Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:Om du har litt tid, anbefaler jeg turen til Os over Fanafjellet og ut til Halhjem, over til Våge på Tysnes, og deretter rundt hele øya. Ta til høyre når du kommer tilbake til vei 49, og så cruiser du over Lukssund bru til fastlandet, kjører igjennom en liten tunnel, og så holder du venstre rett fram i krysset, og fortsetter på Fv 221, rundt "baksida" i Fusa. Du ender opp i Kilen og tar til venstre mot Eikelandsosen, og derfra kan du velge om du tar fergja fra Venjaneset eller om du kjører fergjefritt via Tysse/Samnanger :thumleft

Bare et tips :)
Dette er ikke et tips... det er et must. Disse veiene blir du å elske

Note 3

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:
Olav K skrev:Om du har litt tid, anbefaler jeg turen til Os over Fanafjellet og ut til Halhjem, over til Våge på Tysnes, og deretter rundt hele øya. Ta til høyre når du kommer tilbake til vei 49, og så cruiser du over Lukssund bru til fastlandet, kjører igjennom en liten tunnel, og så holder du venstre rett fram i krysset, og fortsetter på Fv 221, rundt "baksida" i Fusa. Du ender opp i Kilen og tar til venstre mot Eikelandsosen, og derfra kan du velge om du tar fergja fra Venjaneset eller om du kjører fergjefritt via Tysse/Samnanger :thumleft

Bare et tips :)
Dette er ikke et tips... det er et must. Disse veiene blir du å elske

Note 3
Eller enda bedre, om du har tid...
Ta turen rundt Tysnes, og evt rundt Fusa, en godværsdag, med god værmelding til dagen etter. Men ta fergja over til Årsnes og kom på besøk i Dimmelsvik. Vi har grill og kanskje også en seng.
Så tar vi fergja fra Sydnes til Utbjoa neste morgen, og jeg (og ganske sikkert Znirln) skal ta deg (og du er også invitert mr. Lordshaft) med på en rundtur som vil gi deg hår på skuldrene og krøll på t...en. :prf :thumleft :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

Hahahaha :lol sier takk for det. En slik invitasjon er det vanskelig å si nei til :knegg

Note 3

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av flonoen »

Hardanger er og blir magisk. Hadde en tur Voss-Hardangerbrua-Odda-Jondal-Tørvikbygd-Norheimsund-Granvin-Voss i går, fin tur.

Trur dette kan være bra:
Bergen-Os over fanafjell-Tysse via rolsvåg-Norheimsund over Kvamskogen-Ferge Tørvikbygd-Jondal-Rosendal-Husnes-Ferge Ranavik-Skjersholmane-Ferge Jektevik-Hodnanes-Tysnes-Eikelandsosen-Ferge Venjaneset-Hatvik-Bergen

38 mil stort sett knallfine veier, med masse flotte plasser underveis (Norheimsund, Rosendal,Stord (eh ja kjempeflott), Tysnes). Tre ferjer, men det koster jo fint lite å ta ferje med sykkel, og det er godt å kvile seg litt innimellom uansett. Litt dumt med dei to som er rett etter kvarandre (Ranavik og Jektevik-ferjene) einaste.

https://www.google.com/maps/dir/Bergen, ... m0!1m0!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Sikkert skreve det tidligere i tråden, men lenge sidan eg har lest alt, kva studerer du? På generell basis er det vel lurt å studere, sjølv om det virker dritkjedelig iblant. Ducati, MV og Apriliaforhandler i Bergen hadde gjort seg :)

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av rerell »

Elolz, du borde absolut ta chansen att prova 748n på bana och känna på vad din hoj egentligen är byggd för. ;-) Om du har möjlighet, kom till Desmodromenes/Nidhoggs körning på Rudskogen 18 maj. Rekommenderas varmt. Har du inte kört på bana med dem tidigare får du börja i grupp med instruktör där det går lugnt för sig. Blir du varm i tröjan och vill ånga på mer kan du byta till en snabbare grupp. Det är öppet för gäster också, så om du är medlem kan du ta med en kompis (som inte behöver köra Ducati), bara se till att boka i förväg.

https://www.deltager.no/rudskogen_18_mai_2014" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

Sagt det før og sier det igjen. Motul :thumleft

Note 3

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av flonoen »

Yamalube på en ducati! Det er jo for yamaha! Eg har en sånn liten motul-sak som passer under setet (tror det er motul jaffal). Mer guff enn olje igrunn, blir sånt kvitt belegg på kjedet av den.

Kor sette du inn ducatien i Bergen?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Snikendeugle »

Motorex! Seigt jævelstoff som holder kjedet fint... :) Ikke så morro å vaske men. Det spruter ihvertfall ikke rundt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Voodoodoo »

Eller gjør som meg, pro oiler automatisk kjedesmører.
Justerer smøring automatisk etter hastighet. Regner det kan du kjøre opp mengden og før du parkerer for en stund kjører du prime mod. et par ganger.
Har justert den inn slik at den bruker samme olje som på mottor'n da jeg bestandig har med en skvett på tur. En tank holder ca. 5' km.

Kjørt 15' på Haya'n med det nå og har kun strammet opp kjedet en gang etter at jeg monterte nytt. (Etter ca. 50mil innkjøring).

Lett å holde felgen rein da olja ikke klistrer seg slik som avfetting.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Snikendeugle »

Hmmm, gummireimer er jo som dekk. Desto ferskere desto bedre...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Andreas »

Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.

Men du kan jo vurdere selv. Reimene på min Multistrada, og de fleste nyere 4-ventils Ducatier, har bytteintervall på 5år eller 24/30000km. Delenummeret er akkurat det samme som reimene til 1098, som har 2 årsintervall :mk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Snikendeugle »

Æfff, synd det da, den sykkelen som er så lekker :<

KTM neste :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

Andreas skrev:Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.

Men du kan jo vurdere selv. Reimene på min Multistrada, og de fleste nyere 4-ventils Ducatier, har bytteintervall på 5år eller 24/30000km. Delenummeret er akkurat det samme som reimene til 1098, som har 2 årsintervall :mk
Dette er feil.
På Desmoquatro motorer er det hvert 2. år eller 12.000 km
851, 748, 916, ST4, div Monster osv bruker Desmoquatromotorer.
Desmoquatro betyr 4 ventiler, desmodromiske ventiler.
De første Testastrata motorene finner du i 749, 999 og videre helt opp til Panigale overtok.
Men Multistada, Streetfighter og Diavel bruker fortsatt Testastrettamotorene.
Ducati 1098, 1198 har hvert 2. år eller 12.000 intervall.
Multistrada vet jeg ikke noe om, men rart de har 5 år når resten av Testastrettamotorene har 2 år.
Sist redigert av simpson den 12 mai 2014, 23:05, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Andreas »

simpson skrev:
Andreas skrev:Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.

Men du kan jo vurdere selv. Reimene på min Multistrada, og de fleste nyere 4-ventils Ducatier, har bytteintervall på 5år eller 24/30000km. Delenummeret er akkurat det samme som reimene til 1098, som har 2 årsintervall :mk
Dette er feil.
På Desmoquatro motorer er det hvert 2. år eller 12.000 km
851, 748, 916, ST4, div Monster osv bruker Desmoquatromotorer.
Desmoquatro betyr 4 ventiler, desmodromiske ventiler.
De første Testastrata motorene finner du i 749, 999 og videre helt opp til Panigale overtok.
Men Multistada, Streetfighter og Diavel bruker fortsatt Testastrettamotorene.
Ducati 1098, 1198 har hvert 2. år eller 24.000 intervall.
Multistrada vet jeg ikke noe om, men rart de har 5 år

når resten av Testastrettamotorene har 2 år.
Hva av det jeg skrev er feil?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

Andreas skrev:
simpson skrev:
Andreas skrev:Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.

Men du kan jo vurdere selv. Reimene på min Multistrada, og de fleste nyere 4-ventils Ducatier, har bytteintervall på 5år eller 24/30000km. Delenummeret er akkurat det samme som reimene til 1098, som har 2 årsintervall :mk
Dette er feil.
På Desmoquatro motorer er det hvert 2. år eller 12.000 km
851, 748, 916, ST4, div Monster osv bruker Desmoquatromotorer.
Desmoquatro betyr 4 ventiler, desmodromiske ventiler.
De første Testastrata motorene finner du i 749, 999 og videre helt opp til Panigale overtok.
Men Multistada, Streetfighter og Diavel bruker fortsatt Testastrettamotorene.
Ducati 1098, 1198 har hvert 2. år eller 12.000 intervall.
Multistrada vet jeg ikke noe om, men rart de har 5 år

når resten av Testastrettamotorene har 2 år.
Hva av det jeg skrev er feil?
Som jeg sier, Desmo motorene har 12.000 km. på reimbytte.
Du sier 20.000 km
Testastrettamotorene har 12.000 km reimbytte og 24.000 ventiljusterng.'
Hvordan kan Desmo har 20.000 når Testa har12.000km?
Anbefaler å lese litt Ducati historie :vs

Svar