Problemer med min Kawasaki zx6r 1995

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
kawasakiboy95
Motorsykkelen din: Kawasaki - ZX6r - 1995

Problemer med min Kawasaki zx6r 1995

Legg inn av kawasakiboy95 »

Heisann! jeg har et problem med min Kawasaki ZX6r 1995, og jeg klarer ikke finne ut hva det er.. men er her i håp om at noen av dere kan det!

Sykkelen starter opp fint uten problem, men etter en liten stund går turtallet på sykkelen ned ca 2000 - 3000 omdreininger, lyden blir mye grovere og hvis jeg hvis jeg prøver å gi litt gass for å ruse den, så er det ett delay fra jeg vrir på gassen til den går opp i turtall.. Jeg kan provosere den til å gå over til normal lyd og turtall (tomgang) igjen, men den vil da etter en liten stund igjen gå ned og lage den rare lyden... lar du den bare stå litt så vil den etter hvert bare dø ut..

Håper noen av dere kan hjelpe meg for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Problemer med min Kawasaki zx6r 1995

Legg inn av DrGreve »

Begynn med det enkleste/billigste, ta ut pluggene og sjekk fargen på stiften.
diagnose (650x441).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

På ZX6R er det lett å få forgasserising når det er kaldt og rått ute. Det kan være ditt problem, hvis problemet kom nå på vinteren.

Man skal ikke starte en mc på vinteren, hvis man ikke har tenkt å bruke den. Det tar minst en halvtime før all kondensen er ute av motoren igjen hver gang du starter. Motoren skal kjøres god og varm om høsten, og ikke startes før på våren, når den skal brukes igjen.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

kawasakiboy95
Motorsykkelen din: Kawasaki - ZX6r - 1995

Legg inn av kawasakiboy95 »

Kjellrf skrev:På ZX6R er det lett å få forgasserising når det er kaldt og rått ute. Det kan være ditt problem, hvis problemet kom nå på vinteren.

Man skal ikke starte en mc på vinteren, hvis man ikke har tenkt å bruke den. Det tar minst en halvtime før all kondensen er ute av motoren igjen hver gang du starter. Motoren skal kjøres god og varm om høsten, og ikke startes før på våren, når den skal brukes igjen.

problemet skjedde i slutten av sommeren som var.. og nå prøver jeg bare å fikse det sånn at den er oppe og går til sommeren som kommer ;)

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Høres ut som om forgasserne ikke fylles hurtig nok. Sjekk tilførsel av bensin, kan være noe der.

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Lenge siden den har vært på service og fått justert ventilene (og andre servicedetaljer)?
Ventilene skal sjekkes hver 12.000km. Hvis man hopper over et par service'r, har de en tendens til å legge seg på, og i verste fall bli brente (og lekke).

Sjekk også om bensinpumpa er iorden, og leverer nok fuel.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar