Bringisen skrev:Og 500.000 kan ikke ta feil.........her er den beste sykkelen
Det sies at enkelte har litt "tungt for det"....vet ikke om du forstår hva jeg mener etter 137 sider med snabel preik, hvor en gang på gang forsøker å meddele deg noe vesentlig i denne sammenhengen? Men skal hjelpe deg litt på vei. Nissan Leaf er mest solgt i Norge 2013, Min Nevø solgte sin etter bare en uke.....Neppe pga, den var beste bilen... "tog du an" ? Eller -det selges mange flere Berlingo i Norge en Rolls Roys.....Ferrari...lamborgini...osv.osv...tror du denne fransken er "den beste bilen" ?
jhn skrev:
Det blir alltid et jævla mas om Sahara når det snakkes om GS. Det er vel aldri noen som har påstått at man må krysse slike steder om man har en GS ... heller ikke at man må ha en GS for å gjøre det.
De fleste kjøper vel denne sykkelen for at den er god og komfortabel på alle typer vei, og har en brukbar kvalitet
Hvor vanskelig kan det være å forstå dette
En Gixxer, som du kaller det, er vel egentlig mere en ren banesykkel enn GS er en kamel ... er det det du bruker den til? Og alle andre som kjører den type sykkel? Og alle de tusenvis av mennesker som kjører rundt i gatene på cross-sykler?
Jeg påstår ikke at det er den beste sykkelen, men utelukker det ikke.
Sahara, Gobi, Kalahari, whatever, poenget var ikke hvilken ørken. For den som har problemer med Sahara så kan en fritt velge hvilken som helst annen.
Jeg er faktisk uenig med deg at de fleste kjøper sykkel ut ifra hvor god og komfortabel den er. Jeg vil påstå at kriterier som følelser, merkeidentitet, ett ønske om å fremstå på en bestemt måte, osv osv er langt viktigere: Jeg tror de fleste kjøper motorsykkel med hjertet, ikke med hjernen. Hadde motorsykkel vært kjøpt med hjernen ville nok de fleste endt opp med en Honda. Heldigvis kjører ikke alle Honda. Samme med bil egentlig. Skulle alle kjøpt bil med hjernen så ville vi endt opp med å kjøre en Toyota. Heldigvis finnes det gærninger som velger å ofre nattesøvnen med å kjøpe en Alfa Romeo.
Hva dette har med gixxer å gjøre er jeg usikker på. Men jeg er uansett uenig med deg i at en gixxer er en ren banesykkel. Som de fleste sprotssykler så kommer de ut fra fabrikken med lys, dekk, hjuloppheng og kåper som egner seg svært dårlig til banekjøring. Men det går jo alltids an å bygge dem om.
jhn skrev:
Det blir alltid et jævla mas om Sahara når det snakkes om GS. Det er vel aldri noen som har påstått at man må krysse slike steder om man har en GS ... heller ikke at man må ha en GS for å gjøre det.
De fleste kjøper vel denne sykkelen for at den er god og komfortabel på alle typer vei, og har en brukbar kvalitet
Hvor vanskelig kan det være å forstå dette
En Gixxer, som du kaller det, er vel egentlig mere en ren banesykkel enn GS er en kamel ... er det det du bruker den til? Og alle andre som kjører den type sykkel? Og alle de tusenvis av mennesker som kjører rundt i gatene på cross-sykler?
Jeg påstår ikke at det er den beste sykkelen, men utelukker det ikke.
Sahara, Gobi, Kalahari, whatever, poenget var ikke hvilken ørken. For den som har problemer med Sahara så kan en fritt velge hvilken som helst annen.
Jeg er faktisk uenig med deg at de fleste kjøper sykkel ut ifra hvor god og komfortabel den er. Jeg vil påstå at kriterier som følelser, merkeidentitet, ett ønske om å fremstå på en bestemt måte, osv osv er langt viktigere: Jeg tror de fleste kjøper motorsykkel med hjertet, ikke med hjernen. Hadde motorsykkel vært kjøpt med hjernen ville nok de fleste endt opp med en Honda. Heldigvis kjører ikke alle Honda. Samme med bil egentlig. Skulle alle kjøpt bil med hjernen så ville vi endt opp med å kjøre en Toyota. Heldigvis finnes det gærninger som velger å ofre nattesøvnen med å kjøpe en Alfa Romeo.
Hva dette har med gixxer å gjøre er jeg usikker på. Men jeg er uansett uenig med deg i at en gixxer er en ren banesykkel. Som de fleste sprotssykler så kommer de ut fra fabrikken med lys, dekk, hjuloppheng og kåper som egner seg svært dårlig til banekjøring. Men det går jo alltids an å bygge dem om.
Poenget mitt var vel ikke Sahara spesielt, men du nevnte Sahara ... men de som ikke liker GS og lignende sykler ser ut til å mene og forvente at alle som har den type sykler må ut på en ekstremtur av et eller annet slag.
Jeg skulle selvfølgelig også sagt "hjertet" i tillegg til "god og komfortabel" ... mitt andre poeng var at det er et fåtall som kjøper GS for å dra på ekstremtur, selv om den også kan brukes til det.
Du skal heller ikke se bort fra at noen bruker litt fornuft når de velger sykkel. Det påståes at fornuften er jevnt fordelt, men det er ikke bevist, så inntil videre anser jeg den påstanden som tvilsom.
Strengt tatt ser jeg på en god allroader som et mere fornuftig sykkelvalg enn en R-sykkel.
Hvorfor du mener det er mest fornuftig med en Honda og Toyota skjønner jeg ikke.
Mitt tredje poeng var at en R-sykkel har mere til felles med en ren banesykkel enn en GS har med en offroader. (her kan det jo hende jeg møter litt motstand)
At jeg nevnte Gixxer var bare fordi du har en, men jeg kunne like godt sagt S 1000 eller R1 eller CBR eller hva som helst i den klassen
jhn skrev:
Poenget mitt var vel ikke Sahara spesielt, men du nevnte Sahara ... men de som ikke liker GS og lignende sykler ser ut til å mene og forvente at alle som har den type sykler må ut på en ekstremtur av et eller annet slag.
Jeg skulle selvfølgelig også sagt "hjertet" i tillegg til "god og komfortabel" ... mitt andre poeng var at det er et fåtall som kjøper GS for å dra på ekstremtur, selv om den også kan brukes til det.
Du skal heller ikke se bort fra at noen bruker litt fornuft når de velger sykkel. Det påståes at fornuften er jevnt fordelt, men det er ikke bevist, så inntil videre anser jeg den påstanden som tvilsom.
Strengt tatt ser jeg på en god allroader som et mere fornuftig sykkelvalg enn en R-sykkel.
Hvorfor du mener det er mest fornuftig med en Honda og Toyota skjønner jeg ikke.
Mitt tredje poeng var at en R-sykkel har mere til felles med en ren banesykkel enn en GS har med en offroader. (her kan det jo hende jeg møter litt motstand)
At jeg nevnte Gixxer var bare fordi du har en, men jeg kunne like godt sagt S 1000 eller R1 eller CBR eller hva som helst i den klassen
Ok, drit i Sahara. Men det jeg ville påpeke er at da 1150GS kom på markedet så representerte den noe ekstremt, noe annerledes, noe nytt. Ett opprør mot det bestående. Og det var en av hovedgrunnene til at den ble så populær. Hadde den feks hatt en ordinær (ikke stygg) hovedlykt, så tror jeg ikke den ville oppnådd samme status. Selv om hovedlykten sånn sett ikke påvirker bruksverdien sånn sett.
I dag er alt snudd på hodet. GS er normalen. Det virker til tider som om annehver motorsykkel er en GS. Sjåførene er gjerne fra 25 år og opp til 85. Man trenger heller ikke helskjegg for å kjøre en GS. For meg så er den liksom blitt for snill, for ordinær, for uspennende. Derfor frembringer den ikke lenger mer enn ett gjesp. Men for all del, den er sikkert bra.
jhn skrev:
Poenget mitt var vel ikke Sahara spesielt, men du nevnte Sahara ... men de som ikke liker GS og lignende sykler ser ut til å mene og forvente at alle som har den type sykler må ut på en ekstremtur av et eller annet slag.
Jeg skulle selvfølgelig også sagt "hjertet" i tillegg til "god og komfortabel" ... mitt andre poeng var at det er et fåtall som kjøper GS for å dra på ekstremtur, selv om den også kan brukes til det.
Du skal heller ikke se bort fra at noen bruker litt fornuft når de velger sykkel. Det påståes at fornuften er jevnt fordelt, men det er ikke bevist, så inntil videre anser jeg den påstanden som tvilsom.
Strengt tatt ser jeg på en god allroader som et mere fornuftig sykkelvalg enn en R-sykkel.
Hvorfor du mener det er mest fornuftig med en Honda og Toyota skjønner jeg ikke.
Mitt tredje poeng var at en R-sykkel har mere til felles med en ren banesykkel enn en GS har med en offroader. (her kan det jo hende jeg møter litt motstand)
At jeg nevnte Gixxer var bare fordi du har en, men jeg kunne like godt sagt S 1000 eller R1 eller CBR eller hva som helst i den klassen
Ok, drit i Sahara. Men det jeg ville påpeke er at da 1150GS kom på markedet så representerte den noe ekstremt, noe annerledes, noe nytt. Ett opprør mot det bestående. Og det var en av hovedgrunnene til at den ble så populær. Hadde den feks hatt en ordinær (ikke stygg) hovedlykt, så tror jeg ikke den ville oppnådd samme status. Selv om hovedlykten sånn sett ikke påvirker bruksverdien sånn sett.
I dag er alt snudd på hodet. GS er normalen. Det virker til tider som om annehver motorsykkel er en GS. Sjåførene er gjerne fra 25 år og opp til 85. Man trenger heller ikke helskjegg for å kjøre en GS. For meg så er den liksom blitt for snill, for ordinær, for uspennende. Derfor frembringer den ikke lenger mer enn ett gjesp. Men for all del, den er sikkert bra.
Problemet med det du sier er at det blir håpløst å diskutere, dette har jo disse 138 sidene i denne tråden vist. For min del er denne tråden blitt en tråd der jeg går inn for å provosere litt. Seriøsiteten i tråden har forsvunnet for leeenge siden etter mitt syn
Vi vet jo alle tydeligvis hva som er den beste sykkelen og hvilken som absolutt ikke er den beste
Vi gjesper alle av forskjellige ting, det viser tråden også. Noen lukker kjeften (ikke gjesper) av ting som går fort i ring , eller rett frem for den del, mens andre lukker kjeften for nymotens teknikk. Sist men ikke minst synes noen det er spennende med hvilken muligheter sykkelen gir oss.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jeg ville aldri kjørt en GS i noen ørken, faktisk ikke kjørt en GS uansett. Man må vokte seg vel for å bli plassert i samme gruppe som disse arrogante GS-eierne som tror de vet best..
Men for å ha det klart, jeg ville ikke kjørt i Sahara uansett sykkel :)
Finnes det reise-sveiseutstyr som tillegg hos BMW?
GS (650x434).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
jhn skrev:
Poenget mitt var vel ikke Sahara spesielt, men du nevnte Sahara ... men de som ikke liker GS og lignende sykler ser ut til å mene og forvente at alle som har den type sykler må ut på en ekstremtur av et eller annet slag.
Jeg skulle selvfølgelig også sagt "hjertet" i tillegg til "god og komfortabel" ... mitt andre poeng var at det er et fåtall som kjøper GS for å dra på ekstremtur, selv om den også kan brukes til det.
Du skal heller ikke se bort fra at noen bruker litt fornuft når de velger sykkel. Det påståes at fornuften er jevnt fordelt, men det er ikke bevist, så inntil videre anser jeg den påstanden som tvilsom.
Strengt tatt ser jeg på en god allroader som et mere fornuftig sykkelvalg enn en R-sykkel.
Hvorfor du mener det er mest fornuftig med en Honda og Toyota skjønner jeg ikke.
Mitt tredje poeng var at en R-sykkel har mere til felles med en ren banesykkel enn en GS har med en offroader. (her kan det jo hende jeg møter litt motstand)
At jeg nevnte Gixxer var bare fordi du har en, men jeg kunne like godt sagt S 1000 eller R1 eller CBR eller hva som helst i den klassen
Ok, drit i Sahara. Men det jeg ville påpeke er at da 1150GS kom på markedet så representerte den noe ekstremt, noe annerledes, noe nytt. Ett opprør mot det bestående. Og det var en av hovedgrunnene til at den ble så populær. Hadde den feks hatt en ordinær (ikke stygg) hovedlykt, så tror jeg ikke den ville oppnådd samme status. Selv om hovedlykten sånn sett ikke påvirker bruksverdien sånn sett.
I dag er alt snudd på hodet. GS er normalen. Det virker til tider som om annehver motorsykkel er en GS. Sjåførene er gjerne fra 25 år og opp til 85. Man trenger heller ikke helskjegg for å kjøre en GS. For meg så er den liksom blitt for snill, for ordinær, for uspennende. Derfor frembringer den ikke lenger mer enn ett gjesp. Men for all del, den er sikkert bra.
Nuvel, jeg er ikke helt enig ... den var annerledes ja, men et opprør og ekstrem vil jeg ikke si. Og jeg tror ikke lykta var utslagsgivende for veldig mange når de skulle velge sykkel.
Før 1150 ble 1000 kubikkeren flittig brukt til "jordomseiling" og med 1150 begynte vel BMW å rendyrke dette segmentet.
Det har siden tidenes morgen vært et uforholdsmessig stort antall mc-turister her jeg bor, og de er veldig synlig i "bybildet" på en så liten plass. Helt siden jeg var 10-årsalderen og begynte å kikke på mc'r har BMW vært tallmessig overlegen, og denne G/S 800/1000, eller hva den het på den tiden, var kanskje den mest vanlige enkeltmodellen å se. I dag er det uten tvil GS som er den vanligste sykkelen å se blandt turistene.
Når man ser på disse halv/helgamle menneskene er imagebygging ikke det første jeg tenker på, men reiselyst, opplevelser og nytelse av gode og komfortable sykler
Av de motorsyklistene jeg kjenner, så er imaget viktigere for mange av R-kjørerne med fargesprakende trange skinndresser, når de freser opp og ned sentrumsgater med miniblinkers med carbon-look og fargematchende hendler, enn det er for de fleste allroad-kjørere ... på samme måte som imaget er viktigere for en ungdom i en Audi eller BMW enn det er for en 50-åring i en Hyundai Getz eller en Toyota Yaris
DrGreve skrev: ...Man må vokte seg vel for å bli plassert i samme gruppe som disse arrogante GS-eierne som tror de vet best..
For det gjør de jo ikke ... det er det en annen skylapp-utstyrt kar som gjør.
Tja, jeg er åpen for å diskutere hva det skulle være av sykler som burde karakteriseres som "verdens beste", bare IKKE GS1200
Den topper ingen lister annet enn som mest solgte sykkel.. Den er ikke den mest feilfrie, blant annet. Og når den ikke er feilfri, så har den "sjel"
Er en sykkel feilfri, så er den "kjedelig"...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
DrGreve skrev: ...Man må vokte seg vel for å bli plassert i samme gruppe som disse arrogante GS-eierne som tror de vet best..
For det gjør de jo ikke ... det er det en annen skylapp-utstyrt kar som gjør.
Tja, jeg er åpen for å diskutere hva det skulle være av sykler som burde karakteriseres som "verdens beste", bare IKKE GS1200
Den topper ingen lister annet enn som mest solgte sykkel.. Den er ikke den mest feilfrie, blant annet. Og når den ikke er feilfri, så har den "sjel"
Er en sykkel feilfri, så er den "kjedelig"...
Siterer min tidligere link at GS1200 ikke er mest solgte på noen måte, foruten her i Norge o.l. hvor vi har masse penger å legge på en sånn.....
Hvis noe skal vara den beste sykkelen må den vare det for alle på jorden.... :-)å
DrGreve skrev:Jeg ville aldri kjørt en GS i noen ørken, faktisk ikke kjørt en GS uansett. Man må vokte seg vel for å bli plassert i samme gruppe som disse arrogante GS-eierne som tror de vet best..
Men for å ha det klart, jeg ville ikke kjørt i Sahara uansett sykkel :)
Finnes det reise-sveiseutstyr som tillegg hos BMW?
GS (650x434).jpg
Tror vi vet best ????? Klart vi vet best :)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Problemet med det du sier er at det blir håpløst å diskutere, dette har jo disse 138 sidene i denne tråden vist. For min del er denne tråden blitt en tråd der jeg går inn for å provosere litt. Seriøsiteten i tråden har forsvunnet for leeenge siden etter mitt syn
Vi vet jo alle tydeligvis hva som er den beste sykkelen og hvilken som absolutt ikke er den beste
Vi gjesper alle av forskjellige ting, det viser tråden også. Noen lukker kjeften (ikke gjesper) av ting som går fort i ring , eller rett frem for den del, mens andre lukker kjeften for nymotens teknikk. Sist men ikke minst synes noen det er spennende med hvilken muligheter sykkelen gir oss.
Sorry, har ikke lest de foregående 137 sidene, bare det ene innlegget som jeg quotet. Trodde dette var en diskusjon ang hva som er den beste sykkelen, men der tok jeg feil.
DrGreve skrev: ...Man må vokte seg vel for å bli plassert i samme gruppe som disse arrogante GS-eierne som tror de vet best..
For det gjør de jo ikke ... det er det en annen skylapp-utstyrt kar som gjør.
Tja, jeg er åpen for å diskutere hva det skulle være av sykler som burde karakteriseres som "verdens beste", bare IKKE GS1200
Den topper ingen lister annet enn som mest solgte sykkel.. Den er ikke den mest feilfrie, blant annet. Og når den ikke er feilfri, så har den "sjel"
Er en sykkel feilfri, så er den "kjedelig"...
Åpen er vel ikke det første som slår meg, men greit nok ..
Hvis en sykkel topper feilfri-lista er det vel ikke noe å diskutere, har du noen lister å vise til? Jeg prøvde å finne noen lister over feil på enkelt-modeller, ikke merker, men jeg fant ikke. Hvilken er mest feilfri?
Jeg er ikke av de som mener en sykkel har sjel, og jeg mener heller ikke at feilfritt er kjedelig ... jeg ser ikke det artige med å ha feil på noe som helst.
Mine sykler har jeg aldri hatt feil på, så da er de vel pr. def. "verdens beste" alle tre ... bedre enn feilfri blir det vel ikke?
jhn skrev:
Av de motorsyklistene jeg kjenner, så er imaget viktigere for mange av R-kjørerne med fargesprakende trange skinndresser, når de freser opp og ned sentrumsgater med miniblinkers med carbon-look og fargematchende hendler, enn det er for de fleste allroad-kjørere ... på samme måte som imaget er viktigere for en ungdom i en Audi eller BMW enn det er for en 50-åring i en Hyundai Getz eller en Toyota Yaris
R-kjørerne med fargesprakende trange skinndresser og miniblinkers med carbon-look kjører jo BMW de også. S1000rr og Ducati x99. Det selges omtrent ikke r-sykler fra japan lenger, og imaget de bygger er ikke noe som dagens ungdom trakter etter. Det er snart sånn at det bare er entusiaster og genuint interesserte som velger sykkel fra soloppgangens rike. Nå er det Ducati, BMW, Aprilia, KTM, Triumph osv osv som er melk og brød.
En video med noen svært fornøyelige scener, men også med en smått tragisk ending...
Men lever altså i beste velgående fortsatt
Den beste sykkelen
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
jhn skrev:
Av de motorsyklistene jeg kjenner, så er imaget viktigere for mange av R-kjørerne med fargesprakende trange skinndresser, når de freser opp og ned sentrumsgater med miniblinkers med carbon-look og fargematchende hendler, enn det er for de fleste allroad-kjørere ... på samme måte som imaget er viktigere for en ungdom i en Audi eller BMW enn det er for en 50-åring i en Hyundai Getz eller en Toyota Yaris
R-kjørerne med fargesprakende trange skinndresser og miniblinkers med carbon-look kjører jo BMW de også. S1000rr og Ducati x99. Det selges omtrent ikke r-sykler fra japan lenger, og imaget de bygger er ikke noe som dagens ungdom trakter etter. Det er snart sånn at det bare er entusiaster og genuint interesserte som velger sykkel fra soloppgangens rike. Nå er det Ducati, BMW, Aprilia, KTM, Triumph osv osv som er melk og brød.
Jadda, legg merke til at jeg ikke nevner merke på disse R-syklene. Det er fordi jeg ikke ser noen særlig forskjell på en som kjører japse, tysker, østerriker, brite eller italiener ... eller ... kanskje en Ducatist ofte virker litt mere opptatt av imaget enn gjennomsnittet.
Legg også merke til at jeg sier "virker", det er ingen påstand om at sånn er det
DrGreve skrev: ...Man må vokte seg vel for å bli plassert i samme gruppe som disse arrogante GS-eierne som tror de vet best..
For det gjør de jo ikke ... det er det en annen skylapp-utstyrt kar som gjør.
Tja, jeg er åpen for å diskutere hva det skulle være av sykler som burde karakteriseres som "verdens beste", bare IKKE GS1200
Den topper ingen lister annet enn som mest solgte sykkel.. Den er ikke den mest feilfrie, blant annet. Og når den ikke er feilfri, så har den "sjel"
Er en sykkel feilfri, så er den "kjedelig"...
Åpen er vel ikke det første som slår meg, men greit nok ..
Hvis en sykkel topper feilfri-lista er det vel ikke noe å diskutere, har du noen lister å vise til? Jeg prøvde å finne noen lister over feil på enkelt-modeller, ikke merker, men jeg fant ikke. Hvilken er mest feilfri?
Jeg er ikke av de som mener en sykkel har sjel, og jeg mener heller ikke at feilfritt er kjedelig ... jeg ser ikke det artige med å ha feil på noe som helst.
Mine sykler har jeg aldri hatt feil på, så da er de vel pr. def. "verdens beste" alle tre ... bedre enn feilfri blir det vel ikke?
Det ble publisert en undersøkelse her om feilprosenter, om det var i denne tråden husker jeg ikke, hvor BMW lå på topp og over HD som var neste.. Den var som du riktig påpeker, ikke modellspesifikk.
Når det gjelder å være "åpen" og uten skylapper, så bør du se den første siden av denne tråden. Da vil du se at ett par-tre personer har kjørt en "krig" mot meg fra første innlegg, basert på hva jeg skrev da og med tildels ufine hersketeknikker. Det koser jeg meg glugg ihjel over :)
Jeg kan ikke i min villeste fantasi finne på å fire en tomme fra det jeg skrev da
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Så du vet ikke om en eneste liste hvor GS finnes, bortsett fra salgslister?
Da blir det jo dumt å påstå den ikke topper noen lister, og at andre ukjente sykler ligger over GS på noen ukjente lister ... siden du ikke vet, mener jeg.
jhn skrev:Så du vet ikke om en eneste liste hvor GS finnes, bortsett fra salgslister?
Da blir det jo dumt å påstå den ikke topper noen lister, og at andre ukjente sykler ligger over GS på noen ukjente lister ... siden du ikke vet, mener jeg.
Jeg vet ikke om denne kommentaren din var et svar på min kommentar siden du ikke bruker sitering, men tar sjansen.
Den undersøkelsen var ikke modellspesifikk, men merkerelatert. BMW toppet listen over feil registrert på forskjellige utvalgte motorsykkelmerker. Og siden den ikke var modellspesifikk, så kan det i verste konsekvens være GS som drar opp statistikken... eller ikke
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
GS'ene har hatt spesielt mye kluss med bensinpumpe, (de som dro langt, hadde ofte med seg ei ekstra) og ringantenne, (den kommuniserer med nøkkelen og vil medføre ikke start ved feil).
K-serien har hatt MYE kluss med bryterne på styret da de nye kom, (2009), og de driver nu ennå å skifter, håper mine holder.
Bringisen skrev:
Problemet med det du sier er at det blir håpløst å diskutere, dette har jo disse 138 sidene i denne tråden vist. For min del er denne tråden blitt en tråd der jeg går inn for å provosere litt. Seriøsiteten i tråden har forsvunnet for leeenge siden etter mitt syn
Vi vet jo alle tydeligvis hva som er den beste sykkelen og hvilken som absolutt ikke er den beste
Vi gjesper alle av forskjellige ting, det viser tråden også. Noen lukker kjeften (ikke gjesper) av ting som går fort i ring , eller rett frem for den del, mens andre lukker kjeften for nymotens teknikk. Sist men ikke minst synes noen det er spennende med hvilken muligheter sykkelen gir oss.
Sorry, har ikke lest de foregående 137 sidene, bare det ene innlegget som jeg quotet. Trodde dette var en diskusjon ang hva som er den beste sykkelen, men der tok jeg feil.
Det ser slik ut ja.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
jhn skrev:
Av de motorsyklistene jeg kjenner, så er imaget viktigere for mange av R-kjørerne med fargesprakende trange skinndresser, når de freser opp og ned sentrumsgater med miniblinkers med carbon-look og fargematchende hendler, enn det er for de fleste allroad-kjørere ... på samme måte som imaget er viktigere for en ungdom i en Audi eller BMW enn det er for en 50-åring i en Hyundai Getz eller en Toyota Yaris
Det er snart sånn at det bare er entusiaster og genuint interesserte som velger sykkel fra soloppgangens rike.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
DrGreve skrev: ...Man må vokte seg vel for å bli plassert i samme gruppe som disse arrogante GS-eierne som tror de vet best..
For det gjør de jo ikke ... det er det en annen skylapp-utstyrt kar som gjør.
Tja, jeg er åpen for å diskutere hva det skulle være av sykler som burde karakteriseres som "verdens beste", bare IKKE GS1200
Den topper ingen lister annet enn som mest solgte sykkel.. Den er ikke den mest feilfrie, blant annet. Og når den ikke er feilfri, så har den "sjel"
Er en sykkel feilfri, så er den "kjedelig"...
Åpen er vel ikke det første som slår meg, men greit nok ..
Hvis en sykkel topper feilfri-lista er det vel ikke noe å diskutere, har du noen lister å vise til? Jeg prøvde å finne noen lister over feil på enkelt-modeller, ikke merker, men jeg fant ikke. Hvilken er mest feilfri?
Jeg er ikke av de som mener en sykkel har sjel, og jeg mener heller ikke at feilfritt er kjedelig ... jeg ser ikke det artige med å ha feil på noe som helst.
Mine sykler har jeg aldri hatt feil på, så da er de vel pr. def. "verdens beste" alle tre ... bedre enn feilfri blir det vel ikke?
Det ble publisert en undersøkelse her om feilprosenter, om det var i denne tråden husker jeg ikke, hvor BMW lå på topp og over HD som var neste.. Den var som du riktig påpeker, ikke modellspesifikk.
Når det gjelder å være "åpen" og uten skylapper, så bør du se den første siden av denne tråden. Da vil du se at ett par-tre personer har kjørt en "krig" mot meg fra første innlegg, basert på hva jeg skrev da og med tildels ufine hersketeknikker. Det koser jeg meg glugg ihjel over :)
Jeg kan ikke i min villeste fantasi finne på å fire en tomme fra det jeg skrev da
Jeg tror nok at du synes litt synd på deg selv innerst inne siden du tror noen har kjørt en "krig" mot deg. Og siden du har noen rare oppfattelser om hersketeknikker og det som verre er, så tviler jeg også på om du koser deg glugg i hel.
Men som alt annet i denne tråden så blir det jo ord mot ord uansett hva jeg , eller for så vidt du tror :)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.