Selvsagt, så lenge man slutter på en ryddig måte så bør jo ikke det være noe problem.jongsanim skrev:Og: Bytte av jobb betyr ikke brenning av broer. Er ofte mulig å komme tilbake til en bedrift :)tagesk skrev:Ikke se deg tilbake; du skal ikke den veien.JohnnyTh skrev:Men betyr sansynligvis at jeg må si opp i bedriften jeg har jobbet for i ti år og trives veldig godt i
[TaSK]
Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Er det ett norsk firma?
Hva lager de i Korea?
Hva lager de i Korea?
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Jeg vet lite detaljer, så tror jeg skal vente med å nevne hvilket firma, men det er verftsindustri. Rigg og skip.simpson skrev:Er det ett norsk firma?
Hva lager de i Korea?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Min erfaring, er at slutter man på en ryddig måte, og firmaet man jobber i er seriøst og "ordentlig", så kan man alltids komme tilbake (med mindre man er ubrukelig/upålitelig, men da hadde neppe det nye tilbudet dukket opp?:) Og om det firmaet man jobber i, ikke takler at en ansatt vil prøve nye ting, så er det neppe en god arb.giver. case closed:)
Jeg hadde meldt min interesse (selvfølgelig om resten av "heimen" hadde godtatt det) og prøvd den nye mulighten.
Stå på!!
Jeg hadde meldt min interesse (selvfølgelig om resten av "heimen" hadde godtatt det) og prøvd den nye mulighten.
Stå på!!

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Blir spennende når jeg vet mer. Firmaet jeg jobber for nå er seriøst og orntlig, men vi har lite oppdrag og jeg har flere måneder hjemme med ventelønn. Så det spørs om det er nie å komme tilbake til om et år eller to. Men det å få seg jobb som isolatør med fagbrev tar bare et par timer idag. Så det er jeg ikke redd for. Hvis man melder seg ledig på NAV så ringer det før du er ute av NAVkontoretOlav K skrev:Min erfaring, er at slutter man på en ryddig måte, og firmaet man jobber i er seriøst og "ordentlig", så kan man alltids komme tilbake (med mindre man er ubrukelig/upålitelig, men da hadde neppe det nye tilbudet dukket opp?:) Og om det firmaet man jobber i, ikke takler at en ansatt vil prøve nye ting, så er det neppe en god arb.giver. case closed:)
Jeg hadde meldt min interesse (selvfølgelig om resten av "heimen" hadde godtatt det) og prøvd den nye mulighten.
Stå på!!

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Du jobber for Kaefer?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Selskapet jeg jobber i, er tungt inne i verftsindustrien i sør-øst-Asia (bl.a. Sør-Korea). Kommer du overens med sandefjordinger går det nok bra...JohnnyTh skrev:Jeg vet lite detaljer, så tror jeg skal vente med å nevne hvilket firma, men det er verftsindustri. Rigg og skip.simpson skrev:Er det ett norsk firma?
Hva lager de i Korea?

Har en kollega som har bodd der tre år, kan kontakte henne om du ønsker?

Sist redigert av Gielas den 27 jan 2014, 08:03, redigert 1 gang totalt.
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Skulle trodd det men nei. Jobbet der for 12 år siden. Jeg jobber hos StS i Bergen. Er en fantastisk arbeidsgiver, men litt ustabilt marked for tidenOlav K skrev:Du jobber for Kaefer?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 47
- Registrert: 29 sep 2013, 11:14
- Motorsykkelen din: 2016 Ducati Multistrada 1200S
- Bosted: Rennebu, Sør-Trøndelag
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Jeg har jobbet mye i Sør-Korea. Hvis du skal til Geoje så er det vel enten Samsung eller DSME og jeg har ihvertfall trivdes godt på begge de verftene. Og verftene i seg selv er jo imponerende med tanke på størrelse og logistikk.
Fordelen med Sør-Korea er at det er lite kriminalitet og folk er jo stort sett hyggelig. I jobbsamenheng må du være litt obs på at de ofte bare sier ja, uten at de egntlig har skjønt noe av det du prøver å forklare, de har litt vanskelig for å innrømme at de ikke har forstått det du prøver å forklare
Det har nok noe med kulturen, men det finner du jo raskt ut av
Anbefaler at du kjører litt bil der før du hiver deg på MC, kjørekulturen er litt annerledes. I firmaet mitt har vi ikke lov til å kjøre MC i til og fra jobb i Korea pga. mange ulykker. På DSME har de kuttet ut moped og mc inne på verftet, det går bussruter istedenfor og det sier jo litt om størrelsen.
Fordelen med Sør-Korea er at det er lite kriminalitet og folk er jo stort sett hyggelig. I jobbsamenheng må du være litt obs på at de ofte bare sier ja, uten at de egntlig har skjønt noe av det du prøver å forklare, de har litt vanskelig for å innrømme at de ikke har forstått det du prøver å forklare


Anbefaler at du kjører litt bil der før du hiver deg på MC, kjørekulturen er litt annerledes. I firmaet mitt har vi ikke lov til å kjøre MC i til og fra jobb i Korea pga. mange ulykker. På DSME har de kuttet ut moped og mc inne på verftet, det går bussruter istedenfor og det sier jo litt om størrelsen.
Knut Erik Halgunset
Re: Jobb i Sør-Korea, hvordan er det?
Høres bra ut. Sikkert lurt å kjøre litt bil først ja.evo16v skrev:Jeg har jobbet mye i Sør-Korea. Hvis du skal til Geoje så er det vel enten Samsung eller DSME og jeg har ihvertfall trivdes godt på begge de verftene. Og verftene i seg selv er jo imponerende med tanke på størrelse og logistikk.
Fordelen med Sør-Korea er at det er lite kriminalitet og folk er jo stort sett hyggelig. I jobbsamenheng må du være litt obs på at de ofte bare sier ja, uten at de egntlig har skjønt noe av det du prøver å forklare, de har litt vanskelig for å innrømme at de ikke har forstått det du prøver å forklareDet har nok noe med kulturen, men det finner du jo raskt ut av
![]()
Anbefaler at du kjører litt bil der før du hiver deg på MC, kjørekulturen er litt annerledes. I firmaet mitt har vi ikke lov til å kjøre MC i til og fra jobb i Korea pga. mange ulykker. På DSME har de kuttet ut moped og mc inne på verftet, det går bussruter istedenfor og det sier jo litt om størrelsen.
Dette at folk sier ja uten å aner hva de svarer på, må man ikke til Korea for å finne. Har hatt det problemet her i Norge og med Polske og andre øst-europeiske arbeidere.
Vi har jo anlegg her i Norge og med bussrute inn på området. Ormen lange på Aukra har en buss inne på området og en som går i skytteltrafikk mellom bo og verkstedsområdet og anlegget. På Mongstad er det 3 minibusser som kjører. Men sikkert enda større i Korea.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.