DrGreve skrev:
Noen skryter av hvor fenomenal en GS er utenfor allfarvei. Jeg er gammel nok til å vite at når man presser grensene, så hender det at man bikker over på feil side av denne grensen. Derfor lurer jeg på om den vanlige mc-kjører som eier en GS bruker sykkelen til å presse sine grenser og hva er da mellom kostnader mot nytteverdi?
Jeg er også gammel nok til å vite at presser man grenser, så koster det. Hvordan er forsikringsprisen etter et par feilberegninger på grusveier med påfølgende bonustap og innbetalt egenandel?
Jeg er sterkt i tvil om den vanlige ADV-eier faktisk presser grensene med en ADV-sykkel i henhold til de egenskaper de skryter av at sykkelen har..
Jeg tror faktisk at jeg skal klare å kjøre på de samme veiene som for eksempel bringisen kjører på til vanlig, med min sykkel. Kanskje ikke like fort med vanlige touringdekk, da :)
Her tror jeg det er mye gimmick ute og går..?
Til sammenligning, en lokal forretningsmann eier en Hummer, men den bruker han mellom huset og kontoret...

Da burde du også være gammel nok til å vite at ideen med å presse grenser er å flytte de foran seg, ikke kjøre over de.
Bruker forresten du din sykkel til å presse grenser, eller er det noe bare ADV-eiere skal gjøre?
Ellers tror jeg du har misforstått den vanlige ADV-eier. Den gjennomsnittelige ADV-fører har ikke den type sykkel for å krysse Sahara e.l. men rett og slett fordi den gjør det samme som din sykkel, og kanskje like godt. I tillegg så takler den grusveier, skogsveier og telehiv og oppløst asfalt bedre enn din. Når jeg sier "din", så tenker jeg også på de fleste normale gatesykler. Men se bort fra toppfart og aks, det er vel strengt tatt for "spesielt interesserte" ADV'ene har også jevnt over en mere avslappende sittestilling, men ikke så avslappende at det går ut over ryggen. Om du nekter for dette, så tviler jeg på at du har prøvd en ADV-sykkel.
Så sier du:
"Jeg tror faktisk at jeg skal klare å kjøre på de samme veiene som for eksempel bringise ...osv"
Dette er jo irrelevant ... spørsmålet blir vel heller om
du kan kjøre like bra med Honda'n som
du kan med en ADV på alle typer underlag.
Til å være en fyr med så mye mc-kunnskap og erfaring som jeg har inntrykk av at du har, så virker du temmelig fastlåst i dine meninger om ADV-sykler ... det virker som om du for lenge siden har bestemt deg for hva du skal mene, og ingen fakta skal klare å endre på det.
Jeg ser jo at dere bruker en del smileys i deres litt halvspydige og sarkastiske samtale, sikkert for å prøve å ta litt av brodden, men det er ikke alltid at de passer så godt inn i sammenhengen. Men jeg får prøve jeg også da
Hjalp det? Ble du mere positiv til teksten av et glis?