ZZR-Erling skrev:Ja, enig. Skjønner ikke at de gadd bruke så mye resurser på å få frem den.
Jeg har (heldigvis) ikke lansert, eller argumentert for at VFR1200 er verdens beste sykkel. Jeg har kun sittet på en, langt mindre prøvd den :)
Men VFR800 derimot, kan jeg uten blygsel si at så langt i denne debatten, er det beste alternativet.
Fra lanseringen av VFR750 i 1986 til i dag har ingen andre sykler kommet opp i nærheten. Den er, etter min mening den sykkelen, som har vist sin overlegenhet på bruksområder, holdbarhet og kjøreegenskaper, både på bane og vei, sportslig som touring, med og uten passasjer.
VG-motor lanserte den også som beste bruktkjøp nettopp på grunn av holdbarheten pluss at hvis man kjøper den brukt, så taper man ikke skjorta ved videresalg etter et år eller to.
Motoren er dravillig med en jevn momentkurve på tross av bare 110hk. (bensinforbruk).
Forsikringen er billig sammenlignet med mange andre sykler/modeller.
Kom opp med et annet alternativ som blander alle disse fortrinnene, så skal jeg vurdere å skifte mening, selv om jeg tviler
PS, verdens beste sykkel kan jo ikke defineres ut ifra hvilken som har fetest lyd eller hvor raskt man får den opp på bakhjulet? :)