Før 1994?DrGreve skrev:Selektiv argumtasjon er lov, men siden du glemmer det, skal jeg passe på å friske litt opp.simpson skrev:Litt morsomt at duc har trumfet gjennom 1200 for TWIN.MH434 skrev:Korrekt Jompa, kun Honda som kjørte V5.
Alle de andre hadde 4'ere. Duc-V4, Yam-R4, Kaw-R4, Suz-R4, Apr-V4...
V4 har en fordel som simpson var inne på.. den er smalere og et lavere tyngdepunkt.
V-twin er underlegen i racing! Er jo en grunn for at de er langt unna i sbk og helt fraværende i motogp
Itillegg har Ducati trumphet igjennom å ha 200ccm mer for å være konkurransedyktig, men ikke engang det er nok...
Så V4 og R4 er det som gjeld!
Ikke sant? :[-o<
Vel, historien er lett å lese. Det har vært tilbake til på 70 tallet i USA vært diskusjon mellom vtwin og rekkefirer.
Da var det 1000 for TWIN og 750 for firer.
Dette har videre kommet inn i superbike.
I begynnelsen var det 750 for firere og 1000 for twinner.
Ducati var overlegene og japsene trodde at det var en kjempefordel.
Honda kom med VTR 1000 og vant to vm titler, Suzuki kom med TL og vant inengting oh trakk seg.
Når det kom nye regler med 1000 for firere og 1100 for V TWIN så trakk Honda seg.
Det er ikke en Ducati regel, men en V TWIN regel som alle kan benytte seg av.
4 sylindersyklene fikk en vektstraff på 30kg som ikke ble endret før i 1994.
Okai les litt historie og se nå twinner begynte og vinne