Jeg mente ikke å rakke ned på din sykkel, det jeg mente var at gs800 ikke er noen pensjonistsykkel.-JohnnyTh skrev:Jeg slipper nå det problemet i det minste siden jeg sitter helt rett i ryggen. Noen fordeler er det tydligvis med å ha en touring modell.LordShaft skrev:Jeg tror nok dette har mye å si!! For det er noe jeg føler jeg må venne meg litt til igjen hver sesong. Jeg er litt nølende og prøvende i begynnelsen av hver sesong, helt til jeg begynner å finne meg til rette på en måte. Har ikke det samme "problemet" når jeg kjører en mer oppreist sykkel. Da er det liksom bare å bikke ned å kjenne sykkelen dra gjennom kurven.jhn skrev:Kanskje det er der hele hemmeligheten ligger ... det føles på en eller annen merkelig måte både enklere og tryggere å kjøre "inspirert" når man ikke stuper med hodet først rundt en blind sving .... kanskjeLordShaft skrev:Det skal sies at dette er imponerende kjøring med slike sykler![]()
![]()
Men her er det litt spill for galleriet. Hører veldig lett på turtallet at de kjører moderat i forhold til hva de kunne ha kjørt. Men på norske veier og normal kjøring... vil nok en veldig god Eventyrkjører kjøre skjorten av en mindre dyktig R kjører! Føler det til tider krever mere av meg som sjåfør å kjøre fort og riktig med en R sykkel enn en del andre sykler.
Utrolig vanskelig å forklare. Uansett, er du en dyktig sjåfør og kan dine saker...er det lett å kjøre fort, og lavt på svingete vei
Men en ting lurer jeg på. Hvor kom dette plutselige behovet for å rakke ned på sykkelen min fra? Her sitter jeg og skryter av F800gs og så plutselig frontalangrep fra ADV klanen. Jeg forstår det ikke. Jeg skjønner dere ikke liker min sykkel men kan da ikke være nødvendig å hele tiden måtte firtelle meg at den kun er brukende til en ting og det er å kjøre rett frem med.
Hva er den beste sykkelen?
- Epylypzon
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
[/quote][/quote][/quote][/quote]Bringisen skrev:Jeg tror Epylypzon tenker på at en sykkel som knapt veier 200 kg er litt lettere å håndtere rundt krappe banesvinger enn en sykkel som veier nesten 300 kg.JohnnyTh skrev:Bringisen skrev:Skjønner ikke helt hva du er ute etter. Må du bevise at en F800 er raskere enn en GTR under gitte forutsetninger? Det tror jeg ikke du trenger. De aller fleste forstår at på en traktorvei, det meste av grusvei og sikkert mange baner så er den det. Men siden du utfordrer så skal jeg vel kunne velge bane. Hva med Nurnbergerringen? Eller så vet jeg om en lang grusvei i Romania. Vi kan ta første mann herfra til enden av den grusveien. Mulig du har rett i at GTR'en kun er bedre på rett frem, men jeg tviler sterkt.JohnnyTh skrev:[quote="Epylypzon]
På bane kan vi kun tenke på vår kjøring, istedenfor å risikere førerkort/andre liv langs veien
Nei, tenkte mer på noe ala vålerbanen. Men vi kan godt ta en svingette vei, eller en grusvei, eller en traktorvei.
Det eneste jeg vet GTR en er bedre på er rett frem
Dessuten har vel du vært ganske opptatt av dette med hvem som er raskest før i tråden. Dog var det da snakk om på Tyske motorveier.
Nå har ikke jeg kjørt GTR nok til å ha fasiten her men har lest at det ikke er den sykkelen som svinger lettest. Den liker vel seg best nettopp på Tyske motorveier.
Er jo viktig at en sykkel har bra topphastighet. Dvs for meg er det det. Det som er litt kjedelig er jo at man må til Tyskland før man får muligheten til å benytte seg av disse hastighetene. Det er vel eneste grunnen til at vi har pratet om Tyske motorveier. Det finnes jo ingen veier i Norge eller Skandinavia man kan utnytte toppfarten i de fleste sykler i dag. Ikke engang en 800gs kan utnytte toppfarten i Norge.
Ser du sier du ikke har kjørt GTR nok. Hvor mye har du egentlig kjørt en GTR? Det er ganske kjent at den ikke er den som svinger lettest, men jeg tror det kommer an på hva man har kjørt før. For min del som kommer fra gammel sportstourer så synes jeg den er veldig svingvillig. Mulig den liker seg best på Tyske motorveier, men det har den ikke sagt noe til meg om. Jeg synes den trives like godt på Norske veier. Ikke mange stedene det ikke går an å oppnå fartsgrensene her til lands.
Personlig så har jeg ikke behov for å kjøre så fryktelig fort på Norske svingete veier. Liker meg bedre med litt kosekjøring sånn som her
[video]https://www.youtube.com/watch?v=23vT-4lJfJs[/video]
Vil jeg ha fart så får jeg ta meg en utenlandstur.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
For min del er ikke toppfarten en faktor i det hele tatt, nettopp med bakgrunn i det du skriver i ditt innlegg. Og som du så fantastisk skrev tidligere; på bane kommer man jo ingen sted

Jeg har som sagt ikke kjørt GTR nok til å kunne gi den en rettferdig beskrivelse, men som nevnt før så faller ikke denne sykkeltypen inn under mine behov og ønsker. Den er komfortabel selv om den går fort, det er positivt om man har behovet for farten. Det jeg har kjørt GTR er kun prøvekjøringer hos forhandlere, småturer. Likevel var turene nok til å føle at dette er en tung sykkel +300kg er merkbart, spesielt når tyngdepunktet ligger så høyt som på GTR'en. Jeg merket dette godt ved at jeg fikk en følelse av at den falt litt i svingene når farten var lav og svingene krappe, typisk slike svinger som i Nordhordaland i den videoen din. Jeg har hytte over Fensfjorden like i nærheten. Mange flotte veier for rekreasjonskjøring i lovlige hastigheter

Nå liker jeg spesielt godt det lave tyngdepunktet fra boxermodellene til BMW og det kan godt hende jeg var spesielt følsom for tyngdepunktet i GTR'en. Fikk litt flashback til ZX10'en min, den også hadde høyt tyngdepunkt. Ikke i tvil om at GTR er flott på fine strake motorveier, med sin stabilitet og tyngde. Men jeg tror fortsatt at samme fører på en GTR og en 800GS (som det var snakk om tidligere) ville føreren kunne kjørt raskere rundt en bane som Rudskogen med den lette 800GS'en.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
Topptung er bare en følelse og har ingenting å si annet når man krypekjører. Hvis du følte at den "faller" inn i en sving, så måtte bakhjulet ha vært rimelig flatslitt.. Vekta går gjennom sykkelen uansett.
Når man derimot kjører utenfor "allfarvei" som grus, gjørmete og sporet vei vil lavt tyngdepunkt være en fordel, spesielt ved stående kjøring.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Penismisunnelse??
Ikke at jeg har registrert noe her i denne tråden, men blir ofte rakket ned på for mitt valg av sykkel. Tror det kommer mye av at de egentlig kunne tenkt seg en slik sykkel selv, men har ikke helse, økonomi, eller lignende til det, å da rettferdigjør de sine egne valg med at det andre har er jo bare boss
Kastet litt bensin på bålet

Ikke at jeg har registrert noe her i denne tråden, men blir ofte rakket ned på for mitt valg av sykkel. Tror det kommer mye av at de egentlig kunne tenkt seg en slik sykkel selv, men har ikke helse, økonomi, eller lignende til det, å da rettferdigjør de sine egne valg med at det andre har er jo bare boss

Kastet litt bensin på bålet

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Hey hey hey!JohnnyTh skrev:Jeg slipper nå det problemet i det minste siden jeg sitter helt rett i ryggen. Noen fordeler er det tydligvis med å ha en touring modell.LordShaft skrev:Jeg tror nok dette har mye å si!! For det er noe jeg føler jeg må venne meg litt til igjen hver sesong. Jeg er litt nølende og prøvende i begynnelsen av hver sesong, helt til jeg begynner å finne meg til rette på en måte. Har ikke det samme "problemet" når jeg kjører en mer oppreist sykkel. Da er det liksom bare å bikke ned å kjenne sykkelen dra gjennom kurven.jhn skrev:Kanskje det er der hele hemmeligheten ligger ... det føles på en eller annen merkelig måte både enklere og tryggere å kjøre "inspirert" når man ikke stuper med hodet først rundt en blind sving .... kanskjeLordShaft skrev:Det skal sies at dette er imponerende kjøring med slike sykler![]()
![]()
Men her er det litt spill for galleriet. Hører veldig lett på turtallet at de kjører moderat i forhold til hva de kunne ha kjørt. Men på norske veier og normal kjøring... vil nok en veldig god Eventyrkjører kjøre skjorten av en mindre dyktig R kjører! Føler det til tider krever mere av meg som sjåfør å kjøre fort og riktig med en R sykkel enn en del andre sykler.
Utrolig vanskelig å forklare. Uansett, er du en dyktig sjåfør og kan dine saker...er det lett å kjøre fort, og lavt på svingete vei
Men en ting lurer jeg på. Hvor kom dette plutselige behovet for å rakke ned på sykkelen min fra? Her sitter jeg og skryter av F800gs og så plutselig frontalangrep fra ADV klanen. Jeg forstår det ikke. Jeg skjønner dere ikke liker min sykkel men kan da ikke være nødvendig å hele tiden måtte firtelle meg at den kun er brukende til en ting og det er å kjøre rett frem med.

- Epylypzon
- Kontakt:
LordShaft skrev:Penismisunnelse??
Ikke at jeg har registrert noe her i denne tråden, men blir ofte rakket ned på for mitt valg av sykkel. Tror det kommer mye av at de egentlig kunne tenkt seg en slik sykkel selv, men har ikke helse, økonomi, eller lignende til det, å da rettferdigjør de sine egne valg med at det andre har er jo bare boss![]()
Kastet litt bensin på bålet![]()
Jeg har hatt R sykkel, så det vet jeg hva er. Og har kropp til det :=) Har brukt like mange kroner på gs`en som jeg kunne fått en s1000rr for så det er det heller ikke :=)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
[/quote][/quote][/quote]DrGreve skrev:Bringisen skrev:Jeg tror Epylypzon tenker på at en sykkel som knapt veier 200 kg er litt lettere å håndtere rundt krappe banesvinger enn en sykkel som veier nesten 300 kg.JohnnyTh skrev:Bringisen skrev:Skjønner ikke helt hva du er ute etter. Må du bevise at en F800 er raskere enn en GTR under gitte forutsetninger? Det tror jeg ikke du trenger. De aller fleste forstår at på en traktorvei, det meste av grusvei og sikkert mange baner så er den det. Men siden du utfordrer så skal jeg vel kunne velge bane. Hva med Nurnbergerringen? Eller så vet jeg om en lang grusvei i Romania. Vi kan ta første mann herfra til enden av den grusveien. Mulig du har rett i at GTR'en kun er bedre på rett frem, men jeg tviler sterkt.JohnnyTh skrev:[quote="Epylypzon]
På bane kan vi kun tenke på vår kjøring, istedenfor å risikere førerkort/andre liv langs veien
Nei, tenkte mer på noe ala vålerbanen. Men vi kan godt ta en svingette vei, eller en grusvei, eller en traktorvei.
Det eneste jeg vet GTR en er bedre på er rett frem
Dessuten har vel du vært ganske opptatt av dette med hvem som er raskest før i tråden. Dog var det da snakk om på Tyske motorveier.
Nå har ikke jeg kjørt GTR nok til å ha fasiten her men har lest at det ikke er den sykkelen som svinger lettest. Den liker vel seg best nettopp på Tyske motorveier.
Er jo viktig at en sykkel har bra topphastighet. Dvs for meg er det det. Det som er litt kjedelig er jo at man må til Tyskland før man får muligheten til å benytte seg av disse hastighetene. Det er vel eneste grunnen til at vi har pratet om Tyske motorveier. Det finnes jo ingen veier i Norge eller Skandinavia man kan utnytte toppfarten i de fleste sykler i dag. Ikke engang en 800gs kan utnytte toppfarten i Norge.
Ser du sier du ikke har kjørt GTR nok. Hvor mye har du egentlig kjørt en GTR? Det er ganske kjent at den ikke er den som svinger lettest, men jeg tror det kommer an på hva man har kjørt før. For min del som kommer fra gammel sportstourer så synes jeg den er veldig svingvillig. Mulig den liker seg best på Tyske motorveier, men det har den ikke sagt noe til meg om. Jeg synes den trives like godt på Norske veier. Ikke mange stedene det ikke går an å oppnå fartsgrensene her til lands.
Personlig så har jeg ikke behov for å kjøre så fryktelig fort på Norske svingete veier. Liker meg bedre med litt kosekjøring sånn som her
[video]https://www.youtube.com/watch?v=23vT-4lJfJs[/video]
Vil jeg ha fart så får jeg ta meg en utenlandstur.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
For min del er ikke toppfarten en faktor i det hele tatt, nettopp med bakgrunn i det du skriver i ditt innlegg. Og som du så fantastisk skrev tidligere; på bane kommer man jo ingen sted

Jeg har som sagt ikke kjørt GTR nok til å kunne gi den en rettferdig beskrivelse, men som nevnt før så faller ikke denne sykkeltypen inn under mine behov og ønsker. Den er komfortabel selv om den går fort, det er positivt om man har behovet for farten. Det jeg har kjørt GTR er kun prøvekjøringer hos forhandlere, småturer. Likevel var turene nok til å føle at dette er en tung sykkel +300kg er merkbart, spesielt når tyngdepunktet ligger så høyt som på GTR'en. Jeg merket dette godt ved at jeg fikk en følelse av at den falt litt i svingene når farten var lav og svingene krappe, typisk slike svinger som i Nordhordaland i den videoen din. Jeg har hytte over Fensfjorden like i nærheten. Mange flotte veier for rekreasjonskjøring i lovlige hastigheter

Nå liker jeg spesielt godt det lave tyngdepunktet fra boxermodellene til BMW og det kan godt hende jeg var spesielt følsom for tyngdepunktet i GTR'en. Fikk litt flashback til ZX10'en min, den også hadde høyt tyngdepunkt. Ikke i tvil om at GTR er flott på fine strake motorveier, med sin stabilitet og tyngde. Men jeg tror fortsatt at samme fører på en GTR og en 800GS (som det var snakk om tidligere) ville føreren kunne kjørt raskere rundt en bane som Rudskogen med den lette 800GS'en.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
Topptung er bare en følelse og har ingenting å si annet når man krypekjører. Hvis du følte at den "faller" inn i en sving, så måtte bakhjulet ha vært rimelig flatslitt.. Vekta går gjennom sykkelen uansett.
Når man derimot kjører utenfor "allfarvei" som grus, gjørmete og sporet vei vil lavt tyngdepunkt være en fordel, spesielt ved stående kjøring.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
Mulig bakhjulet var slitt på begge syklene, begge var demosykler, mer vet jeg ikke. Men jeg husker igjen litt av følelsen fra ZX10'en min. Hva årsaken er vet jeg ikke, men det er ikke så viktig for min del. Johnny lurte bare på hvor mye jeg hadde kjørt en GTR og forsøkte kun å beskrive min følelse rundt det slik mange andre gjør. Man sammenligner ofte sykler med hva man er vant med. For min del forsøker jeg forskjellige sykler så godt som mulig. I Bergen er det godt med forhandlere slik at det lett lar seg gjøre om man ønsker. Men som jeg sa, så er det jo kun korte turer, dog ofte nok til å danne seg et bilde og sammenligne modeller.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Betyr det at jeg ikke kan kjøpe meg en når jeg blir pensjonist? Hadde tenkt å ha en sånn og ta de turene jeg ikke får tid til før jeg blir Naver. Desverre med min jobb så blir jeg nok ikke det før pensjonistalderen.Epylypzon skrev:Jeg mente ikke å rakke ned på din sykkel, det jeg mente var at gs800 ikke er noen pensjonistsykkel.-JohnnyTh skrev:Jeg slipper nå det problemet i det minste siden jeg sitter helt rett i ryggen. Noen fordeler er det tydligvis med å ha en touring modell.LordShaft skrev:Jeg tror nok dette har mye å si!! For det er noe jeg føler jeg må venne meg litt til igjen hver sesong. Jeg er litt nølende og prøvende i begynnelsen av hver sesong, helt til jeg begynner å finne meg til rette på en måte. Har ikke det samme "problemet" når jeg kjører en mer oppreist sykkel. Da er det liksom bare å bikke ned å kjenne sykkelen dra gjennom kurven.jhn skrev:Kanskje det er der hele hemmeligheten ligger ... det føles på en eller annen merkelig måte både enklere og tryggere å kjøre "inspirert" når man ikke stuper med hodet først rundt en blind sving .... kanskjeLordShaft skrev:Det skal sies at dette er imponerende kjøring med slike sykler![]()
![]()
Men pra den er god på rett frem for da kan jeg kjøre rett forbi.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
Jeg kan ikke se at det har vært noen forsøk på å rakke ned på noen sykler bortsett fra en, og det var ikke GTR'en :)JohnnyTh skrev:LordShaft skrev:Jeg tror nok dette har mye å si!! For det er noe jeg føler jeg må venne meg litt til igjen hver sesong. Jeg er litt nølende og prøvende i begynnelsen av hver sesong, helt til jeg begynner å finne meg til rette på en måte. Har ikke det samme "problemet" når jeg kjører en mer oppreist sykkel. Da er det liksom bare å bikke ned å kjenne sykkelen dra gjennom kurven.jhn skrev:Kanskje det er der hele hemmeligheten ligger ... det føles på en eller annen merkelig måte både enklere og tryggere å kjøre "inspirert" når man ikke stuper med hodet først rundt en blind sving .... kanskjeLordShaft skrev:Det skal sies at dette er imponerende kjøring med slike sykler![]()
![]()
Jeg slipper nå det problemet i det minste siden jeg sitter helt rett i ryggen. Noen fordeler er det tydligvis med å ha en touring modell.
Men jeg skal selvfølgelig være forsiktig med å forstå hva andre kan føle. Fra min side var det i alle fall ikke et forsøk på å rakke ned på GTR, jeg forsøkte kun å forklare min opplevelse etter de to korte prøveturene jeg har hatt. Fordi sykkelen ikke passet meg, så vil jo ikke det si at den ikke kan være perfekt for andre.
Jeg er heller ingen banekjører, men vil bare tro at en lett sykkel med bra motor kan være raskere enn en tung med mer effekt. Effekt er gjerne ikke det aller viktigste her. Men det bryr meg ikke mer enn at noen diskuterer det her, jeg kjører jo aldri på bane uansett.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Epylypzon
- Kontakt:
HAhaJohnnyTh skrev:Betyr det at jeg ikke kan kjøpe meg en når jeg blir pensjonist? Hadde tenkt å ha en sånn og ta de turene jeg ikke får tid til før jeg blir Naver. Desverre med min jobb så blir jeg nok ikke det før pensjonistalderen.Epylypzon skrev:Jeg mente ikke å rakke ned på din sykkel, det jeg mente var at gs800 ikke er noen pensjonistsykkel.-JohnnyTh skrev:Jeg slipper nå det problemet i det minste siden jeg sitter helt rett i ryggen. Noen fordeler er det tydligvis med å ha en touring modell.LordShaft skrev:Jeg tror nok dette har mye å si!! For det er noe jeg føler jeg må venne meg litt til igjen hver sesong. Jeg er litt nølende og prøvende i begynnelsen av hver sesong, helt til jeg begynner å finne meg til rette på en måte. Har ikke det samme "problemet" når jeg kjører en mer oppreist sykkel. Da er det liksom bare å bikke ned å kjenne sykkelen dra gjennom kurven.jhn skrev:Kanskje det er der hele hemmeligheten ligger ... det føles på en eller annen merkelig måte både enklere og tryggere å kjøre "inspirert" når man ikke stuper med hodet først rundt en blind sving .... kanskjeLordShaft skrev:Det skal sies at dette er imponerende kjøring med slike sykler![]()
![]()
Men pra den er god på rett frem for da kan jeg kjøre rett forbi.

Det som "provoserte" meg litt er å bruke det ordet på en slik sykkel. Høres ut som noe som kun er for eldre folk som ikke på noen måte kan være underholdende å kjøre.
Lurer litt på hva slags jobb du har da? Selv jobber jeg 4-600timer overtid i året og har fortsatt tid :):)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
- Bringisen
Obs....dobbeltpost 

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Hehe ikke for min del for har vel nevnt det i en eller annen tråd før at hadde jeg hatt mye penger ville jeg kjøpt meg enZX12R igjen + en Aprilia Dorsoduro1200LordShaft skrev:Penismisunnelse??
Ikke at jeg har registrert noe her i denne tråden, men blir ofte rakket ned på for mitt valg av sykkel. Tror det kommer mye av at de egentlig kunne tenkt seg en slik sykkel selv, men har ikke helse, økonomi, eller lignende til det, å da rettferdigjør de sine egne valg med at det andre har er jo bare boss![]()
Kastet litt bensin på bålet![]()

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Du leser, som fanden leser bibelen.Epylypzon skrev: Jeg mente ikke å rakke ned på din sykkel, det jeg mente var at gs800 ikke er noen pensjonistsykkel.-
Det jeg sa var
Så spurte du om jeg mente det var en pensjonist sykkel der jeg svarteJohnnyTh skrev:Når jeg blir pensjonist, så blir det helt sikkert en F800gs. Jeg har noen planer som jeg trenger lang tid på å bearbeide kona før det blir noe.
Jeg jobber i olje og verftsindustri relatert bransje som isolatør. Som oftest offshore, med 2 uker på jobb og 4 uker fri. Men på 4 uker kommer man ikke så fryktelig langt. Det prøvde jeg i sommer og 3 uker tur retur Tyrkia var nesten for lite. Så da blir Afrika og Midtøsten noe som får vente til pensjonistalderen. Der er jo ikke veiene rett frem hele tiden, så jeg må ha en annen sykkel før den tiden.JohnnyTh skrev:Vel, la oss si det sånn at det blir en fin sykkel når jeg blir pensjonist :)Epylypzon skrev:JohnnyTh skrev:Han her kjørte 50 000km på samme drev og kjede. Rundt jorden.
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 89&page=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Han hadde en 1200GS, men valgte -etter å ha prøvd litt- en F800GS for RTW.
Ser ikke ut som det er noe stort problem med kjede. Han har satt på en Scott oiler, det hjelper sikkert.
Ser mange har byttet ut en større BMW med F800gs før slike langturer. Mange av disse gjør ikke annet en å dra på slike turer. Selvsagt er sikkert en 1200 bedre på lette etapper, men det hjelper lite hvis den gjør det mye vanskeligere i krevende terreng.
Når jeg blir pensjonist, så blir det helt sikkert en F800gs. Jeg har noen planer som jeg trenger lang tid på å bearbeide kona før det blir noe.
Mener du at GS800 er pensjonistsykkel?
At en Multistrada kjører fra de fleste sportstourere er ihvrtfall sant.JohnnyTh skrev:Er det virkelig slik? At det ikke finnes R sykler som kan holde følge med en GS? Mener du 800 GS, eller alle GS modellene? Kan ikke en S1000rr eller en R1 eller hva de nå heter alle disse. klare å hamle opp med en GS med bagasje. Nå mistenker jeg at man legger litt mye tiltro til disse GS modellene.jhn skrev:Jeg vet ikke helt hva du mener med "såå mange kubikk" men dette dreier seg vel om sykler fra 6-700 ccm og opp ... ellers så er jeg enig i at det hadde vært merkelig om ikke de forskjellige mc-produsentene hadde klart å lage en sykkel med gode svingegenskaper ... samtidig er det merkelig at de ikke klarer å lage RR-sykler som hamler opp med en stor og tung overlastet Volvo, som noen sammenlignet en GS med, før farta nærmer seg et par hundre km/hSnikendeugle skrev:Noe annet hadde vært merkelig med tanke på pris for de store eventyrerne og sååå mange kubikk ^^,
(Altså at de også klarer å ligge med god fart i svingene)
Den har like mye hk som din GTR men er bortimot 100kg lettere, den har fantastisk fjøring og helt råe asfalt egebskaper.
Tror litt av grunnen til at du føler at noen rakker ned på sykkelen din er vel at nesten uansett sammenligner den med alle andre sykkeltyper og du har uttalt at du ikke skjønner hva en adv gjør bedre enn din GTR og lignende kommentarer.
- Kawagutten
simpson skrev:At en Multistrada kjører fra de fleste sportstourere er ihvrtfall sant.JohnnyTh skrev:Er det virkelig slik? At det ikke finnes R sykler som kan holde følge med en GS? Mener du 800 GS, eller alle GS modellene? Kan ikke en S1000rr eller en R1 eller hva de nå heter alle disse. klare å hamle opp med en GS med bagasje. Nå mistenker jeg at man legger litt mye tiltro til disse GS modellene.jhn skrev:Jeg vet ikke helt hva du mener med "såå mange kubikk" men dette dreier seg vel om sykler fra 6-700 ccm og opp ... ellers så er jeg enig i at det hadde vært merkelig om ikke de forskjellige mc-produsentene hadde klart å lage en sykkel med gode svingegenskaper ... samtidig er det merkelig at de ikke klarer å lage RR-sykler som hamler opp med en stor og tung overlastet Volvo, som noen sammenlignet en GS med, før farta nærmer seg et par hundre km/hSnikendeugle skrev:Noe annet hadde vært merkelig med tanke på pris for de store eventyrerne og sååå mange kubikk ^^,
Den har like mye hk som din GTR men er bortimot 100kg lettere, den har fantastisk fjøring og helt råe asfalt egebskaper.
Tror litt av grunnen til at du føler at noen rakker ned på sykkelen din er vel at nesten uansett sammenligner den med alle andre sykkeltyper og du har uttalt at du ikke skjønner hva en adv gjør bedre enn din GTR og lignende kommentarer.
Multistrada går bra ja men den har en litt blaut forstilling som trekker litt ned ellers likte jeg den godt :-)
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Du har nok hatt et litt annet utgangspunkt enn andre testkjørere. Den er jo mye mer forhjulskjørt en det for eksempel en GS er.Bringisen skrev:Jeg har som sagt ikke kjørt GTR nok til å kunne gi den en rettferdig beskrivelse, men som nevnt før så faller ikke denne sykkeltypen inn under mine behov og ønsker. Den er komfortabel selv om den går fort, det er positivt om man har behovet for farten. Det jeg har kjørt GTR er kun prøvekjøringer hos forhandlere, småturer. Likevel var turene nok til å føle at dette er en tung sykkel +300kg er merkbart, spesielt når tyngdepunktet ligger så høyt som på GTR'en. Jeg merket dette godt ved at jeg fikk en følelse av at den falt litt i svingene når farten var lav og svingene krappe, typisk slike svinger som i Nordhordaland i den videoen din. Jeg har hytte over Fensfjorden like i nærheten. Mange flotte veier for rekreasjonskjøring i lovlige hastigheter![]()
Nå liker jeg spesielt godt det lave tyngdepunktet fra boxermodellene til BMW og det kan godt hende jeg var spesielt følsom for tyngdepunktet i GTR'en. Fikk litt flashback til ZX10'en min, den også hadde høyt tyngdepunkt. Ikke i tvil om at GTR er flott på fine strake motorveier, med sin stabilitet og tyngde. Men jeg tror fortsatt at samme fører på en GTR og en 800GS (som det var snakk om tidligere) ville føreren kunne kjørt raskere rundt en bane som Rudskogen med den lette 800GS'en.
I de aller fleste tester kan man se at de nevner at den faller inn i lav hastighet og at den virker topptung. Men de fleste om ikke alle jeg har lest sier dett forsvinner når man er i fart. Jeg merker ikke noe til dette når man er i bevegelse.
Den veien på videoen var det ikke nødvendig med så lav fart, at man merket dette. Jeg skal til og med innrømme at det var nok ikke alltid farten var lovlig. Hvis du tror at en GTR er så dårlig i svinger at man må kjøre i 20-30 km/t på sånne veier, så må det ha vært noe feil med de du har prøvd.
- Kawagutten
En kan kjøre hardt i svinger med en GTR også så lenge en har gode dekk :-)JohnnyTh skrev:Du har nok hatt et litt annet utgangspunkt enn andre testkjørere. Den er jo mye mer forhjulskjørt en det for eksempel en GS er.Bringisen skrev:Jeg har som sagt ikke kjørt GTR nok til å kunne gi den en rettferdig beskrivelse, men som nevnt før så faller ikke denne sykkeltypen inn under mine behov og ønsker. Den er komfortabel selv om den går fort, det er positivt om man har behovet for farten. Det jeg har kjørt GTR er kun prøvekjøringer hos forhandlere, småturer. Likevel var turene nok til å føle at dette er en tung sykkel +300kg er merkbart, spesielt når tyngdepunktet ligger så høyt som på GTR'en. Jeg merket dette godt ved at jeg fikk en følelse av at den falt litt i svingene når farten var lav og svingene krappe, typisk slike svinger som i Nordhordaland i den videoen din. Jeg har hytte over Fensfjorden like i nærheten. Mange flotte veier for rekreasjonskjøring i lovlige hastigheter![]()
Nå liker jeg spesielt godt det lave tyngdepunktet fra boxermodellene til BMW og det kan godt hende jeg var spesielt følsom for tyngdepunktet i GTR'en. Fikk litt flashback til ZX10'en min, den også hadde høyt tyngdepunkt. Ikke i tvil om at GTR er flott på fine strake motorveier, med sin stabilitet og tyngde. Men jeg tror fortsatt at samme fører på en GTR og en 800GS (som det var snakk om tidligere) ville føreren kunne kjørt raskere rundt en bane som Rudskogen med den lette 800GS'en.
I de aller fleste tester kan man se at de nevner at den faller inn i lav hastighet og at den virker topptung. Men de fleste om ikke alle jeg har lest sier dett forsvinner når man er i fart. Jeg merker ikke noe til dette når man er i bevegelse.
Den veien på videoen var det ikke nødvendig med så lav fart, at man merket dette. Jeg skal til og med innrømme at det var nok ikke alltid farten var lovlig. Hvis du tror at en GTR er så dårlig i svinger at man må kjøre i 20-30 km/t på sånne veier, så må det ha vært noe feil med de du har prøvd.
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Nesten like mye hk, nesten.simpson skrev:At en Multistrada kjører fra de fleste sportstourere er ihvrtfall sant.JohnnyTh skrev:Er det virkelig slik? At det ikke finnes R sykler som kan holde følge med en GS? Mener du 800 GS, eller alle GS modellene? Kan ikke en S1000rr eller en R1 eller hva de nå heter alle disse. klare å hamle opp med en GS med bagasje. Nå mistenker jeg at man legger litt mye tiltro til disse GS modellene.jhn skrev:Jeg vet ikke helt hva du mener med "såå mange kubikk" men dette dreier seg vel om sykler fra 6-700 ccm og opp ... ellers så er jeg enig i at det hadde vært merkelig om ikke de forskjellige mc-produsentene hadde klart å lage en sykkel med gode svingegenskaper ... samtidig er det merkelig at de ikke klarer å lage RR-sykler som hamler opp med en stor og tung overlastet Volvo, som noen sammenlignet en GS med, før farta nærmer seg et par hundre km/hSnikendeugle skrev:Noe annet hadde vært merkelig med tanke på pris for de store eventyrerne og sååå mange kubikk ^^,
Men det er nok nå. Jeg har skjønt det nå. En ADV kan man svinge med hvis det kommer en sving og jeg kan bare kjøre rett frem og når jeg slakker av nok til å svinge så faller den inn i svingen. De er og raskere på alle underlag bortsett fra helt rett motorvei i Tyskland. Bortsett fra Multistrada da som er raskere der og.
Jeg ble skuffa da jeg prøvekjørte en Multistrada ifjor hos Løvås rett her borte. Den går veldig urent og pussig under 4000, og den oppfører seg mer som en R bike enn noe annet, hvilket jeg syntes ble litt feil.simpson skrev:At en Multistrada kjører fra de fleste sportstourere er ihvrtfall sant.JohnnyTh skrev:Er det virkelig slik? At det ikke finnes R sykler som kan holde følge med en GS? Mener du 800 GS, eller alle GS modellene? Kan ikke en S1000rr eller en R1 eller hva de nå heter alle disse. klare å hamle opp med en GS med bagasje. Nå mistenker jeg at man legger litt mye tiltro til disse GS modellene.jhn skrev:Jeg vet ikke helt hva du mener med "såå mange kubikk" men dette dreier seg vel om sykler fra 6-700 ccm og opp ... ellers så er jeg enig i at det hadde vært merkelig om ikke de forskjellige mc-produsentene hadde klart å lage en sykkel med gode svingegenskaper ... samtidig er det merkelig at de ikke klarer å lage RR-sykler som hamler opp med en stor og tung overlastet Volvo, som noen sammenlignet en GS med, før farta nærmer seg et par hundre km/hSnikendeugle skrev:Noe annet hadde vært merkelig med tanke på pris for de store eventyrerne og sååå mange kubikk ^^,
Så fort noen sier noe om sykkelen din du ikke liker begynner du å furte og kommer med sånne kommentarer som her.JohnnyTh skrev:Nesten like mye hk, nesten.simpson skrev:At en Multistrada kjører fra de fleste sportstourere er ihvrtfall sant.JohnnyTh skrev:Er det virkelig slik? At det ikke finnes R sykler som kan holde følge med en GS? Mener du 800 GS, eller alle GS modellene? Kan ikke en S1000rr eller en R1 eller hva de nå heter alle disse. klare å hamle opp med en GS med bagasje. Nå mistenker jeg at man legger litt mye tiltro til disse GS modellene.jhn skrev:Jeg vet ikke helt hva du mener med "såå mange kubikk" men dette dreier seg vel om sykler fra 6-700 ccm og opp ... ellers så er jeg enig i at det hadde vært merkelig om ikke de forskjellige mc-produsentene hadde klart å lage en sykkel med gode svingegenskaper ... samtidig er det merkelig at de ikke klarer å lage RR-sykler som hamler opp med en stor og tung overlastet Volvo, som noen sammenlignet en GS med, før farta nærmer seg et par hundre km/hSnikendeugle skrev:Noe annet hadde vært merkelig med tanke på pris for de store eventyrerne og sååå mange kubikk ^^,
Men det er nok nå. Jeg har skjønt det nå. En ADV kan man svinge med hvis det kommer en sving og jeg kan bare kjøre rett frem og når jeg slakker av nok til å svinge så faller den inn i svingen. De er og raskere på alle underlag bortsett fra helt rett motorvei i Tyskland. Bortsett fra Multistrada da som er raskere der og.
Erling, hva som blir feil kommer vel av hva du oppfatter som rett.
At Multistrada er som r sykkel er hevet over en hver tvil og derfor kjører den i fra mange sportstourere også.
Ingen Ducati går rent rundt 3000 omd, derfor ligger du ikke på der heller men heller 500 omdr over.
Det har bare noe med at du ikke kjenner motoren til Ducati.
At Multistrada er som r sykkel er hevet over en hver tvil og derfor kjører den i fra mange sportstourere også.
Ingen Ducati går rent rundt 3000 omd, derfor ligger du ikke på der heller men heller 500 omdr over.
Sist redigert av simpson den 11 mar 2014, 21:55, redigert 1 gang totalt.
blir vel bare lei av å høre på det hele tiden. Og når det kommer helt uprovosert så er det klart man blir litt furten. Burde selvsagt bare tenke at det betyr ingen ting hva dere mener om mitt valg. Jeg kommer jo uansett aldri til å treffe noen av dere. At man trekker litt i hverandre gjør vi vel alle. MEn når det blir dratt så langt som at det eneste den er brukende til er å kjøre rett frem på motorvei så blir det som et gnagsår når det blir gjentatt til det uendelige.simpson skrev:Så fort noen sier noe om sykkelen din du ikke liker begynner du å furte og kommer med sånne kommentarer som her.JohnnyTh skrev:Nesten like mye hk, nesten.simpson skrev:At en Multistrada kjører fra de fleste sportstourere er ihvrtfall sant.JohnnyTh skrev:Er det virkelig slik? At det ikke finnes R sykler som kan holde følge med en GS? Mener du 800 GS, eller alle GS modellene? Kan ikke en S1000rr eller en R1 eller hva de nå heter alle disse. klare å hamle opp med en GS med bagasje. Nå mistenker jeg at man legger litt mye tiltro til disse GS modellene.jhn skrev:Jeg vet ikke helt hva du mener med "såå mange kubikk" men dette dreier seg vel om sykler fra 6-700 ccm og opp ... ellers så er jeg enig i at det hadde vært merkelig om ikke de forskjellige mc-produsentene hadde klart å lage en sykkel med gode svingegenskaper ... samtidig er det merkelig at de ikke klarer å lage RR-sykler som hamler opp med en stor og tung overlastet Volvo, som noen sammenlignet en GS med, før farta nærmer seg et par hundre km/hSnikendeugle skrev:Noe annet hadde vært merkelig med tanke på pris for de store eventyrerne og sååå mange kubikk ^^,
- Kawagutten
En multistrada kan ikke sammenlignes med annet enn en gammel R-sykkel og langt ifra de nye hva gjelder motor.simpson skrev:Erling, hva som blir feil er vel egentlig hva du oppfatter som rett.
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bringisen
Som nevnt så er ikke dette så viktig for meg at vi trenger å plukke i fra hverandre og analysere hva jeg sier. Jeg ble sitert og spurt ; "Ser du sier du ikke har kjørt GTR nok. Hvor mye har du egentlig kjørt en GTR?". Da føler jeg at det er riktig å svare litt mer utdypende på spørsmålet, og det føler jeg at ble gjort. Jeg har ikke behov for at andre analyserer hvordan jeg oppfatter en sykkel. Dette klarer jeg fint selv. Jeg trenger ingen unnskyldning på vegne av GTR'en , det er helt sikkert en fantastisk sykkel for dem som liker denne sykkeltypen. Jeg har hatt motorsykler siden jeg var 16 og er i dag 46 år. Klarer fint å vurdere hvordan en sykkel passer meg eller ikke.JohnnyTh skrev:Du har nok hatt et litt annet utgangspunkt enn andre testkjørere. Den er jo mye mer forhjulskjørt en det for eksempel en GS er.Bringisen skrev:Jeg har som sagt ikke kjørt GTR nok til å kunne gi den en rettferdig beskrivelse, men som nevnt før så faller ikke denne sykkeltypen inn under mine behov og ønsker. Den er komfortabel selv om den går fort, det er positivt om man har behovet for farten. Det jeg har kjørt GTR er kun prøvekjøringer hos forhandlere, småturer. Likevel var turene nok til å føle at dette er en tung sykkel +300kg er merkbart, spesielt når tyngdepunktet ligger så høyt som på GTR'en. Jeg merket dette godt ved at jeg fikk en følelse av at den falt litt i svingene når farten var lav og svingene krappe, typisk slike svinger som i Nordhordaland i den videoen din. Jeg har hytte over Fensfjorden like i nærheten. Mange flotte veier for rekreasjonskjøring i lovlige hastigheter![]()
Sist redigert av Bringisen den 11 mar 2014, 22:00, redigert 2 ganger totalt.
- Epylypzon
- Kontakt:
Nesten like mye hk, nesten.
Men det er nok nå. Jeg har skjønt det nå. En ADV kan man svinge med hvis det kommer en sving og jeg kan bare kjøre rett frem og når jeg slakker av nok til å svinge så faller den inn i svingen. De er og raskere på alle underlag bortsett fra helt rett motorvei i Tyskland. Bortsett fra Multistrada da som er raskere der og.[/quote]
Så fort noen sier noe om sykkelen din du ikke liker begynner du å furte og kommer med sånne kommentarer som her.[/quote]
blir vel bare lei av å høre på det hele tiden. Og når det kommer helt uprovosert så er det klart man blir litt furten. Burde selvsagt bare tenke at det betyr ingen ting hva dere mener om mitt valg. Jeg kommer jo uansett aldri til å treffe noen av dere. At man trekker litt i hverandre gjør vi vel alle. MEn når det blir dratt så langt som at det eneste den er brukende til er å kjøre rett frem på motorvei så blir det som et gnagsår når det blir gjentatt til det uendelige.[/quote]
Det er da "mange" her på forumet som også mener at gs/adventure sykler ikke er brukanes til noe, ikke engang til å se på. Men jeg legger meg ikke ned å surver for det.
Men det er nok nå. Jeg har skjønt det nå. En ADV kan man svinge med hvis det kommer en sving og jeg kan bare kjøre rett frem og når jeg slakker av nok til å svinge så faller den inn i svingen. De er og raskere på alle underlag bortsett fra helt rett motorvei i Tyskland. Bortsett fra Multistrada da som er raskere der og.[/quote]
Så fort noen sier noe om sykkelen din du ikke liker begynner du å furte og kommer med sånne kommentarer som her.[/quote]
blir vel bare lei av å høre på det hele tiden. Og når det kommer helt uprovosert så er det klart man blir litt furten. Burde selvsagt bare tenke at det betyr ingen ting hva dere mener om mitt valg. Jeg kommer jo uansett aldri til å treffe noen av dere. At man trekker litt i hverandre gjør vi vel alle. MEn når det blir dratt så langt som at det eneste den er brukende til er å kjøre rett frem på motorvei så blir det som et gnagsår når det blir gjentatt til det uendelige.[/quote]
Det er da "mange" her på forumet som også mener at gs/adventure sykler ikke er brukanes til noe, ikke engang til å se på. Men jeg legger meg ikke ned å surver for det.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Så fort noen sier noe om sykkelen din du ikke liker begynner du å furte og kommer med sånne kommentarer som her.[/quote]Epylypzon skrev:Nesten like mye hk, nesten.
Det er da "mange" her på forumet som også mener at gs/adventure sykler ikke er brukanes til noe, ikke engang til å se på. Men jeg legger meg ikke ned å surver for det.[/quote]
Joda men du vet jo at du har en flott sykkel. JEg har jo skjønt nå at jeg har en drittsykkel som var et idiotisk kjøp.