Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ingen tvil om at japser ikke utvikler mye nytt.
Både i bil og sykkelverden.
BMW og Ducati lager verdens mest kompliserte og teknologiske sykler, mens japsene og amerikanerne ikke henger med, elleri hvertfall viser ingen tegn til å ville følge med.
BMW og Ducati lager verdens mest kompliserte og teknologiske sykler, mens japsene og amerikanerne ikke henger med, elleri hvertfall viser ingen tegn til å ville følge med.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Men japanske sykler er kanskje billigere og,til tross for manglende teknologi,fullt brukbare til å kjøre fra A til B,og det er faktisk hovedessensen i denne sammenheng..
Og Harley,som vel ikke er noen novise og ikke strutter av ny teknologi,er jo en av den vestlige verdens mest solgte sykler..?
Og Harley,som vel ikke er noen novise og ikke strutter av ny teknologi,er jo en av den vestlige verdens mest solgte sykler..?

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har rett i at japser er billige og tar deg fra A til B.Intruder skrev:Men japanske sykler er kanskje billigere og,til tross for manglende teknologi,fullt brukbare til å kjøre fra A til B,og det er faktisk hovedessensen i denne sammenheng..
Men jeg liker gjerne å gjøre turen litt mere enteressant også, hvis ikke blir det veldig kjedelig.
Grunnen til at Harley selge mye er ikke pga nyvinning eller kvalitet, men heller merkevarebygging og image.
Men noen liker en simpel, basic sykkel eller bil og andre liker det stikk motsatte.
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
simpson skrev:Ingen tvil om at japser ikke utvikler mye nytt.
Japsene finner det opp og selger det til bmw og ducati.Det står vel kanskje made in taiwan på de elektriske komponentene ?
Og noen finner spenningen i en sykkel med å se om den kommer helt frem til målet,går den en hel dag tro :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Nå synes jeg du vrir og kverulerer litt igjen. Jeg nevnte innovative merker, men der ligger nok både BMW og Ducati. Jeg sa ikke at "BMW har kommet med alle nye teknologiske fremskritt først på mc, siden åttitallet". Men at de er langt fremme og tidlig når det gjelder teknologi er nok ganske sant. Det som er riktig er at jeg mener at blant annet Honda ikke bringer særlig mye nytt på banen. De er i så fall veldig flinke med å skjule detJohnnyTh skrev:Er det sant at BMW har kommet med alle nye teknologiske fremskritt først på mc, siden åttitallet? Eller mente du bare at Honda ikke kommer med noe nytt?

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Nå er det mye Bosch og Dellorto osv på disse syklene.Kawagutten skrev:simpson skrev:Ingen tvil om at japser ikke utvikler mye nytt.
Japsene finner det opp og selger det til bmw og ducati.Det står vel kanskje made in taiwan på de elektriske komponentene ?
Og noen finner spenningen i en sykkel med å se om den kommer helt frem til målet,går den en hel dag tro :-)
At japser utvikler og selger til Europa uten å bruke det selv er jo en morsom vinkling, men dessverre ett bomskudd.
- Bringisen
Du har nok sikkert rett i at noen ser det på den måten, spesielt de som kanskje velger rimelige japanske sykler eller Harley Davidson.Intruder skrev:Men japanske sykler er kanskje billigere og,til tross for manglende teknologi,fullt brukbare til å kjøre fra A til B,og det er faktisk hovedessensen i denne sammenheng..
Men for min del og sikkert for en del andre, så er ikke å komme seg fra A til B hoved essensen i det å kjøre motorsykkel. Det er følelsen man har når man tar seg fra A til B som heller er hoved essensen etter min mening.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Jeg er nok ikke representativ i så måte, for jeg har latt de kjøpekåte tatt det største verditapet før jeg har kjøpt kjøretøyene av disse, da helst 2-3 år etter nykjøpt :)simpson skrev:Akkurat dette sa folk om biler også for 20 år siden, men i dag har alle biler el vinduer, sentrallås antispinn, ABS osv osv.DrGreve skrev:Jeg går sterkt ut ifra at de som velger å kjøpe en sykkel med alt dette mikkmakket selger før garantien går ut, for det må jo koste en formue å bytte en skrue?
Alle disse bokstavene i spec-en kan jo gå sønder, og da nytter det jo ikke å bare å kjøpe en pose med bokstavkjeks?
Men "alle" har jo nye biler for det?
Hvor mange selger bilen før garantien går ut pga skrekken for problemer?
Har du like gammel bil som sykkel pga skrekken for teknologi?
Jeg har aldri følt noe behov for å ha det nyeste i gata, kanskje bortsett fra fluefiskeutstyr, men der finner man lite elektronikk som kan gå til helvete

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- DrGreve
Tja, hva heter fargen på min sykkel? (uten å google)Bringisen skrev:Kunnskap er noe drittDrGreve skrev:Ha, ha, jeg skjønte ikke helt hva du mente med en gang, og fryktet at jeg måtte lære meg alfabetet på nytt, eller baklengs, og så er det fargen du ville opplyse almuen om. Jeg trodde bluefire var en ny, raskere overføring ala firewire IEEE-grensesnitt mellom alle digitale ventiler, eller vippearmer..Bringisen skrev:Jeg har oppdatert signaturen nå til ære for degDrGreve skrev:Du må ikke forspis deg, ellers så går den aktive dempingen til h..... i første humpenBringisen skrev:Dette er underholdning på en sen lørdagskveld
Har lagt til et par forkortelser til ; DDC , ASC og DTC
![]()
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Bringisen skrev:Nå synes jeg du vrir og kverulerer litt igjen. Jeg nevnte innovative merker, men der ligger nok både BMW og Ducati. Jeg sa ikke at "BMW har kommet med alle nye teknologiske fremskritt først på mc, siden åttitallet". Men at de er langt fremme og tidlig når det gjelder teknologi er nok ganske sant. Det som er riktig er at jeg mener at blant annet Honda ikke bringer særlig mye nytt på banen. De er i så fall veldig flinke med å skjule detJohnnyTh skrev:Er det sant at BMW har kommet med alle nye teknologiske fremskritt først på mc, siden åttitallet? Eller mente du bare at Honda ikke kommer med noe nytt?![]()
Legg merke til at det var et spørsmålstegn der.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
Burgunder rødDrGreve skrev:Tja, hva heter fargen på min sykkel? (uten å google)Bringisen skrev:Kunnskap er noe drittDrGreve skrev:Ha, ha, jeg skjønte ikke helt hva du mente med en gang, og fryktet at jeg måtte lære meg alfabetet på nytt, eller baklengs, og så er det fargen du ville opplyse almuen om. Jeg trodde bluefire var en ny, raskere overføring ala firewire IEEE-grensesnitt mellom alle digitale ventiler, eller vippearmer..Bringisen skrev:Jeg har oppdatert signaturen nå til ære for degDrGreve skrev:Du må ikke forspis deg, ellers så går den aktive dempingen til h..... i første humpenBringisen skrev:Dette er underholdning på en sen lørdagskveld
Har lagt til et par forkortelser til ; DDC , ASC og DTC
![]()

- Bringisen
Likevel regner jeg med at det var å vri og kverulere litt, spørsmålstegn eller ei. Mener innlegget mitt var klart og tydelig nok, men mulig jeg tok feil.JohnnyTh skrev:Bringisen skrev:Nå synes jeg du vrir og kverulerer litt igjen. Jeg nevnte innovative merker, men der ligger nok både BMW og Ducati. Jeg sa ikke at "BMW har kommet med alle nye teknologiske fremskritt først på mc, siden åttitallet". Men at de er langt fremme og tidlig når det gjelder teknologi er nok ganske sant. Det som er riktig er at jeg mener at blant annet Honda ikke bringer særlig mye nytt på banen. De er i så fall veldig flinke med å skjule detJohnnyTh skrev:Er det sant at BMW har kommet med alle nye teknologiske fremskritt først på mc, siden åttitallet? Eller mente du bare at Honda ikke kommer med noe nytt?![]()
Legg merke til at det var et spørsmålstegn der.
- DrGreve
Bringisen skrev:Kunnskap er noe dritt
DrGreve skrev:Tja, hva heter fargen på min sykkel? (uten å google)
Kunnskap er noe drittBringisen skrev:Burgunder rød![]()
Er ikke alle Hondaer rød ?

Candy alamoana red.

Å du kunne velge i hele 3 fargekombinasjiner.Bringisen skrev:Burgunder rød![]()

- Bringisen
Jepp, men så uttaler jeg meg sjelden om ting jeg ikke vet noe omDrGreve skrev:Bringisen skrev:Kunnskap er noe drittDrGreve skrev:Tja, hva heter fargen på min sykkel? (uten å google)Kunnskap er noe drittBringisen skrev:Burgunder rød![]()
Candy alamoana red.

- Bringisen
Jepp, men fordelen jeg har er at min sykkel er konstruert slik at jeg kun har to små deler å lakkere for å ha tilgang til tusenvis av farger. Noen med disse syklene kjøper faktisk et ekstra sett med de to plastdekslene. Så lakkerer de i den fargen som ønskes, og bytter som om de bytter skjorte :)Svein2 skrev:Å du kunne velge i hele 3 fargekombinasjiner.Bringisen skrev:Burgunder rød![]()
- DrGreve
Nå må jeg nesten spørre deg, forventet du at alle skulle skjønne at bluefire var fargen når det overhodet ikke sto farge foran, og når det ikke sto farge foran, og man ikke koblet det opp mot farge, så er man altså kunnskapsløs?Bringisen skrev:Jepp, men så uttaler jeg meg sjelden om ting jeg ikke vet noe omDrGreve skrev:Bringisen skrev:Kunnskap er noe drittDrGreve skrev:Tja, hva heter fargen på min sykkel? (uten å google)Kunnskap er noe drittBringisen skrev:Burgunder rød![]()
Candy alamoana red.
Samtidig er du altså ikke kunnskapsløs når du ikke vet hva fargen på min sykkel heter?
Med respekt å melde, du er i sannhet en merkelig skrue :)

- biker7
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Kan vel nesten ikke si at det er noe særlig variasjoner på disse tre heller, da 95% av fargen på ALLE disse syklene er i kjedelig grå/sølv, og det bare er et par små plastdeksler det er litt forskjellige farger på.Svein2 skrev:Å du kunne velge i hele 3 fargekombinasjiner.Bringisen skrev:Burgunder rød![]()

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Og nå har diskusjonen havnet på nivået "røde sykler er best"... 
Sent from my iPhone using Tapatalk

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- DrGreve
Nå er vel sannheten det at blå og rød er dårligere/mindre holdbare farger på grunn av pigmentene, som falmer fortere av sollys sammenlignet med andre farger :)SuperMorten skrev:Og nå har diskusjonen havnet på nivået "røde sykler er best"...

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Omtrent som diskusjoner på alle merkespesifikke forum på nettet om "den raskeste fargen"...SuperMorten skrev:Og nå har diskusjonen havnet på nivået "røde sykler er best"...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Akkurat det kan vi alle være enig i at de er.SuperMorten skrev:Og nå har diskusjonen havnet på nivået "røde sykler er best"...
Og noen av oss har vist det hele tiden

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Da er det bare å ta på litt svart teip på Stelvio`n så blir den rasket i verdenAJ skrev:Omtrent som diskusjoner på alle merkespesifikke forum på nettet om "den raskeste fargen"...SuperMorten skrev:Og nå har diskusjonen havnet på nivået "røde sykler er best".... Og som alle vet er hvit med svarte fartsstriper den raskeste fargen...

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bringisen
Nei, hvis du var oppmerksom så rettet jeg signaturen til "Farge" foran "Blufire", samt at jeg la farge på bokstavene "Bluefire". Dette rettet jeg etter at du ble opphengt i dette også på signaturen min. Jeg gjorde dette for at det skulle bli mer forståelig for deg.DrGreve skrev:Nå må jeg nesten spørre deg, forventet du at alle skulle skjønne at bluefire var fargen når det overhodet ikke sto farge foran, og når det ikke sto farge foran, og man ikke koblet det opp mot farge, så er man altså kunnskapsløs?Bringisen skrev:Jepp, men så uttaler jeg meg sjelden om ting jeg ikke vet noe omDrGreve skrev:Bringisen skrev:Kunnskap er noe drittDrGreve skrev:Tja, hva heter fargen på min sykkel? (uten å google)Kunnskap er noe drittBringisen skrev:Burgunder rød![]()
Candy alamoana red.
Samtidig er du altså ikke kunnskapsløs når du ikke vet hva fargen på min sykkel heter?
Med respekt å melde, du er i sannhet en merkelig skrue :)
Så i like så Dr.Greve, med respekt melde, du er i sannhet også en merkelig skrue. Men å finne noe å diskutere, det får vi til, enten det er farger eller signaturer. Sikkert spennende for mange andre forumdeltagere dette her.
Men du.....har du lagt merke til at min signatur blir lengre og lengre etter hvert som du henger deg opp i den

Sist redigert av Bringisen den 16 mar 2014, 14:31, redigert 1 gang totalt.
- Bringisen
Neeeei, de blå er best. Tror vi nærmer oss min bestemor jegSuperMorten skrev:Og nå har diskusjonen havnet på nivået "røde sykler er best"...