Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:. Men har selvfølgelig forståelse for at andre setter ulike bruksegenskaper foran de jeg selv setter.
Så bra, det er somregel fra GS eiere man møter en nedlatende holdning til andre merker. Glemmer aldri Italienerne jeg møtte på grensen i Tyrkia. Når han så sykkelen min ville han ikke prate mer.
Dette tror jeg er en myte. Jeg føler det stikk motsatt , har man GS blir man i de fleste tilfeller en skyteskive. De fleste må på død og liv vite hvorfor man velger GS og man må som oftest utdype alle meninger. Og når man gjør det så holder ikke det heller. Som oftest blir GS eiere møtt med svært negative kommentarer , de fleste koker ned til utseende og om noen kvalitetsproblemer man har lest om på nettet et sted.
Det er ikke noe myte. Det har jeg lagt merke til mange ganger. Også på dette forumet :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:. Men har selvfølgelig forståelse for at andre setter ulike bruksegenskaper foran de jeg selv setter.
Så bra, det er somregel fra GS eiere man møter en nedlatende holdning til andre merker. Glemmer aldri Italienerne jeg møtte på grensen i Tyrkia. Når han så sykkelen min ville han ikke prate mer.
Dette tror jeg er en myte. Jeg føler det stikk motsatt , har man GS blir man i de fleste tilfeller en skyteskive. De fleste må på død og liv vite hvorfor man velger GS og man må som oftest utdype alle meninger. Og når man gjør det så holder ikke det heller. Som oftest blir GS eiere møtt med svært negative kommentarer , de fleste koker ned til utseende og om noen kvalitetsproblemer man har lest om på nettet et sted.
Det er ikke noe myte. Det har jeg lagt merke til mange ganger. Også på dette forumet :)
Ok , det har ikke jeg lagt merke til , men det motsatte føler jeg virkelig. Her er mange antiGS her , det skal være sikkert ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

L-NA skrev:http://www.cycleworld.com/ten_best_bike ... ikes-2013/

Joda, da har cycleworld talt for 2013 modellene, ...og kansje ikke uventet så gjør BMW "vei i vellinga" så også GS'n. Men for en - etter hvert "happy" Guzzi entusiast så er det jo hyggeli å se at også dette (i salgs tall) lille Italienske merket også har en 1st plass med Calefornia 1400.

Men, men....Stelvio'n min får du aldri :D :vs :prop:
Ref NMCU: Nyheter november 2001
Veldig Flott Råtass
Vi har prøvekjørt nye VFR 800. Det er slett ikke umulig at Hondas sjefsingeniør kan hoppe opp på skrivebordet sitt og synge: "Oops! I did it again".

For i 15 år har de "gjort det"; laget VFR, og gang på gang, oppdatering etter oppdatering, har motorsyklister og mc-presse kåret sykkelen til "verdens beste".

....men det er lenge, lenge, lenge siden det....

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Traff en viss fyr på Bike.no for noen år siden. Kollosalt PRO GS fyr som rakka skikkelig ned på annet enn BMW-eiere...etter episodene med han, har jeg blitt litt uggen mot GS-eiere...som ei bikkje som husker en slemm fyr.. :evil

..meeen, treffer da stadig vekk trivelige GS-fyrer rundt omkring...særlig når jeg kjører K12 eller K13 :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:Traff en viss fyr på Bike.no for noen år siden. Kollosalt PRO GS fyr som rakka skikkelig ned på annet enn BMW-eiere...etter episodene med han, har jeg blitt litt uggen mot GS-eiere...som ei bikkje som husker en slemm fyr.. :evil

..meeen, traffer da stadig vekk trivelige GS-fyrer rundt omkring...særlig når jeg kjører K12 eller K13 :knegg
Ja jeg burde sikkert kjøpt en BMW for å få nye venner :sk?

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Får nu "venner" her og der og uansett hva de eller jeg kjører, til og med HD-folk kan være trivelige :knegg

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Traff en viss fyr på Bike.no for noen år siden. Kollosalt PRO GS fyr som rakka skikkelig ned på annet enn BMW-eiere...etter episodene med han, har jeg blitt litt uggen mot GS-eiere...som ei bikkje som husker en slemm fyr.. :evil

..meeen, treffer da stadig vekk trivelige GS-fyrer rundt omkring...særlig når jeg kjører K12 eller K13 :knegg
Ja er det ikke forunderlig.....det er dem man husker. De som er litt på ytterkanten , dem husker man og skyr som pesten. Etter slike episoder har man lett for å sette alle i samme bås ;-)
Jeg tar meg selv i det noen ganger , er nok et par her inne på dette forumet som jeg har dårlige erfaringer med. Er nok uggen og med piggene ute med en gang nicknavnene dukker opp. Akkurat som du sier "en bikkje som husker en slem mann"
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:Får nu "venner" her og der og uansett hva de eller jeg kjører, til og med HD-folk kan være trivelige :knegg
Hmm jeg kjenner nesten ingen som kjører sykkel. Men så bor jeg på et lite sted. En gang i gamle dager måtte jeg melde meg ut av mcklubben her for jeg hadde ikke råd til å være medlem.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg har truffet mange gjennom slike forum og på mc-overnattingsturer, feks på Villa Løwenherz...ja, også på Vindfjelltunet da, (samling hver tirsdag...flere hundre).

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Ja er det ikke forunderlig.....det er dem man husker. De som er litt på ytterkanten , dem husker man og skyr som pesten. Etter slike episoder har man lett for å sette alle i samme bås ;-)
Jeg tar meg selv i det noen ganger , er nok et par her inne på dette forumet som jeg har dårlige erfaringer med. Er nok uggen og med piggene ute med en gang nicknavnene dukker opp. Akkurat som du sier "en bikkje som husker en slem mann"
Enten tar du deg selv alt for høytidelig, eller så tar du meg for høytidelig. Uansett tar du feil :lol
For jeg regner med at jeg er en av disse nickene, og det var ikke et spørsmål siden jeg ikke bryr meg nevneverdig om svaret.
Dette er en tråd som åpner for subjektive meninger om en motorsykkel. Jeg har piggene ute mot en motorsykkel som er noe av det styggeste jeg har sett som har 2 hjul på. Om det er kong salomo eller jørgen hattemaker som sitter på den sykkelen endrer ikke min mening om sykkelen. Ergo, ikke ta alt som skrives mot din sykkel personlig, det er ikke deg vi diskuterer :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Nå kommer Ducati med en 1199 Panigale Supeleggera.
Med en twin på 200 hk+
Med en pris på "bare" 700.000 kr så er det ingen fare for at du skal bli utslitt i venstrearmen av å hilse på de etter veien.
Men siden Panigale er blant de fem beste superbike i verden i utgangspunktet så må jo denne være rett og slett BEST :vs

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
ZZR-Erling skrev:Får nu "venner" her og der og uansett hva de eller jeg kjører, til og med HD-folk kan være trivelige :knegg
Hmm jeg kjenner nesten ingen som kjører sykkel. Men så bor jeg på et lite sted. En gang i gamle dager måtte jeg melde meg ut av mcklubben her for jeg hadde ikke råd til å være medlem.
Det er jo både og da, selv om det virker trist slik du skriver det. Jeg kjenner mange som kjører sykkel , noen helt fra 80 tallet. Men likevel synes jeg det er kjekkest å kjøre alene, da styrer jeg alt selv. Hvor jeg vil stoppe å fotografere, hvor fort eller hvor sakte jeg vil kjøre, hvor langt jeg vil kjøre og fordelen med at jeg kan være impulsiv og forandre ruten underveis.
Jeg synes det er en stor forskjell på å kjenne noen andre mc folk og det å kjøre med andre mc folk. "Prate-folk" treffer man jo lett gjennom forhandler, lans veien eller på treff. "Kjøre-folk" velger jeg sjeldent, kun om man skal på et treff sammen osv.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:Nå kommer Ducati med en 1199 Panigale Supeleggera.
Med en twin på 200 hk+
Med en pris på "bare" 700.000 kr så er det ingen fare for at du skal bli utslitt i venstrearmen av å hilse på de etter veien.
Men siden Panigale er blant de fem beste superbike i verden i utgangspunktet så må jo denne være rett og slett BEST :vs
Jeg skal nok være enig i at Panigale er en av de beste, og definitivt den med de vakreste formene
Det jeg liker spesielt med designet er LED lyktene som fremstår som diamanter, litt hissig blikk forfra. Linjene er svært symmetriske fra nedre kåpespiss helt bak til flippen bak setet. Jeg liker også at de ikke pakker inn alt for mye av teknikken, man ser tross alt en del av maskineriet der kåpen slutter. Spissen fra mellom frontlyktene og oppgjennom kåpeglasset er også en pen detalj. Ellers er svingarmen også tenkt på fra designerne , noen produsenter konturerer kun svingarmen eller kardanger som om det kun var en mekanisk del. Her en noen produsenter flinkere enn andre ;-)
Sist redigert av Bringisen den 21 des 2013, 10:17, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Ja er det ikke forunderlig.....det er dem man husker. De som er litt på ytterkanten , dem husker man og skyr som pesten. Etter slike episoder har man lett for å sette alle i samme bås ;-)
Enten tar du deg selv alt for høytidelig, eller så tar du meg for høytidelig. Uansett tar du feil :lol
For jeg regner med at jeg er en av disse nickene, og det var ikke et spørsmål siden jeg ikke bryr meg nevneverdig om svaret.
Dette er en tråd som åpner for subjektive meninger om en motorsykkel. Jeg har piggene ute mot en motorsykkel som er noe av det styggeste jeg har sett som har 2 hjul på. Om det er kong salomo eller jørgen hattemaker som sitter på den sykkelen endrer ikke min mening om sykkelen. Ergo, ikke ta alt som skrives mot din sykkel personlig, det er ikke deg vi diskuterer :)
Eeeeh er det ikke meg du diskuterer nå da , og snakket ikke du høyest om å ikke snakke om person ? :scratch
Du trenger ikke å ta deg selv så høytidelig, det vil ikke si at det gjelder deg hver gang jeg snakker negativt :-)å
Jeg og flere her inne har nok helt sikkert fått med seg det irrelevante at du synes GS er det styggeste på jord. Jeg kan herved kvittere for at jeg i alle fall har mottatt budskapet , slik at det for min del ikke trenger å gjentas.
Men hvis det får deg til å føle deg tilfredsstilt , så er det vel bare til å fortsette.
Hva noen mener om utseende er jo noe av det minst viktigste for de fleste skal man tro denne tråden , så hvorfor dette er så ekstremt viktig for deg hadde jo vært litt mer interessant å få høre mer om. Hakk i platen kan lett bli litt kjedelig , synes du ikke ?
Men fortell gjerne mer om hvorfor utseende er ekstremt viktig for deg og utdyp gjerne mer eksakt hva nettopp du synes er vakkert. Ikke nødvendigvis hvilken sykkel du synes er vakker, men hva med detaljene som nettopp du synes er vakkert , det hadde blitt en mye mer interessant diskusjon.
Synes du ikke det er viktigere for din egen del å få fortelle om hva du synes er vakkert og hva du synes gjør en sykkel best, i stedet for å fortelle hva som ikke gjør en sykkel vakker eller best.
En annen ting som hadde vært interessant er hvorfor man kan ha piggene ute mot en motorsykkel på grunn av at man ikke liker utseende , det er interessant. :scratch
Tilslutt vil jeg gjerne spørre om det lå noe i dette om at vi ikke skulle diskutere person ? Nå synes jeg at jeg har unngått det i et par innlegg. Det med "å sky hunden" i innlegget som du siterte , var jo skrevet generelt, ingen navn ble nevnt. At du føler deg truffet var jo relativt interessant , selv om jeg ikke legger mer i det. Vi skal jo ikke diskutere personligheter.
Så jeg vet ikke.......skal vi la vær å diskutere person fra nå av, eller ikke ? Jeg kan la være i denne tråden fra nå av , hvis du vil.
Og som jeg nevnte lenger oppe , jeg har mottatt meldingen din om at du synes GS er det styggeste på jord , den er grei. :-)å
Trenger ikke gjentas for min del , men kom igjen.....fortell hva som er vakkert og hvorfor, hver med på å gjøre tråden interessant :hallo

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Det er jo både og da, selv om det virker trist slik du skriver det. Jeg kjenner mange som kjører sykkel , noen helt fra 80 tallet. Men likevel synes jeg det er kjekkest å kjøre alene, da styrer jeg alt selv. Hvor jeg vil stoppe å fotografere, hvor fort eller hvor sakte jeg vil kjøre, hvor langt jeg vil kjøre og fordelen med at jeg kan være impulsiv og forandre ruten underveis.
Jeg synes det er en stor forskjell på å kjenne noen andre mc folk og det å kjøre med andre mc folk. "Prate-folk" treffer man jo lett gjennom forhandler, lans veien eller på treff. "Kjøre-folk" velger jeg sjeldent, kun om man skal på et treff sammen osv.
Ingen av de jeg kjørte med på tidlig nittitall har sykkel idag, dvs det er en som fremdeles har men det er en HD og den kjøres minimalt.
Jeg vet jo om endel som har sykkel, også noen som kalles venner men de kjører så lite at jeg glemmer det liksom.
Kunne gjerne hatt noen å kjøre med av og till men "alle" andre stopper så tidlig hvis man er på en langtur og så blir det sp mye pauser at jeg blir rastløs. Når jeg er på MC tur alene så kjører, spiser og sover jeg. Reiser ikke på mc tur for å drikke meg full.
Jeg burde sikkert tatt mer pauser fir på første ferien i sommer så tok jeg av meg 5 kg.

Hmm burde kanskje tatt en tur til snart.

Svar