DrGreve skrev:SuperMorten skrev:DrGreve skrev:SuperMorten skrev:
Min mening er at i det øyeblikk du sier at en sykkel er stygg, mister alle andre argument all troverdighet, fordi du er preget av ditt subjektive syn på saken..

He, he, i det jeg skriver
min mening, bør alle skjønne at min mening er subjektiv

Joda. Helt klart

Men har sett det tidligere i tråden at folk kritiserer utseendet i samme setning som det påpekes feil, og da mistenker jeg at man leter etter feil, for å styrke legitimiteten til det dårlige utseendet. Tråden var såpass alvorlig oppi her at jeg fant det lurt å ligge litt lavt, derfor tar jeg det nå i stedet
Forøvrig klarer jeg ikke finne en eneste "stygg" motorsykkel. Kanskje noen litt mindre pene, men ikke en stygg. Alle har sin sjarm på en eller annen måte. Men det var nå bare min mening..

Jeg kan jo konkretisere hvorfor jeg syns den er stygg, hvis det hjelper. Det ene er nebbet og lyktene, samt de utstående sylindrene. Det bryter med alt det jeg syns gjør en sykkel pen. Det er altså ikke merkebasert. Alle sykler med nebb er stygge (min mening), alle motorer som har sylindrene stikkende rett ut er stygge motorer (min mening). Det er heller ikke relatert til type sykkel, da jeg syns Triumph sine adv-sykler ser ut som motorsykler. BMW sine touringsykler er flotte sykler, S1000RR likeså, rett og slett fordi de IKKE bryter med hva jeg syns må til for at en sykkel er pen (min mening).
Alt det andre blir skrevet i egenskap av kranglefant i en tråd man må være kranglefant for at tråden skal leve :)
Forøvrig, 1200GS modell 2007 var ustabil i kraftig sidevind

EDIT: Multistradaen hadde vært en knaillfin sykkel hvis de hadde fjernet nebbet :)
Bortsett fra forsøk på trolling, så gjør jeg meg selvfølgelig opp noen tanker rundt slike innlegg. Men i fare for å tilhøre den "gruppen" som kan bli kalt både terrorister, nedlatende og belærende, så skal jeg innrette meg litt.
Men jeg tillater meg likevel for å si at det dukker opp tanker som får meg til å sammenligne utsagnene med min gamle bestemor. Jeg har alltid vært genuint opptatt av motorsykler, biler og båter. Og jeg husker en gang min onkel hadde kjøpt seg ny bil og min bestemor hadde vært med ham å hentet den. Jeg spurte da ivrig om hvilken bil han hadde kjøpt seg nå, og fikk ganske bestemt til svar: "han har kjøpt seg en slik fin rød en, det er mange som har slike"
Etter min mening et typisk utsagn fra noen som gjerne vil være med i diskusjonen men som egentlig har lite konstruktivt og opplysende å bidra med. Men igjen skal jeg være forsiktig å sette "personen" bak innleggene i et dårlig lys. Kan godt hende at "personene" bak slike innlegg ønsker å bli diskutert, men jeg valgte innlegget kun som et eksempel på hva jeg forsøker å komme frem til.
Jeg mener at når det blir veldig meningsutrykt angående subjektive meninger så må man selvfølgelig ta innlegget for nettopp det, og man har jo rett til å ytre meninger basert på utseende og hva man tror. Det er jo en av fordelene man har av å leve i et fritt samfunn.
Anyway.......når man snakker om nettopp dette så kan det jo ofte være på sin plass å diskutere litt rundt synsingen også. For å ta et eksempel , så er noen opptatt av utseende og noen det som ligger bak. Det har jo blitt diskutert flere ganger i tråden og man har vel konkludert med at man har forskjellig oppfatning av dette med utseende, dermed er det selvfølgelig også umulig å diskutere
Det som er lettere å opplyse og diskutere er det som ligger bak et utseende.
Det vil ta laaang tid å plukke alle de tingene som det ble henvist til i innlegget jeg siterer

Men jeg kan ta et av dem kjapt. De lyktene som er betegnet som stygg.
Om de er stygge er jo ikke noe som kan diskuteres, enten er de stygg eller så er de ikke. Alt for kjedelig og enkelt. Det som må være mer interessant for oss som er interessert i teknikk og innovasjon er å fortelle litt om lykten.
Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor
Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.
Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant

, men for noen enkelt og greit en "stygg lykt"