi var på lageret og hentet motor og ramme.
Bilde

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - BMW K1100GS!

Legg inn av MLeikarnes »

Når friminutter og timer med lite å gjøre på skolen samt en del fritid blir kjedelig når man bor på hybel kan man la fantasien løpe løpsk litt nå og da:
Bilde
Bilde

En av mine fritidshobbyer har vært tegning i mange år: liker enda veldig godt å tenge og bruke den nokså store fantasien inne i hodet, prøve å få fantasien ned på papieret!
Bilde
Bilde
Å se det gå fra hodet til en tegning gjennom photoshop for så å få produsert et produkt:
Bilde
Dekorasjon er da også morsomt syns jeg, lærte meg runeskrift på ungdomsskolen og det kommer til å sitte fast inne i hodet resten av livet.
Bilde


Dette blaffet av tegneinspirasjon kom da jeg fikk Joe Bar Team samleboksen tilsendt i posten her for noen uker siden!
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MLeikarnes's MC blogg - BMW K1100GS!

Legg inn av SuperMorten »

Du verden.. :prf Du har jo talent jo :knegg :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - BMW K1100GS!

Legg inn av MLeikarnes »

SuperMorten skrev:Du verden.. :prf Du har jo talent jo :knegg :thumleft
Takker! :D

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: MLeikarnes's MC blogg - BMW K1100GS!

Legg inn av Jompa »

Hei, jeg har stor sans for prosjektene dine, særlig BMWen med sidevogn.
Og det siste ser jo bærre lækkert ut, ihvertfall på papiret.
Enkelt, og ikke noen stor touringklump forkledd som terrengsykkel :thumleft :thumleft

Får du forresten registrert noen av prsjektene dine ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - BMW K1100GS!

Legg inn av MLeikarnes »

Jompa skrev:Hei, jeg har stor sans for prosjektene dine, særlig BMWen med sidevogn.
Og det siste ser jo bærre lækkert ut, ihvertfall på papiret.
Enkelt, og ikke noen stor touringklump forkledd som terrengsykkel :thumleft :thumleft

Får du forresten registrert noen av prsjektene dine ?
Er vel mest pappa sine prosjekter, som vi holder på med sammen i garasjen, Sidevognssykkelen er jo solgt nå, men det blir nok en til... Pappa tenker på noen nye ideer for navstyring og annen type vogn, men det er en stund frem i tid. Denne BMW'én som er på tegningene mune her oppe var det liksom planen å ha klær til Krystall Rally i Februar (må begynne snart...)
Registrert er jo syklene før man bygger litt om og på ting her og der! Så skilter står det jo på, men godkjent har de ikke vært, men nå som det er laget en godkjenningsordning for amatørbygg så blir alt plutselig mulig igjen!

Ting skal være enkelt og funksjonelt syns jeg, ikke mye kåpe som skjuler selve MOTORsykkelen :D må være mye motor som syns! Lyktekåpe, skjermer og hugger er jo veldig lurt da!

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - BMW K1100GS!

Legg inn av MLeikarnes »

Julekos med DR750 og BMW K1100 skruing idag!
K100 rammen har blitt lakkert og fått en ny bakstuss
Bilde
Bilde
Har hatt startproblemer med DR'n i det siste så vi tok ut startmotoren for å sjekke om det kunne være den, men den var helt fin. Så da var det bare å gå lengre inn i materien!
Bilde
Fant tilslutt ut at en bit av tennspilen har løsnet og ripet opp generatorringen og laget noen små uthevninger i metall som skaper for mye motstand etter start... Så nå er det pussing og gnikking til det går fint rundt igjen!
Bilde
Bilde

Og nebbet de snakker om i en tråd her:
Bilde





Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Garasje oppdatering!

Legg inn av MLeikarnes »

Oppdatering av garasjen, bilen har fått sin egen psykologiske avdeling. Bilens avlukke skal også brukes til Lakkboks/sandblåsing, veggene får vel maling etterhvert.
Bilde
Bilde
Bilde
Alle sveiseapparatene hengt opp og klare til bruk! TIG (alu og stål), Mig Stål, Mig Alu, Pinner.
Bilde
Kunst på garasje veggen! Gamle drev fra Kawasaki ZZR1100, Suzuki SV1000S, GS500E, DR750 og Honda Varadero 125
Bilde
Styrer på lager frem til bruk! samt orginalt varadero eksosanlegg...
Bilde
Nyoppussede hyller med sortert innhold. Felger og dekk, eksosrør, orginale og aftermarket, hjullager til sidevognsbygg, forgafler, Bakdempere, bremsekalippere, bremsepumper...
Bilde
Bakdempere, forgafler, bremsekalippere, bremsepumper og bremseskiver.
Bilde
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Garasje oppdatering!

Legg inn av MLeikarnes »

En video pappa filmet i sommer på gamle sognefjellsveg, jeg er et stykke lengre bak, (stopper og fotograferer heletiden...)
Dette er filmet med et action camera fra Jula... 400kr, dårlig kvalitet er det jo, men det fungerer!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=BvIFw9fJ ... e=youtu.be[/video]
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Forgasser plunder!

Legg inn av MLeikarnes »

Justering av forgassere og forsøk å få de tehttps://lh4.googleusercontent.com/-w1-UDCwNeFw/UuLphdVLOSI/AAAAAAAAieQ/58MgJxXwMvM/w422-h563-no/FB_IMG_13905985179036791.jpgtte" onclick="window.open(this.href);return false;! Deler fra gamle forgassere og litt slikt må til!
Bilde
Bilde
Bilde

De må nok få seg ett nytt pakningssett med tiden, men lykkest til slutt å få de til å holde tett med rett flottørfunksjon! Mye lesing på tsjekkiske og russiske sider for å finne en enkel metode å justere de på! (google translate :prf )
Jeg kan ikke tsjekkisk, men forsto tegningen;
Bilde
http://suzuki-dr-big-750.howto.cz/mikuniBST33.php
Veldig enkelt å justere når tegningen viste hvordan i forhold til manualen på sykkelen;
Bilde
Bildet er faktisk feil, ser stor forskjell på det tsjekkiske bildet og det i Suzuki manualen, flottørhøyden skal måles og justeres til høyden er rett når flottøren er paralell med kanten på forgasserhuset. Når jeg justerte etter Suzuki manualen var det helt umulig å få forgasserene til å ikke flyte over... Men etter litt googling og den tsjekkiske løsningen og en kjapp tur ut i garasjen var de iorden på null komma niks! :prop:
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Forgasser plunder!

Legg inn av MLeikarnes »

Har fått samen eksosanlegget, montert forgassere, luftfilterboks, batterikasse og satt sammen elnettet på DR750'N idag! Og ja, ikke minst startet den på første forsøk!
Bilde
Dysenål fra en Bergen Diesel medium speed skipsdieselmotor på 4500kW som kjørner!
Bilde
Kawasaki ZX10R original eksospotte denne gangen, mye lyd i denne også, Ducati Carbon potta var omtrent lik før DB-killer ble montert...
Bilde

Bilde
Bilde

Kommer en video etterpå!
Mangler kum bremseklosser og å montere resten av tankene og kåper, skjermer mm. Før den er kjørbar igjen!

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar