nok en gang, takk for at du delte.

Takk for tilbakemeldingen. Det var en fantastisk tur, faktisk en så stor opplevelse at man blir litt anderledes oppe i hodet sitt etterpå. Den kunne med fordel vært litt lengre, gikk litt tom for tid på vei tilbake fra Montenegro. Burde hatt mer tid i Kroatsia, men tid og regn fikk meg til å bare kjøre rett gjennomBusa Trond skrev:![]()
Har lest igjennom advrider turen din nå, kjempe blogg og for en opplevelse i livet det må ha vært![]()
Hu amerikanske hadde sikkert fått stå karakter fra meg på en bikinitest
Det er nok ikke noe ofisiell måling men var nå det det sto i bilen. En bekjendt la ut bilde der det viste 18,5 grader i Eydehavn. Som ikke er så langt herfra.LordShaft skrev:En liten tur i ny og ne, kan være nok til å trigge den gode gamle følelsen igjen! 18 grader i arendal? det er jo helt sykt? er du sikker på at det stemmer?
Driver du å mekker bil altså??Hvordan er det å få tak i deler til denne ?
Har du noen bilder du har lyst å slenge ut? kunne godt tenkt meg å fått sett litt
Nei hun var hjemme i Norge så fikk hjelp av disse to.SuperMorten skrev:Er det kjerringa di en av de to siste her??
Sent from my iPhone using Tapatalk
Når jeg tenker meg om så var det fire..SuperMorten skrev:Jaja... Jeg hadde tatt alle tre
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hun blonde med skinnjakka var med å skrudde i en halvtime før vi begynte med bilder. Jeg ble litt tatt på senga når hun krøp under bilen og festet griptenger og hjalp meg med å løfte inn det nye gulvet og holde mens jeg sveiste. Han som drev verkstedet vi lånte plass i hadde 7 fotomodeller som jobbet for ham. For spøk fikk han Kelly til å komme og hjelpe meg. Så ble det bilder og han likte bildene mine så godt at det ble ei ny jente hver dag. Men da bare bilder og lite skruing.LordShaft skrev:Oi oi, dette ser bra ut. Mye godt arbeid foran deg her. Du plukker egentlig bare alt i atomer, for så å sette det sammen igjen? Har du en fungerende motor også?
Flink å vise seg fram de damene, men er de flinke å skru? Greit å vite om de har godt håndlag![]()
Note 3
Like i nærheten her er det et verksted hvor innehaveren driver med militærkjøretøyer på fritida,mye lekkert utafor der.Faren hans kjøpte tilmed et militært jagerfly som står der,nærmere 100 km fra nærmeste flyplass.Det skal visstnok flyttes til et museum.JohnnyTh skrev:Bilen min fortalte meg i dag at det var 18 grader her i Arendal i dag. Burde vært en fantastisk sykkel dag. Men og det er et men. Hvorfor gleder jeg meg ikke til å hente sykkelen ut fra dvalen. Er det et antiklimaks etter turen min sist sommerI år har jeg ingen tur planer, og det blir meget vanskelig å toppe turen i Mai. Det blir sikkert noen småturer i Norge og Nord-Europa men kjenner dragningen mot fjernere strøk.... I år blir det biltur med familien til Frankrike pluss eventuelle land. Så tvilsomt jeg får til så mye mer.
Ellers går tiden med til å jobbe med restaurering av en Willys Jeep (Ford GPA) 1944 mod. Den var skikkelig fin når jeg kjøpte den, spesielt den ene kassen med deler var veldig fin. Har fremdeles ikke begynt med montering, men har sikkert allerede et par hundre timer med sveising og lakk.
Bestemte meg når jeg kjøpte denne at jeg skulle ta meg god tid. Sist jeg restaurerte noe sånt så gjorde jeg det på 6 måneder. Da lovet jeg meg selv at det skulle jeg aldri gjøre igjen. Så målet er datteren min sin 18 års dag.. vi får se
Siden dette kom så fort regner jeg med at du ikke har visum da dette tre ca tre uker.JohnnyTh skrev:Her har det skjedd ting i det siste. På mandag kom det ny henvendelse om jeg kunne reise til Korea, men denne gangen via firmaet som jeg allerede er ansatt i. Jeg takket ja og på tirsdag kom flybillettene. De ville jeg skulle reise på onsdag. Det var litt lite til å avslutte og få noen til å overta det prosjektet jeg holder på med. Fikk endret det til torsdag. Så torsdag kveld så er det å sette seg på flyet i Stavanger og flyge østover. Blir spennende med 4 uker i Østen.
Ja det kan du si. Jeg vet kontoret vårt jobber på spreng med å få alle papirer på plass. Så vi får se hva de får til. De er normalt en ganske ansvarlig arbeidsgiver så regner med at de prøver å få alt på plass.simpson skrev:Siden dette kom så fort regner jeg med at du ikke har visum da dette tre ca tre uker.JohnnyTh skrev:Her har det skjedd ting i det siste. På mandag kom det ny henvendelse om jeg kunne reise til Korea, men denne gangen via firmaet som jeg allerede er ansatt i. Jeg takket ja og på tirsdag kom flybillettene. De ville jeg skulle reise på onsdag. Det var litt lite til å avslutte og få noen til å overta det prosjektet jeg holder på med. Fikk endret det til torsdag. Så torsdag kveld så er det å sette seg på flyet i Stavanger og flyge østover. Blir spennende med 4 uker i Østen.
Uten visum får du ikke "greencard" Korea og har ikke lov til å jobbe der selv om d kommer inn i landet.
Ganske uansvarlig av firmaet ditt å sende deg ned dit uten papirene i orden.
Håper det ikke skjer en ulykke der, for da kommer problemene uten riktig papirer.
Dessuten betaler du bare 19 % skatt i Korea, men du må betale skatt siden du ikke har greencard.
Definitivt de 2 og gjenre samyopsag, veldig godtjongsanim skrev:God tur :-) bulgogki og bibimbap er obligatoriske retter å spise
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
For å få visum må du ha en LOI, dette tar normalt en ukes tid, så skal LOI, visumsøknad og pass sendes til Koreanske Ambassaden for behandling, så kommer passet i posten.JohnnyTh skrev:Ja det kan du si. Jeg vet kontoret vårt jobber på spreng med å få alle papirer på plass. Så vi får se hva de får til. De er normalt en ganske ansvarlig arbeidsgiver så regner med at de prøver å få alt på plass.simpson skrev:Siden dette kom så fort regner jeg med at du ikke har visum da dette tre ca tre uker.JohnnyTh skrev:Her har det skjedd ting i det siste. På mandag kom det ny henvendelse om jeg kunne reise til Korea, men denne gangen via firmaet som jeg allerede er ansatt i. Jeg takket ja og på tirsdag kom flybillettene. De ville jeg skulle reise på onsdag. Det var litt lite til å avslutte og få noen til å overta det prosjektet jeg holder på med. Fikk endret det til torsdag. Så torsdag kveld så er det å sette seg på flyet i Stavanger og flyge østover. Blir spennende med 4 uker i Østen.
Uten visum får du ikke "greencard" Korea og har ikke lov til å jobbe der selv om d kommer inn i landet.
Ganske uansvarlig av firmaet ditt å sende deg ned dit uten papirene i orden.
Håper det ikke skjer en ulykke der, for da kommer problemene uten riktig papirer.
Dessuten betaler du bare 19 % skatt i Korea, men du må betale skatt siden du ikke har greencard.