Bygge drømmesykkel-Ny forskrift

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Bygge drømmesykkel-Ny forskrift

Legg inn av Kawagutten »

Dette kunne vært veldig moro å gjennomført.Tenk å få laget sin egen tilpasset drømmesykkel :prop:
Det må kunne gi folk noen flere muligheter enn tidligere lovverk :-)

Noen som kunne tenkt seg dette?

http://nmcu.org/forskrift-om-amat-rbygg-er-vedtatt" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Bygge drømmesykkel-Ny forskrift

Legg inn av MLeikarnes »

Endelig har de greid å presse det gjennom! :D

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bygge drømmesykkel-Ny forskrift

Legg inn av bikerdude73 »

:thumleft :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Bygge drømmesykkel-Ny forskrift

Legg inn av Haavar »

Kawagutten skrev:Dette kunne vært veldig moro å gjennomført.Tenk å få laget sin egen tilpasset drømmesykkel :prop:
Det må kunne gi folk noen flere muligheter enn tidligere lovverk :-)

Noen som kunne tenkt seg dette?

http://nmcu.org/forskrift-om-amat-rbygg-er-vedtatt" onclick="window.open(this.href);return false;
Å bygge opp en MC fra bunn er noe jeg har drømt om i mange år.
Finne seg en "perfekt" motor, bygge egen rammer rundt denne og spe på med div snacks etter hvert.
Men det er noen skjær i sjøen som gjør det vanskelig. Å bygge et chassis med rett akselavstand, trail, styrekronevinkel og rett stivhet for å få de kjøreegenskapene som man er ute etter på første forsøk er for eksperter. så har man avgifts spørsmålet. det er kjipt å bygge egen sykkel for så å måtte betale hk og volum avgift som en splitter ny mc.
Personlig så vil jeg gå for ombygging. Få tak i en sykkel med norske papirer som har den "perfekte" motoren og bytte alt annet med ramme fra Harris eller Spondon, gaffel fra Øhlins osv.
Da er sjansen for å lykkes på første forsøk mye mye større og man slipper å betale avgift.
Bilde

Svar