Spidairs logg...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Spidairs logg...
Låsen er alltid like sterk som dens svakeste ledd. Låsen :)
Men det er såklart bedre enn ingenting... Kanskje jeg bør skaffe meg en lås..
Men det er såklart bedre enn ingenting... Kanskje jeg bør skaffe meg en lås..
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Spidairs logg...
Tror ikke jeg får den låsen FA godkjent nei, men så er det bare midlertidig mens den står her hjemme hos meg.. Bedre enn ingenting, jeg har soverommet rett over der sykkelen står, så jeg vil jo høre om noen prøver seg....
Fy flate for et deilig vær!! Jeg hører en masse vrooom og braaappp borte fra E134 og du kan tro det KLØR etter å sette nøkkelen i tenninga og kjøre en tur... Har ikke falt for fristelsen og kommer ikke til å gjøre det... :) Jeg VIL ha lappen snart og en sperrefrist passer særdeles dårlig nå... Har meldt meg på den praktiske biten på kjøreskole og fikk høre at vi her i Drammen slipper to delt praktisk prøve, jeg fikk ikke med meg hvorfor, men det er godt det.. :)
Utrolig lettkjørt den KTM'en min... Skjelden jeg setter foten i bakken selv i sving ved lav hastighet, den går liksom av seg selv... utrolig manuvrerbar og lettkjørt disse motardene... Passer ihvertfall godt til meg... Prøve kjørte en fj1200 (husker ikke hva det var...) og den virket klumpete og tung i forhold, men nå var det ikke rare prøveturen da... Men der lå man også veldig forover og kjørte og jeg har aldri likt det... :)
Fy flate for et deilig vær!! Jeg hører en masse vrooom og braaappp borte fra E134 og du kan tro det KLØR etter å sette nøkkelen i tenninga og kjøre en tur... Har ikke falt for fristelsen og kommer ikke til å gjøre det... :) Jeg VIL ha lappen snart og en sperrefrist passer særdeles dårlig nå... Har meldt meg på den praktiske biten på kjøreskole og fikk høre at vi her i Drammen slipper to delt praktisk prøve, jeg fikk ikke med meg hvorfor, men det er godt det.. :)
Utrolig lettkjørt den KTM'en min... Skjelden jeg setter foten i bakken selv i sving ved lav hastighet, den går liksom av seg selv... utrolig manuvrerbar og lettkjørt disse motardene... Passer ihvertfall godt til meg... Prøve kjørte en fj1200 (husker ikke hva det var...) og den virket klumpete og tung i forhold, men nå var det ikke rare prøveturen da... Men der lå man også veldig forover og kjørte og jeg har aldri likt det... :)
Re: Spidairs logg...
Tror jeg bør sette vidunderet til vinterlagring i garasjen hos min eks igjen, da jeg var nære på å falle for fristelsen for å kjøre den til jobb i dag da jeg så den sto der utenfor og klødde etter en tur....
...men jeg gjorde det ikke!! Men du verden hvor fristende det var, tatt i betraktning at jeg ikke har sett snurten av politi uniformer langs veien på gud vet hvor lenge... Kommer nok ikke til å sette den i garasjen til eksen da, for jeg må jo øvelses kjøre (med ledsager og toveis com, seff...) snart, så jeg får vel bare leve med fristelsen og vidunderets lange bedende blikk og tiggende skrik om å kjøre den...
Blir noen jæ*a lange måneder dette... Huff...
Ikke for at jeg på noen måte skal spekulere i det, men hva er egentlig straffen for øvelses kjøring alene? Har lest et halvt års sperrefrist men det fordrer vel at det ikke var noen ulykke/grisekjøring innblandet i regnestykket det vel? Har jo forsikret vidunderet såklart (Bare ansvar og tyveri i november, desember, januar og februar, så den er fullforsikret nå i mars...), men forsikringen bortfaller vel også da vil jeg tro (regress), om jeg skulle være uheldig å komme ut for en ulykke hvis jeg øvelses kjørte alene...?
Noen som vet praksisen her? Teori og praksis sammenfaller ikke alltid har et langt liv lært meg... :)

...men jeg gjorde det ikke!! Men du verden hvor fristende det var, tatt i betraktning at jeg ikke har sett snurten av politi uniformer langs veien på gud vet hvor lenge... Kommer nok ikke til å sette den i garasjen til eksen da, for jeg må jo øvelses kjøre (med ledsager og toveis com, seff...) snart, så jeg får vel bare leve med fristelsen og vidunderets lange bedende blikk og tiggende skrik om å kjøre den...

Blir noen jæ*a lange måneder dette... Huff...
Ikke for at jeg på noen måte skal spekulere i det, men hva er egentlig straffen for øvelses kjøring alene? Har lest et halvt års sperrefrist men det fordrer vel at det ikke var noen ulykke/grisekjøring innblandet i regnestykket det vel? Har jo forsikret vidunderet såklart (Bare ansvar og tyveri i november, desember, januar og februar, så den er fullforsikret nå i mars...), men forsikringen bortfaller vel også da vil jeg tro (regress), om jeg skulle være uheldig å komme ut for en ulykke hvis jeg øvelses kjørte alene...?
Noen som vet praksisen her? Teori og praksis sammenfaller ikke alltid har et langt liv lært meg... :)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Spidairs logg...
Det er ikke nødvendigvis det strafferettslige som svir, men se for deg at du kjører på og skader eller i verste fall tar livet av noen. Du vil bli gjort personlig ansvarlig, og gjeldsslave for livet. Og det behøver ikke være din skyld en gang. Så lenge du kjører uten lappen, får du all skyld uansett. Jeg hadde ikke gjort det
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Spidairs logg...
Nøkkelen er å ikke snakke om det så høyt :) De fleste klarer å ta en moralprek med seg selv og tar vurdering deretter uten å få side opp og side ned fra andre om hvor dumt det er at du ikke har den "A'en" på plastikkkortet fra staten :)
Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Bosted: Rogaland
Re: Spidairs logg...
Snikendeugle skrev:Nøkkelen er å ikke snakke om det så høyt :) De fleste klarer å ta en moralprek med seg selv og tar vurdering deretter uten å få side opp og side ned fra andre om hvor dumt det er at du ikke har den "A'en" på plastikkkortet fra staten :)
Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute.![]()
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Tenk deg om 2 ganger før du skriver noe slikt, jævla tulling!
Re: Spidairs logg...
Neida, hadde ikke tenkt å gjøre det heller... :)
Tror ikke akkurat staten tar i sine betrakninger om du faktisk kunne kjøre en sykkel eller ikke når du har vært ute for et uhell, enten skylda er din eller ikke... :)
Tror ikke akkurat staten tar i sine betrakninger om du faktisk kunne kjøre en sykkel eller ikke når du har vært ute for et uhell, enten skylda er din eller ikke... :)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Spidairs logg...
Nei nei såklart ikke, men mange med sine moralprekener setter all fokus på førerkortet og ikke noe annet... :) Som om det plastikkortet er en hellig ting som unngår all fare og dårlige situasjoner som kan oppstå.
Tom:
Oppfordrer selvfølgelig ikke til noe ulovlig, men jeg bryr meg like mye om andre kjører ulovlig eller ikke, men selvfølgelig er det oppsiktsvekkende og idiotiskt om en som har 0% evne til å kjøre mc kjører mc på veien.
Her kommer egen-innsikt inn...
disclaimer: Jeg er heller ingen fasit for noensomhelst ting. Jeg sier bare det jeg mener. :)
Tom:
Oppfordrer selvfølgelig ikke til noe ulovlig, men jeg bryr meg like mye om andre kjører ulovlig eller ikke, men selvfølgelig er det oppsiktsvekkende og idiotiskt om en som har 0% evne til å kjøre mc kjører mc på veien.
Her kommer egen-innsikt inn...
disclaimer: Jeg er heller ingen fasit for noensomhelst ting. Jeg sier bare det jeg mener. :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Syns dette var veldig godt skrevet jeg! Det er mange her inne som skal dømme å være så forbanna mye bedre enn alle andre.Snikendeugle skrev:Nøkkelen er å ikke snakke om det så høyt :) De fleste klarer å ta en moralprek med seg selv og tar vurdering deretter uten å få side opp og side ned fra andre om hvor dumt det er at du ikke har den "A'en" på plastikkkortet fra staten :)
Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute.![]()
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Ingen skal komme å fortelle meg at det ikke er mulig å kjøre sin egen sykkel litt før en har tatt lappen. Jeg ville ikke selv ferdes på veien, men hadde jeg hatt f. Eks sykkel på hytten, å kjørt litt rundt på eiendommen min, hadde jeg blitt litt irritert om folk hadde pekt finger på meg for å være uansvarlig og lovbryter.
Note 3
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Spidairs logg...
Nå var det ikke for være prektig eller bedreviter, men Spidair skrev:LordShaft skrev:Syns dette var veldig godt skrevet jeg! Det er mange her inne som skal dømme å være så forbanna mye bedre enn alle andre.Snikendeugle skrev:Nøkkelen er å ikke snakke om det så høyt :) De fleste klarer å ta en moralprek med seg selv og tar vurdering deretter uten å få side opp og side ned fra andre om hvor dumt det er at du ikke har den "A'en" på plastikkkortet fra staten :)
Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute.![]()
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Ingen skal komme å fortelle meg at det ikke er mulig å kjøre sin egen sykkel litt før en har tatt lappen. Jeg ville ikke selv ferdes på veien, men hadde jeg hatt f. Eks sykkel på hytten, å kjørt litt rundt på eiendommen min, hadde jeg blitt litt irritert om folk hadde pekt finger på meg for å være uansvarlig og lovbryter.
Note 3
Det er dette jeg svarte på..spidair skrev:
Ikke for at jeg på noen måte skal spekulere i det, men hva er egentlig straffen for øvelses kjøring alene? Har lest et halvt års sperrefrist men det fordrer vel at det ikke var noen ulykke/grisekjøring innblandet i regnestykket det vel? Har jo forsikret vidunderet såklart (Bare ansvar og tyveri i november, desember, januar og februar, så den er fullforsikret nå i mars...), men forsikringen bortfaller vel også da vil jeg tro (regress), om jeg skulle være uheldig å komme ut for en ulykke hvis jeg øvelses kjørte alene...?
Noen som vet praksisen her? Teori og praksis sammenfaller ikke alltid har et langt liv lært meg... :)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Spidairs logg...
Føler vel noen ganger..., eller for å være ærlig, hele tiden, at det er litt korny at fordi jeg mangler en liten bokstav ikke skal få kjøre MC... 
Men jada, jeg skjønner hvorfor jeg ikke kan det, skjønner også at jeg bruker en smule kognitiv dissonans her fordi det er pent vær og sykkelen står klar rett på utsiden av døra her.... :) Er bare så kjipt å måtte vente på den lille latterlige A bokstaven på lappen som nesten er fullbestykket ellers...
Har faktisk overvært ihvertfall to ganske stygge ulykker av folk på lånte MC'er, der den ene av dem faktisk trodde at han kunne kjøre på bakhjulet og endte rett i siden på en buss med full "panikk" gass på bragernes torg for noen år siden... han kom opp på bakhjulet da, men kanskje ikke helt slik han, og ihvertfall ikke eieren, hadde tenkt seg....
Så ja, jeg ser at det derfor ikke kan gå på synsing og tro, men viten og kunnskap for når man skal føre en motor sykkel... Så her sitter jeg da... he he

Men jada, jeg skjønner hvorfor jeg ikke kan det, skjønner også at jeg bruker en smule kognitiv dissonans her fordi det er pent vær og sykkelen står klar rett på utsiden av døra her.... :) Er bare så kjipt å måtte vente på den lille latterlige A bokstaven på lappen som nesten er fullbestykket ellers...
Har faktisk overvært ihvertfall to ganske stygge ulykker av folk på lånte MC'er, der den ene av dem faktisk trodde at han kunne kjøre på bakhjulet og endte rett i siden på en buss med full "panikk" gass på bragernes torg for noen år siden... han kom opp på bakhjulet da, men kanskje ikke helt slik han, og ihvertfall ikke eieren, hadde tenkt seg....
Så ja, jeg ser at det derfor ikke kan gå på synsing og tro, men viten og kunnskap for når man skal føre en motor sykkel... Så her sitter jeg da... he he
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Misforstå meg rett.... Det var ikke noe i denne tråden jeg spesiellt reagerte på i forhold til moralpreken osv! Er bare generelt og fra tidligere erfaringer, blandt annet fra bakhjulskjøring, kneskrap, brudd på fartsgrensene osvSuperMorten skrev: Det er dette jeg svarte på..

Så var ikke myntet på noen som har skrevet her inne i bloggen til Spidairs

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Spidairs logg...
Sånn vil det vel alltid være. Forumet består av alt fra ungdom til pensjonister, og alle med forskjellige preferanser med tanke på rett og galt. Sånn sett er min mening at det er bedre å "holde kjeft" og kjøre, enn å spørre her. Spør man på åpent forum, må man regne med, og akseptere, at man får svar. Både svar man liker og ikke liker.LordShaft skrev:Misforstå meg rett.... Det var ikke noe i denne tråden jeg spesiellt reagerte på i forhold til moralpreken osv! Er bare generelt og fra tidligere erfaringer, blandt annet fra bakhjulskjøring, kneskrap, brudd på fartsgrensene osvSuperMorten skrev: Det er dette jeg svarte på..![]()
Så var ikke myntet på noen som har skrevet her inne i bloggen til Spidairs
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Spidairs logg...
Samme her, jeg postet ikke som et svar til SuperMorten, men mer sånn fordi jeg kom på hvordan de tidligere diskusjonene har gått og ville komme det i forkjøpet :)LordShaft skrev:Misforstå meg rett.... Det var ikke noe i denne tråden jeg spesiellt reagerte på i forhold til moralpreken osv! Er bare generelt og fra tidligere erfaringer, blandt annet fra bakhjulskjøring, kneskrap, brudd på fartsgrensene osvSuperMorten skrev: Det er dette jeg svarte på..![]()
Så var ikke myntet på noen som har skrevet her inne i bloggen til Spidairs
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Jada, en skal forvente og ta med i beregningen at en får passet sitt påskrevet når en poster diverse aktivitet her på forumet, også andre plasser forøvrig 

- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: Spidairs logg...
Hadde vært forsiktig uten lappen i disse tider. Var ute på lørdagen, og jeg møtte 5-6 blåbiler på rundt 1-1,5 timer bare i Lier og Drammen. Og jaggu kom de etter meg når de så kameraet på tanken, men fikk lirka ut minnekortet før de stoppa meg :-)å
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Spidairs logg...
Haha, jævla bra :) Jeg må innøve litt teknikk på å få hivd ut minnekortet fort som f. selv... :)Icetruck skrev:Hadde vært forsiktig uten lappen i disse tider. Var ute på lørdagen, og jeg møtte 5-6 blåbiler på rundt 1-1,5 timer bare i Lier og Drammen. Og jaggu kom de etter meg når de så kameraet på tanken, men fikk lirka ut minnekortet før de stoppa meg :-)å
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Det skal tydeligvis slåes hardt ned på at folk vil filme kjøringen sin! Selv har jeg ikke dårlig samvittighet for en del av de filmene jeg har tatt, men må innrømme at det har i perioder gått litt over fartsgrensen (sjeldent over lappegrensen) sett at jeg ikke tar en forbikjøring osv.
Ikke for å kuppe bloggen din, men det som er litt greit å vite, er hva som faktisk kan brukes som bevis... hvor lenge må du ha kjørt over grensen for å få bot osv?
Ikke for å kuppe bloggen din, men det som er litt greit å vite, er hva som faktisk kan brukes som bevis... hvor lenge må du ha kjørt over grensen for å få bot osv?

Re: Spidairs logg...
Icetruck skrev:Hadde vært forsiktig uten lappen i disse tider. Var ute på lørdagen, og jeg møtte 5-6 blåbiler på rundt 1-1,5 timer bare i Lier og Drammen. Og jaggu kom de etter meg når de så kameraet på tanken, men fikk lirka ut minnekortet før de stoppa meg :-)å
Så det har blitt vanlig praksis det nå? å stoppe folk med kamera på sykkelen...
Hmm har kjøpt meg et go pro kamera nå, men er usikker på plassering.
PS:Spidairs
Var ikke meningen å hijacke loggen din :)
Gratulerer med sykkelvalg.

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Spidairs logg...
Har et sånt kamera selv, men tenkte å montere det på brystet jeg da, og ikke på hjelmen, da det blir mindre synlig... Da er det vel bare å la være å ta med seg kamera og kjøre som F da... he he. Siden de stopper bikere med kamera... Eller kanskje man skulle montere et som filmer bakover og kjøre fra gutta i svart og tar de deg igjen kan du jo kjøpslå med dem om filmen... :)
Neida, ingen hijacking her, gode råd er alltid velkommen de :)
Neida, ingen hijacking her, gode råd er alltid velkommen de :)
Re: Spidairs logg...
Da er teori prøven i boks... Droppet innom BT på nytt på onsdag (de har dropp inn mellom 8 og 13.30 på onsdager) og tok meg litt bedre tid denne gangen (brukte 19 minutter mot 12 minutter forrige gang) og besto, hadde bare en feil... Så da var det hindreret unnagjort... Deilig!!!!
Fikk meg en skikkelig øvelses tur i går, var ute å kjørte med en kompis i hele tre timer, med "redningsvest", toveis kommunikasjon og det hele og han trodde at jeg ikke hadde trengt de obligatoriske kjøre timene engang, men kunne kjørt opp med en gang... Så jeg går for kun de obligatoriske timene uten noe ekstra, da selve kjøringen sitter. Trenger ikke å tenke for å bremse, clutche, gire, tute eller blinke, ned og oppgiring går av seg "selv" (hører når jeg trenger å gire og tenker ikke over det) og fokus er hele tiden på hva som skjer rundt meg og det er vel også meningen med kjøretimene på trafikk skolen også, er det ikke?
Så da skulle vel oppkjøringen gå greit håper og tipper jeg...
Var knakende moro å kjøre da, på tørr asfalt og svingete vei... Mye grus og slikt i veien da, så en må være skikkelig våken i svinger og i kryss nå, for det er fort gjort å bomme her... Det enete kompisen min hadde å "plukke" på var at jeg holdt fartsgrenesne alt for bra og det er, i følge ham, kjedelig kjøring...... He he. Man kan ikke lykkes med alt tydeligvis... :)
Men jeg gleder med skikkelig nå til å begynne med kjøringen på trafikk skolen, har ringt dem og sagt at jeg har bestått teori og sitter vel egentlig bare å venter på telefon fra kjørelæreren... I mellom tiden trenger sykkelen en vask så jeg, da vi også kjørte på skikkelig oppbløtet grusvei på den turen vi hadde og sykkelen ser ut som den har vært med på paris dakar ...
Sees snart langs veien tenker jeg...
Fikk meg en skikkelig øvelses tur i går, var ute å kjørte med en kompis i hele tre timer, med "redningsvest", toveis kommunikasjon og det hele og han trodde at jeg ikke hadde trengt de obligatoriske kjøre timene engang, men kunne kjørt opp med en gang... Så jeg går for kun de obligatoriske timene uten noe ekstra, da selve kjøringen sitter. Trenger ikke å tenke for å bremse, clutche, gire, tute eller blinke, ned og oppgiring går av seg "selv" (hører når jeg trenger å gire og tenker ikke over det) og fokus er hele tiden på hva som skjer rundt meg og det er vel også meningen med kjøretimene på trafikk skolen også, er det ikke?
Så da skulle vel oppkjøringen gå greit håper og tipper jeg...
Var knakende moro å kjøre da, på tørr asfalt og svingete vei... Mye grus og slikt i veien da, så en må være skikkelig våken i svinger og i kryss nå, for det er fort gjort å bomme her... Det enete kompisen min hadde å "plukke" på var at jeg holdt fartsgrenesne alt for bra og det er, i følge ham, kjedelig kjøring...... He he. Man kan ikke lykkes med alt tydeligvis... :)
Men jeg gleder med skikkelig nå til å begynne med kjøringen på trafikk skolen, har ringt dem og sagt at jeg har bestått teori og sitter vel egentlig bare å venter på telefon fra kjørelæreren... I mellom tiden trenger sykkelen en vask så jeg, da vi også kjørte på skikkelig oppbløtet grusvei på den turen vi hadde og sykkelen ser ut som den har vært med på paris dakar ...
Sees snart langs veien tenker jeg...
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Spidairs logg...
Gratulerer
Da er bare den morsomme delen igjen :)
Sent from my iPhone using Tapatalk

Da er bare den morsomme delen igjen :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Strålende nyheter... bare morro og gøy igjen nå
Note 3
Note 3
Re: Spidairs logg...
Da er to timer (trinn 2) på fredag kjørt og to timer (trinn 3) på søndag kjørt... Er gøy å kjøre på en så flott bane som det eiker trafikk skole er i besittelse av.
Da gjenstår bare 4 timer banekjøring og vei, så er det duket for lappen... Den eneste nedturen er at BT ikke begynner før 5 mai... men men... Det positiver er at Drammen ikke har begynt med del fører prøve... :) Så det blir kjøregård først og ut i trafikk etterpå og så ferdig, både billigere og bedre spør du meg, da det andre nesten ser ut til å være funnet på for å suge enda mer penger ut av folk.....
Skolen har suki 650 V-storm sykler, som var ganske så anderledes å kjøre og kontrollere enn min motard... Mye dauere, men det er jo mulig at de er mappet ned for at uerfarne elever ikke skal dra på bakhjulet med det samme da.. Det positive er jo at jeg liker min motard bedre enn denne typen sykkel da, men så har jeg jo bare prøvd en av disse syklene, og det i skole sammenheng, så svære sammenlignings grunnlaget har jeg vel ikke.. he he.
All treningen før dette har ihvertfall betalt seg, og at jeg ikke har stoppet å lese teori... :) Har igjen for å terpe på kontrastyring, blikkvalg også videre, så mitt råd er definitivt å fortsette å lese teori også etter at teorien er i boks under kjøre treningen også...
Alt i alt meget gøy å suse mellom S svingen på banen i "sinnsvak" fart (45-50 km/t) og kjenne at blikket, styringen og alt "sitter" som det skal, da er det gøy å kjøre motor sykkel!!! :)
Gleder meg til å komme ut på vei da og lære mer om sporvalg, plassering også videre i praksis av en erfaren kjørelærer... Som jeg suger lærdom ut av. Han har et utrolig blikk for detaljer og jeg må bare berømme Morten for ikke bare se hvor skoen trykker, men også få skoen til å sitte bedre. En kjørelærer det er verdt å lytte til ihvertfall, det er sikkert. :)
Så kanskje, kanskje kanskje jeg kan sette meg på sykkelen om litt under en måned og kjøre hvor JEG vil hen, uten å være bundet opp av den jeg i dag må ha med meg.... DET gleder jeg meg til... :)
Da gjenstår bare 4 timer banekjøring og vei, så er det duket for lappen... Den eneste nedturen er at BT ikke begynner før 5 mai... men men... Det positiver er at Drammen ikke har begynt med del fører prøve... :) Så det blir kjøregård først og ut i trafikk etterpå og så ferdig, både billigere og bedre spør du meg, da det andre nesten ser ut til å være funnet på for å suge enda mer penger ut av folk.....
Skolen har suki 650 V-storm sykler, som var ganske så anderledes å kjøre og kontrollere enn min motard... Mye dauere, men det er jo mulig at de er mappet ned for at uerfarne elever ikke skal dra på bakhjulet med det samme da.. Det positive er jo at jeg liker min motard bedre enn denne typen sykkel da, men så har jeg jo bare prøvd en av disse syklene, og det i skole sammenheng, så svære sammenlignings grunnlaget har jeg vel ikke.. he he.
All treningen før dette har ihvertfall betalt seg, og at jeg ikke har stoppet å lese teori... :) Har igjen for å terpe på kontrastyring, blikkvalg også videre, så mitt råd er definitivt å fortsette å lese teori også etter at teorien er i boks under kjøre treningen også...
Alt i alt meget gøy å suse mellom S svingen på banen i "sinnsvak" fart (45-50 km/t) og kjenne at blikket, styringen og alt "sitter" som det skal, da er det gøy å kjøre motor sykkel!!! :)
Gleder meg til å komme ut på vei da og lære mer om sporvalg, plassering også videre i praksis av en erfaren kjørelærer... Som jeg suger lærdom ut av. Han har et utrolig blikk for detaljer og jeg må bare berømme Morten for ikke bare se hvor skoen trykker, men også få skoen til å sitte bedre. En kjørelærer det er verdt å lytte til ihvertfall, det er sikkert. :)
Så kanskje, kanskje kanskje jeg kan sette meg på sykkelen om litt under en måned og kjøre hvor JEG vil hen, uten å være bundet opp av den jeg i dag må ha med meg.... DET gleder jeg meg til... :)
Re: Spidairs logg...
Da er jeg ferdig med sikkerhetskurs på bane og veiledningskurs og har sikkerhetskurs på landevei igjen før oppkjøring, der jeg også har fått datoen, den 12 mai. (Jævelig lenge til, ihvertfall på en sånn utrolig solrik dag som i dag...)
Men da har jeg litt tid til å trene litt selv på ting og tang og jeg kan herved anbefale alle som skal ta MC lappen og trene!! Tren så mye dere kan og vær beredt til å plukke av dere en del "feil" underveis i kurset... Bremser du med to fingre foreksempel så kan du legge den "uvanen" av deg med en gang, da sensor stryker deg om han ser deg gjenta to-tre finger grepet under oppkjøring, alle fingrene skal med...
Jeg tenker for mye bil når jeg skal plassere meg i rundkjøringer og kryss og har måttet jobbe en del med det, samt med å la være å kjøre helt frem til krysset før jeg bremser, da det er langt lettere å skaffe oversikt hvis jeg slipper gassen tidligere og ser meg rundt, skaffer overblikk, så slipper jeg det i krysset... Vær en lastebil sjåfør sa kjøre læreren, gli mot krysset og i de fleste tilfeller slipper du da å stoppe, men kan gli ut i det uten å sette foten ned. Så øv så mye du kan og lytt til kjøre læreren, han vet faktisk best selv om jeg har møtt folk som rett og slett tror de vet best...
Har vært både intressant og lærerikt å kjøre opp. Merkelig nok var det skiltene jeg husket best under teori prøven... Kjøringen har vært helt grei hele tiden da jeg har kjørt moped i noen år og crosser etter det, så dette med giring, brems, cluch og sånt var helt greit, det som var nytt var blikkets plassering. Blikket og hvor du plasserer det er av enorm betydning, for du treffer nemlig det du sikter på! Er du usikker i en sving og det kommer en møtende bil i mot, IKKE se på den bilen!! Se dit du skal, alltid. Også når du stopper, se fremover og ikke ned på sykkelen eller speedometeret under oppbremsing, har selv merket at sykkelen begynner å slingre når blikket senkes dit. Helt utrolig at blikk skal ha så mye å si, men det har faktisk det, for hjernen følger blikket og ser du på grøfta fordi du er redd for å havne der er det grøfta du vil havne i, helt sant! :)
Og jeg må bare si at jeg gleder meg til den 12 mai... Og til å kunne slenge på meg sikkerhets utstyr og hjelm og bare sette med på sykkelen og suse avsted på turer, eller på jobb... Er flink til å avpasse fart og har ikke hatt noen problemer med det og tror ikke jeg kommer til å få det heller. Har ikke behov for å kjøre gris der det er folk ihvertfall...
Har prøvd min første wheelie og det var gøy, selv i lav fart. Utrolig villig den SMC sykkelen jeg har til å dra på hjulet... Krever jo nesten ingenting før "hesten" steiler jo... :)
Så tolvte mai, ladys and gangsters, er jeg å finne på veien... Gleder meg :)
Men da har jeg litt tid til å trene litt selv på ting og tang og jeg kan herved anbefale alle som skal ta MC lappen og trene!! Tren så mye dere kan og vær beredt til å plukke av dere en del "feil" underveis i kurset... Bremser du med to fingre foreksempel så kan du legge den "uvanen" av deg med en gang, da sensor stryker deg om han ser deg gjenta to-tre finger grepet under oppkjøring, alle fingrene skal med...
Jeg tenker for mye bil når jeg skal plassere meg i rundkjøringer og kryss og har måttet jobbe en del med det, samt med å la være å kjøre helt frem til krysset før jeg bremser, da det er langt lettere å skaffe oversikt hvis jeg slipper gassen tidligere og ser meg rundt, skaffer overblikk, så slipper jeg det i krysset... Vær en lastebil sjåfør sa kjøre læreren, gli mot krysset og i de fleste tilfeller slipper du da å stoppe, men kan gli ut i det uten å sette foten ned. Så øv så mye du kan og lytt til kjøre læreren, han vet faktisk best selv om jeg har møtt folk som rett og slett tror de vet best...
Har vært både intressant og lærerikt å kjøre opp. Merkelig nok var det skiltene jeg husket best under teori prøven... Kjøringen har vært helt grei hele tiden da jeg har kjørt moped i noen år og crosser etter det, så dette med giring, brems, cluch og sånt var helt greit, det som var nytt var blikkets plassering. Blikket og hvor du plasserer det er av enorm betydning, for du treffer nemlig det du sikter på! Er du usikker i en sving og det kommer en møtende bil i mot, IKKE se på den bilen!! Se dit du skal, alltid. Også når du stopper, se fremover og ikke ned på sykkelen eller speedometeret under oppbremsing, har selv merket at sykkelen begynner å slingre når blikket senkes dit. Helt utrolig at blikk skal ha så mye å si, men det har faktisk det, for hjernen følger blikket og ser du på grøfta fordi du er redd for å havne der er det grøfta du vil havne i, helt sant! :)
Og jeg må bare si at jeg gleder meg til den 12 mai... Og til å kunne slenge på meg sikkerhets utstyr og hjelm og bare sette med på sykkelen og suse avsted på turer, eller på jobb... Er flink til å avpasse fart og har ikke hatt noen problemer med det og tror ikke jeg kommer til å få det heller. Har ikke behov for å kjøre gris der det er folk ihvertfall...
Har prøvd min første wheelie og det var gøy, selv i lav fart. Utrolig villig den SMC sykkelen jeg har til å dra på hjulet... Krever jo nesten ingenting før "hesten" steiler jo... :)
Så tolvte mai, ladys and gangsters, er jeg å finne på veien... Gleder meg :)