Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
KrankenWagen skrev:
simpson skrev:
Før du ler så tarmen kommer ut av rasstuten din skal du vite at dette er skrevet av som prøvde seg på en langtur i Europa med en japse offroad av merket Yamaha eller noe sånt :lol
Vel, etter x antall motorhavarier og andre sammenbrudd endte det vel avbrutt tur og hjemtur lenge før planen.
Så hvor godt fungerer og hvor lenge varer disse japsegreiene? :knegg :knegg
Nå må du ikke i blodtåken din bli helt forvirret, jeg er ikke Haggis (som forøvrig elsker italienere), så følgelig bommer du totalt her. :-)
Haggis-turen var et dårlig eksempel å dra frem, han kan vel neppe brukes som sannhetsvitne for noe som helst :sk? ... jeg hadde samtidig som denne turen foregikk besøk av en kar som måtte bytte gearkassa på en GS. En kar på en K 1200 RS hadde problemer med bakbremsa, noe som resulterte i full fyr. og så har jeg hørt om en fyr med en Duc..
skal vi bruke enkelte eksempler som bevis for våre påstander, bør vi være sikre på å få med alle historier om alle problemer alle syklene har hatt ... skal vi virkelig begi oss i kast med dette
Men sånn litt mere generelt ang denne "krigen" mellom Japan og Europa ...det virker som veldig mange av både BMW og Ducati-fantastene er veldig fastlåste og forutbestemte i sine meninger ... det virker ikke å være like utbredt blant de som kjører andre merker
Kanskje for det at vi har igjennom japanske sykler og kommet videre, mens dere enda bare er på japsestadiet :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3516
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg ga 145 000kr for GTR så der ksn den være med. Men værste sykkel blir det ikke for jeg har en Suzuki GSX1100f og den er værre. Mindre hester, lavere toppfart, vørre sittestilling og mye dårligere bremser. Men så gar jeg hatt tre stk av dem. Den første var kjørt 90 000 km når jeg solgte den. Og bortsett fra er kjedebrudd har jeg aldri hatt noen problemer noen gang.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev:
jhn skrev:De to desidert værste syklene jeg har prøvd er Suzuki 1200 Madura og V-max 1200 ... for meg en helt elendig sittestilling. Tilfeldigvis har begge V4.
Du satt vel ikke på motoren?
V4 nevnte jeg bare for å sjekke om du var våken, det var du jo.
Strengt tatt så er det vel bare motoren som er brukbar på de to syklene

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

Den helt klart beste sykkelen er 2013 Ducati Multistrada. Den ser helt rå ut, har en masse computerstyrte finesser osv. En eneste liten ulempe at det ikke var cruisekontroll da.. ikke kardang heller, men det får så være. Men mer sexy sykkel finnes ikke. Det var bare en eneste ulempe, den passet ikke til min kropp. :sorry Trøsten får være at da sparte jeg de penga. Jeg prøvekjørte en gammel 86 Goldwing, som etter min mening var mye bedre enn MTS'en. Jeg er en relativt lang mann på 195 som stiller krav til komfort og ikke bare økonomi (kroner/hk - kr pr km/t eller hvordan folk måtte regne). Jeg driter i om det er V4, rekke 6, bokser, eller V12 og låter som en Subaru (er det gæærnt også nå da).. Jeg blåser en lang marsj i hva naboen sier og mener også. Når det kommer til driftssikkerhet og mekkevennlighet, har jeg et ønske om å kjøre mine 25000 i året, og all mekking skal være frivillig. Dvs at jeg ikke MÅ ut i garasjen og reparer noe fordi jeg skal kjøre på jobb i morgen tidlig. Jeg skal mekke fordi jeg har lyst å ta deler av normalt vedlikehold selv. Om det kommer lyd eller ikke, bryr meg ikke. Om toppfarten er 180 eller 280 er knekkende likegyldig. Hadde Suzuki DL 650 V-Strom og den var grei nok den. Prøvekjørte 2005 BMW R1200 RT, og den var bedre. Kjøpte denne, men skulle det dukke opp en annen som er bedre, kan det hende jeg bytter igjen. Det kan være alt fra HD, til Ducati, Triumph eller noe fra de fjerne rismarkene borte i øst et sted.. Eller kanskje en tysker til... Hvem vet, men enn så lenge er det RT'n som er den beste sykkelen. 100% sikkert :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
Dette er jo noe av det mest morsomme som har blitt skrevet i denne tråden , bare synd det blir totalt skivebom på et motorsykkelforum.

Etter å ha lest innlegget får jeg assosiasjoner til en del bilforum , les VG forum og Broom forum. Der har småguttene som elsker Hyundai , Toyota og Honda gått sammen om å hate alt som ikke kommer fra soloppgangens land.
Der messes det om hvor fantastisk disse bilene er , med 5 års nybilgaranti , billige deler fra Asia og en mengde stylingutstyr osv , osv.
De samme folkene messer også selvfølgelig hvor elendig kvalitet det er på Italienske , Tyske , Engelske og Amerikanske , ja alt utenom asiatiske biler. :roll

Men jeg skal forsøke å dra det litt ned på grunnplanet og kanskje riste litt i sakens kjerne. Man jo starte med å spørre seg , hva har eller er en Japansk motorsykkel ?

Jo selvfølgelig , de virker vil du si. Men der stopper jo alt annet opp. Hvor finner man entusiasmen , sjelen, mytene , historiene, finishen , den opplevde kvaliteten, det spesielle , gleden og diskusjonene ?
Jo det finner man blant de Italienske , Tyske, Engelske og Amerikanske motorsyklene.

De sjelløse og kjedelige syklene som oftest blir brukt kun som bruksgjenstander finner man blant de Japanske og Koreanske merkene.
Jeg synes nesten det er trist for de Japanske merkene.
Ingen diskuterer disse merkene før det blir snakk om garantier og feilprosenter , de blir som skygger av alt det andre flotte som finnes i MC verdenen. Jeg vil driste meg til å si at de Japanske produsentene er feige. De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch
Snakk om å være ensporet og fastlåst :mk

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Sist redigert av Bringisen den 23 des 2013, 17:55, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39786
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AJ »

SuperMorten skrev:Hvem vet, men enn så lenge er det RT'n som er den beste sykkelen. 100% sikkert :prf
Bra innlegg :thumleft
Uten å gi tilslutning til alt SuperMorten skriver kan jeg likevel gjøre konklusjonen hans til min egen med kun én (naturligvis... ;-) ) liten endring:
Hvem vet, men enn så lenge er det Stelvio'n som er den beste sykkelen. 100% sikkert :prf

Kan for øvrig legge til at jeg aldri har hatt lavere serviceutgifter på noen av syklene jeg har hatt de siste årene :prf
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3516
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

GTR'en min er nok langt fra den beste sykkelen, men det er den beste jeg har!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Verste jeg har kjørt:
HD VROD.

Grei motor, elendig chassie!
Skrapa veeeldig tidlig i svinger, og pendla bak trailerne. Selv om farta bara var 100, begynte skiten å bli urolig ca 200m bak trailerne på E18...ikke noe særlig...gassa på for å få den stabil forbi trailern, da blåste føttern av fothvileran..... :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3516
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:Verste jeg har kjørt:
HD VROD.

Grei motor, elendig chassie!
Skrapa veeeldig tidlig i svinger, og pendla bak trailerne. Selv om farta bara var 100, begynte skiten å bli urolig ca 200m bak trailerne på E18...ikke noe særlig...gassa på for å få den stabil forbi trailern, da blåste føttern av fothvileran..... :-)å
Værste jeg har kjørt : HD Sportster.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JRO »

SuperMorten skrev:Den helt klart beste sykkelen er 2013 Ducati Multistrada. Den ser helt rå ut, har en masse computerstyrte finesser osv. En eneste liten ulempe at det ikke var cruisekontroll da.. ikke kardang heller, men det får så være. Men mer sexy sykkel finnes ikke. :prf
Takk for den SuperMorten, Ja MTS'en er en nydelig sykkel. Heldigvis så passet kjørestillingen også ypperlig til meg.

Bilde
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av MH434 »

Bringisen skrev:
KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
Dette er jo noe av det mest morsomme som har blitt skrevet i denne tråden , bare synd det blir totalt skivebom på et motorsykkelforum.

Etter å ha lest innlegget får jeg assosiasjoner til en del bilforum , les VG forum og Broom forum. Der har småguttene som elsker Hyundai , Toyota og Honda gått sammen om å hate alt som ikke kommer fra soloppgangens land.
Der messes det om hvor fantastisk disse bilene er , med 5 års nybilgaranti , billige deler fra Asia og en mengde stylingutstyr osv , osv.
De samme folkene messer også selvfølgelig hvor elendig kvalitet det er på Italienske , Tyske , Engelske og Amerikanske , ja alt utenom asiatiske biler. :roll

Men jeg skal forsøke å dra det litt ned på grunnplanet og kanskje riste litt i sakens kjerne. Man jo starte med å spørre seg , hva har eller er en Japansk motorsykkel ?

Jo selvfølgelig , de virker vil du si. Men der stopper jo alt annet opp. Hvor finner man entusiasmen , sjelen, mytene , historiene, finishen , den opplevde kvaliteten, det spesielle , gleden og diskusjonene ?
Jo det finner man blant de Italienske , Tyske, Engelske og Amerikanske motorsyklene.

De sjelløse og kjedelige syklene som oftest blir brukt kun som bruksgjenstander finner man blant de Japanske og Koreanske merkene.
Jeg synes nesten det er trist for de Japanske merkene.
Ingen diskuterer disse merkene før det blir snakk om garantier og feilprosenter , de blir som skygger av alt det andre flotte som finnes i MC verdenen. Jeg vil driste meg til å si at de Japanske produsentene er feige. De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch
Snakk om å være ensporet og fastlåst :mk

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Er helt enig med deg ang at japsene er litt kjedelige og trauste, men husk at dette er en list de selv velger å legge seg på.

Verdens mest avanserte motorsykler finner vi i MotoGp, der dominerer Honda og Yamaha.

Europeerne er veldig flinke til å flashe opp teknologien de putter på sykklene sine, men i mange tilfeller fungerer de mer enklere systemene til japsene bedre.
Hvis en sammenligner S1000RR og ZX10R, så har bmw et mer fancy traction kontroll system, men alle tester og brukererafaringer sier at Kawa sitt system fungerer mye mer sømløst, da blir det ikke ustabilitet i sykkelen ut av sving.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Bosted: Oslo

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av sankyo »

Nå begynner du å miste meg, Bringisen. Nå gjør du en "oss mot dem" ut av det. Og sier at jeg som kjører suzuki har skylapper. Skal ikke si om din personlighet, siden du ikke liker det, men det du skriver er i beste fall på grensen til arroganse. I hvert fall fra mitt ståsted. Lykke til med den tyske kvaliteten du har kjøpt... Og var glad for at du, i motsetning til meg har noe å snakke om.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

sankyo skrev:Nå begynner du å miste meg, Bringisen. Nå gjør du en "oss mot dem" ut av det. Og sier at jeg som kjører suzuki har skylapper. Skal ikke si om din personlighet, siden du ikke liker det, men det du skriver er i beste fall på grensen til arroganse. I hvert fall fra mitt ståsted. Lykke til med den tyske kvaliteten du har kjøpt... Og var glad for at du, i motsetning til meg har noe å snakke om.
:lol
Det Bringisen gjorde nå var bare å hive på en palle med ved og 50 liter bensin for å holde varmen.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

sankyo skrev:Nå begynner du å miste meg, Bringisen. Nå gjør du en "oss mot dem" ut av det. Og sier at jeg som kjører suzuki har skylapper. Skal ikke si om din personlighet, siden du ikke liker det, men det du skriver er i beste fall på grensen til arroganse. I hvert fall fra mitt ståsted. Lykke til med den tyske kvaliteten du har kjøpt... Og var glad for at du, i motsetning til meg har noe å snakke om.
Da håper jeg virkelig at du forstår ironien i denne tråden før du eventuelt bedømmer min personlighet :vs
Jeg vil med hånden på hjerte ikke være med på at det er jeg som skal beskyldes for å ha gjort denne tråden til en "oss mot dem" tråd. Jeg forsøker etter beste evne å holde følge med trådens utvikling ;-) Dette tror jeg du ser om du leser sammenhengen i tråden. Grensen mellom arroganse og ironi er svært smal.

Så over til det saklige. Jeg har hatt tysk kvalitet på de siste to syklene og vært superfornøyd , derfor kjøper jeg det igjen. Hvorfor ikke , der er mange flere som er fornøyd enn dem som ikke er det. Sånn er det alltid , man hører om dem som er misfornøyd men sjelden om dem som er fornøyd.
Gamle sjefen min sa alltid det. Får vi 1 misfornøyd kunde så forteller han det til 10. Får vi 10 fornøyde kunder, kan vi være heldige om 1 får vite det.
Dette vil jeg gjerne gjøre noe med og forteller til alle at jeg er fornøyd med mine GS'er , men som oftest får man slengt i trynet at jeg er kjepphøy og rakker ned på andre merker. Til og med min personlighet blir dratt inn i bildet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:
sankyo skrev:Nå begynner du å miste meg, Bringisen. Nå gjør du en "oss mot dem" ut av det. Og sier at jeg som kjører suzuki har skylapper. Skal ikke si om din personlighet, siden du ikke liker det, men det du skriver er i beste fall på grensen til arroganse. I hvert fall fra mitt ståsted. Lykke til med den tyske kvaliteten du har kjøpt... Og var glad for at du, i motsetning til meg har noe å snakke om.
:lol
Det Bringisen gjorde nå var bare å hive på en palle med ved og 50 liter bensin for å holde varmen.
Takk , endelig en som forstår ironien i denne tråden. Jeg blir mer og mer overbevist om at du er en meget klok mann Simpson :notworthy:
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:De to desidert værste syklene jeg har prøvd er Suzuki 1200 Madura og V-max 1200 ... for meg en helt elendig sittestilling. Tilfeldigvis har begge V4.
Du satt vel ikke på motoren?
V4 nevnte jeg bare for å sjekke om du var våken, det var du jo.
Strengt tatt så er det vel bare motoren som er brukbar på de to syklene
Vel Madura har jeg ikke prøvd, og V-max har jeg vel bare kjørt noen kilometer.
Her i sommer sto en sveitser på Statoil rett nedenfor meg med hodet neri en Vmax. Som den gode samaritan stoppet jeg for å sjekke, mest fordi passasjeren var en dritlekker jente. Det viste seg at han hadde klart det kunststykket å fylle diesel på tankene (det var 2 stykk av dem). Jeg fikk drainet disse og funderte på hvordan man skulle takle injeksjonsystemet som var fulle av diesel. Dro inn på statoil og kjøpte 2 bokser startgass, skrudde av luftfilterlokket og pøste på med gass samtidig som jeg trykte på startknappen. Fikk jaggu sykkelen til å gå på gass helt til dritten var ute og den gikk av seg selv. Det ble mye smell og mye røyk men det gikk seg til etter hvert.
Som takk fikk jeg ei flaske konjakk og en runde med V-maxen. Bare passasjeren var verdt slitet :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3516
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
Dette er jo noe av det mest morsomme som har blitt skrevet i denne tråden , bare synd det blir totalt skivebom på et motorsykkelforum.

Etter å ha lest innlegget får jeg assosiasjoner til en del bilforum , les VG forum og Broom forum. Der har småguttene som elsker Hyundai , Toyota og Honda gått sammen om å hate alt som ikke kommer fra soloppgangens land.
Der messes det om hvor fantastisk disse bilene er , med 5 års nybilgaranti , billige deler fra Asia og en mengde stylingutstyr osv , osv.
De samme folkene messer også selvfølgelig hvor elendig kvalitet det er på Italienske , Tyske , Engelske og Amerikanske , ja alt utenom asiatiske biler. :roll

Men jeg skal forsøke å dra det litt ned på grunnplanet og kanskje riste litt i sakens kjerne. Man jo starte med å spørre seg , hva har eller er en Japansk motorsykkel ?

Jo selvfølgelig , de virker vil du si. Men der stopper jo alt annet opp. Hvor finner man entusiasmen , sjelen, mytene , historiene, finishen , den opplevde kvaliteten, det spesielle , gleden og diskusjonene ?
Jo det finner man blant de Italienske , Tyske, Engelske og Amerikanske motorsyklene.

De sjelløse og kjedelige syklene som oftest blir brukt kun som bruksgjenstander finner man blant de Japanske og Koreanske merkene.
Jeg synes nesten det er trist for de Japanske merkene.
Ingen diskuterer disse merkene før det blir snakk om garantier og feilprosenter , de blir som skygger av alt det andre flotte som finnes i MC verdenen. Jeg vil driste meg til å si at de Japanske produsentene er feige. De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch
Snakk om å være ensporet og fastlåst :mk

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Har vært morro å diskutere med deg, men nå detter jeg av her. Er det virkelig så sort hvitt i din verden? Jeg er japseeier. Men åpen for alt annet. Jeg har japaner for jeg vet det er driftssikkert og så liker jeg utseendet. Jeg kjører tysk bil, men ikke på grunn av kvaliteten. Skulle det vært grunnen hadde det sikkert vært en Toyota.

Tror du har stått for mesteparten av oppgulpet nå.

Håper du aldri får problemer med BMW'en din. Nå som du har satt deg høyt oppe på rn pidestall
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch
Snakk om å være ensporet og fastlåst :mk

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Du sa det, oppgulp :)
Er du en sånn kar som blir potte sur når naboen har kjøpt seg finere bil eller sykkel som du har? Grunnen til at jeg spør er fordi du i en tidligere kommentar gjør et poeng av hva sykkelen koster og det faktum at du kjøpte den uprøvd.
Jeg regner med at det er greit å spørre siden du allerede har åpnet for å bli personlig, selv om du gjør det på generelt (generalisering) grunnlag? (merket med blått). Jeg er nordlenning og går ikke rundt grøten :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

Bringisen skrev:
simpson skrev:
sankyo skrev:Nå begynner du å miste meg, Bringisen. Nå gjør du en "oss mot dem" ut av det. Og sier at jeg som kjører suzuki har skylapper. Skal ikke si om din personlighet, siden du ikke liker det, men det du skriver er i beste fall på grensen til arroganse. I hvert fall fra mitt ståsted. Lykke til med den tyske kvaliteten du har kjøpt... Og var glad for at du, i motsetning til meg har noe å snakke om.
:lol
Det Bringisen gjorde nå var bare å hive på en palle med ved og 50 liter bensin for å holde varmen.
Takk , endelig en som forstår ironien i denne tråden. Jeg blir mer og mer overbevist om at du er en meget klok mann Simpson :notworthy:
Takk i like måte Bringisen. :vs

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3516
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Ironi er noe som er veldig vanskelig å få til i skriftform.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:Ironi er noe som er veldig vanskelig å få til i skriftform.
Skriftlig ironi avgjøres av mottakeren.. :-k
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
Dette er jo noe av det mest morsomme som har blitt skrevet i denne tråden , bare synd det blir totalt skivebom på et motorsykkelforum.

Etter å ha lest innlegget får jeg assosiasjoner til en del bilforum , les VG forum og Broom forum. Der har småguttene som elsker Hyundai , Toyota og Honda gått sammen om å hate alt som ikke kommer fra soloppgangens land.
Der messes det om hvor fantastisk disse bilene er , med 5 års nybilgaranti , billige deler fra Asia og en mengde stylingutstyr osv , osv.
De samme folkene messer også selvfølgelig hvor elendig kvalitet det er på Italienske , Tyske , Engelske og Amerikanske , ja alt utenom asiatiske biler. :roll

Men jeg skal forsøke å dra det litt ned på grunnplanet og kanskje riste litt i sakens kjerne. Man jo starte med å spørre seg , hva har eller er en Japansk motorsykkel ?

Jo selvfølgelig , de virker vil du si. Men der stopper jo alt annet opp. Hvor finner man entusiasmen , sjelen, mytene , historiene, finishen , den opplevde kvaliteten, det spesielle , gleden og diskusjonene ?
Jo det finner man blant de Italienske , Tyske, Engelske og Amerikanske motorsyklene.

De sjelløse og kjedelige syklene som oftest blir brukt kun som bruksgjenstander finner man blant de Japanske og Koreanske merkene.
Jeg synes nesten det er trist for de Japanske merkene.
Ingen diskuterer disse merkene før det blir snakk om garantier og feilprosenter , de blir som skygger av alt det andre flotte som finnes i MC verdenen. Jeg vil driste meg til å si at de Japanske produsentene er feige. De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch
Snakk om å være ensporet og fastlåst :mk

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Har vært morro å diskutere med deg, men nå detter jeg av her. Er det virkelig så sort hvitt i din verden? Jeg er japseeier. Men åpen for alt annet. Jeg har japaner for jeg vet det er driftssikkert og så liker jeg utseendet. Jeg kjører tysk bil, men ikke på grunn av kvaliteten. Skulle det vært grunnen hadde det sikkert vært en Toyota.

Tror du har stått for mesteparten av oppgulpet nå.

Håper du aldri får problemer med BMW'en din. Nå som du har satt deg høyt oppe på rn pidestall
Hversågod å bannlys meg du. Min verden er faktisk utrolig fargerik , ironien likeså. Jeg et åpen for det meste og har hatt merker fra både Japan , USA og Tyskland. At det skal være sort og hvitt fordi jeg ikke vil velge japansk igjen synes jeg er rart. Italiensk eller Brittisk skal jeg ikke si at jeg aldri kommer til å velge , vet ikke hvor du har det i fra. Du kan gjerne halshugge meg fordi jeg i dine øyne er dum nok til å velge samme merket for tredje gang. Grunnen er faktisk ikke vanskeligere enn at jeg er fornøyd. Om jeg skulle være uheldig med min tredje av samme merket så får det være sjansen jeg tar. Jeg er av den oppfatning at man må satse noe for å få det man ønsker seg.
Det merkelige er faktisk at det var ingen som nevnte noe den gang jeg kjøpte 3 Kawasakier på rad. Kan det ha noe si tror du ;-)

Tilslutt er jeg sterkt uenig i det med oppgulpet , vær så snill å lese hele tråden en gang til. Gjør en liten innsats for å forstå denne tråden.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av MH434 »

At Tysk er bra er vel ikke folk uenig, men hvilke grunnlag har du å si at amerikanske sykler er bra? =;
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch
Snakk om å være ensporet og fastlåst :mk

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Du sa det, oppgulp :)
Er du en sånn kar som blir potte sur når naboen har kjøpt seg finere bil eller sykkel som du har? Grunnen til at jeg spør er fordi du i en tidligere kommentar gjør et poeng av hva sykkelen koster og det faktum at du kjøpte den uprøvd.
Jeg regner med at det er greit å spørre siden du allerede har åpnet for å bli personlig, selv om du gjør det på generelt (generalisering) grunnlag? (merket med blått). Jeg er nordlenning og går ikke rundt grøten :lol
Jeg er ikke av den typen , men er du ;-) Jeg har jo verdens styggeste sykkel sier du , og det var vel andre som gjorde et stort poeng ut av at jeg kjøpte den uprøvd. Her motsier du jo virkelig deg selv :lol
Og jeg er jammen ikke sikker på hvem av oss som gjør det største nummeret av hva sykkelen koster. Mener å huske det var noen som gjorde et stort nummer av at noen lånte penger til sykkel. Og at det å kjøpe ny sykkel var et tapsprosjekt. Men det var dette igjen med at noen faktisk finner på å ta andre valg enn deg selv , og de gjør jo selvfølgelig en stor feil.
Åpne for å bli personlig har vel denne tråden blitt for lenge siden har den ikke :erte
Så til den setningen du valgte så fint å farge blått. Jeg regner med at du gjerne vil ha det inn med teskje siden du gjorde et nummer av den. Jeg påstår at dem som sier at alle andre merker enn merker fra Japan er elendig , er ensporet og kjedelig. Er helt sikker på at du forstår dette, selv om du gjerne ikke har lyst.
Tilslutt vet du vel at vi Bergensere heller ikke er kjent for å gå rundt grøten :knegg Men jeg regner med at siden du er Nordlenning så takler du at andre også gjør det samme som deg.
Sist redigert av Bringisen den 23 des 2013, 20:59, redigert 3 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

MH434 skrev:At Tysk er bra er vel ikke folk uenig, men hvilke grunnlag har du å si at amerikanske sykler er bra? =;
Grunnlaget er at jeg har hatt en Harley Davidson selv , og at jeg har endel venner som har HD. Man kan tro det eller ei ligge mye i ordet bra.
Personlig synes jeg ikke sykkelen var spesielt bra å kjøre , det var derfor jeg solgte den. Men sykkelens karisma , lyd og blankpolerte deler var veldig bra. Som kafé sykkel var den utrolig bra. Solid virket den også , og merket har jo en bra historie og karkter. Miljøet gjør at man nærmest går inn i en livsstil når man skaffer seg en. Dette kan man med respekt å melde ikke si om japsesykler, beklager min menig her.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar