Pollti lurer litt ?
Re: Pollti lurer litt ?
Jalmarsakien stod modell til Neoplan turistbusser den vet du Desmo.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Campingfolket må tømme sine cash&carrytoaletter,lettvintere
for oss MC-ister..........

for oss MC-ister..........

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Bak hver sving 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Ikkeno kunstgjødsel langs veiene......
)

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
I dag ble dagen fordrevet med å kjøre fra ¤¤¤¤ (¤ er satt inn av hensyn til Cheron som lider av ånkli særrøist ¤¤¤¤ syndrom) til Åsgårdstrand, Horten og Kopstad for å møte Jalmar. Siden jeg ikke kjører så fort så startet jeg 0545 og var der rett før Jalmar kom.
Ventetiden brukte jeg til å snakke oppbyggelige samtaler med en kar som kjørte Hyosung GT 125R. Samtalen var så opphissende at jeg glemte kameraet helt til han forsvant ut på E18 på vei nordover.

så gikk det 10 minutter og så dukket denne mopedføreren opp

Litt rituell kaffedrikking og boller så gikk ferden mot Våle,Hof,Siljan og Vindfjell og til Skien hvor de 2 forsoffene ankom Skien.
Det begynte bra i dannede omgivelser.

Men så begynte nedgangen for Skiens befolkning. Trist og leit, men sånn da så det ut da vi dro. ille sa Nille !

Men på vei mot Porsgrunn så skjønte vi jo fort at lokalbefolkningen er vennlig innstillt. I ren sympatit så kom det en mopedkar oss i møte med en røyksky etter seg som kunne ha skjult hele den amerikanske marinen. Dette tok på nervene så vi søkte asyl på Gasolin hvor kr 350 ble lagt igjen som takk. Med svært tynnslitte nerver gikk ferden videre mot Langangen som var en mega nedtur. Oh, mine bardomsminner hvor de kan svikte. Veien var bra så alt var dritt etter dette. Jalmarsakien i fin stil i Langangen.

Fisking er bra for nervene så da satte vi kursen for Helgeroa. Etter et opprivende møte med Telemarks syklister som praktiserer venstre kjøring i uoversiktelige veikryss som medførte panikk brems og ei teskje med week end sjokade i trusa mi så ble det stopp for å koke kaffe og spise lunsj. Og vi er ånkli kjipe og gjerrige så ble Voye rigget for Brosmetråling. Fangsten ble ånkli bra den så da ble Brosmetoppkoffertstekeovnen fyrt opp !

Seansen ble avsluttet med kaffekoking og Geo brygg.
Ypperlig sort stoff !!

Med nervene under kontroll så gikk ferden videre til Larvik på ypperlige krøtterstier og videre på nedre vei til Sandefjord og Tønsberg via nedre vei. Det var ikke så særlig ypperlig krøttersti fra Sandefjord til Tønsberg at det er noe å skryte av men det skylder vi på Taliban for.
En herlig dag for meg. Jeg håper Jalmar ikke har tatt sin død av en dag i slow motion.

så gikk det 10 minutter og så dukket denne mopedføreren opp

Litt rituell kaffedrikking og boller så gikk ferden mot Våle,Hof,Siljan og Vindfjell og til Skien hvor de 2 forsoffene ankom Skien.
Det begynte bra i dannede omgivelser.

Men så begynte nedgangen for Skiens befolkning. Trist og leit, men sånn da så det ut da vi dro. ille sa Nille !

Men på vei mot Porsgrunn så skjønte vi jo fort at lokalbefolkningen er vennlig innstillt. I ren sympatit så kom det en mopedkar oss i møte med en røyksky etter seg som kunne ha skjult hele den amerikanske marinen. Dette tok på nervene så vi søkte asyl på Gasolin hvor kr 350 ble lagt igjen som takk. Med svært tynnslitte nerver gikk ferden videre mot Langangen som var en mega nedtur. Oh, mine bardomsminner hvor de kan svikte. Veien var bra så alt var dritt etter dette. Jalmarsakien i fin stil i Langangen.

Fisking er bra for nervene så da satte vi kursen for Helgeroa. Etter et opprivende møte med Telemarks syklister som praktiserer venstre kjøring i uoversiktelige veikryss som medførte panikk brems og ei teskje med week end sjokade i trusa mi så ble det stopp for å koke kaffe og spise lunsj. Og vi er ånkli kjipe og gjerrige så ble Voye rigget for Brosmetråling. Fangsten ble ånkli bra den så da ble Brosmetoppkoffertstekeovnen fyrt opp !

Seansen ble avsluttet med kaffekoking og Geo brygg.

Med nervene under kontroll så gikk ferden videre til Larvik på ypperlige krøtterstier og videre på nedre vei til Sandefjord og Tønsberg via nedre vei. Det var ikke så særlig ypperlig krøttersti fra Sandefjord til Tønsberg at det er noe å skryte av men det skylder vi på Taliban for.
En herlig dag for meg. Jeg håper Jalmar ikke har tatt sin død av en dag i slow motion.

Takk for turen, Pollti !!!
Syns vi hadde en fin tur, selvom du godt kunne kjørt ned eller grisebanka den syklisten fra England. Eller begge deler.
Syns egentlig det er merkelig at vårt besøk i Skien og omegn ikke har blitt omtalt i nyhetene.
Nuvel, det kommer vel...
Forøvrig syns jeg vi var heldige med været selvom det var overraskende kaldt. Angrer egentlig litt på at jeg ikke hadde foret i kjøredressen. Kunne jo ha stoppet underveis og putta det inn, for jeg hadde det jo med meg i garderobeskapet i sidekofferten.
Jeg fikk litt regn på hjemveien. Først ei skikkelig skur mellom Horten og Holmestrand, og så ei skur mellom Lier og Asker. Men det skjedde på motorveien, og er man i fart så blir man ikke våt på Voyageren. Noen fordeler er det med turbuss.

Syns vi hadde en fin tur, selvom du godt kunne kjørt ned eller grisebanka den syklisten fra England. Eller begge deler.

Syns egentlig det er merkelig at vårt besøk i Skien og omegn ikke har blitt omtalt i nyhetene.

Forøvrig syns jeg vi var heldige med været selvom det var overraskende kaldt. Angrer egentlig litt på at jeg ikke hadde foret i kjøredressen. Kunne jo ha stoppet underveis og putta det inn, for jeg hadde det jo med meg i garderobeskapet i sidekofferten.

Jeg fikk litt regn på hjemveien. Først ei skikkelig skur mellom Horten og Holmestrand, og så ei skur mellom Lier og Asker. Men det skjedde på motorveien, og er man i fart så blir man ikke våt på Voyageren. Noen fordeler er det med turbuss.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
c")
Jeg syntes det var nok å bråbremse og kvæle Cagge i forfjuppelsen jeg :=D> Det var en fin tur syntes jeg og det med tempen er jeg enig i selv om jeg kjørte med foret i dressen. På vei til Kopstad så var det drittkaldt men så kom sola fram og da hjalp det jo.
Det var bare 7 grader når jeg reiste hjemmefra i dag tidlig. Men egentlig foretrekker jeg at det er litt kaldt enn at det er for varmt når man skal på kjøretur. Det er enklere å kle seg så man holder varmen, enn å forsvare seg mot varmen. Ingenting er vel verre enn fullt kjøreutstyr og 30 varmegrader. ](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
c")
c")
Så er 4. og 5. kjøretimen unnagjort med Haus Gestapo. I går gikk det opp et lys for henne og hun håndterer stort gearingen ok og hun har full forståelse for hvor viktig det er å feste blikket riktig. Hun sa i går at hun føler at nå kontrollerer hun motorsykkelen, og at den ikke kontrollerer henne mere. Hun betjener lys,blinklys,bremser og gearing greit, det går i 8 tall av alle størrelser mens det det blinkes,tutes,geares og bremses i ett villt kjør. Ko ordinasjon syntes hun har vært et problem.
Neste gang hun skal kjøre blir det 20 minutter på parkeringsplassen før mobilen rigges og hun skal få prøve seg alene på en ca 3 km lang strekning hvor en har uflaks hvis en møter annen trafikk. Da tenker jeg mye er gjort.
Ca midten av juli skal hun ha et par kjøretimer, men det vet hun ikke om enda.
Det kan være greit å få korreksjoner på kjøringen når læreren har vært et menneske med et avslappet forhold til det meste. I juli regner jeg med at hun er kjøreklar, ihvertfall småturer.
Neste gang hun skal kjøre blir det 20 minutter på parkeringsplassen før mobilen rigges og hun skal få prøve seg alene på en ca 3 km lang strekning hvor en har uflaks hvis en møter annen trafikk. Da tenker jeg mye er gjort.
Ca midten av juli skal hun ha et par kjøretimer, men det vet hun ikke om enda.

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Så bra!
Dette blir saker når HG endelig er i mål

Dette blir saker når HG endelig er i mål

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.