
http://www.motorcycledaily.com/2012/09/ ... ith-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nye mellomtung-klassen (A2) blir på maks. 35 kW = 47hk. SAå dette er en posisjoneringsmodell for den nye nisjen, og som sådan ser den jo slett ikke verst utTheHaughom skrev:Mellomtung økes vel til 45 (om ikke enda mer, orker ikke sjekke) hester eller deromkring i 2013?AJ skrev:Spennende nyhet!gsx750_80 skrev:Tja, nå i dag fikk jeg nyss i nye Ninja 300;
http://www.kawasaki.no/Ninja300" onclick="window.open(this.href);return false;
Men med 39 HK, hvordan plasserer den seg i forhold til mellomtung-klassen![]()
Burde helt sikkert vite dette på strak arm, men regner med at andre her inne har bedre kjennskap til disse nye klasseinndelingene enn det jeg har...
Absolutt ikke uenig, heftig design på en 300-kubikker. Undres hva prisen blir! Og ikke minst forsikringspris, som ikke alltid gjenspeiles i krefter og moment, men heller antall R-er og Ninja-klistremerker....XRing skrev:Nye mellomtung-klassen (A2) blir på maks. 35 kW = 47hk. SAå dette er en posisjoneringsmodell for den nye nisjen, og som sådan ser den jo slett ikke verst utTheHaughom skrev:Mellomtung økes vel til 45 (om ikke enda mer, orker ikke sjekke) hester eller deromkring i 2013?AJ skrev:Spennende nyhet!gsx750_80 skrev:Tja, nå i dag fikk jeg nyss i nye Ninja 300;
http://www.kawasaki.no/Ninja300" onclick="window.open(this.href);return false;
Men med 39 HK, hvordan plasserer den seg i forhold til mellomtung-klassen![]()
Burde helt sikkert vite dette på strak arm, men regner med at andre her inne har bedre kjennskap til disse nye klasseinndelingene enn det jeg har...
Da det er en mellomtung kan du banne på at den blir poppis blant 18 åringer. == prisen går opp.TheHaughom skrev:Absolutt ikke uenig, heftig design på en 300-kubikker. Undres hva prisen blir! Og ikke minst forsikringspris, som ikke alltid gjenspeiles i krefter og moment, men heller antall R-er og Ninja-klistremerker....XRing skrev:Nye mellomtung-klassen (A2) blir på maks. 35 kW = 47hk. SAå dette er en posisjoneringsmodell for den nye nisjen, og som sådan ser den jo slett ikke verst utTheHaughom skrev:Mellomtung økes vel til 45 (om ikke enda mer, orker ikke sjekke) hester eller deromkring i 2013?AJ skrev:Spennende nyhet!gsx750_80 skrev:Tja, nå i dag fikk jeg nyss i nye Ninja 300;
http://www.kawasaki.no/Ninja300" onclick="window.open(this.href);return false;
Men med 39 HK, hvordan plasserer den seg i forhold til mellomtung-klassen![]()
Burde helt sikkert vite dette på strak arm, men regner med at andre her inne har bedre kjennskap til disse nye klasseinndelingene enn det jeg har...
Produsentene burde ha egne modellnavn for det norske markedet. Tøffe bokstaver burde byttes ut med snille. ZX-R kunne hete BL-M i stedet. Da hadde nok forsikringspremien sunket betraktelig.TheHaughom skrev: Absolutt ikke uenig, heftig design på en 300-kubikker. Undres hva prisen blir! Og ikke minst forsikringspris, som ikke alltid gjenspeiles i krefter og moment, men heller antall R-er og Ninja-klistremerker....
Tja, jeg har en 250R, som jo er noe mindre. Den bruker vanligvis 0.37-0.4 på mila. Jeg ser at andre rapporterer til delsAndreasB skrev:Eneste fordelen jeg kan tenke meg med denne er vel meget lavt bensinforbruk?
Hvor er moteren?gsx750_80 skrev:Tja, jeg har en 250R, som jo er noe mindre. Den bruker vanligvis 0.37-0.4 på mila. Jeg ser at andre rapporterer til delsAndreasB skrev:Eneste fordelen jeg kan tenke meg med denne er vel meget lavt bensinforbruk?
vesentlig lavere forbruk enn dette. 300R vil antakelig ligge i det samme området.
Jeg har eid og kjørt bla CB 1100 F og Kawasaki ZX 11 D1. De var atskillig dyrere å kjøre. Jeg tror mine regnskaper sa
ca 4 kroner per kilometer på Hondaen, og 10 kroner per kilometer på ZX 11'en. Dette inkluderte alle kostnader, fra kjøp
til og med salg. Hondaen ble solgt i '89, og Kawa'en i '98 eller '99.
250R'en ble kjøpt i vår. Jeg har kun ansvar og tyveriforsikring, til under 1400 NOK per år. Dekkene har lite synlig slitasje
etter 6300 km (Med CB 1100'en varte et Pirelli Phantom 300 mil, og var på cord'en etter 400..). Billig i drift.
Jeg synes baby-Ninja'en er veldig god og morsom å kjøre. I motsetning til en ZX 11 trenger man ikke minst 180 km/t før man
"merker at sykkelen er i gang". Dette reduserer sjansene for å selvdestruere eller pådra seg bøter (evt fengsel) betydelig.
Når jeg var i tjue-åra ville jeg vel knapt bli sett på en sykkel med motor på under 1000 ccm. Etter å ha passert førti, og
med kjerring og unger, driter jeg i om sykkelen er liten. Jeg har det moro med den, for en svært rimelig penge, og bryr meg
ikke nevneverdig om kommentarer som "moped" og "hvor er motoren ?"
Om du ikke ser andre pluss enn lave bensinutgifter antar jeg du er ung enda. Flott det! Enhver alder har sin sjarm. .
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=38507732 og http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38135218 viser at den ligger på 72990,- uten ABS og 76990,- (4000+) med ABS :-)AndreasB skrev:Da det er en mellomtung kan du banne på at den blir poppis blant 18 åringer. == prisen går opp.TheHaughom skrev:Absolutt ikke uenig, heftig design på en 300-kubikker. Undres hva prisen blir! Og ikke minst forsikringspris, som ikke alltid gjenspeiles i krefter og moment, men heller antall R-er og Ninja-klistremerker....
Sykler som kun er int. for 60+ er antagelig mye rimeligere forsikring på.
AJ skrev:Vet for øvrig om flere her inne med masse Ninja 250 erfaringer.
Elolz er en av dem...
Har til og med egen blogg:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=112840#p112840" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjør noe som ikke er moped, så vil du se at de antagelig har rett. Jeg har sett på Ninja 250 på youtube, og den er jo treig.Nicolay94 skrev: Mange hevder at Ninjaen er treg og at man fort går lei av en 250, men for min del tror jeg ikke det blir tilfelle. Hvis man bruker turtallet korrekt kan man nemlig få veldig mye ut av denne sykkelen. Og det er jo ganske morsomt å utnytte sykkelens potensial maks! I tillegg er den lettkjørt og behagelig å sitte på. Man sitter faktisk overraskende rett opp i forhold til mange R-sykler.
I tillegg ser den jo helt rå ut
Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)
Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)
Jeg begynte med 1100 som førstesykkel, og jeg angrer ikke i det hele tatt. Så på en 600 også, men den virka daff :-/Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)
Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)
Nei, det er jo bedre å tape mangfoldige tusen på å kjøpe en sykkel man VET man vokser fraojda skrev:Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)
Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)![]()
Synes det høres fornuftig ut jeg. Ingen tvil om at 95% av mc-befolkningen
ville vokse fra en 250 etterhvert, men det er jo ingen grunn til å gå for tyngre sykkel
før man føler for det![]()
Har du funnet deg en sykkel du trives med, har du funnet riktig sykkel "at the time".
Så vurderer du heller større sykkel når behovet melder seg.
Jo mindre (og lettere) sykkelen er, jo lettere er det å være "Sjef" over sykkelen, og ikke omvendt.
Grattis med sykkel, og velkommen til forumet
Såvidt jeg veit har du vel brukt endel 1000 på den gamle sykkelen din du også,, som du nok aldrig vil få igjen ved salg. Forsovidt ikke noe galt i det, men det blir helt feil å presse dineAndreasB skrev:Nei, det er jo bedre å tape mangfoldige tusen på å kjøpe en sykkel man VET man vokser fraojda skrev:Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)
Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)![]()
Synes det høres fornuftig ut jeg. Ingen tvil om at 95% av mc-befolkningen
ville vokse fra en 250 etterhvert, men det er jo ingen grunn til å gå for tyngre sykkel
før man føler for det![]()
Har du funnet deg en sykkel du trives med, har du funnet riktig sykkel "at the time".
Så vurderer du heller større sykkel når behovet melder seg.
Jo mindre (og lettere) sykkelen er, jo lettere er det å være "Sjef" over sykkelen, og ikke omvendt.
Grattis med sykkel, og velkommen til forumet
Jepp, men det var hvertfall ingen moped det ble brukt på :)ojda skrev:Såvidt jeg veit har du vel brukt endel 1000 på den gamle sykkelen din du også,, som du nok aldrig vil få igjen ved salg. Forsovidt ikke noe galt i det, men det blir helt feil å presse dine
behov for ccm på andre som ikke føler behov for det.