Voodoodoo's 2hjulsverdag

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag, Prosjekt varmehåndtak

Legg inn av Voodoodoo »

Da nærmer det seg vår men siden våren har en tendens til å være noget kald må jeg se til å få gjort noe med varmehåndtaka mine.
Har montert Symtec folie under holkene og hadde et sett med Driven Gel grips på. Disse var imidlertid like lite slitesterke som RR dekk og holdt ikke mange km før de var skvær utslitte.
I tillegg var det jævlig lite varme i holkene sjøl på high setting var det knapt lunk i labben. så noe måtte gjøres.

Org. kobles Symtec-ene slik:

Bilde

kom imidlertid over dette diagrammet som viser effektuttaket:

Bilde

dvs at på high så yter de med org oppsett 23/17W på low usle 13/9W.

litt i minste laget med tanke på mine nye holker er relativt mye tykkere enn org. har nemlig et sett nye Harris hayabusa holker liggende:

Bilde

Men når de potensiellt kan yte 55/35W så er det vel håp... Imidlertid kan dette bli litt vel varmt, en kan risikere at plasthåndtaket på gasshånda inntar flytende form om en er riktig uheldig. Så hva ska'n gjørra med det. Siden jeg er en skrotnisse og aldri hiver noen ting fant jeg fram en trinnløs varmeregulator fra et sett org. Honda holker som stod på XX'n jeg hadde fram til 08' etter litt måling skjønte jeg hvorfor jeg bytta'n ut.. den var jo dau. så da bar det ut på Ebay.

Heat troller er visst ei fin greie:

Bilde

Trinnløs varmeregulering på veg fra over dammen. Koster flesk men det ska visst væra prima vare så da kan jeg jo ta'n me meg til neste sykkel med tid og stunder..

Sånn ellers så gjenstår d bare å kle på kåper samt bytte bakdemper'n så er det klart for tut&kjør i sommer...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Og jeg som synes jeg svir av meg hendene på hakk to på orginal symtecene. Det kommer til å bli melt down! :knegg
Så fin ut den trollern da. Og likte holkene - vurderte samma selv.

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

TBI81 skrev:Og jeg som synes jeg svir av meg hendene på hakk to på orginal symtecene. Det kommer til å bli melt down! :knegg
Joda det blir grisevarmt men det er vel hele poenget. Testa de i dag, lot de stå i en halvtime på bånn gæss og det blei nokko varmt ja. Men med troller'n blir det perfekt, bare å fyre opp i noen min å så stille ned til passe temp. :-)å

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:
TBI81 skrev:Og jeg som synes jeg svir av meg hendene på hakk to på orginal symtecene. Det kommer til å bli melt down! :knegg
Joda det blir grisevarmt men det er vel hele poenget. Testa de i dag, lot de stå i en halvtime på bånn gæss og det blei nokko varmt ja. Men med troller'n blir det perfekt, bare å fyre opp i noen min å så stille ned til passe temp. :-)å
Hvor handlet du den trollern? Skulle egentlig byttet ut den symtec-knappen da de visstnok ikke tåler vann så bra. Og trinnløst justering er jo alltid populært :knegg

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg kan ikke få sagt nok hvor utrolig behagelig det er med varmeholker :thumleft

Har bare to stiller på min selv, den varmeste er ofte alt for varm. holder massevis med en liten lunk med vanlige racinghansker :vs

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

TBI81 skrev:
Voodoodoo skrev:
Hvor handlet du den trollern? Skulle egentlig byttet ut den symtec-knappen da de visstnok ikke tåler vann så bra. Og trinnløst justering er jo alltid populært :knegg
Handla her: http://www.ebay.com/usr/cyclebitz" onclick="window.open(this.href);return false;

Bruker US adresse og Jetcarrier til frakt så blir det ikke så ille. Troller'n er i utg. punktet dyr.

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

Da kom Tyre pro planleggeren i posten så da gjenstår bare å plotte 14 dager i alpene i sommer... Må bare bli bra detta.

Bilde

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Varmeholker er fine greier ... jeg har et par fra Motrax? kanskje? De kostet 3-400 kanskje?
Aner ikke effekten av disse, men de har 2 trinn. Av, litt lunk eller passe varm ... passe varm er sånn ca passe.
De står på stort sett hele tiden siden de ikke merkes når det er varmt i været, men er gull verdt når det blir kjøligere
Men poenget mitt var vel egentlig at det så litt innviklet ut ... billig og godt funker helt greit for min del, men andre er kanskje mere nøye med både utseende og diameter enn jeg er.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Voodoodoo skrev:Da kom Tyre pro planleggeren i posten så da gjenstår bare å plotte 14 dager i alpene i sommer... Må bare bli bra detta.
Jeg brukte Tyre "gratisversjonen" noe på tampen av sessongen i fjor, og det fungerte jo flott :P :p
Men hva, bortsett fra demofilmen får man ved å betale de kronene Proversjonen koster :-k
Eller sagt på en annen måte, hvorfor kjøpte du Pro?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

ojda skrev:
Voodoodoo skrev:Da kom Tyre pro planleggeren i posten så da gjenstår bare å plotte 14 dager i alpene i sommer... Må bare bli bra detta.
Jeg brukte Tyre "gratisversjonen" noe på tampen av sessongen i fjor, og det fungerte jo flott :P :p
Men hva, bortsett fra demofilmen får man ved å betale de kronene Proversjonen koster :-k
Fordi den støtter overføring av ruter til Navigon på iphonen jeg bruker til navigering.
Sikkert andre funksjoner også men det var det som gjorde utslaget for meg.

Eneste problemet nå er at den bruker google og google er litt føkka å planlegge med på denne tia av året iom at den ikke lar en bruke vinterstengte veier...

Brukeravatar
omaas
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011

Legg inn av omaas »

Voodoodoo skrev:
ojda skrev:
Fordi den støtter overføring av ruter til Navigon på iphonen jeg bruker til navigering.
Sikkert andre funksjoner også men det var det som gjorde utslaget for meg.

Eneste problemet nå er at den bruker google og google er litt føkka å planlegge med på denne tia av året iom at den ikke lar en bruke vinterstengte veier...
Bruker sjøl pro versjonen, den har i tillegg markeringer for severdige veier og motorsykkelvennlige hotell :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Voodoodoo

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag,Ute å ruller!

Legg inn av Voodoodoo »

Omsider har også Hayaen fått debutere i 2014. Ble 2 mils testrunde før jobben i dag.
Allt fungerer tilsyneløatende parfekt, ble "litt" annen kjørefølelse med ny demper +30mm heving bak og nye fjærer framme. :thumleft

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:Omsider har også Hayaen fått debutere i 2014. Ble 2 mils testrunde før jobben i dag.
Allt fungerer tilsyneløatende parfekt, ble "litt" annen kjørefølelse med ny demper +30mm heving bak og nye fjærer framme. :thumleft
Kan bli høyfartsustabil..

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Herlig! Min er sikkert en 6cm høyere bak enn normen og det funker finfint :thumleft

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

ZZR-Erling skrev:
Voodoodoo skrev:Omsider har også Hayaen fått debutere i 2014. Ble 2 mils testrunde før jobben i dag.
Kan bli høyfartsustabil..
Eier'n er allerede ustabil så det går nok fint. Den "faller" iallefall fint inn i svingene nå. blir å kjøre noen mil før jeg legger om til Pirelli Angel GT. Hvor handler en forresten slike avbalanseringslodd Erling.

Svar