Når begynner våren?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Når begynner våren?

Legg inn av AJ »

Våren begynner 1. mars - okkesom og uansett!
Så nå er'e bare å vente på at all snøen forsvinner. Og det bør skje kjapt :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Når begynner våren?

Legg inn av kjellv »

Petterh skrev:Hei på dere!

Jeg tok lappen i fjor høst, så jeg har ikke hatt så lang erfaring med føre. Det jeg lurer på er når folk anser det som trygt å finne frem sykkelen etter vinteren. Det har jo vært mildt så lenge nå (Oslo). Er det da så lite frost i bakken at det bare er å finne frem sykkelen når det blir litt tørt på veien? Eller trenger jeg være skeptisk til å kulde i bakken kan gjøre det glatt ennå...?

Petter
Vår? Går og venter på vinteren ennå jeg.
Her i Moldeområdet kom det 20 cm snø i november en gang, og forsvant igjen i løpet av ei uke. Skogbrannfare har det vært siden nyttår.
Her har mc-sesongen vært godt i gang ei stund, ser sykler ute hver dag.
Jeg tror nok at jeg skal vekke TDMen fra vinterdvale en av dagene jeg også. Ta den med på jobb og få tatt 40 000 km service slik at jeg også er klar for ny sesong... :-k

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Når begynner våren?

Legg inn av LordShaft »

Upassende av meg å poste et slikt bilde nå AJ?

Her i Bergen var det bare 12 grader i dag :yahoo
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1393874835923.jpg[/attachment]

Note 3
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Når begynner våren?

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:Upassende av meg å poste et slikt bilde nå AJ?
Nei, nei =; ! For all del :-) .

Litt misunnelig, men det får så være... Men unner dere absolutt muligheten og gleden av en tidlig sesongstart :thumleft .
Finværet og kjøremulighetene dukker nok opp her også etterhvert :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Når begynner våren?

Legg inn av Bringisen »

LordShaft skrev:Upassende av meg å poste et slikt bilde nå AJ?

Her i Bergen var det bare 12 grader i dag :yahoo
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1393874835923.jpg[/attachment]

Note 3
Ja, det er virkelig vårstemning i byen vår for tiden :vs Jeg er veldig usikker og har selvfølgelig ulidelig lyst på jomfruturen med nyesykkelen. Har av prinsipp alltid ventet til helgen før Påske, men i år tror jeg at jeg sprekker :P :p

Men jeg er litt redd for saltet ennå, om jeg skulle komme ut for fuktige partier.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Når begynner våren?

Legg inn av LordShaft »

Det er ingen ting å vente på.... Det er nesten ikke salt igjen på veiene pga mye regn og lange mildeværs perioder.

Er du bekymret for saltet spyler du bare av sykkelen din etter endt tur. Kom deg ut å nyt været, er strålende meldinger for i morgen.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Når begynner våren?

Legg inn av Tysnes »

LordShaft skrev:Det er ingen ting å vente på.... Det er nesten ikke salt igjen på veiene pga mye regn og lange mildeværs perioder.

Er du bekymret for saltet spyler du bare av sykkelen din etter endt tur. Kom deg ut å nyt været, er strålende meldinger for i morgen.
Første tur i kveld. tok en tur rundt holmen. + 8 grader, litt småkaldt på hendene ellers ok. blir nok en tur i morgen og, før regnværet overtar. satser på at våren forblir :-)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Når begynner våren?

Legg inn av Bringisen »

LordShaft skrev:Det er ingen ting å vente på.... Det er nesten ikke salt igjen på veiene pga mye regn og lange mildeværs perioder.

Er du bekymret for saltet spyler du bare av sykkelen din etter endt tur. Kom deg ut å nyt været, er strålende meldinger for i morgen.
Må se på det :prop:
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Når begynner våren?

Legg inn av MLeikarnes »

kjellv skrev: Vår? Går og venter på vinteren ennå jeg.
Her i Moldeområdet kom det 20 cm snø i november en gang, og forsvant igjen i løpet av ei uke. Skogbrannfare har det vært siden nyttår.
Her har mc-sesongen vært godt i gang ei stund, ser sykler ute hver dag.
Jeg tror nok at jeg skal vekke TDMen fra vinterdvale en av dagene jeg også. Ta den med på jobb og få tatt 40 000 km service slik at jeg også er klar for ny sesong... :-k
Vinteren ja... når den ikke har kommet enda så kan den like så godt hoppe over å komme... Sålenge marka er frosset så går det fint å kjøre traktor i skogen uten snø :D
På lørdag kjørte det sikkert nærmere 50 sykler forbi hjemme til og fra Atlanterhavsveien! Så jeg og pappa måtte også ta en tur, ble over Atlanterhavsveien og rundt Averøya til Sveggsundet og hjem igjen over Atlanterhavsveien igjen! Pappa dro ut Tigeren og jeg tok K1100'n.

Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Når begynner våren?

Legg inn av kjellv »

MLeikarnes skrev:
kjellv skrev: Vår? Går og venter på vinteren ennå jeg.
Her i Moldeområdet kom det 20 cm snø i november en gang, og forsvant igjen i løpet av ei uke. Skogbrannfare har det vært siden nyttår.
Her har mc-sesongen vært godt i gang ei stund, ser sykler ute hver dag.
Jeg tror nok at jeg skal vekke TDMen fra vinterdvale en av dagene jeg også. Ta den med på jobb og få tatt 40 000 km service slik at jeg også er klar for ny sesong... :-k
Vinteren ja... når den ikke har kommet enda så kan den like så godt hoppe over å komme... Sålenge marka er frosset så går det fint å kjøre traktor i skogen uten snø :D
På lørdag kjørte det sikkert nærmere 50 sykler forbi hjemme til og fra Atlanterhavsveien! Så jeg og pappa måtte også ta en tur, ble over Atlanterhavsveien og rundt Averøya til Sveggsundet og hjem igjen over Atlanterhavsveien igjen! Pappa dro ut Tigeren og jeg tok K1100'n.
Herlig...
Averøya rundt med kaffestopp på benken ved bensinstasjonen på Kårvåg... Det ser jeg veldig fram til ja :prf
Vestsida av Averøya er blitt fantastisk herlig etter at siste asfalten ble lagt!

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Når begynner våren?

Legg inn av MLeikarnes »

kjellv skrev:
MLeikarnes skrev:
kjellv skrev: Vår? Går og venter på vinteren ennå jeg.
Her i Moldeområdet kom det 20 cm snø i november en gang, og forsvant igjen i løpet av ei uke. Skogbrannfare har det vært siden nyttår.
Her har mc-sesongen vært godt i gang ei stund, ser sykler ute hver dag.
Jeg tror nok at jeg skal vekke TDMen fra vinterdvale en av dagene jeg også. Ta den med på jobb og få tatt 40 000 km service slik at jeg også er klar for ny sesong... :-k
Vinteren ja... når den ikke har kommet enda så kan den like så godt hoppe over å komme... Sålenge marka er frosset så går det fint å kjøre traktor i skogen uten snø :D
På lørdag kjørte det sikkert nærmere 50 sykler forbi hjemme til og fra Atlanterhavsveien! Så jeg og pappa måtte også ta en tur, ble over Atlanterhavsveien og rundt Averøya til Sveggsundet og hjem igjen over Atlanterhavsveien igjen! Pappa dro ut Tigeren og jeg tok K1100'n.
Herlig...
Averøya rundt med kaffestopp på benken ved bensinstasjonen på Kårvåg... Det ser jeg veldig fram til ja :prf
Vestsida av Averøya er blitt fantastisk herlig etter at siste asfalten ble lagt!
Var ikke åpen stasjonen på lørdag når vi var der faktisk :scratch Var noe mindre folk så sent på dag også, var litt kjølig på tilbaketuren, men det er sånn det skal være! :D
Hoppet bra med dårlige fjøringer på K1100'n... :lol senket og avstivet cafe racer...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Når begynner våren?

Legg inn av norse900 »

Det så ut som en aldeles glimrende tur! Til og med KARTET var fint :thumleft
Det er definitivt vår her i Rogaland også! :D
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Når begynner våren?

Legg inn av MLeikarnes »

norse900 skrev:Det så ut som en aldeles glimrende tur! Til og med KARTET var fint :thumleft
Det er definitivt vår her i Rogaland også! :D
Fin tur ja!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=lnZeFBl ... e=youtu.be[/video]
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Når begynner våren?

Legg inn av DrGreve »

Jeg kunne alltids kjørt både i går og i dag, men siden skyggepartiene kan være skumle på grunn av frost natterstid, er det best å avvente.
Nå er det meldt regn og plussgrader minst en uke fram i tid, så satser jeg på at alt er bare velstand når regnperioden er ferdig, telen borte og solen får tørket opp. Da er sesongen i gang her på Helgeland også :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Når begynner våren?

Legg inn av kjellv »

MLeikarnes skrev:
Fin tur ja!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=lnZeFBl ... e=youtu.be[/video]
Dette var ren reklame for alle som ikke har opplevd Atlanterhavsveien og Averøya med MC ennå :prf

Svar