og hu er visst ikke noe særtilfelle..

Men de dråpene har nok blitt dyre i det lange løp.Intruder skrev:Når vi først er innom forbruk,kan jeg opplyse at kjerringa fire gonger har gått på en dråpe i ni måneder...
og hu er visst ikke noe særtilfelle..
Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Argumentene dine for at bensin er best i en normal bil er litt merkelige. Dragracing har vel lite med hva de aller fleste av oss bruker bilen til.simpson skrev:Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller om det kommer Dieselmotor i superbike.
Ellers? :-)å
Hvem snakker om argument? Jeg bare sier hva som skal til før jeg vurderer Diesel.JohnnyTh skrev:Argumentene dine for at bensin er best i en normal bil er litt merkelige. Dragracing har vel lite med hva de aller fleste av oss bruker bilen til.simpson skrev:Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller om det kommer Dieselmotor i superbike.
Ellers? :-)å
Det handler vel mest om ditt behov for bil, kanskje også din entusiasme for en spesiell bil. Mener du nevnte en eller annen BMW litt tidligere i tråden uten at jeg blar meg tilbake for å se.simpson skrev:Hvem snakker om argument? Jeg bare sier hva som skal til før jeg vurderer Diesel.JohnnyTh skrev:Argumentene dine for at bensin er best i en normal bil er litt merkelige. Dragracing har vel lite med hva de aller fleste av oss bruker bilen til.simpson skrev:Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller om det kommer Dieselmotor i superbike.
Ellers? :-)å
Om Diesel var gratis på pumpene hadde heller ikke vært grunn til å bytte mening.
Ja men det der klarer jo ikke en bensinbil engang, de kjerrene der brenner jo sprit...simpson skrev:Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller om det kommer Dieselmotor i superbike.
Ellers? :-)å
Riktig at det er nitro, men det er en bensinmotor. Hadde du prøvd det samme med en dieselmotor hadde det ligget glødeplugger, stempler og råder osv over ett STORT omerådeVoodoodoo skrev:Ja men det der klarer jo ikke en bensinbil engang, de kjerrene der brenner jo sprit...simpson skrev:Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller om det kommer Dieselmotor i superbike.
Ellers? :-)å
Er det ikke høyere kompresjon i en normal dieselmotor enn i en normal bensinmotor?simpson skrev:Riktig at det er nitro, men det er en bensinmotor. Hadde du prøvd det samme med en dieselmotor hadde det ligget glødeplugger, stempler og råder osv over ett STORT omerådeVoodoodoo skrev:Ja men det der klarer jo ikke en bensinbil engang, de kjerrene der brenner jo sprit...simpson skrev:Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller om det kommer Dieselmotor i superbike.
Ellers? :-)å
Joda det er det, men ingen dieselmotor hadde tålt dette uansett komperesjon. Turtallet gjør at motoren hadde gått i oppløsning.JohnnyTh skrev:Er det ikke høyere kompresjon i en normal dieselmotor enn i en normal bensinmotor?simpson skrev:Riktig at det er nitro, men det er en bensinmotor. Hadde du prøvd det samme med en dieselmotor hadde det ligget glødeplugger, stempler og råder osv over ett STORT omerådeVoodoodoo skrev:Ja men det der klarer jo ikke en bensinbil engang, de kjerrene der brenner jo sprit...simpson skrev:Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller om det kommer Dieselmotor i superbike.
Ellers? :-)å
Jo,når jeg tenker etter er det nok ingen grunn til å klage på bensinprisen.... :-)åDesmo skrev:Men de dråpene har nok blitt dyre i det lange løp.Intruder skrev:Når vi først er innom forbruk,kan jeg opplyse at kjerringa fire gonger har gått på en dråpe i ni måneder...
og hu er visst ikke noe særtilfelle..
Hørtes ut som du mente det skulle skje en eksplosjon siden delene ville ligge over et stort område. Det finnes forresten motorsykler med dieselmotor. Sikkert perfekt til offroad bruk. Masse kraft på lavt turtall.simpson skrev:Joda det er det, men ingen dieselmotor hadde tålt dette uansett komperesjon. Turtallet gjør at motoren hadde gått i oppløsning.JohnnyTh skrev:simpson skrev:Riktig at det er nitro, men det er en bensinmotor. Hadde du prøvd det samme med en dieselmotor hadde det ligget glødeplugger, stempler og råder osv over ett STORT omerådeVoodoodoo skrev:Ja men det der klarer jo ikke en bensinbil engang, de kjerrene der brenner jo sprit...simpson skrev:Den dag en Diesel slår dette, skal jeg seriøst vudere det http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... el_engine/" onclick="window.open(this.href);return false;Voodoodoo skrev:Dieselbil er jo heftig det da men skal du ha noe som fløtter seg koster det myyye penger.. Akkurat som en bensinbil. Fikk teste ei artig kjerre i desember. 3l sekser med 380+ hk, 730nm moment og åttetrinns automatkasse. Bruker også under 0,7 på mila. Bensinmotorer har vært akterutseilt teknisk i mange år. Diesel er framtida.... Om en ser bort fra slike batteridrevne lekebiler som få Tesla da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller om det kommer Dieselmotor i superbike.
Ellers? :-)å
Er det ikke høyere kompresjon i en normal dieselmotor enn i en normal bensinmotor?
Det er vel en grunn til at de ikke bruker nettop dieselmotorer i noe som skal ha høy effekt og skal gå fort, uansett om det er motorsykkel, Ferrari, dragracing eller rally for den saks skyld.
For å se det på en annen måte: Ulempen med en bensinmotor er jo at bevegelige deler i motoren må bygges så innmari lett for å tåle det sinnsyke turtallet som må til for og oppnå nødvendig effekt.simpson skrev: Joda det er det, men ingen dieselmotor hadde tålt dette uansett komperesjon. Turtallet gjør at motoren hadde gått i oppløsning.
Det er vel en grunn til at de ikke bruker nettop dieselmotorer i noe som skal ha høy effekt og skal gå fort, uansett om det er motorsykkel, Ferrari, dragracing eller rally for den saks skyld.
Jeg er enig med deg i det. Men det går på smak og behag, ikke hva som er best.kjellv skrev:For å se det på en annen måte: Ulempen med en bensinmotor er jo at bevegelige deler i motoren må bygges så innmari lett for å tåle det sinnsyke turtallet som må til for og oppnå nødvendig effekt.simpson skrev: Joda det er det, men ingen dieselmotor hadde tålt dette uansett komperesjon. Turtallet gjør at motoren hadde gått i oppløsning.
Det er vel en grunn til at de ikke bruker nettop dieselmotorer i noe som skal ha høy effekt og skal gå fort, uansett om det er motorsykkel, Ferrari, dragracing eller rally for den saks skyld.![]()
Ærlig talt Simpson. Dieselmotor er ikke egnet til slikt bruk, det vet vi alle. Ikke i MC heller, selv om det ikke ville være noe som helst problem og gjøre det. Noen R-sykkel hadde det ikke blitt, men i en stor og tung cruiser kunne det kanskje ikke bli så dumt.
Men i personbil kan den være veldig egnet, og svært mange foretrekker det fordi egenskapene og driftsøkonomien til en dieselmotor passer dem best. At du ikke vil ha dieselmotor er da helt greit det, det er ditt valg.
De raskeste dragsterne som noensinne har rullet gikk på diesel. De var så raske og farlige at det ble forbud mot de. Riktignok en litt annen motorkonstruksjon i en jetmotor men likefullt en diesel... Fartsrekorden på landjorda er satt med diesel som drivstoff. Skjønner ikke hva du maser etter Simpson, diesel er overlegent best du sier det jo til og med sjøl..simpson skrev:At overhaling skjer i Topfuel hender, etter hvert løp faktisk.
Men det er like vel en besinmotor som er utagnspunktet, ikke Diesel.
De har ikke kjøling i det hele tatt og blokkene er betongfylte.
Grunnen til kompresjonen er lav er kompressoren. Det kreves ca 400 hk bare får drive den til max.
De bruker ca 70 liter på 402 meter.
Men de lastebilene dine bruker ikke akkurat lite fuel heller.
Men se på traktorpulling, Diesel er de minste klassene, men bensin og jet er de råeste traktorene.
Gjerne gamle flymotorer eller ett par tre-fire V8
Jetfuel er bare renset parafin.
Når en bensinmotor kan gjøre dette så skal jeg kjøpe detVoodoodoo skrev:De raskeste dragsterne som noensinne har rullet gikk på diesel. De var så raske og farlige at det ble forbud mot de. Riktignok en litt annen motorkonstruksjon i en jetmotor men likefullt en diesel... Fartsrekorden på landjorda er satt med diesel som drivstoff. Skjønner ikke hva du maser etter Simpson, diesel er overlegent best du sier det jo til og med sjøl..simpson skrev:At overhaling skjer i Topfuel hender, etter hvert løp faktisk.
Men det er like vel en besinmotor som er utagnspunktet, ikke Diesel.
De har ikke kjøling i det hele tatt og blokkene er betongfylte.
Grunnen til kompresjonen er lav er kompressoren. Det kreves ca 400 hk bare får drive den til max.
De bruker ca 70 liter på 402 meter.
Men de lastebilene dine bruker ikke akkurat lite fuel heller.
Men se på traktorpulling, Diesel er de minste klassene, men bensin og jet er de råeste traktorene.
Gjerne gamle flymotorer eller ett par tre-fire V8
Jetfuel er bare renset parafin.
Du prater om jetmototrer og ikke dieselmotorer.Voodoodoo skrev:De raskeste dragsterne som noensinne har rullet gikk på diesel. De var så raske og farlige at det ble forbud mot de. Riktignok en litt annen motorkonstruksjon i en jetmotor men likefullt en diesel... Fartsrekorden på landjorda er satt med diesel som drivstoff. Skjønner ikke hva du maser etter Simpson, diesel er overlegent best du sier det jo til og med sjøl..simpson skrev:At overhaling skjer i Topfuel hender, etter hvert løp faktisk.
Men det er like vel en besinmotor som er utagnspunktet, ikke Diesel.
De har ikke kjøling i det hele tatt og blokkene er betongfylte.
Grunnen til kompresjonen er lav er kompressoren. Det kreves ca 400 hk bare får drive den til max.
De bruker ca 70 liter på 402 meter.
Men de lastebilene dine bruker ikke akkurat lite fuel heller.
Men se på traktorpulling, Diesel er de minste klassene, men bensin og jet er de råeste traktorene.
Gjerne gamle flymotorer eller ett par tre-fire V8
Jetfuel er bare renset parafin.
En jetmotor er en "oljebrenner" og kan fint gå på bensin, diesel, gass eller gjerne smør.. bare drivstoffpumper og regulering er tilpasset drivstoffet.simpson skrev: Dieselmotorer er stempelmotorer og er beregnet for landbruk..... :-)å
Hadde du fyrt opp en jet med bensin hadde du aldri sett den igjen siden de er laget for å gå på parafin, som ogå fint kan brukes på dieselmotorer.