Kosthold og Treningstråden

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Kawagutten »

Carpa skrev:Jeg tror hovedårsaken til at man bør spise mindre og oftere er at om man spiser lite i løpet av dagen så er det lett å falle for usunne matvalg om kvelden. Man hungrer gjerne etter sukker og fet mat når man er veldig sulten, men spiser man jevnt og trutt så unngår man denne hungersnøden/blodsukkerfallet.

Har investert i nytt treningsutstyr i dag. Dette har jeg brukt mye på treningssenteret og det er utrolig mange og varierende øvelser man kan gjøre. Kroppen fungerer som vekt Bilde

Slyngetrening er forøvrig bra å trene med og mye brukt hos fysioterapisenter :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Hva med å kutte ut treningssentre og utfordre skjebnen ved å trene ute i frisk luft...så lenge det finnes ? :prop: :-)å
...og gi tapt treningsavgift til dem som er syltynne mot sin vilje.... :-k
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Eller selge motorsykkelen, gi pengene til de som trenger det mer.....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Kawagutten skrev:Den forskninga er feil for i virkeligheten er det ikke reelt at det virker da folk utvider magesekken og er ikke mette før den er strekt. Magen er mett før øya :-k
Etter min mange årige studie av folk og individuelle treningsprogram og gjøremål er 4-5 tilpassede måltider i døgnet det rette etter hva en har gjort og hva en skal gjøre.
Jeg spiser meg sjeldent mett, ikke uten at jeg ligger etter på dagsbehovet.
Rimelig bastant uttalelse å si at slik forskning er feil :thumleft

Jeg vet at det går helt fint å spise tre måltider. Det går også helt fint å spise 8 måltider om dagen, men da flere små måltider

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Kawagutten skrev:
Carpa skrev:Jeg tror hovedårsaken til at man bør spise mindre og oftere er at om man spiser lite i løpet av dagen så er det lett å falle for usunne matvalg om kvelden. Man hungrer gjerne etter sukker og fet mat når man er veldig sulten, men spiser man jevnt og trutt så unngår man denne hungersnøden/blodsukkerfallet.

Har investert i nytt treningsutstyr i dag. Dette har jeg brukt mye på treningssenteret og det er utrolig mange og varierende øvelser man kan gjøre. Kroppen fungerer som vekt Bilde

Ja det er sånn og det tar lang tid for kroppen å vende seg til mindre mat så folk har godt av å kjenne litt på sultfølelsen hehe
Med å spise flere ganger i døgnet holder en forbrenningen i gang lenger enn ved 1 måltid.
Dette er bare tull! Hallo? Trodde denne myten var død for lenge siden

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Litt usikker på hvilken myte du henviser til, men regner med at det er den som holder forbrenningen høyere jo oftere du spiser...
Tror heller ikke det er helt riktig, vi forbrenner visstnok på topp om natten og på morningen, da har vi jo ikke spist på en stund.
Men det at man faller for usunne fristelser om man sulter seg gjennom dagen, den er jeg sikker på at stemmer og det er nok denne fellen mange går i. Derfor mener jeg man bør spise jevnt hele dagen.
Blogg

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

Trodde jeg hadde noe å komme med, men fjernet det :)

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:
Kawagutten skrev:Den forskninga er feil for i virkeligheten er det ikke reelt at det virker da folk utvider magesekken og er ikke mette før den er strekt. Magen er mett før øya :-k
Etter min mange årige studie av folk og individuelle treningsprogram og gjøremål er 4-5 tilpassede måltider i døgnet det rette etter hva en har gjort og hva en skal gjøre.
Jeg spiser meg sjeldent mett, ikke uten at jeg ligger etter på dagsbehovet.
Rimelig bastant uttalelse å si at slik forskning er feil :thumleft

Jeg vet at det går helt fint å spise tre måltider. Det går også helt fint å spise 8 måltider om dagen, men da flere små måltider
Mulig det men det er det jeg har funnet ut.
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

Hormoner har også noe å si for slanking.
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Å spise ofte gjør at du «slår på» forbrenningen
FAKTA

Hver gang du spiser, øker du forbrenningen din de neste timene. Mengden energi som kreves for å fordøye maten, er proposjonal med mengden energi og de næringsemnene du har inntatt. På fagspråket kalles dette thermic effect of food.

Se for deg at vi måler den termiske effekten over tjuefire timer, hvor du inntar en diett bestående av 2700kcal, 40 % protein, 40 % karbohydrat og 20 % fett.

Vi fordeler deltagerne i 3 grupper:

A: 3 måltid – 900kcal pr måltid.
B: 6 måltid – 450kcal pr måltid.
C: 9 måltid – 300kcal pr måltid.
Gruppe A vil ha en stor økning i forbrenning etter måltidet, men den vil avta noe inn mot neste måltid. På en graf ville dette visst seg som en berg-og-dal-bane.

Motsatt ville det vært for gruppe C – her ville man sett et svakere og mer konsistent signal. Gruppe B ville vært noe midt i mellom.

Etter 24 timer vil det derimot ikke være noen forskjell i TEF. Den totale energien som har blitt brukt til å fordøye maten vil være identisk. Måltidsfrekvens påvirker ikke total TEF – og det finnes heller ingen måte å manipulere dette på.

Vil anbefale deg å lese denne artikkelen!!
http://fitnessbloggen.no/de-10-storste-mytene-om-faste/" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Relax skrev:

Ja, bruker Endomondo :)
Som tildligere skrevet, ja, den gir en god pekepinn, men er nok ikke helt nøyaktig.
I følge Endomindo så bruker du like mange kalorier om du går 10 km som om du løper de.
Den er nok ikke helt nøyaktig nei. Men som du sier, en ålreit pekepinn...
Du bruker i utgangspunktet mindre energi når du går enn når du jogger. Men på ett tidspunkt kommer du til en fart hvor det er mer rasjonelt å jogge enn å gå (rundt 7–8 km/t). Men hvis du løper en distanse bruker du tilnærmet like mye energi uansett hvor fort du løper.

Du har høyere forbrenning dess høyere puls. På en gitt tid bruker du mer energi dess høyere fart du kan holde. I tillegg er etterforbrenning større dess mer intensivt du har trent.

Intensiv trening gir også bedre treningseffekt enn trening med lav intensitet ved lik treningstid, slik at du på sikt blir bedre på å bruke kalorier under trening

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Carpa skrev:Eller selge motorsykkelen, gi pengene til de som trenger det mer.....
Ja...men i mitt tilfelle dreier det seg jo ikke om de helt store summene....fikk bl.a. nei til min ansøkning via to bavianer om å få være med som Frimurer...

Og som sidrævva gammal bondetamp klarer jeg meg lenge som skautraver... :sorry
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Akkurat fullført en økt med sirkeltrening, men er jammen usikker på hvor mye effekt den hadde på kroppen min i dag. Var sliten før jeg begynte og det var hardt å komme seg gjennom programmet. Trodde etter 2 treningsfrie dager at jeg skulle være skikkelig "fit for fight" jeg nå :eh
Noen andre som har slike dårlige dager, uten at det finnes noen god forklaring på hvorfor kroppen ikke er med?
Blogg

Brukeravatar
Tomgsx-r
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000

Legg inn av Tomgsx-r »

Carpa skrev:Akkurat fullført en økt med sirkeltrening, men er jammen usikker på hvor mye effekt den hadde på kroppen min i dag. Var sliten før jeg begynte og det var hardt å komme seg gjennom programmet. Trodde etter 2 treningsfrie dager at jeg skulle være skikkelig "fit for fight" jeg nå :eh
Noen andre som har slike dårlige dager, uten at det finnes noen god forklaring på hvorfor kroppen ikke er med?
Ja, og det er ikke noe kjekt!!! Men, det bruker og komme seg litt når du er igang med treningen? Gjør ihvertfall jeg når jeg trener styrkeløft, men er ikke akkurat de dagene du maxr'n.

Svar