MLeikarnes skrev:Kenda K761 med pigg bak, 250ish pigger (ikke så alt for godt feste egentlig... Lurer på å få tak i ett Maxxis bak også...)Epylypzon skrev:Hva slags dekk kjører du på?
Sent from my HTC One
Maxxis 6006 Enduro med 100ish pigger foran.
Kjøpt på Online-MC, bra feste virker det som!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Takker!sotOle skrev:Artig å følge loggen din.![]()
Misunner deg litt vinterkjøringa di. Jeg har for øyeblikket ikke egnet redskap, men vi får se.
Tror Maxxis dekkene fra Online-MC.no burde være bra for slik bruk på en slik sykkel, og også kanskje klare litt iskjøring på vann!Epylypzon skrev:MLeikarnes skrev:Kenda K761 med pigg bak, 250ish pigger (ikke så alt for godt feste egentlig... Lurer på å få tak i ett Maxxis bak også...)Epylypzon skrev:Hva slags dekk kjører du på?
Sent from my HTC One
Maxxis 6006 Enduro med 100ish pigger foran.
Kjøpt på Online-MC, bra feste virker det som!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Ok, må sjekke ut.
Må ha noen med moderat piggmengde på WR`en. "Ishjulene" funker dårlig til hverdagskjøring.
AJ skrev:Imponerende!!
Husker fortsatt med stor fryd prøvekjøringen av en DR 750 for mange, mange år siden og hvor artig det var å frese forbi bilene på Åkrenesletta mellom Lillestrøm og Fetsund.
Satt høyt og så ned på buristene samtidig som jeg ga passe med thump i fortbikjøringene! Utrolig morsomt med den store ensylindringen som slett ikke var noen sinke i trafikken!!
Skulle gjerne hatt en DR 750 - eller aller helst en DR 800!!
Men de er dessverre få og langt i mellom...
Hallo!sotOle skrev:Det var artig å se bilder fra Newcastle igjen.![]()
Jeg har vært der en del i jobbsammenheng, da hos Wellstream lenger opp i elva.
Newcastle og omegn er vel verd en tur, men slik jeg forstår det er fergeforbindelsen med Norge nå nedlagt?
Jeg ser av bildene at dere var på steder jeg ikke har vært, men Newcastle har utrolig mye å by på. Det var mye vikingeaktivitet i området og i Jarra nær South Shields har de bygd opp en replika av en vikingbosetting.
På nordsiden av elva, ikke langt fra der ferga landet er Wallsend. Her begynner/slutter Hadrians wall, en mur som den romerske keiser Hadrian lot bygge som beskyttelse mot villmennene (les skotter og andre gærninger) nordfra.
Et stykke opp langs kysten ligger øya Lindisfarne eller Holy Island som den også kalles. En kan gå eller kjøre dit ved lavvann. Vikingene angrep og plyndret klosteret i år 793 og denne hendelsen regnes som begynnelsen på vikingtiden.
Opp langs elven Tyne var det masse aktivitet med skipsbygging i sin tid. Det er faktisk ganske trist å seile opp der nå, å se forfallet. Her lå skipsverftet Swan Hunter som ett av de største. Panserskipet Eidsvold ble bygd av Armstrong Whitworth verftet i 1899. Det er nesten så man hører tonene fra rule britannia når man seiler opp her og tenker på aktiviteten som en gang var. I de senere år har de renovert og pusset opp mye i nedre del av elva, og det har blitt skikkelig fint.
Har vært 1 år på Ankerhåndering på spot'en i Nordsjøen og rundtliggende områder og 1 år på Subsea i nordsjøen. Når jeg var på Far Scorpion var vi ett par ganger over dammen til Aberdeen og ankerhånderte på engelsk sektor, men båten var så stor at vi bare kunne gå inn på lavvann, vi kunne kun gå inn på høyeste flo, og måtte ofte ligge 12 timer inne for å vente på neste flo for å komme oss ut igjen. Men jeg var i maskin som maskinlærling, så jeg merket ikke så mye til været, men det er ikke alltid like tilgivelig å arbeide i Nordsjøen! Spesielt ikke denne helga! Nå sitter jeg på skolebenken i 2 år for å ta sertifkat M4 & M2 for å bli maskinist!sotOle skrev:Som du sier, et fantastisk spennende land, og en fantastisk fin tur høres det ut som
Selv har jeg som sagt mest erfaring fra England eller skal vi si UK i jobbsammenheng og har derfor ikke kommet så langt fra kysten.
Foruten et par kurs i Plymouth har det stort sett gått i Hartlepool, Newcastle, Dundee, Aberdeen og tjuvplasser som Peterhead, Invergordon og Wick. Riktig nok har jeg kjørt en del turer med bil mellom Aberdeen og Invergordon.
Du nevner Fort William, det jeg forbinder med den plassen er undervannsenteret der.
Når du nevner de hvite klipper så får det meg til å tenke på Vera Lynn og There’ll Be Bluebirds Over The White Cliffs of Dover :-)
Hmm. Skal jeg fortsette å mimre sånn, må jeg snart be AJ om å få skifte brukernavn til Vesper.
Det kan høres ut som om du tilbringer tid på sjøen, og det er lavsesong for motorsykkelkjøring, om ikke for deg, så for de fleste av oss. Ikke har jeg noe mer å bidra med om reiser på landjorda i UK heller, så da får jeg drøse litt om en sjøtur i skotske farvann..![]()
Uansett, vi jobbet vest av Shetland på Foinaven og Schiehallion og skulle til Invergordon for mannskapsbytte.
Det er vel en forholdsvis kjent sak at etter åtte uker i sjøen er de som skal hjem like blokkert i hodet som en harehund i full los.![]()
Dette var også tilfelle med vår nederlandske førstestyrmann. Utålmodig som han var valgte han å gå gjennom Pentland Firth i stedet for den lengre veien nord om Orkenøyene. I og med at vi hadde tidevannstømmen med oss kunne dette virke som en god ide. Tidevannstrømmen her er jo en av de sterkeste i verden og renner med opp til 16 knop, så raskere seilas hadde dette skipet aldri gjort.
Haken ved dette opplegget var at det blåste full storm i Nordsjøen. Så når vannet fra Pentland Firth traff stormbølgene utenfor satte det opp en utrolig rotesjø. At det var mørkt hjalp eller ikke.
Vi traff denne rotesjøen med et voldsomt brak. Normalt sjøsikret utstyr fløy nå veggimellom. Folk på frivakt våknet opp og enkelte lurte på om styrmannen hadde tenkt å gjøre flyvende hollendere av hele gjengen. Etter hvert fikk vi stampet oss gjennom området med rotesjø og ting roet seg litt ned. Men ødeleggelsene var spektakulære. Jeg tror knapt det var en hel computer igjen om bord, messa var rasert, likeså byssa og i provianten vasset stuerten rundt i en blanding av mel,matolje og hermetikk mens han bantes og svor.
Vel,vel vi kom da til Invergordon og styrmannen reiste hjem på fri uten en eneste gjenværende venn om bord
Takker!SuperMorten skrev:Du verden..Du har jo talent jo
![]()
Er vel mest pappa sine prosjekter, som vi holder på med sammen i garasjen, Sidevognssykkelen er jo solgt nå, men det blir nok en til... Pappa tenker på noen nye ideer for navstyring og annen type vogn, men det er en stund frem i tid. Denne BMW'én som er på tegningene mune her oppe var det liksom planen å ha klær til Krystall Rally i Februar (må begynne snart...)Jompa skrev:Hei, jeg har stor sans for prosjektene dine, særlig BMWen med sidevogn.
Og det siste ser jo bærre lækkert ut, ihvertfall på papiret.
Enkelt, og ikke noen stor touringklump forkledd som terrengsykkel![]()
![]()
Får du forresten registrert noen av prsjektene dine ?