Valg av MC - nok en fersking
- andre-gj
- Innlegg: 29
- Registrert: 05 jan 2014, 11:10
- Motorsykkelen din: '13 KTM 1190 Adv.
- Bosted: Drammen
Valg av MC - nok en fersking
Hei,
Jeg er nok en fersk MC sjåfør som kan trenge litt hjelp til valg av min første MC. Har kikket litt rundt på forumet, uten helt å klare å finne noe svar på mitt ønske.
Kl. A fikk jeg bestått i høst, da fikk jeg låne skolesykkelen (en Honda cbf600) en helg. Jeg synes i grunn at det var en artig sykkel å kjøre, men tror jeg ønsker meg noe med litt skjerming for vinden - for det blåste godt på motorveien.
Senere på høsten fikk jeg låne en 04 BMW 650GS, denne var også artig å kjøre, men her likte jeg ikke lyden og er redd den blir for slapp når jeg skal han kona bakpå.
Nå nærmer det seg tid får å kjøpe egen sykkel og jeg synes det er litt vanskelig - det er mange fine og spennende sykler som frister. Men jeg prøver å være litt fornuftig oppi det hele.
Så det jeg ønsker meg er en grei, rimelig nybegynner sykkel som ikke har noe problem med å ha kona og noe bagasje bakpå(weekendturer). Men sykkelen kommer i hovedsak til å blir brukt til og fra jobb...
Jeg begynte først å se etter Honda/Suzuki +- 600 ccm 2000 modeller til under 50000. Her var det mange fine sykler som jeg kunne tenkt meg.
MEN som fikk jeg høre av en bekjent at man burde opp på 800 ccm dersom man skal kjøre med passasjer. Og da begynte valgets kval å komme.
Jeg har i utgangspunktet satt kr 50000 som maks pris, men her er det lite eller ingen 800 ccm.
Har forøvrig funnet ut at jeg synes Honda vfr 800 appellerer veldig godt til meg, men da må jeg strekke meg ett stykke over budsjett.
Det jeg først og fremst ønsker tilbakemeldinger om er hvorvidt 600 ccm er for lite for meg?Og gjerne noen andre innspill på valg av sykkel.
Jeg er nok en fersk MC sjåfør som kan trenge litt hjelp til valg av min første MC. Har kikket litt rundt på forumet, uten helt å klare å finne noe svar på mitt ønske.
Kl. A fikk jeg bestått i høst, da fikk jeg låne skolesykkelen (en Honda cbf600) en helg. Jeg synes i grunn at det var en artig sykkel å kjøre, men tror jeg ønsker meg noe med litt skjerming for vinden - for det blåste godt på motorveien.
Senere på høsten fikk jeg låne en 04 BMW 650GS, denne var også artig å kjøre, men her likte jeg ikke lyden og er redd den blir for slapp når jeg skal han kona bakpå.
Nå nærmer det seg tid får å kjøpe egen sykkel og jeg synes det er litt vanskelig - det er mange fine og spennende sykler som frister. Men jeg prøver å være litt fornuftig oppi det hele.
Så det jeg ønsker meg er en grei, rimelig nybegynner sykkel som ikke har noe problem med å ha kona og noe bagasje bakpå(weekendturer). Men sykkelen kommer i hovedsak til å blir brukt til og fra jobb...
Jeg begynte først å se etter Honda/Suzuki +- 600 ccm 2000 modeller til under 50000. Her var det mange fine sykler som jeg kunne tenkt meg.
MEN som fikk jeg høre av en bekjent at man burde opp på 800 ccm dersom man skal kjøre med passasjer. Og da begynte valgets kval å komme.
Jeg har i utgangspunktet satt kr 50000 som maks pris, men her er det lite eller ingen 800 ccm.
Har forøvrig funnet ut at jeg synes Honda vfr 800 appellerer veldig godt til meg, men da må jeg strekke meg ett stykke over budsjett.
Det jeg først og fremst ønsker tilbakemeldinger om er hvorvidt 600 ccm er for lite for meg?Og gjerne noen andre innspill på valg av sykkel.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Valg av MC - nok en fersking
Velkommen hit :-)
Jeg er vel ikke akkurat proff på området, men jeg har en 2007 mod Kawasaki ER6, 650 ccm og den er for slapp når jeg har på passasjer.
Min venninne har en 2009 mod Bandit 650 og den er det mer futt i med passasjer. Hun reiser på lange turer med full oppakking og passasjer. Tror man nesten bare må prøve seg frem når det kommer til kjørestil for det er så smak og behag
Jeg er vel ikke akkurat proff på området, men jeg har en 2007 mod Kawasaki ER6, 650 ccm og den er for slapp når jeg har på passasjer.
Min venninne har en 2009 mod Bandit 650 og den er det mer futt i med passasjer. Hun reiser på lange turer med full oppakking og passasjer. Tror man nesten bare må prøve seg frem når det kommer til kjørestil for det er så smak og behag
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Valg av MC - nok en fersking
Hei, og velkommen hit til MCsiden.noandre-gj skrev:Hei,
Jeg er nok en fersk MC sjåfør som kan trenge litt hjelp til valg av min første MC. Har kikket litt rundt på forumet, uten helt å klare å finne noe svar på mitt ønske. (...)
Det jeg først og fremst ønsker tilbakemeldinger om er hvorvidt 600 ccm er for lite for meg?Og gjerne noen andre innspill på valg av sykkel.

Hva med å øke budsjettet noe og se nærmere på et alternativ som denne:

Mer info her:
http://www.mc-huset.no/BruktMC.aspx#.UslHq87xcR0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde selv meget god erfaring og masnge gode opplevelser med en 2006 mod, som jeg kjørte tett oppunder 60000 km med i løpet av de fire årene jeg eide den fra den var ny.
Kjørte mye med passasjer og fullt bagasjesett som vist på bildet.
poulet_cavalier her på forumet er for øvrig tidligere eier av den røde flotte TDM'en :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Valg av MC - nok en fersking
Enig i det at 800 er nok en bedre trørrelse med passasjer.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Valg av MC - nok en fersking
Skal du ha en bra 600 for fører og passasjer, i din prisklasse, kan jeg anbefale Kawasaki ZZR600. Morsom og lettkjørt.
Går omtrent like bra som VFR.

Går omtrent like bra som VFR.

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Valg av MC - nok en fersking
Trenger ikke nødvendigvis å øke budsjettet: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... 2&ov=web-1" onclick="window.open(this.href);return false;AJ skrev:Hei, og velkommen hit til MCsiden.noandre-gj skrev:Hei,
Jeg er nok en fersk MC sjåfør som kan trenge litt hjelp til valg av min første MC. Har kikket litt rundt på forumet, uten helt å klare å finne noe svar på mitt ønske. (...)
Det jeg først og fremst ønsker tilbakemeldinger om er hvorvidt 600 ccm er for lite for meg?Og gjerne noen andre innspill på valg av sykkel.![]()
Hva med å øke budsjettet noe og se nærmere på et alternativ som denne:
Mer info her:
http://www.mc-huset.no/BruktMC.aspx#.UslHq87xcR0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde selv meget god erfaring og masnge gode opplevelser med en 2006 mod, som jeg kjørte tett oppunder 60000 km med i løpet av de fire årene jeg eide den fra den var ny.
Kjørte mye med passasjer og fullt bagasjesett som vist på bildet.
poulet_cavalier her på forumet er for øvrig tidligere eier av den røde flotte TDM'en :-)
Men uten å øke budsjettet får man ikke ABS bremser på TDM'en.
Jeg har selv en TDM 900, og det er en knall sykkel. Funker fint med oppakning og fruen bakpå.
Dette er en sykkel som funker fint både for nybegynnere og erfarne motorsyklister, men som det ofte er, etter en stund ønsker man seg litt større motor. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- andre-gj
- Innlegg: 29
- Registrert: 05 jan 2014, 11:10
- Motorsykkelen din: '13 KTM 1190 Adv.
- Bosted: Drammen
Re: Valg av MC - nok en fersking
Takk for raske tilbakemeldinger!
Jeg har kikket litt på TDM850/900 også, det virker som er fin sykkel, men VFR800 ligger før på lista om jeg skal øke budsjettet.
Bandit har jeg kikket på og det er en del av dem innen for søkerammen, mye mulig jeg velger å se nærmere på disse som en første sykkel, og heller gå opp ett hakk ved neste kjøp.
Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg har kikket litt på TDM850/900 også, det virker som er fin sykkel, men VFR800 ligger før på lista om jeg skal øke budsjettet.
Bandit har jeg kikket på og det er en del av dem innen for søkerammen, mye mulig jeg velger å se nærmere på disse som en første sykkel, og heller gå opp ett hakk ved neste kjøp.
Sent from my iPad using Tapatalk
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Valg av MC - nok en fersking
Jeg har kjørt tur med både TDM 850, og VFR 750. og begge har krefter så det holder. Valget går da mer på bruksområde, og ergonomi. TDM`n er absolutt å foretrekke om du er litt stor (slik som jeg) da med tanke på behagelig kjøre stilling og godt bunndrag. Spesielt med last i motbakker. Også det å kunne ligge på en behagelig RPM i mellom 80 - 90 på lange turer er denne sykkelen super. Men jeg må jo innrømme at da jeg solgte TDM`n så var det delvis fordi jeg ønsket mer kraft med lastet sykkel i lange oppover bakker.andre-gj skrev:Takk for raske tilbakemeldinger!
Jeg har kikket litt på TDM850/900 også, det virker som er fin sykkel, men VFR800 ligger før på lista om jeg skal øke budsjettet.
Bandit har jeg kikket på og det er en del av dem innen for søkerammen, mye mulig jeg velger å se nærmere på disse som en første sykkel, og heller gå opp ett hakk ved neste kjøp.
Sent from my iPad using Tapatalk
Her får du bra fraspark fra VFR`n, men da må det RPM til. Og så noe annen sittestilling. Begge syklene kan vel regnes for noe av det mest driftsikkre som er i handelen...
Men skulle jeg med mine 186 cm og 100 Kg velge sykkel av disse to så ble det nok uten tvil TDM`n....den er ingen feilparkering, Og 900 er betydelig mer drag i en 850 som jeg hadde :-) lykke til...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Valg av MC - nok en fersking
BMW 800 GS?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Valg av MC - nok en fersking
Snikendeugle skrev:BMW 800 GS?
Bilgste på finn er 110 000,-
Det er den ikke verdt i forhold til TDM`n. Og om du ikke har tenkt deg langt utenfor allfarvei, så ville er TDM et full godt alternativ....og vel så det...
Glemte å velle ved denne :-)
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44907203" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Valg av MC - nok en fersking
Ah, var ikke klar over at den var såppas drøyt priset :o
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Valg av MC - nok en fersking
En sykkel som skal takle autobane med bagasje og passasjer bør ha over 100hk og det utelukker vel TDM?
VFR800 er i så måte et særdeles godt valg :)
VFR800 er i så måte et særdeles godt valg :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Valg av MC - nok en fersking
Hm...DrGreve skrev:En sykkel som skal takle autobane med bagasje og passasjer bør ha over 100hk og det utelukker vel TDM?
VFR800 er i så måte et særdeles godt valg :)


Vet om flere Harley'er med godt under 100 HK som har kjørt med bagasje og passasjer på Autobahn...
Tror jammen også tagesk med sin GS 1150 og 85 HK, omtrent likt med TDM 900, har kjørt på Autobahn med mye bagasje og passasjer.
Veldig kategorisk uttalelse, synes jeg, å påstå at om en sykkel skal kunne takle motoveikjøring i Europa bør den ha mer enn 100 HK...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Valg av MC - nok en fersking
Det var da en veldig kategorisk påstand å mene at min påstand var kategorisk all den tid det var et spørsmålstegn i enden av påstanden? :)AJ skrev:Veldig kategorisk uttalelse, synes jeg, å påstå at om en sykkel skal kunne takle motoveikjøring i Europa bør den ha mer enn 100 HK...
En Harley opererer vel på et annet turtallsområde og har godt med moment, men kan vel neppe kalles en fartsmaskin, og merket er jo heller ikke med i vurderingen til trådstarter.
Jeg ville uansett valgt VFR800 av de syklene trådstarter vurderer, men det er vel neppe noen overraskelse :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Valg av MC - nok en fersking
Tja... det er vel ikke antall HK som avgjør om en sykkel kan kjøre på Autobhan eller ikke, eller hvilken hastighet den kan holde. Dersom det var kun Autobhan jeg skulle brukt sykkelen så ville jeg nok foretrukket VFR, men til alt annet så kom TDM først. TDM er fullt brukbar på Autobhan, men da selvfølgelig i lavere hastigheter en VFR. og da ikke pga for lite HK. Selv om dette er to veeeldig forskjellige sykler, så tror jeg begge vil være et godt valg. Men da kanskje førerens ergonomi og bruksområdet som avgjør hvilken som passer best. Da jeg kjøpte GSX 650F til kona, vurderte jeg også VFR800 meget sterkt. GSX`n ble ene og alene valgt pga styre og sitte silingen. Forøvrig to sykler jeg vurderer høyt etter min smak..men som sagt. til meg selv hadde jeg valgt TDM :-)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Valg av MC - nok en fersking
Vel, vel...
Uansett har TDM 900 mer kubikk og mer dreiemoment ennVFR 800. Den veier også mindre og ut fra egen erfaring har den godt med krefter til å takle kjøring også i høye hastigheter med bagasje og passasjer.
At toppfarten er 210 km/t (eller 217 km/t, som noen mener den har...) er nok heller ikkeno' minus når lange motorveietapper skal kjøres...
Men vindpresset kan derimot være et minus for en del på nettopp denne sykkelen. Det meste er veldig bra med TDM'en, men spesielt god vindbeskyttelse i høye hastigheter har den ikke. Dessverre, får jeg legge til siden den har så mange bra kvaliteter for øvrig.
Uansett har TDM 900 mer kubikk og mer dreiemoment ennVFR 800. Den veier også mindre og ut fra egen erfaring har den godt med krefter til å takle kjøring også i høye hastigheter med bagasje og passasjer.
At toppfarten er 210 km/t (eller 217 km/t, som noen mener den har...) er nok heller ikkeno' minus når lange motorveietapper skal kjøres...
Men vindpresset kan derimot være et minus for en del på nettopp denne sykkelen. Det meste er veldig bra med TDM'en, men spesielt god vindbeskyttelse i høye hastigheter har den ikke. Dessverre, får jeg legge til siden den har så mange bra kvaliteter for øvrig.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Valg av MC - nok en fersking
Tipper du hadde valgt noe som begynner med VF uavhengig av alternativDrGreve skrev: Jeg ville uansett valgt VFR800 av de syklene trådstarter vurderer, men det er vel neppe noen overraskelse :)

Men til trådstarter vil jeg bare si velkommen hit, godt nyttår og alt det der

For ikke så mange år siden var jeg der du er nå (2009). Jeg begynte billig og prøvde meg frem oppover i prisklassene. Ikke hør så mye på alt prat om kubikk og hester. For en fersking er det stort sett massevis av krefter og fart uansett
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- andre-gj
- Innlegg: 29
- Registrert: 05 jan 2014, 11:10
- Motorsykkelen din: '13 KTM 1190 Adv.
- Bosted: Drammen
Re: Valg av MC - nok en fersking
Fantastisk engasjement blant brukerne på forumet her.
Ser at det er kommet frem mange ting her som jeg selv har hatt problemer med å vurdere.
Autobahnen er nevnt i flere av innleggene, og jeg vil bare poengtere at det ikke er den motorveien jeg har referert til i starten av tråden. Det blir i hovedsak motorveien mellom Drammen og Oslo som blir min motorvei strekning :-)
Ellers blir det nok turer rundt om i Norge jeg kommer til å trafikkere den første tiden, og her er vel fart over 90 ikke noe poeng å vurdere.
Med tilbakemeldingene dere har kommet med her, så tror jeg nok jeg skal kikke litt mer på TDM.
Igjen, tusen takk for tilbakemeldinger.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ser at det er kommet frem mange ting her som jeg selv har hatt problemer med å vurdere.
Autobahnen er nevnt i flere av innleggene, og jeg vil bare poengtere at det ikke er den motorveien jeg har referert til i starten av tråden. Det blir i hovedsak motorveien mellom Drammen og Oslo som blir min motorvei strekning :-)
Ellers blir det nok turer rundt om i Norge jeg kommer til å trafikkere den første tiden, og her er vel fart over 90 ikke noe poeng å vurdere.
Med tilbakemeldingene dere har kommet med her, så tror jeg nok jeg skal kikke litt mer på TDM.
Igjen, tusen takk for tilbakemeldinger.
Sent from my iPad using Tapatalk
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Valg av MC - nok en fersking
He, he, jeg ville også vurdert en XX hvis jeg var på leit etter ny jernhest :)SuperMorten skrev:Tipper du hadde valgt noe som begynner med VF uavhengig av alternativDrGreve skrev: Jeg ville uansett valgt VFR800 av de syklene trådstarter vurderer, men det er vel neppe noen overraskelse :)
Men til trådstarter vil jeg bare si velkommen hit, godt nyttår og alt det der
For ikke så mange år siden var jeg der du er nå (2009). Jeg begynte billig og prøvde meg frem oppover i prisklassene. Ikke hør så mye på alt prat om kubikk og hester. For en fersking er det stort sett massevis av krefter og fart uansett
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og så lenge trådstarter ikke vurderer noe med nebb, så har jeg ingen innvendinger, selv ikke mot en TDM. Sikkert et godt valg

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Valg av MC - nok en fersking
Hva med BMW ?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=45938452
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43859023
Kanskje litt gamle, men begge har ABS som er et "must" i min bok.
Dog ville jeg kanskje satset på noe litt nyere, hvilket betyr at budsjettet må opp i 80-100K tipper jeg...
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=45938452
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43859023
Kanskje litt gamle, men begge har ABS som er et "must" i min bok.
Dog ville jeg kanskje satset på noe litt nyere, hvilket betyr at budsjettet må opp i 80-100K tipper jeg...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Valg av MC - nok en fersking
Yamaha xj900 diversion? hadde v-strom 650, for slapp med passasjer. Så jeg og tror nok at en bør vurdere en 750-800 cc og oppover dersom man skal ha med seg passasjer :-)
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Valg av MC - nok en fersking
Jeg hadde en ZX6R-96. Med passasjer gikk den like bra som en VFR750-93 uten passasjer, unntagen i toppfart. Der dro ZX'en ifra. Fortsatt med passasjer...gorbys skrev:Så jeg og tror nok at en bør vurdere en 750-800 cc og oppover dersom man skal ha med seg passasjer :-)
Sent from my C6903 using Tapatalk
Så det er ikke alltid kubikken som teller mest.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Valg av MC - nok en fersking
Spurte du passasjeren din etterpå hvordan komforten var bakpå passasjersetet på ZX6Ren...i toppfart?Kjellrf skrev:
Jeg hadde en ZX6R-96. Med passasjer gikk den like bra som en VFR750-93 uten passasjer, unntagen i toppfart. Der dro ZX'en ifra. Fortsatt med passasjer...
Så det er ikke alltid kubikken som teller mest.
Jeg tror nok at hadde jeg ikke hatt bedre å tilby min kjære enn et slikt passasjersete, så hadde jeg nok fått kjørt de fleste turer aleine! Jeg er svært glad i min kjæres bakdel...den er en av grunnene til at jeg kjører TDM

- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Valg av MC - nok en fersking
Superherlig quoting!!!DrGreve skrev:Det var da en veldig kategorisk påstand å mene at min påstand var kategorisk all den tid det var et spørsmålstegn i enden av påstanden? :)


Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Valg av MC - nok en fersking
Det jeg først og fremst ønsker tilbakemeldinger om er hvorvidt 600 ccm er for lite for meg?Og gjerne noen andre innspill på valg av sykkel.andre-gj skrev:Hei,
J.
Hvor stor er du?
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)