Vet du om en god GPS track'er?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Snikendeugle »

Foreslår at du bare prøver de forskjellige appene som er å få og gjør opp meningen etter det.
"Kravspekken" virket vanskelig å fylle her
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Voodoodoo »

Det finnes ingen GPS app som ikke spiser batteri nettopp fordi GPS chip-en i en telefon drar mye strøm. MotionX er jo rimelig enkel i bruk når en bare har tatt de 5min en bruker på å sette den opp. En kan også sette den til å automatisk dele på face og Twitter samt få info om hvor andre som bruker appen befinner seg. En velger da en "kanal" og får opp på kartet hvor andre på samme kanal befinne seg. Genialt om en kjører i gruppe og lurer på hvor resten befinner seg. Kan dog bli dyrt i det store utland pga mobildata.
Savner en mulighet for å lagre rute slik at en kan åpne den i Google Maps/earth. At den ikke snapper ruta helt intil veien er ikke så farlig så lenge det fremgår tydelig hvor en har kjørt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22937
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Bjerknez »

Voodoodoo skrev:Savner en mulighet for å lagre rute slik at en kan åpne den i Google Maps/earth.
Der er jeg helt enig med deg. :)

Joda, jeg har nok muligens litt for høye krav og jeg er nok sikker på at jeg kommer til å kjøpe meg en egen GPS mottaker/sender som fungerer selvstendig på eget batteri. Jeg trenger heller ikke "live" oppdatering, men mulighet for å få den til å oppdatere posisjonen hvert minutt/10'ende minutt etc.

Er det mulighet for å legge til bilder på de forskjellige punktene i etterkant med Spot Tracker Gen3?
la oss si jeg går til et punkt som ble laget automatisk hvor jeg feks. var på en kaffeteria. På denne kaffeteriaen tok jeg tilfeldigvis et bilde jeg gjerne vil legge inn når folk klikker på tracker symbolet. Er dette mulig å gjøre i etterkant?

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Voodoodoo »

Bjerknez skrev:
Voodoodoo skrev:Savner en mulighet for å lagre rute slik at en kan åpne den i Google Maps/earth.
Der er jeg helt enig med deg. :)

Joda, jeg har nok muligens litt for høye krav og jeg er nok sikker på at jeg kommer til å kjøpe meg en egen GPS mottaker/sender som fungerer selvstendig på eget batteri. Jeg trenger heller ikke "live" oppdatering, men mulighet for å få den til å oppdatere posisjonen hvert minutt/10'ende minutt etc.

Er det mulighet for å legge til bilder på de forskjellige punktene i etterkant med Spot Tracker Gen3?
la oss si jeg går til et punkt som ble laget automatisk hvor jeg feks. var på en kaffeteria. På denne kaffeteriaen tok jeg tilfeldigvis et bilde jeg gjerne vil legge inn når folk klikker på tracker symbolet. Er dette mulig å gjøre i etterkant?
Testa en runde til med motioX GPS og den logger også til KMZ fil som kan åpnes i google earth. Logga turen til jobb i dag og sendte den pr. mail til meg sjøl.
Fikk da følgende info pr. Mail:

Bilde

Bilde

Bilde

En kan også åpne link direkte i nettleser: http://gps.motionx.com/maps/6d65217ca6f ... 903521c13a" onclick="window.open(this.href);return false;

her får en tilbud om å laste

En kan også ta bilder direkte i appen og legge ved med lokasjonsdata.
Den logger direkte til Facebook så ofte som du vil eller du kan logge manuelt.

Har også vurdert en dedikert gps men så lenge dagens smarttelefoner overgår en dedikert gps på alle områder ser jeg liksom ikke nytten med det.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Epylypzon »

Bruker ikke GPS/Navigasjon osv på tlf mobildata?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Snikendeugle »

Bare for å laste ned selve kartene. Om appen støtter offline maps så går det fint uten trafikk.
Det tar nå ikke så fryktelig stor båndbredde uansett.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Epylypzon »

Ok. Ser for meg at det kan bli dyrt med noe slikt utenfor landegrensa.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Petterh »

Epylypzon skrev:Bruker ikke GPS/Navigasjon osv på tlf mobildata?
GPS bruker bare strøm. Det er bare kontakt med satelittene - altså ikke mobildata. Dersom du skal laste inn kart, bilder (og antakeligvis kjørerute), så vil nok dette ta noe mobildata, men det er nok ikke det store forbruket. Kanskje du kan planlegge ruten mens du er på wifi for sikkerhets skyld?

Til trådstarter: Forstår godt argument for å ha egen GPS-device. En tracking app vil jo ta mye strøm, og hvis man ikke har 12V uttak på sykkelen kan man nok gå tom raskere enn ønsket. Men for de som er interessert i en slik app, så fant jeg en gratis som heter EveryTrail. Den virker faktisk helt rå! Mange gode muligheter - planlegge ruten, legge inn bilder langs ruten, innebygget turguide etc...

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av rerell »

Om man kan leva utan live uppdatering / automatisk publicering på någon websida, men bara vill logga turen så kan kanske denna vara OK:
http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Pr ... 00XT-F.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Den har synk av bilder, POI-knapp, lång batteritid och verkar enkel att plassera och använda. Jag har inte denna själv men använder en annan modell (från samma tillverkare) som extern GPS till min laptimer. Fungerar perfekt och får bra signal trots att jag lägger den inne i häcken (på MCn!). Enkel och pålitlig.

bosse
Innlegg: 2
Registrert: 20 jun 2014, 23:45
Motorsykkelen din: Har ikke MC akkurat nå

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av bosse »

Folkens. LocaToWeb er mye brukt til MC tracking rundt om i verden.
Her er en fyr i England som kjører roadtrip. Han har opprettet egen profil på LocaToWeb:
http://locatoweb.com/user/jonathanread
Her er en annen som kjører i USA: http://locatoweb.com/user/patrick

Det at app'en spiser batteri er ikke tilfelle med LocaToWeb på moderne mobiler. Har sett tracker på på godt over 10 timer i strekk uten lading. App'en finnes for Android, iPhone og Windows Phone, og er i tillegg norskprodusert:

http://LocaToWeb.com/no

Bosse

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av SuperMorten »

Jeg brukte TomTom Rider på turen min nå, og satte på "opptak" av kjørt rute. Når jeg kommer hjem, og skal tømme GPS'en er ikkenoe tatt opp.. Frustrerende.. Sånn var det på prehøst-turen i fjor også, men da hadde den tatt opp noe, og kuttet ut noe annet..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av LordShaft »

Noen som har erfaring med den locatoweb appen? Funker den bra?

Sony Z2

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Noen som har erfaring med den locatoweb appen? Funker den bra?

Sony Z2
Skal ihvertfall testes :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Flanker »

Må testes!

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av KydeX »

Da har jeg testet den i dag. Fungerer greit synes jeg. Man kan også ta bilder som blir lastet rett opp i loggen, og man kan sende automatisk link til f.eks. Kona, slik at hun kan følge med på hvor jeg er til enhver tid. Det satte hun pris på. Nå hadde jeg innstillingen på default oppdateringsfrekvens, men man kan velge raskere. Slik det var nå gikk det ikke mer enn ca. 10% av batteriet på mobilen på ca. 20 mil. Det var ikke så verst synes jeg. Skal fortsette å teste denne.

http://locatoweb.com/map/single/104017113" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Svar