MovieStarPlanet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

MovieStarPlanet

Legg inn av Busa Trond »

:redface
Jeg har ei lita jente her hjemme som går i 3 klasse ( trinn som det heter nå ) :P :p
Alle i "klassen" i følge henne er vist på MovieStarPlanet. Nå er ikke jeg noen ungsau lenger som greier å fange opp alt som foregår på nett, det er vel bare cordel og mc-siden som sitter sånn noenlunde bra :-)å
Etter det hun forteller så virker ikke dette helt stuerent, kan det ligge noen ordførere i buskene å lure her :scratch Eller er moderatorene like oppvakt som dem er på dem forskjellige mc forum :-J

Kan liksom ikke nekte henne heller, men råd motas med takk på hvordan jeg skal gripe inn i denne saken :vs

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

MovieStarPlanet

Legg inn av SuperMorten »

Jeg kjenner ikke akkurat den siden, men har jo ei datter på snart 14 og har vært igjennom det meste. Nå må jeg legge til at jeg var bare helgepappa. Jeg innførte en grei regel hjemme. Skulle hun på nett, skulle hun gjøre det i åpenhet. Dvs at hun fikk ikke sitte på rommet sitt, men i stua eller kjøkkenet, og jeg ville ha mulighet til å kunne følge med. Jeg "skremte" henne med at jeg ville se hva hun holdt på med. Ikke at jeg skulle se alt, men jeg ville ha muligheten til å se hva jeg ville. Dette gjorde at hun ikke tok sjansen på noe "tvilsomt" fordi hun visste at pappa kunne se. I tillegg tok vi praten om "gamle grisete menn" som utga seg for å være Petter på 11 eller noe sånt. Tror vi fikk det til sånn rimelig greit.. ;)

Edit: dattera mi var på en side som het go-super-model.com eller no sånt.. Hold for Guds skyld kredittkortene langt unna :knegg

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: MovieStarPlanet

Legg inn av RuneMC »

Ser ut som en grei måte å tjene penger på barn.

Ideelt sett trenger ikke barnet å kjøpe noe for å være med og spille, lage diverse filmer med sitt "virtuelle jeg" (som MSP har alle rettigheter til og barnet null rettigheter til)

MEN, det er en "mikro-økonomi" her hvor en kan kjøpe seg VIP status og/eller ekstra "StarCoins" for å kunne kjøpe finere klær og "BLING" (virtuelle selvsagt) som brukes på å "stashe opp" sitt "virtuelle jeg". M.a.o. status, mote - og det koster penger om en ikke vil ses ned på av venner. Dette treffer nok blink hos tenåringsjenter.

Voksne (med kritisk sans) er bannlyst fra sidene - kun for de i aldersgruppen 8-15 år, men ser ikke noen veldig store blokkeringer for at voksne som går inn for å spille en rolle og menge seg med barn ikke får til det. Ser ut som moderat sikkerhet.

Dersom MSP får beskjed om barn som har brukt kredittkort uten voksnes tillatelse, så vil kontoen inkludert alle "Star coins" og virtuelle eiendeler slettes permanent. Så, der kan man ihvertfall anta at barnet vil trygle om at du ikke sender noen slik beskjed til MSP. Slike absolutte - og fra barnets synspunkt - svært negative "straffer" kan trolig utnyttes av eventuelle voksne som har klart å snike seg inn i chat-rommene. ("Hvis du sier noe... så rapporterer jeg deg til MSP og kontoen din blir slettet" - så "beste hensikt" kan virke mot sin hensikt).

For barn som forstår dette med at de ikke skal bruke penger på virtuelle klær/bling/coins så er det greit - for majoriteten er dette da som ethvert abonnements-baserte spill og en bruker moderat med virkelige penger på den virtuelle verdenen. For de som "blir hekta" kan det bli dyrt. For det (antatt) svært lille antallet som kommer i kontakt med voksne "predatorer" i chatte-rom osv så kan det få negative konsekvenser i det virkelige livet også. Sikkert et svært lite antall, men greit å være obs på muligheten som ligger der og ta signaler dersom barnet unnviker spørsmål/tema knyttet til MSP.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar