Planlagt rute: https://goo.gl/maps/ifeJF" onclick="window.open(this.href);return false; Været var supert og jeg la i vei, men uten å ha planlagt noe rute på GPS'en. Planen var å raskest mulig ta meg til Tønsberg, for deretter å følge RV303 nedover til Sandefjord og Larvik. Men slik ble det altså ikke, og faktisk rute tok meg parallelt med E18, forbi Torp og Speed MC blant annet. Den veien er jo mildt sagt dritt kjedelig, og godt bestrødd med 40-soner. Men men, som man reder så ligger man.
Fra Larvik gikk turen om Stavern og så til Mølen. I krysset mot Mølen er det veiarbeid, lysregulert og trangt om dagen. Og i dag var det sykt mye folk som var på vei ut dit, så det ble litt køkjøring før jeg kom frem. Mens bilistene febrilsk lette etter parkeringsplass snek jeg sykkelen inn mellom et tre og en bil, dro matboks og drikkeflaske ut av toppkofferten og nøt lunsjen min nede på rullesteinstranda.

Etter en rask matbit, og tømming av menneskelig tank, gjorde jeg en rask sving ned til Nevlunghavn for å se meg omkring. Her har jeg heller aldri vært før, og det er jo virkelig et flott sted på en dag som denne!

Hjemveien ble lagt vi Lågendalen og RV40, via Hvittingfoss, Hanekleiva og hjem igjen til Berger. Her lå det stedvis snø ganske så nær veien, og i skyggen var det alt annet enn varmt. Men med ulltøy og for i kjøreklærne var det liten fare for å fryse. Hanekleiva og Vammensbakkene er en ypperlig avrunding av enhver tur! Mitt nye sete har gjort underverker, og det var null problemer å kjøre denne turen med bare to korte stopp...

Her like etter å ha krysse Lågen på RV40.
Masse motorsykler på veiene i dag, særlig på RV40 var det tett av kolleger på to hjul. Det er tydelig at mange har sesongpremieren denne helgen! Kanskje traff jeg på noen medforumister også, uten å vite det.