Nå er jeg mer Honda V-4 entusiast i særdeleshet og generelt V-4 entusiast. Selv Honda har sykler som jeg ikke helt tenner på. V-max er en av mine favoritter, og jeg syns det var ille at ikke Ducati fikk dreis på sin Apollo..simpson skrev:Savner en jonnykr i denne tråden.
Har var svært aktiv ang adv.
Og Hondaentusiast kun overgått av en nordlending her inne.
Hva er den beste sykkelen?
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Apollo var finansiert og spec fra USA politiet så ikke rart det gikk som det gjorde.DrGreve skrev:Nå er jeg mer Honda V-4 entusiast i særdeleshet og generelt V-4 entusiast. Selv Honda har sykler som jeg ikke helt tenner på. V-max er en av mine favoritter, og jeg syns det var ille at ikke Ducati fikk dreis på sin Apollo..simpson skrev:Savner en jonnykr i denne tråden.
Har var svært aktiv ang adv.
Og Hondaentusiast kun overgått av en nordlending her inne.
Men de har jo Desmosedici da, koster litt, men søk på YouTube og hør på en vanvittig lyd

Godt nytt år greven

Re: Hva er den beste sykkelen?
Hørte på en Desmosedici som startet opp i Cochem på torgplassen der i Moseldalen..ærlig talt, hørtes ut som om det var noe seriøst løst inni der.
Men den så jævlig bra ut..
Men den så jævlig bra ut..

Re: Hva er den beste sykkelen?
Hehe, jeg hørt den også og det er helt vanvittig, godt nytt år erlingZZR-Erling skrev:Hørte på en Desmosedici som startet opp i Cochem på torgplassen der i Moseldalen..ærlig talt, hørtes ut som om det var noe seriøst løst inni der.
Men den så jævlig bra ut..

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ditto til deg, simpsonsimpson skrev:Apollo var finansiert og spec fra USA politiet så ikke rart det gikk som det gjorde.DrGreve skrev:Nå er jeg mer Honda V-4 entusiast i særdeleshet og generelt V-4 entusiast. Selv Honda har sykler som jeg ikke helt tenner på. V-max er en av mine favoritter, og jeg syns det var ille at ikke Ducati fikk dreis på sin Apollo..simpson skrev:Savner en jonnykr i denne tråden.
Har var svært aktiv ang adv.
Og Hondaentusiast kun overgått av en nordlending her inne.
Men de har jo Desmosedici da, koster litt, men søk på YouTube og hør på en vanvittig lyd![]()
Godt nytt år greven

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Hva med lyden?DrGreve skrev:Ditto til deg, simpsonsimpson skrev:Apollo var finansiert og spec fra USA politiet så ikke rart det gikk som det gjorde.DrGreve skrev:Nå er jeg mer Honda V-4 entusiast i særdeleshet og generelt V-4 entusiast. Selv Honda har sykler som jeg ikke helt tenner på. V-max er en av mine favoritter, og jeg syns det var ille at ikke Ducati fikk dreis på sin Apollo..simpson skrev:Savner en jonnykr i denne tråden.
Har var svært aktiv ang adv.
Og Hondaentusiast kun overgått av en nordlending her inne.
Men de har jo Desmosedici da, koster litt, men søk på YouTube og hør på en vanvittig lyd![]()
Godt nytt år greven
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg tipper vi hadde kommet frem samtidig til Trondheim. Aner ikke når jeg sa at jeg hadde vunnet. Har jeg sagt jeg tror den er like god på grus? Tror uansett ikke det nå lengre. Trodde ikke det flr heller. Men denne økte bakkeklaringen som det hele tiden henvises til så er det også heftige grusveier vi snakker om. Jeg har sikkert uttrykkt meg uklart men intensjonen var bare at det kommer ann på hva man bruker sykkelen til.simpson skrev:Hvem har sagt at du må kjøre i Norge?JohnnyTh skrev:Hvis man skal kjøre i skogen så bør man abselutt lese loven om motorisert ferdsel i utmark. http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1977-06-10-82" onclick="window.open(this.href);return false;
§ 2. (virkeområde).
Med motorferdsel menes i denne lov bruk av kjøretøy (bil, traktor, motorsykkel, beltebil, snøscooter o.l.) og båt eller annet flytende eller svevende fartøy drevet med motor, samt landing og start med motordrevet luftfartøy.
Med utmark menes udyrket mark som etter lov om friluftslivet § 1 a første ledd ikke regnes som innmark eller like med innmark. Setervoll, hustomt, engslått, kulturbeite og skogplantefelt som ligger i utmark, regnes i denne lov like med utmark.
Veg i utmark som ikke er opparbeidd for kjøring med bil, anses i denne lov som utmark. Det samme gjelder opparbeidd veg som ikke er brøytet for kjøring med bil.
Med vassdrag menes åpne og islagte elver, bekker og innsjøer.
Loven gjelder ikke landingsplass for luftfartøy når det er gitt konsesjon etter lov 11. juni 1993 nr. 101 om luftfart § 7-5.
0 Endret ved lov 20 juni 2003 nr. 45 (ikr. 1 juli 2003 iflg. res. 20 juni 2003 nr. 712).
§ 4. (tillatelser med hjemmel direkte i loven).
Uten hinder av § 3 er motorferdsel tillatt i forbindelse med:
a) politi-, ambulanse- og redningstjeneste og oppsyns- og tilsynstjeneste etablert med hjemmel i lov,
b) offentlig post- og teletjenester,
c) nødvendig person- og godstransport til og fra faste bosteder og i jordbruks-, skogbruks- og reindriftsnæring. Jakt, fangst, fiske og bærsanking reknes ikke som næring i denne forbindelse,
d) forsvarets øvelser, forflytninger og transporter,
e) anlegg og drift av offentlige veger og anlegg,
f) rutetransport som drives med løyve i henhold til yrkestransportloven
Departementet kan ved forskrift gi også andre tillatelser til motorferdsel.
Ferdsel med motorfartøy er tillatt på innsjøer som er 2 kvadratkilometer eller større, på elvestrekninger, og på innsjøer mindre enn 2 kvadratkilometer dersom disse inngår som en del av et farbart vassdrag. Kommunen kan likevel bestemme at ferdsel som nevnt helt eller delvis ikke skal være tillatt.
0 Endret ved lov 21 juni 2002 nr. 45 (ikr. 1 jan 2003 iflg. res. 20 des 2002 nr. 1695).
Både Sverige og Danmark har helt andre regler enn her hjemme.
Dessuten er det mange hundre mil med grusveier i fjellheimen som lovlig kan kjøres på.
Du snakker om kappkjøring i Norge? Neppe beste plassen siden det like fartsgrense for alle. Eller hvorfor skal du komme først fram fra Stavanger- Trondheim?
Bringisen har aldri antydet at GS er tilnærmet like god på lande/motorvei, men du har sagt at du ikke kan se hva den er bedre på enn ren offroad.
Her er ett sitat fra side 20.
Den er grei.
Jeg har sagt flere ganger at jeg kanskje vurderer en GS type sykkel en gang i fremtiden. Hvis du oppfatter meg som anti gs så har du misforstått. Men jeg mente spørsmålet mitt. Hvis jeg ikke ønsker å kjøre offroad, finnes da noe gs gjør bedre en min? Sånt rent bruksmessig. Er det noe den er bedre til? Er den bedre i regn? Kan man kjøre lengre? Fortere? Billigere vedlikehold? Bedre for pasasjer? Bedre akselrasjon? Større toppfart? Bedre bremser?
Ser allerede den har 11kg mer nyttelast men det komme ann på om det inkluderer veskesett eller ikke og den gar vel litt mer elektroniske hjelpemidler. Og så er det lettere å få vann ut av sylindrene.
Fortell meg gjerne hva som gjør den til en bedre allrounder. Jeg kommer helt sikkert til å bytte til noe annet om et par år. Og prismessig er de i samme klasse
Det var min er finere en din argumentasjonen jeg mente du kunne spare deg for. Ikke hvilke punkter som er bedre.
_________________
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Sist endret av JohnnyTh den 20 Des 2013, 18:34, endret 1 gang
Og på side 26 sier du, sitat
Raseriutbrudd.. Nei nå er du vel litt hårsår. Jeg føler meg ikke rasende. At det er to helt forskjellige sykler kan så være, men de blir jo brukt til det samme. Lange turer. Og jeg har bare prøvd å finne ut hva som gjør en GS til en bedre allround sykkel en for eksempel. min egen GTR som jeg kjenner bedre. Skjønner det hvis man skal krysse Russland eller crosse rundt på traktor veier. Men jeg tviler på at det er det de fleste som kjøper en GS bruker den til. Jeg prøver bare å forstå hva som gjør den så god. Rasende er jeg ikke.
Sitat slutt
_________________
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Du har nektet for sammenligne syklene, men di bruker jo GTR som eksempel hele tiden,
Og du indikerer at den er like god på grus, siden grus ikke er offroad.
Kan finne fler eksempler men gidder ikke.
Tror egentlig at du ønsker en GS men forsvarer ditt valg ved å fremheve den og prøve å innbille deg selv og oss at den er like god på alt utenom offroad som du skriver.
Det betyr ikke at GTR er en dårlig sykkel, og tipper den er blant topp tre tourere i verden, men det er en totalt annen sykkeltype enn GS.
Imponerende at du tror jeg egentlig har lyst på en GS, det har du helt rett i. Har og sagt mange ganger at jeg kunne tenkt meg en. Men foreløpig så har jeg så mye igjen å utforske i Europa. Og siden sykkelen min er god nok på disse veiene så klarer jeg meg. Har aldri funnet så dårlige veier at jeg trenger noe annet. Men har lyst til å reise til Armenia og Georgia og ser for meg jeg trenger noe lettere da.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Bortsett fra når du leide enn offroad?JohnnyTh skrev:Jeg tipper vi hadde kommet frem samtidig til Trondheim. Aner ikke når jeg sa at jeg hadde vunnet. Har jeg sagt jeg tror den er like god på grus? Tror uansett ikke det nå lengre. Trodde ikke det flr heller. Men denne økte bakkeklaringen som det hele tiden henvises til så er det også heftige grusveier vi snakker om. Jeg har sikkert uttrykkt meg uklart men intensjonen var bare at det kommer ann på hva man bruker sykkelen til.simpson skrev:Hvem har sagt at du må kjøre i Norge?JohnnyTh skrev:Hvis man skal kjøre i skogen så bør man abselutt lese loven om motorisert ferdsel i utmark. http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1977-06-10-82" onclick="window.open(this.href);return false;
§ 2. (virkeområde).
Med motorferdsel menes i denne lov bruk av kjøretøy (bil, traktor, motorsykkel, beltebil, snøscooter o.l.) og båt eller annet flytende eller svevende fartøy drevet med motor, samt landing og start med motordrevet luftfartøy.
Med utmark menes udyrket mark som etter lov om friluftslivet § 1 a første ledd ikke regnes som innmark eller like med innmark. Setervoll, hustomt, engslått, kulturbeite og skogplantefelt som ligger i utmark, regnes i denne lov like med utmark.
Veg i utmark som ikke er opparbeidd for kjøring med bil, anses i denne lov som utmark. Det samme gjelder opparbeidd veg som ikke er brøytet for kjøring med bil.
Med vassdrag menes åpne og islagte elver, bekker og innsjøer.
Loven gjelder ikke landingsplass for luftfartøy når det er gitt konsesjon etter lov 11. juni 1993 nr. 101 om luftfart § 7-5.
0 Endret ved lov 20 juni 2003 nr. 45 (ikr. 1 juli 2003 iflg. res. 20 juni 2003 nr. 712).
§ 4. (tillatelser med hjemmel direkte i loven).
Uten hinder av § 3 er motorferdsel tillatt i forbindelse med:
a) politi-, ambulanse- og redningstjeneste og oppsyns- og tilsynstjeneste etablert med hjemmel i lov,
b) offentlig post- og teletjenester,
c) nødvendig person- og godstransport til og fra faste bosteder og i jordbruks-, skogbruks- og reindriftsnæring. Jakt, fangst, fiske og bærsanking reknes ikke som næring i denne forbindelse,
d) forsvarets øvelser, forflytninger og transporter,
e) anlegg og drift av offentlige veger og anlegg,
f) rutetransport som drives med løyve i henhold til yrkestransportloven
Departementet kan ved forskrift gi også andre tillatelser til motorferdsel.
Ferdsel med motorfartøy er tillatt på innsjøer som er 2 kvadratkilometer eller større, på elvestrekninger, og på innsjøer mindre enn 2 kvadratkilometer dersom disse inngår som en del av et farbart vassdrag. Kommunen kan likevel bestemme at ferdsel som nevnt helt eller delvis ikke skal være tillatt.
0 Endret ved lov 21 juni 2002 nr. 45 (ikr. 1 jan 2003 iflg. res. 20 des 2002 nr. 1695).
Både Sverige og Danmark har helt andre regler enn her hjemme.
Dessuten er det mange hundre mil med grusveier i fjellheimen som lovlig kan kjøres på.
Du snakker om kappkjøring i Norge? Neppe beste plassen siden det like fartsgrense for alle. Eller hvorfor skal du komme først fram fra Stavanger- Trondheim?
Bringisen har aldri antydet at GS er tilnærmet like god på lande/motorvei, men du har sagt at du ikke kan se hva den er bedre på enn ren offroad.
Her er ett sitat fra side 20.
Den er grei.
Jeg har sagt flere ganger at jeg kanskje vurderer en GS type sykkel en gang i fremtiden. Hvis du oppfatter meg som anti gs så har du misforstått. Men jeg mente spørsmålet mitt. Hvis jeg ikke ønsker å kjøre offroad, finnes da noe gs gjør bedre en min? Sånt rent bruksmessig. Er det noe den er bedre til? Er den bedre i regn? Kan man kjøre lengre? Fortere? Billigere vedlikehold? Bedre for pasasjer? Bedre akselrasjon? Større toppfart? Bedre bremser?
Ser allerede den har 11kg mer nyttelast men det komme ann på om det inkluderer veskesett eller ikke og den gar vel litt mer elektroniske hjelpemidler. Og så er det lettere å få vann ut av sylindrene.
Fortell meg gjerne hva som gjør den til en bedre allrounder. Jeg kommer helt sikkert til å bytte til noe annet om et par år. Og prismessig er de i samme klasse
Det var min er finere en din argumentasjonen jeg mente du kunne spare deg for. Ikke hvilke punkter som er bedre.
_________________
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Sist endret av JohnnyTh den 20 Des 2013, 18:34, endret 1 gang
Og på side 26 sier du, sitat
Raseriutbrudd.. Nei nå er du vel litt hårsår. Jeg føler meg ikke rasende. At det er to helt forskjellige sykler kan så være, men de blir jo brukt til det samme. Lange turer. Og jeg har bare prøvd å finne ut hva som gjør en GS til en bedre allround sykkel en for eksempel. min egen GTR som jeg kjenner bedre. Skjønner det hvis man skal krysse Russland eller crosse rundt på traktor veier. Men jeg tviler på at det er det de fleste som kjøper en GS bruker den til. Jeg prøver bare å forstå hva som gjør den så god. Rasende er jeg ikke.
Sitat slutt
_________________
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Du har nektet for sammenligne syklene, men di bruker jo GTR som eksempel hele tiden,
Og du indikerer at den er like god på grus, siden grus ikke er offroad.
Kan finne fler eksempler men gidder ikke.
Tror egentlig at du ønsker en GS men forsvarer ditt valg ved å fremheve den og prøve å innbille deg selv og oss at den er like god på alt utenom offroad som du skriver.
Det betyr ikke at GTR er en dårlig sykkel, og tipper den er blant topp tre tourere i verden, men det er en totalt annen sykkeltype enn GS.
Imponerende at du tror jeg egentlig har lyst på en GS, det har du helt rett i. Har og sagt mange ganger at jeg kunne tenkt meg en. Men foreløpig så har jeg så mye igjen å utforske i Europa. Og siden sykkelen min er god nok på disse veiene så klarer jeg meg. Har aldri funnet så dårlige veier at jeg trenger noe annet. Men har lyst til å reise til Armenia og Georgia og ser for meg jeg trenger noe lettere da.
Godt nytt år

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
He, he, skal sjekke når jeg har sett ferdig dokumentaren om cafèracere som en eller annen la ut link til. Du skal få rapport :)simpson skrev:Hva med lyden?DrGreve skrev:Ditto til deg, simpsonsimpson skrev:Apollo var finansiert og spec fra USA politiet så ikke rart det gikk som det gjorde.DrGreve skrev:Nå er jeg mer Honda V-4 entusiast i særdeleshet og generelt V-4 entusiast. Selv Honda har sykler som jeg ikke helt tenner på. V-max er en av mine favoritter, og jeg syns det var ille at ikke Ducati fikk dreis på sin Apollo..simpson skrev:Savner en jonnykr i denne tråden.
Har var svært aktiv ang adv.
Og Hondaentusiast kun overgått av en nordlending her inne.
Men de har jo Desmosedici da, koster litt, men søk på YouTube og hør på en vanvittig lyd![]()
Godt nytt år greven
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Flott lyd og lik min V-4 hvis jeg tar ut innmaten i pottene :)
Hadde jeg vært 20-25 år yngre hadde jeg fått ståpels, men nå vil jeg bare berge det jeg har igjen av hørsel. Var ombord i en oljetanker i min ungdom hvor en tank eksploderte rett ved siden av meg og jobbet senere i 26 år i et støyende miljø på AS Norsk Jernverk..
Hadde jeg vært 20-25 år yngre hadde jeg fått ståpels, men nå vil jeg bare berge det jeg har igjen av hørsel. Var ombord i en oljetanker i min ungdom hvor en tank eksploderte rett ved siden av meg og jobbet senere i 26 år i et støyende miljø på AS Norsk Jernverk..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg måtte sjekke hva denne Desmcedici er for noe, og det så jo ikke uventet utt som en Ducati.
177 kg og 200 hk .. ikke værst. L4 har jeg ikke hørt om før, er det andre enn Ducati som lager L4?
177 kg og 200 hk .. ikke værst. L4 har jeg ikke hørt om før, er det andre enn Ducati som lager L4?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg har aldri leid en offroader :) men hvis du sikter til den 250 hondaen i tyrkia så hadde jeg aldri kjørt på de stiene med verken gtr, gs eller en annen tung sykkel.simpson skrev:Bortsett fra når du leide enn offroad?JohnnyTh skrev:Jeg tipper vi hadde kommet frem samtidig til Trondheim. Aner ikke når jeg sa at jeg hadde vunnet. Har jeg sagt jeg tror den er like god på grus? Tror uansett ikke det nå lengre. Trodde ikke det flr heller. Men denne økte bakkeklaringen som det hele tiden henvises til så er det også heftige grusveier vi snakker om. Jeg har sikkert uttrykkt meg uklart men intensjonen var bare at det kommer ann på hva man bruker sykkelen til.simpson skrev:Hvem har sagt at du må kjøre i Norge?JohnnyTh skrev:Hvis man skal kjøre i skogen så bør man abselutt lese loven om motorisert ferdsel i utmark. http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1977-06-10-82" onclick="window.open(this.href);return false;
§ 2. (virkeområde).
Med motorferdsel menes i denne lov bruk av kjøretøy (bil, traktor, motorsykkel, beltebil, snøscooter o.l.) og båt eller annet flytende eller svevende fartøy drevet med motor, samt landing og start med motordrevet luftfartøy.
Med utmark menes udyrket mark som etter lov om friluftslivet § 1 a første ledd ikke regnes som innmark eller like med innmark. Setervoll, hustomt, engslått, kulturbeite og skogplantefelt som ligger i utmark, regnes i denne lov like med utmark.
Veg i utmark som ikke er opparbeidd for kjøring med bil, anses i denne lov som utmark. Det samme gjelder opparbeidd veg som ikke er brøytet for kjøring med bil.
Med vassdrag menes åpne og islagte elver, bekker og innsjøer.
Loven gjelder ikke landingsplass for luftfartøy når det er gitt konsesjon etter lov 11. juni 1993 nr. 101 om luftfart § 7-5.
0 Endret ved lov 20 juni 2003 nr. 45 (ikr. 1 juli 2003 iflg. res. 20 juni 2003 nr. 712).
§ 4. (tillatelser med hjemmel direkte i loven).
Uten hinder av § 3 er motorferdsel tillatt i forbindelse med:
a) politi-, ambulanse- og redningstjeneste og oppsyns- og tilsynstjeneste etablert med hjemmel i lov,
b) offentlig post- og teletjenester,
c) nødvendig person- og godstransport til og fra faste bosteder og i jordbruks-, skogbruks- og reindriftsnæring. Jakt, fangst, fiske og bærsanking reknes ikke som næring i denne forbindelse,
d) forsvarets øvelser, forflytninger og transporter,
e) anlegg og drift av offentlige veger og anlegg,
f) rutetransport som drives med løyve i henhold til yrkestransportloven
Departementet kan ved forskrift gi også andre tillatelser til motorferdsel.
Ferdsel med motorfartøy er tillatt på innsjøer som er 2 kvadratkilometer eller større, på elvestrekninger, og på innsjøer mindre enn 2 kvadratkilometer dersom disse inngår som en del av et farbart vassdrag. Kommunen kan likevel bestemme at ferdsel som nevnt helt eller delvis ikke skal være tillatt.
0 Endret ved lov 21 juni 2002 nr. 45 (ikr. 1 jan 2003 iflg. res. 20 des 2002 nr. 1695).
Både Sverige og Danmark har helt andre regler enn her hjemme.
Dessuten er det mange hundre mil med grusveier i fjellheimen som lovlig kan kjøres på.
Du snakker om kappkjøring i Norge? Neppe beste plassen siden det like fartsgrense for alle. Eller hvorfor skal du komme først fram fra Stavanger- Trondheim?
Bringisen har aldri antydet at GS er tilnærmet like god på lande/motorvei, men du har sagt at du ikke kan se hva den er bedre på enn ren offroad.
Her er ett sitat fra side 20.
Den er grei.
Jeg har sagt flere ganger at jeg kanskje vurderer en GS type sykkel en gang i fremtiden. Hvis du oppfatter meg som anti gs så har du misforstått. Men jeg mente spørsmålet mitt. Hvis jeg ikke ønsker å kjøre offroad, finnes da noe gs gjør bedre en min? Sånt rent bruksmessig. Er det noe den er bedre til? Er den bedre i regn? Kan man kjøre lengre? Fortere? Billigere vedlikehold? Bedre for pasasjer? Bedre akselrasjon? Større toppfart? Bedre bremser?
Ser allerede den har 11kg mer nyttelast men det komme ann på om det inkluderer veskesett eller ikke og den gar vel litt mer elektroniske hjelpemidler. Og så er det lettere å få vann ut av sylindrene.
Fortell meg gjerne hva som gjør den til en bedre allrounder. Jeg kommer helt sikkert til å bytte til noe annet om et par år. Og prismessig er de i samme klasse
Det var min er finere en din argumentasjonen jeg mente du kunne spare deg for. Ikke hvilke punkter som er bedre.
_________________
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Sist endret av JohnnyTh den 20 Des 2013, 18:34, endret 1 gang
Og på side 26 sier du, sitat
Raseriutbrudd.. Nei nå er du vel litt hårsår. Jeg føler meg ikke rasende. At det er to helt forskjellige sykler kan så være, men de blir jo brukt til det samme. Lange turer. Og jeg har bare prøvd å finne ut hva som gjør en GS til en bedre allround sykkel en for eksempel. min egen GTR som jeg kjenner bedre. Skjønner det hvis man skal krysse Russland eller crosse rundt på traktor veier. Men jeg tviler på at det er det de fleste som kjøper en GS bruker den til. Jeg prøver bare å forstå hva som gjør den så god. Rasende er jeg ikke.
Sitat slutt
_________________
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Du har nektet for sammenligne syklene, men di bruker jo GTR som eksempel hele tiden,
Og du indikerer at den er like god på grus, siden grus ikke er offroad.
Kan finne fler eksempler men gidder ikke.
Tror egentlig at du ønsker en GS men forsvarer ditt valg ved å fremheve den og prøve å innbille deg selv og oss at den er like god på alt utenom offroad som du skriver.
Det betyr ikke at GTR er en dårlig sykkel, og tipper den er blant topp tre tourere i verden, men det er en totalt annen sykkeltype enn GS.
Imponerende at du tror jeg egentlig har lyst på en GS, det har du helt rett i. Har og sagt mange ganger at jeg kunne tenkt meg en. Men foreløpig så har jeg så mye igjen å utforske i Europa. Og siden sykkelen min er god nok på disse veiene så klarer jeg meg. Har aldri funnet så dårlige veier at jeg trenger noe annet. Men har lyst til å reise til Armenia og Georgia og ser for meg jeg trenger noe lettere da.
Godt nytt år
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Enkelt forklart er det vel 2 L-twin plassert ved siden av hverandre? En jukseV-4 :)jhn skrev:Jeg måtte sjekke hva denne Desmcedici er for noe, og det så jo ikke uventet utt som en Ducati.
177 kg og 200 hk .. ikke værst. L4 har jeg ikke hørt om før, er det andre enn Ducati som lager L4?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hæ? Du må skrive høyere. Jeg jobbet en tid som motormann, jeg har jobbet i verftsindustrien og i bygg & anlegg, og har vært relativt sløv med å bruke hørselvern. Og har aldri kjørt med propper ... ikke en meter. Nå har jeg begynt å merke det akkurat nok til å angre.DrGreve skrev:Flott lyd og lik min V-4 hvis jeg tar ut innmaten i pottene :)
Hadde jeg vært 20-25 år yngre hadde jeg fått ståpels, men nå vil jeg bare berge det jeg har igjen av hørsel. Var ombord i en oljetanker i min ungdom hvor en tank eksploderte rett ved siden av meg og jobbet senere i 26 år i et støyende miljø på AS Norsk Jernverk..
Eller angre? Det er vel ikke helt korrekt, jeg registrerer at jeg ikke har vært helt smart, men "angre" er et fullstendig unyttig ord/begrep/aktivitet i mitt hode.
Men dette var vel en avsporing ... angrer litt

Re: Hva er den beste sykkelen?
Når Ducati vant Motogp lagde de en "gateverson" av sykkelen.jhn skrev:Jeg måtte sjekke hva denne Desmcedici er for noe, og det så jo ikke uventet utt som en Ducati.
177 kg og 200 hk .. ikke værst. L4 har jeg ikke hørt om før, er det andre enn Ducati som lager L4?
Det er den andre fireren de har laget.
Dette er en meget begrenset produsert sykkel kun som en hyllest til vm seieren.
200 hk er ett ubekretftet tall men oppgitt til 200+
Dette er ett virkelig råskinn uten om det vanlige, men kan kjøpes brukt i Norge nå for rundt 400.000
Vet om ett eksemplar i England som står enda i "boksen" og urørt, budet er på 110.000 pund. Men eier vil ikke selge enda.
Det har gått rykter om at også Honda skal lage ett begrenset opplag av sin Mootogp sykkel for gatebruk, men ikke kommet enda.