Her har du en Dyno kurve for Multistrada, kan du gi en analysen.ZZR-Erling skrev:Hvordan er Nm-kurvene til MST kontra GSw?
Hva er den beste sykkelen?
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: Hva er den beste sykkelen?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: Hva er den beste sykkelen?
Fant med MTS vs GS også, med sitter med pad og skjønner ikke en dritt av hvordan jeg skal få lagt ut bilder med dette.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Men Erling, hvorfor bytta kjerringa di tilbake til GSXR?
Trodde hu var fornøyd med kawaen.
Trodde hu var fornøyd med kawaen.
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: Hva er den beste sykkelen?
Fant en annen som sammenligninger BMW - Ducati og Yamaha.ZZR-Erling skrev:Hvordan er Nm-kurvene til MST kontra GSw?
ZZR-Erling du gjør analysen. Her er linken http://www.fastbikesmag.com/files/2011/ ... st-Day.pdf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
HALLO.....det der er jo den gamle GS'en og i ADV utgaveJRO skrev:Fant en annen som sammenligninger BMW - Ducati og Yamaha.ZZR-Erling skrev:Hvordan er Nm-kurvene til MST kontra GSw?
ZZR-Erling du gjør analysen. Her er linken http://www.fastbikesmag.com/files/2011/ ... st-Day.pdf

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: Hva er den beste sykkelen?
Sorry, sånn går det når en skal forsøke å finne noe raskt på det store internettet.Bringisen skrev:HALLO.....det der er jo den gamle GS'en og i ADV utgaveJRO skrev:Fant en annen som sammenligninger BMW - Ducati og Yamaha.ZZR-Erling skrev:Hvordan er Nm-kurvene til MST kontra GSw?
ZZR-Erling du gjør analysen. Her er linken http://www.fastbikesmag.com/files/2011/ ... st-Day.pdf
Rett skal være rett...... 15 hk mindre , annen motorkarakter , tyngre og annen aerodynamikk. Testen er fra 2011.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: Hva er den beste sykkelen?
Dette er tørre data.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ser nu lett at jeg foretrekker Triumph sine kurver!Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.
Re: Hva er den beste sykkelen?
ZZR-Erling skrev:Ser nu lett at jeg foretrekker Triumph sine kurver!Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Kan se slik ut ja , og forventet. Men jevnt var det mellom alle , skulle trodd at forskjellene var større. Her er det nok andre egenskaper som er mer utslagsgivendeZZR-Erling skrev:Ser nu lett at jeg foretrekker Triumph sine kurver!Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

Sist redigert av Bringisen den 26 des 2013, 20:42, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det skal være sikkert og visstsimpson skrev:Dette er tørre data.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jevnt...? Det er nokså store forskjeller under 4000!
Jeg kjører nu mye under 4000 jeg da, og det gjør nok de som kjører ADV også, skulle jeg tro.
Jeg kjører nu mye under 4000 jeg da, og det gjør nok de som kjører ADV også, skulle jeg tro.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Men det som jeg synes er litt moro er at twinner, enten V, tverrstilt eller bokser fortsatt klarer å henge med i 2013.
Dette er noen av de eldste konfigurasjonene men holder stand etter så mange år, til og med mot de råeste gatesyklene.
Nå kommer Ducati med over 200 hk i en TWIN for gatebruk.
Hvor mye hk, moment og hvor lenge kan twinner fortsatt regne med å være i toppen innen superbike, adv osv?
De er jo underdog de luxe for mange år siden.
Dette er noen av de eldste konfigurasjonene men holder stand etter så mange år, til og med mot de råeste gatesyklene.
Nå kommer Ducati med over 200 hk i en TWIN for gatebruk.
Hvor mye hk, moment og hvor lenge kan twinner fortsatt regne med å være i toppen innen superbike, adv osv?
De er jo underdog de luxe for mange år siden.
Sist redigert av simpson den 26 des 2013, 21:07, redigert 2 ganger totalt.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ja jeg synes det var jevnt når man tar oppgitt effekt i betraktning. her er jo et spenn fra 125 til 150 hk, ser man på moment kurven er de med minst effekt sterkest under 4000 rpm.ZZR-Erling skrev:Jevnt...? Det er nokså store forskjeller under 4000!
Jeg kjører nu mye under 4000 jeg da, og det gjør nok de som kjører ADV også, skulle jeg tro.
Selv kjører jeg aller mest under 4000 rpm , så for meg er det lykkelig lesning at GS'en gjør det så godt her. Den holder ganske jevnt trutt med den 10 hk sterkere motoren med en sylinder mer. Den er sterkere enn de andre med mye mer effekt.
Det er jo dette jeg har kranglet om i en annen populær tråd på samme tid i fjor


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jepp, er viktig å ha effekten der man mest bruker den, og ikke i enden av skalaen man knapt bruker.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Hvis du kunne få 150 nm på 3000 omdr. Så er det perfekt, men fysikken stopper det.
Eller 200 hk ved 6000 omdr. Samme problem
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Hvis du kunne få 150 nm på 3000 omdr. Så er det perfekt, men fysikken stopper det.
Eller 200 hk ved 6000 omdr. Samme problem
Sist redigert av simpson den 26 des 2013, 23:07, redigert 1 gang totalt.
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hva legger du i dette Simpson, hvilke ytterpunkter er det du snakker om?simpson skrev:Dette er tørre data.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.

Re: Hva er den beste sykkelen?
Vel, Ducatien er overlegen på vei, effekt, kjøreegenskaper og elektronikk, mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osvJRO skrev:Hva legger du i dette Simpson, hvilke ytterpunkter er det du snakker om?simpson skrev:Dette er tørre data.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg skal ikke arrestere deg ennå , men det hadde vært greit med litt utdypning her Simpsonsimpson skrev:Vel, Ducatien er overlegen på vei, effekt, kjøreegenskaper og elektronikk, mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osvJRO skrev:Hva legger du i dette Simpson, hvilke ytterpunkter er det du snakker om?simpson skrev:Dette er tørre data.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.

Overlegen på kjøreegenskaper og elektronikk f.eks.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hva gjør MST bedre elektronikkmessig?simpson skrev:Vel, Ducatien er overlegen på vei, effekt, kjøreegenskaper og elektronikk, mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osvJRO skrev:Hva legger du i dette Simpson, hvilke ytterpunkter er det du snakker om?simpson skrev:Dette er tørre data.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Mulig jeg var uklar. Men på landeveien
Elektronikk? Vel de var først med alt det BMW har idag.
Det var 4 sykler 1 når den kom og har alt av det nyeste av dippiesutter, eller?
Dessuten vi, jeg komme med påstandén at ingen adv vil holde følge med MTS på landéveien, den er overlegen på asfalt.

Elektronikk? Vel de var først med alt det BMW har idag.
Det var 4 sykler 1 når den kom og har alt av det nyeste av dippiesutter, eller?
Dessuten vi, jeg komme med påstandén at ingen adv vil holde følge med MTS på landéveien, den er overlegen på asfalt.
Sist redigert av simpson den 26 des 2013, 23:23, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39793
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Litt om lastekapasiteten - se her...:simpson skrev:mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osv
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=156507#p156507" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.