Nokon som veit om veiva fra ein Suzuki GS1000 eller 1100 passer i ein 750 motor?
Sent from my C6903 using Tapatalk
GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
Det tviler jeg sterkt på. Ikke bare er det forskjell på selve veiva mellom modellene, men de jobber med andre råder og stempler (slaglengder og volum..?)
Du kan jo sjekke forskjellene på http://www.cmsnl.com/suzuki-motorcycle_model13053/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du kan jo sjekke forskjellene på http://www.cmsnl.com/suzuki-motorcycle_model13053/" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
750 og 850 har samme slaglengde, forskjellig boring. Eg har 850 blokk på 750 bunndel.
1000 og 1100 har lik slaglengde og forskjellig boring, men 10mm lengre slag enn 750/850 om eg husker riktig. Det er mest vanlig med kardang på liters Gs'ene men noen kom også med kjede sånn som min, vart derfor jeg lurte. Kanskje like greit å bare bytte motor...
Sent from my C6903 using Tapatalk
1000 og 1100 har lik slaglengde og forskjellig boring, men 10mm lengre slag enn 750/850 om eg husker riktig. Det er mest vanlig med kardang på liters Gs'ene men noen kom også med kjede sånn som min, vart derfor jeg lurte. Kanskje like greit å bare bytte motor...
Sent from my C6903 using Tapatalk
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
Hmm, hvordan sjekke likhetene, ulikhetene..?gorbys skrev:750 og 850 har samme slaglengde, forskjellig boring. Eg har 850 blokk på 750 bunndel.
1000 og 1100 har lik slaglengde og forskjellig boring, men 10mm lengre slag enn 750/850 om eg husker riktig. Det er mest vanlig med kardang på liters Gs'ene men noen kom også med kjede sånn som min, vart derfor jeg lurte. Kanskje like greit å bare bytte motor...
Sent from my C6903 using Tapatalk
Det er jo noen forutsetninger som må være på plass for at en veiv kan kryssbrukes. En er plassering av kamdrevet på veiva, det andre er at glidelagrene til samme må ha lik delenummer? Veiva må jo nødvendigvis passe i leiene.. og har kamdrevet lik antall tenner og diameter..?
Og må ikke nedre klammer på råden/stempelstanga ha lik delenummer mellom modellene?
En annen ting som mange glemmer å ta med i beregningene er oljekanalene som skal smøre mellom delene. En del kan ha mange revisjoner/endringer mellom modellene som skal forbedre funksjonene/holdbarheten.. Selv om delen ser lik ut, vil forskjellig delenummer indikere at noe er forandret.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
Ingen av disse motorene har glidelager i veiv og råder. Gsx 750 var den første med glidelager.
Mens gsx1100 hadde rullelager, 1100 R var den første "store" sykkelen med glidelager.
Ellers er Gs 750, 850 og gs1100 laget på samme "base" mens gs 1000 og gsx 1100 har samme bunn.
Og en gsx 1100 motor passer rett i ramma på gsx 750.
Ta alt dette med ei lita klype salt, det er skrevet ut ifra hukommelsen.....
Mens gsx1100 hadde rullelager, 1100 R var den første "store" sykkelen med glidelager.
Ellers er Gs 750, 850 og gs1100 laget på samme "base" mens gs 1000 og gsx 1100 har samme bunn.
Og en gsx 1100 motor passer rett i ramma på gsx 750.
Ta alt dette med ei lita klype salt, det er skrevet ut ifra hukommelsen.....

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
har spurt på GSresources, vet de det ikke der så er det ingen som vet
Et annet alternativ er å bore opp motoren eg allerede har til rundt 900cc, 73mm boring skal gi nærmere 950cc. Original boring på 850 GS er 69mm

Et annet alternativ er å bore opp motoren eg allerede har til rundt 900cc, 73mm boring skal gi nærmere 950cc. Original boring på 850 GS er 69mm
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
For mer pulver så er det like greit å sette i en 1100 motor for den passer vel rett i ramma mener jeg å ha hørt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
Det kommer an på, det er forskjell på ramma avhengig om det er en sykkel med kjede eller kardang. De fleste liters Gs'ene har kardang, men noen kom med kjede. Problemet er å finne en. De fleste motorene står i en sykkel og de som selges løst er som regel hærpa delemotorer...
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: GS1000/1100 veiv i Gs750 motor
Alle GS1000 (8 ventiler) før 1981 har kjede .kardang kom i 1981 på G og L modellengorbys skrev:Det kommer an på, det er forskjell på ramma avhengig om det er en sykkel med kjede eller kardang. De fleste liters Gs'ene har kardang, men noen kom med kjede. Problemet er å finne en. De fleste motorene står i en sykkel og de som selges løst er som regel hærpa delemotorer...
Sent from my C6903 using Tapatalk

If it ain't broke, I'll break it.