JohnnyTh skrev:Advarsel: dette innlegget inneholder synsing!
Jeg synes denne lykten passer fint på denne sykkelen. Den ser ut som den er laget for en eneste ting og det er å lyse. Dermed passer den inn i restn av GS'en sitt design.
Finnes det noen tester som viser hvor mye bedre -eller dårligere- GS sitt lys er sammenlignet med andre sykkler med halogen eller xenon?
Kawasakien min har utrolig gode lys -synes jeg- og en sykkel med bedre lys enn dette må være fantastisk deilig å kjøre i mørket.
Har ingen tester å vise til men jeg syns GS'en lyser bedre opp en xenonlysene på bilen - det er ingen tvil om at dette lyser veldig bra.
Edit: snap fra spiralen i Drammen:
spiralen.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bringisen skrev:
Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor
Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.
Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant , men for noen enkelt og greit en "stygg lykt"
Det var vell 1199 Panigale som var først ute med LED-lykter når den ble lansert for to år siden..?
Bringisen skrev:
Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor
Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.
Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant , men for noen enkelt og greit en "stygg lykt"
Det var vell 1199 Panigale som var først ute med LED-lykter når den ble lansert for to år siden..?
Gjelder det hovedlyset også eller kun DRL ? Jeg vet at DRL har vært sett på biler en god stund, og flere sykler har dette nå. Men jeg trodde det ikke var noen med LED som hovedlys ennå.
Hvis det er riktig som du sier så tror jeg MV Augusta var den aller første.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor
Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.
Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant , men for noen enkelt og greit en "stygg lykt"
Det var vell 1199 Panigale som var først ute med LED-lykter når den ble lansert for to år siden..?
Gjelder det hovedlyset også eller kun DRL ? Jeg vet at DRL har vært sett på biler en god stund, og flere sykler har dette nå. Men jeg trodde det ikke var noen med LED som hovedlys ennå.
Hvis det er riktig som du sier så tror jeg MV Augusta var den aller første.
1199S har LED både i park, nærlys og langlys. Finner ikke en eneste glødetråd på en slik! Bortsett fra i USA, der har de glødepærer i blinklysene bak..
Bringisen skrev:
Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor
Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.
Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant , men for noen enkelt og greit en "stygg lykt"
Det var vell 1199 Panigale som var først ute med LED-lykter når den ble lansert for to år siden..?
Gjelder det hovedlyset også eller kun DRL ? Jeg vet at DRL har vært sett på biler en god stund, og flere sykler har dette nå. Men jeg trodde det ikke var noen med LED som hovedlys ennå.
Hvis det er riktig som du sier så tror jeg MV Augusta var den aller første.
1199S har LED både i park, nærlys og langlys. Finner ikke en eneste glødetråd på en slik! Bortsett fra i USA, der har de glødepærer i blinklysene bak..
Stilig, akkurat som i min. Ikke et sted med glødetråd tror jeg, hovedlys, parklys, fjernlys, ekstralys, baklys, bremselys, og blinklys. Har ikke nyeste modell av Multistrada også mulighet for dette?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor
Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.
Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant , men for noen enkelt og greit en "stygg lykt"
Det var vell 1199 Panigale som var først ute med LED-lykter når den ble lansert for to år siden..?
Gjelder det hovedlyset også eller kun DRL ? Jeg vet at DRL har vært sett på biler en god stund, og flere sykler har dette nå. Men jeg trodde det ikke var noen med LED som hovedlys ennå.
Hvis det er riktig som du sier så tror jeg MV Augusta var den aller første.
1199S har LED både i park, nærlys og langlys. Finner ikke en eneste glødetråd på en slik! Bortsett fra i USA, der har de glødepærer i blinklysene bak..
Stilig, akkurat som i min. Ikke et sted med glødetråd tror jeg, hovedlys, parklys, fjernlys, ekstralys, baklys, bremselys, og blinklys. Har ikke nyeste modell av Multistrada også mulighet for dette?
Nyeste Multien har fortsatt glødepærer i langlys, skiltlys og blinklys bak..
Bringisen skrev:
Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor
Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.
Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant , men for noen enkelt og greit en "stygg lykt"
Det var vell 1199 Panigale som var først ute med LED-lykter når den ble lansert for to år siden..?
Gjelder det hovedlyset også eller kun DRL ? Jeg vet at DRL har vært sett på biler en god stund, og flere sykler har dette nå. Men jeg trodde det ikke var noen med LED som hovedlys ennå.
Hvis det er riktig som du sier så tror jeg MV Augusta var den aller første.
1199S har LED både i park, nærlys og langlys. Finner ikke en eneste glødetråd på en slik! Bortsett fra i USA, der har de glødepærer i blinklysene bak..
Stilig, akkurat som i min. Ikke et sted med glødetråd tror jeg, hovedlys, parklys, fjernlys, ekstralys, baklys, bremselys, og blinklys. Har ikke nyeste modell av Multistrada også mulighet for dette?
Og det som er enda stiligere...
Når jeg kom inn i tunnel med Panigalen, skiftet instrument belysning fra svarte tall på hvit bakgrunn til hvite tall på svart bakgrunn og kjørelyset gikk over til nærlys.
Akkurat som noen biler gjør i dag, men har aldri sett det på sykkel før.
Gjør BMW også dette?
Ha, jeg kom på noe som er bra på GTR. Utrolig gode lys. Selvsagt ikke så gode som på en GS, men de er minst like gode som xenonlysene på Audien. Og her snakker vi glødepærer. I sin tid tror jeg så den hadde klassens beste lys.
Edit
Jeg hadde et bilde og
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:
Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor
Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.
Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant , men for noen enkelt og greit en "stygg lykt"
Det var vell 1199 Panigale som var først ute med LED-lykter når den ble lansert for to år siden..?
Gjelder det hovedlyset også eller kun DRL ? Jeg vet at DRL har vært sett på biler en god stund, og flere sykler har dette nå. Men jeg trodde det ikke var noen med LED som hovedlys ennå.
Hvis det er riktig som du sier så tror jeg MV Augusta var den aller første.
1199S har LED både i park, nærlys og langlys. Finner ikke en eneste glødetråd på en slik! Bortsett fra i USA, der har de glødepærer i blinklysene bak..
Stilig, akkurat som i min. Ikke et sted med glødetråd tror jeg, hovedlys, parklys, fjernlys, ekstralys, baklys, bremselys, og blinklys. Har ikke nyeste modell av Multistrada også mulighet for dette?
Og det som er enda stiligere...
Når jeg kom inn i tunnel med Panigalen, skiftet instrument belysning fra svarte tall på hvit bakgrunn til hvite tall på svart bakgrunn og kjørelyset gikk over til nærlys.
Akkurat som noen biler gjør i dag, men har aldri sett det på sykkel før.
Gjør BMW også dette?
Det gjør det. Akkurat som på bilen. Men instrumentpanelet skifter ikke farge, men tennes når det blir mørkt
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jeg går sterkt ut ifra at de som velger å kjøpe en sykkel med alt dette mikkmakket selger før garantien går ut, for det må jo koste en formue å bytte en skrue?
Alle disse bokstavene i spec-en kan jo gå sønder, og da nytter det jo ikke å bare å kjøpe en pose med bokstavkjeks?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
DrGreve skrev:Jeg går sterkt ut ifra at de som velger å kjøpe en sykkel med alt dette mikkmakket selger før garantien går ut, for det må jo koste en formue å bytte en skrue?
Alle disse bokstavene i spec-en kan jo gå sønder, og da nytter det jo ikke å bare å kjøpe en pose med bokstavkjeks?
BMW Veltebøyle, Touratech øvre veltebøyle, BMW Motorbeskyttelse, GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør, Krom Eksosrør, Varmeholker og Håndtakbeskyttere er ikke så veldig avansert da..
DrGreve skrev:Jeg går sterkt ut ifra at de som velger å kjøpe en sykkel med alt dette mikkmakket selger før garantien går ut, for det må jo koste en formue å bytte en skrue?
Alle disse bokstavene i spec-en kan jo gå sønder, og da nytter det jo ikke å bare å kjøpe en pose med bokstavkjeks?
BMW Veltebøyle, Touratech øvre veltebøyle, BMW Motorbeskyttelse, GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør, Krom Eksosrør, Varmeholker og Håndtakbeskyttere er ikke så veldig avansert da..
Hmm, hva med Bluefire m/ Dynamic ESA (Aktiv fjæring ) , ACS Drivingmodes , Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
DrGreve skrev:Jeg går sterkt ut ifra at de som velger å kjøpe en sykkel med alt dette mikkmakket selger før garantien går ut, for det må jo koste en formue å bytte en skrue?
Alle disse bokstavene i spec-en kan jo gå sønder, og da nytter det jo ikke å bare å kjøpe en pose med bokstavkjeks?
BMW Veltebøyle, Touratech øvre veltebøyle, BMW Motorbeskyttelse, GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør, Krom Eksosrør, Varmeholker og Håndtakbeskyttere er ikke så veldig avansert da..
Hmm, hva med Bluefire m/ Dynamic ESA (Aktiv fjæring ) , ACS Drivingmodes , Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V?
Betyr bare at du leverer sykkel til en dataekspert om noe ikke virker, i stedet for til verkstedet..
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev: Dette er underholdning på en sen lørdagskveld
Du må ikke forspis deg, ellers så går den aktive dempingen til h..... i første humpen
Jeg har oppdatert signaturen nå til ære for deg Har lagt til et par forkortelser til ; DDC , ASC og DTC
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev: Dette er underholdning på en sen lørdagskveld
Du må ikke forspis deg, ellers så går den aktive dempingen til h..... i første humpen
Jeg har oppdatert signaturen nå til ære for deg Har lagt til et par forkortelser til ; DDC , ASC og DTC
Ha, ha, jeg skjønte ikke helt hva du mente med en gang, og fryktet at jeg måtte lære meg alfabetet på nytt, eller baklengs, og så er det fargen du ville opplyse almuen om. Jeg trodde bluefire var en ny, raskere overføring ala firewire IEEE-grensesnitt mellom alle digitale ventiler, eller vippearmer..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Var på mcmessa og kjøpte meg et par hansker og de som solgte meg de skulle absolutt putte de små hanskene oppi en stor poselignende ting som det sto noe rart på,de smilte litt for mye så begynte å lure på hva det var.Skjønte det ikke før etterpå at de hadde lest mine innlegg her
Får vel høre det så lenge jeg lever tenker jeg :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Bringisen skrev: Dette er underholdning på en sen lørdagskveld
Du må ikke forspis deg, ellers så går den aktive dempingen til h..... i første humpen
Jeg har oppdatert signaturen nå til ære for deg Har lagt til et par forkortelser til ; DDC , ASC og DTC
Ha, ha, jeg skjønte ikke helt hva du mente med en gang, og fryktet at jeg måtte lære meg alfabetet på nytt, eller baklengs, og så er det fargen du ville opplyse almuen om. Jeg trodde bluefire var en ny, raskere overføring ala firewire IEEE-grensesnitt mellom alle digitale ventiler, eller vippearmer..
Kunnskap er noe dritt
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Kawagutten skrev:Var på mcmessa og kjøpte meg et par hansker og de som solgte meg de skulle absolutt putte de små hanskene oppi en stor poselignende ting som det sto noe rart på,de smilte litt for mye så begynte å lure på hva det var.Skjønte det ikke før etterpå at de hadde lest mine innlegg her
Får vel høre det så lenge jeg lever tenker jeg :-)å
Haha , så MC-verdenen er inne på MC-siden.no for å finne ut hva den beste sykkelen er
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
DrGreve skrev:Jeg går sterkt ut ifra at de som velger å kjøpe en sykkel med alt dette mikkmakket selger før garantien går ut, for det må jo koste en formue å bytte en skrue?
Alle disse bokstavene i spec-en kan jo gå sønder, og da nytter det jo ikke å bare å kjøpe en pose med bokstavkjeks?
Akkurat dette sa folk om biler også for 20 år siden, men i dag har alle biler el vinduer, sentrallås antispinn, ABS osv osv.
Men "alle" har jo nye biler for det?
Hvor mange selger bilen før garantien går ut pga skrekken for problemer?
Har du like gammel bil som sykkel pga skrekken for teknologi?
DrGreve skrev:Jeg går sterkt ut ifra at de som velger å kjøpe en sykkel med alt dette mikkmakket selger før garantien går ut, for det må jo koste en formue å bytte en skrue?
Alle disse bokstavene i spec-en kan jo gå sønder, og da nytter det jo ikke å bare å kjøpe en pose med bokstavkjeks?
Akkurat dette sa folk om biler også for 20 år siden, men i dag har alle biler el vinduer, sentrallås antispinn, ABS osv osv.
Men "alle" har jo nye biler for det?
Hvor mange selger bilen før garantien går ut pga skrekken for problemer?
Har du like gammel bil som sykkel pga skrekken for teknologi?
Akkurat
Og det er jo en av forskjellene på de innovative merkene og merker som Honda , KIA og Toyota. De innovative produsentene satser på ny teknikk og utvikler dette. De mer "feige" produsentene, om man kan kalle dem det, de venter til teknikken er utprøvd før de tar det i bruk.
Etterpå slår de seg på brystet og mener de leverer kvalitet som ikke feiler. Under utviklingen og utprøvingen ler de og fleiper med statistikker og viser til feil hos de "andre" produsentene.
Tenk hvis alle hadde tenkt som disse produsentene, da hadde vi stått igjen med motorsykler som hadde teknikk fra 80 tallet
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Er det sant at BMW har kommet med alle nye teknologiske fremskritt først på mc, siden åttitallet? Eller mente du bare at Honda ikke kommer med noe nytt?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Er det sant at BMW har kommet med alle nye teknologiske fremskritt først på mc, siden åttitallet? Eller mente du bare at Honda ikke kommer med noe nytt?
Han nevnte vel ikke noe spesielt merke. Han snakket om "de innovative merkene". I mitt hode er det flere av disse. BMW er vel allerede nevnt. Ducati med sin keyless go, LED og Skyhook er også innovative i mine øyne. Triumph sin Tiger Explorer var så vidt jeg vet en av de første med cruisekontroll og elektrisk styring av gass på en adv.sykkel.. Men det er som sagt sikkert flere, hva vet vel jeg