I hvert fall med Ducati Streetfighter S frontlykt.

Tror også jeg vinner tittelen for flest db..

Huff da, men du kan sikkert gjøre noe med den støyen.tomsnes skrev:Jeg har forumets eneste Yamaha MT-01. Tror jeg....
I hvert fall med Ducati Streetfighter S frontlykt.![]()
Tror også jeg vinner tittelen for flest db..![]()
Nei... hvorfor detJohnnyTh skrev:
Huff da, men du kan sikkert gjøre noe med den støyen.
I den første av disse klassene nominerer jeg min tidligere Bandit som utfordrer, den andre(forumets største dust) kan du heller få beholde aleine...TheBandit skrev:Æ hadde forumets fineste Bandit!Og er formuets største dust som solgte den
![]()
Hah! Skulle ha sett den kommeJohnnyTh skrev: Fordi ingen skryter av å ha den minste :-)
Bør vel også nomineres i klassen "Eldste Nebbdyr" ...MLeikarnes skrev:
1990 mod. Suzuki DR750 Big
Kanskje ikke den mest sjeldne i Norge, men nokså uvanlig å se etter veien ihvertfall...
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Har du bytta skruer til "luftinntaka" på tanken?tomsnes skrev:Jeg har forumets eneste Yamaha MT-01. Tror jeg....
I hvert fall med Ducati Streetfighter S frontlykt.![]()
Tror også jeg vinner tittelen for flest db..![]()
Si ikke det, her e flere som har hjelmkamera med både HD, widescreen, cinemascope og LED-skjerm ogjhn skrev:
"Feteste lyd" e vel en kategori som egner sæ dårlig på et skriftlig forum?
Deter utrolig hvor langt man kommer med ett par gode hodetelefoner. Plugg dem inn i laptop'en og nyt en langt bedre lyd. :)Jompa skrev:Si ikke det, her e flere som har hjelmkamera med både HD, widescreen, cinemascope og LED-skjerm ogjhn skrev:
lydopptaksutsyr med Dolby, Dolbysurround, frem og tilbakespoling m.m.
Men..... når man hører lyden på en vanlig bærbar uten tilleggsutsyr høres alle ut som mopeder uansett
Jeg er veldig interresert i god lyd ... veldig ... og har PC'n koblet til et forholdsvis brukbart anlegg, men eksoslyd er ikke det jeg forbinder med god lyd, og er ikke interresant for min del i det hele tatt.Bjerknez skrev:Deter utrolig hvor langt man kommer med ett par gode hodetelefoner. Plugg dem inn i laptop'en og nyt en langt bedre lyd. :)Jompa skrev:Si ikke det, her e flere som har hjelmkamera med både HD, widescreen, cinemascope og LED-skjerm ogjhn skrev:
Men..... når man hører lyden på en vanlig bærbar uten tilleggsutsyr høres alle ut som mopeder uansett
Er man ikke interresert i dette, så er man heller ikke interresert nok i god lyd.
På den annen side så er lyden fra en GoPro med vanntett hus påmontert så elendig uansett at ett par hodetelefoner kun vil forsterke det negative. :)
Jeg er fullstendig enig i det du skriver og det er jo ingen som setter opp rørforsterkeren sin og eller plugger inn sine 10.000-kroners hodetelefonet etc. for å høre på eksoslyd. Jeg har ingen intensjoner om å konkurrere med kjente artister der ute somlager god musikk spilt inn i studio etc. Jeg er ute etter å skille meg litt ut i positiv grad med tanke på alle MC-videoene som ligger der ute med middels til elendig lyd.jhn skrev:Jeg er veldig interresert i god lyd ... veldig ... og har PC'n koblet til et forholdsvis brukbart anlegg, men eksoslyd er ikke det jeg forbinder med god lyd, og er ikke interresant for min del i det hele tatt.Bjerknez skrev:Deter utrolig hvor langt man kommer med ett par gode hodetelefoner. Plugg dem inn i laptop'en og nyt en langt bedre lyd. :)Jompa skrev:Si ikke det, her e flere som har hjelmkamera med både HD, widescreen, cinemascope og LED-skjerm ogjhn skrev:
Er man ikke interresert i dette, så er man heller ikke interresert nok i god lyd.
På den annen side så er lyden fra en GoPro med vanntett hus påmontert så elendig uansett at ett par hodetelefoner kun vil forsterke det negative. :)
Jeg har til dags dato ikke klikket på en video som handler om eksoslyd. God lyd lager man ved hjelp av musikkinstrumenter, med eller uten forsterkere og div. effektbokser/modulatorer osv, avhengig av hvilket instrument man vil bruke
Det er jo også forholdsvis enkelt å få selv den mest tannpinefremkallende moped til å låte som noe stort og fett med raka rør eller med en kostbar effektpotte ... på film.
Å bruke penger for å få 2 hk og 15dB mere blir litt "Johan" (omtrent det samme som "Harry") i mitt hode.
(Om det er noen her som heter Johan, så er det ikke personlig ment)
Å diskutere smak og behag blir som å diskutere hvilket bilmerke som er best. Altså totalt umulig, og vertfall på et forum :)jhn skrev:Må vel kanskje oppklare litt ...jeg har vel egentlig ikke så veldig mye i mot eksoslyd, jeg er jo tross alt en motorsyklist .. med en maskinistutdannelse ... så en viss fasinasjon for motor og motorlyd har da jeg også, men om jeg skulle ønske å skille meg ut eller modifisere mc'n på noen måte, så er ikke lyden det første jeg tenker på. Jeg ser vel heller ikke noe poeng i å tiltrekke seg unødig oppmerksomhet fra den trafikkale ordensmakt.
Jeg er også en nysgjerrig fyr som liker å pønske på mange rare og tildels unyttige ting, men effektpotter ... not so much ... og i allefall ikke for å glede/irritere publikum,
Min interresse for mc dreier seg kun om meg og min mc, fullstendig egoistisk og selvsentrert i så måte, og det er totalt likegyldig for meg hva tilfeldige forbipasserende måtte mene om eksoslyden min
Ang. Johan/Harry så ser jeg ikke så veldig negativt på det "uttrykket", men ganske likt som du gjør det, bortsett fra det med jordnær og uhøytidlig ... det er ingen automatisk sammenheng der .. alle jeg kjenner som ikke er Johan/Harry er like jordnære og uhøytidlige som de Harrye.
Jeg bruker nok uttrykket med et glimt i øyet (sammen med en meget lett, nærmest usynlig hoderisting)
Kanskje jeg ser på pottetrimming litt på samme måte som kompressorhorn og laksetrapp på en framtung gammel 240.
Siden du tolker mine meninger litt fritt så tillater jeg meg å gjøre det samme med dine .. du ofrer et helt avsnitt på "jordnær" uhøytidlig" "mere sosial" "lett å komme i kontakt med" "selvironi" "ikke selvhøytidlig" så da antar jeg du mener at siden jeg ikke bryr meg om pottetrimming og eksoslyd, og ikke anser meg selv som så veldig Johan/Harry, så har ikke jeg disse gode egenskapene du ramser opp ... jeg er jo sikkert ikke den beste til å bedømme dette, men jeg mener selvfølgelig du tar feil.
Jeg kunne hatt, og har også hatt det artig på begge de festene du nevner, men må også si at jeg er ikke veldig begeistret for countrymusikk, men lever godt med at den finnes, på lik linje med effektpotter.
Countrymusikk og effektpotter ... ganske det samme egentlig, for mye, for lenge eller for høyt så blir det et irritasjonsmoment
Det at dere ikke bryr dere er bare noe dere sierCarpa skrev:Er det noe galt med countrymusikk også nå daKan vel fint høres på både vel og lenge det
![]()
Men når det kommer til eksospotter så er så klart potta mi den mest diskrée ihvertfall. Ikke den grommeste lyden og langt i fra den største potta man har sett, kanskje heller den minste? Men så er jeg jo jente og bryr meg lite om størrelsen![]()
Spørs hvilken fest mine venner var påBjerknez skrev: Hva foretrekker du:
En fest i en toppleilighet på Oslos beste vestkant, eller en bygdefest med levende countrymusikk og dans på bordet?
Ikke noe galt med noen av alternativene sikkert, men personlig hade jeg nok hatt det mer gøy på bygdefesten :)
Hei, hei, hei!!!Carpa skrev: største potta man har sett, kanskje heller den minste? Men så er jeg jo jente og bryr meg lite om størrelsen![]()
For det har du erfart?JohnnyTh skrev:Det at dere ikke bryr dere er bare noe dere sierCarpa skrev:Er det noe galt med countrymusikk også nå daKan vel fint høres på både vel og lenge det
![]()
Men når det kommer til eksospotter så er så klart potta mi den mest diskrée ihvertfall. Ikke den grommeste lyden og langt i fra den største potta man har sett, kanskje heller den minste? Men så er jeg jo jente og bryr meg lite om størrelsen![]()