Er enig i at slike lappetepper er noe herk å kjøre på, men tross alt bedre enn store huller i veien. Det var et tilfelle for noen få år siden hvor er MC'ist døde i en ulykke forårsaket av et slikt hull.spidair skrev:Har en kollega som gikk på trynet i asfalten på vanlig tråsykkel (på offroad dekk) grunnet en sånn sprekk i veien, så de er vel ikke å kimse av for oss på MC heller... Noen steder ser det jo ut som veien har blitt pløyd jo...
Er liksom ikke nok med grus i veien, vi må ha slike feller også å ta hensyn til... :) Men godt at de blir tettet/reppet da, skønnt noen av de såkalte "reperasjonene" (etterpå klattingen...) ofte gjør veien verre enn den var, er ihvertfall min erfaring... Det skal liksom ikke koste noe og derfor hiver de bare litt asfalt på hullet, klapper to ganger med spaden og reiser videre og etterlater seg en hump i veien som får deg til å kvekke til når du treffer den.... I foreksempel sverige ville du ikke kjent reperasjonen som viberasjon i styret engang, de er langt bedre på slikt enn her på berget...
Edit: Her er saken jeg tenkte det. De vant desverre ikke i retten, men fikk ihvertfall endret rutinene slik at det nå er strengere krav til skilting og opprydding
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6195168.ece
Nye krav
Dette er de nye, strengere kravene til skilting og opprydding som Statens vegvesen nå innfører, ifølge NMCU:
Ved tetting av sprekker og reparasjon av hull skal løs grus fjernes innen 24 timer.
Maksimum fem kilometer strekning kan utbedres før fjerning av overskuddsgrus blir gjort.
Strekningen skal skiltes med skiltene 112 Steinsprut, 804 Utstrekning og 807.7 Motorsykkel og moped, alle med gulgrønn bunnfarge (se illustrasjon på høyre side).
Når det gjelder det gule skiltet med motorsyklisten her så kan jeg ikke huske å noen gang ha sett det...