Hvis man føler et kall for å hjelpe fattige, så reis ril Romania på ferie. Kjør transtergasenpasset, spis på lokale resturanger og sov på hotell. Legg igjen pengene dine på den måten. Når jeg skrev turist på hensikt med besøket i Romania så lyste hotellverten opp. Dette var tydlig noe hun ikke var vandt med. Har man ikke tid til ferie så finn noen som driver med hjelpearbeid i Romania.jongsanim skrev:Bortsett fra de fattige som blir "sponset" over og som står i gjeld til sponsorene som tar alle pengene de tjener inn?AndreasB skrev:Det er jo ganske enkelt..jongsanim skrev:Ser det er en del som deler mitt syn her
Men, selv om at jeg er overbevist om at "mine" tiggere er organisert og kriminelle som bygger palass, finnes det sikkert de som ikke gjør det og, og det er dette som gjør saken så vanskelig...
Lurer på om det jeg må gjøre for mitt problem er å dokumentere det som skjer med bilder eller film.. Jeg har sikkert ikke lov til å rigge opp noe fra egen butikk, men å gå rundt med mobilkamera og filme litt her og der må da være tillatt? :)
Optimalt sett ville jeg slått opp plakater og info som gjør at de som gir innser at pengene deres ikke går til noe godt, men jeg eier ikke tro på at de er mottakelige for den informasjonen :-/
De fattige i Romania har ikke vel ikke råd til å dra til Norge?? Synes det er rart ikke fler forstår dette.
Nei jeg vet ikkeJeg har ikke nok innsikt til å si det ene eller andre
Det å prøve å finne noen trengene blandt mafiatiggerne i Norge tror jeg blir vanskelig. Som tidligere sagt: de fattige er i Romania, de har ikke råd til å komme til Norge.