Hos oss skal kleskapene ryddes og vaskes før jul. Jeg har aldri skjønt vitsen med det, for jeg tilbringer ikke jula i skapet, ikke påska heller, eller noen annen tid av året for den saks skyld.
Har jo hørt om at det er endel som tilbringer et helt liv i ett eller annet skap, men det gjelder altså ikke meg.
Vel, jeg kan jo forstå vitsen med å kaste de dårligste T-skjortene og genserne for å gjøre plass til evt nye plagg som man ganske sikkert får i julegave.
Og bonusen er at pussefillelageret i garasjen atter en gang kan fylles opp.......
Lillejulaften var dagen for "årets varetelling".
Som vanlig måtte etpar av favorittgenserne mine få et nytt, om enn kort liv som pussefille.
" Hva skal du med den utvaska gensern ? Du har jo fullt av nye som du enda ikke har brukt ?" er standard replikker fra kjerringa når jeg protesterer litt forsiktig.
Den siste ryddinga var grundigere enn vanlig, for i bunnen av skapet fant jeg et gammelt fotoalbum.
Som i de fleste av mine fotoalbum, var det bilder i de tre første sidene med plastlommer.
Men for noen bilder !!
Jeg ante ikke at jeg hadde bildene av Cometen enda, den som jeg kjøpte av min onkel og brukte en hel vinter på å "restaurere" i gamlingens redskapshus.
Og kjørte opp og ned på gårdsveien med en hel sommer..........
Resten av historien står på side 25 i bloggen.
Her er ihvertfall bildene:
Halleys komet kommer tilbake i 2062, min kommer aldri tilbake