Dette kunne vært veldig moro å gjennomført.Tenk å få laget sin egen tilpasset drømmesykkel
Det må kunne gi folk noen flere muligheter enn tidligere lovverk :-)
Noen som kunne tenkt seg dette?
http://nmcu.org/forskrift-om-amat-rbygg-er-vedtatt" onclick="window.open(this.href);return false;
Bygge drømmesykkel-Ny forskrift
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Bygge drømmesykkel-Ny forskrift
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Sted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Bygge drømmesykkel-Ny forskrift
Endelig har de greid å presse det gjennom!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Sted: Karmøy
- Haavar
- Innlegg: 182
- Registrert: 08 feb 2012, 19:49
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600
Re: Bygge drømmesykkel-Ny forskrift
Å bygge opp en MC fra bunn er noe jeg har drømt om i mange år.Kawagutten skrev:Dette kunne vært veldig moro å gjennomført.Tenk å få laget sin egen tilpasset drømmesykkel
Det må kunne gi folk noen flere muligheter enn tidligere lovverk :-)
Noen som kunne tenkt seg dette?
http://nmcu.org/forskrift-om-amat-rbygg-er-vedtatt" onclick="window.open(this.href);return false;
Finne seg en "perfekt" motor, bygge egen rammer rundt denne og spe på med div snacks etter hvert.
Men det er noen skjær i sjøen som gjør det vanskelig. Å bygge et chassis med rett akselavstand, trail, styrekronevinkel og rett stivhet for å få de kjøreegenskapene som man er ute etter på første forsøk er for eksperter. så har man avgifts spørsmålet. det er kjipt å bygge egen sykkel for så å måtte betale hk og volum avgift som en splitter ny mc.
Personlig så vil jeg gå for ombygging. Få tak i en sykkel med norske papirer som har den "perfekte" motoren og bytte alt annet med ramme fra Harris eller Spondon, gaffel fra Øhlins osv.
Da er sjansen for å lykkes på første forsøk mye mye større og man slipper å betale avgift.