Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 04 apr 2014, 17:02
- Motorsykkelen din: Suzuki Drz 400sm 2008
- Bosted: Bodø
Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Heisan, Jeg har nettop vært og kjøpt meg en Suzuki Drz 400 sm 2008 model, Den stiller innenfor alle kraven for og være registrert som en mellomklasse sykkel, det er 39,6 hk, den har 400 ccm men er registrert som tung sykkel.
var og snakket med de på biltilsynet og de slo seg jo helt vrange og sa at jeg kan ikke gjøre ditt og datt selv om alt er sånn og sånn (godkjent) Jeg må ha tak i CoC papirer osv, og hvor i H*******e får jeg tak i det? søkt over alt men nada som virker fornuftig,
har også snakket med forhandler og de sier det ikke er noe å gjøre fordi sykkelen er jo 400 ccm , 39,6 hk å stiller innenfor alle kravene men eneste som mangler er og få den fra Tung Til mellomtung (A2).
Noen Som kan hjelpe meg? Jeg betaler om jeg får riktig help som løser problemet!
Mvh Stinky
var og snakket med de på biltilsynet og de slo seg jo helt vrange og sa at jeg kan ikke gjøre ditt og datt selv om alt er sånn og sånn (godkjent) Jeg må ha tak i CoC papirer osv, og hvor i H*******e får jeg tak i det? søkt over alt men nada som virker fornuftig,
har også snakket med forhandler og de sier det ikke er noe å gjøre fordi sykkelen er jo 400 ccm , 39,6 hk å stiller innenfor alle kravene men eneste som mangler er og få den fra Tung Til mellomtung (A2).
Noen Som kan hjelpe meg? Jeg betaler om jeg får riktig help som løser problemet!
Mvh Stinky
What do you call a cyclist who doesn't wear a helmet? An organ donor.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Fra en annen side, og om en annen sykkel, men virker relevant:
Kilde: http://www.ktm-forum.no/viewtopic.php?f=8&t=3053" onclick="window.open(this.href);return false;
Kode: Velg alt
For å få omregistrert den til mellomtung må forhandleren din sende forespørsel for din sykkel til hovedimportør i Skandinavia og få alle nødvendige papirer.
Deretter må du til forhandleren din for å legge inn 34hk map. (Dersom det går mtp effekt/vektforholds reglene som gjelder mellomtung mc)
Når det er i orden må du bestille visningstime for dette hos Statens Vegvesen. De skal kun se sykkel og papirer, fikk beskjed om at de ikke kom til og kjøre den på dynobenk.
Biltilsynet/politiet vil se når du har tatt lappen på førerkortet ditt og med full effekt oppgitt i vognkort vil de dermed kunne finne ut om du har lov til å kjøre sykkelen.
Prisen for operasjonen er 500-1000 kr for mapping, 500 for visning og ganske sikkert ++++ for alle slags avgifter.
Men i slutten av januar neste år er det nye regler ang. mellom og tung MC. Da blir det blant annet tillatt med mer hester i mellomtung sykler (rundt 50hk?) så kanskje det lureste er å kjøpe sykkelen og bare vente til dette.
Jeg har kjøpt tung SMC og må vente til 11 september, altså veldig bittert de dagene det er fint vær :p
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Effekten står vel i vognkortet? Da er det vel ikke noe problem? Tut og kjør som det er, tror ikke du trenger omregistrering. Denne sykkelen har tilfredsstilt kravene allerede før den nye førerkortklassen kom, og den gang var den klassifisert som tung sykkel fordi mellomtung den gang ikke fantes.
Blir du stoppet og har A2 i førerkortet og kan vise sykkelens vognkort at sykkelen er godt innenfor kravet til A2 så er det ikkeno å bry seg med. Skriften i grønt i posten over er ikke relevant da sykkelen din ikke trenger å mappes om. Den ER mellomtung allerede.
Blir du stoppet og har A2 i førerkortet og kan vise sykkelens vognkort at sykkelen er godt innenfor kravet til A2 så er det ikkeno å bry seg med. Skriften i grønt i posten over er ikke relevant da sykkelen din ikke trenger å mappes om. Den ER mellomtung allerede.
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+for ... +klasse+A2" onclick="window.open(this.href);return false;
Det LAVESTE tallet av:
Inntil 47 hk (35 kw)
ELLER
Inntil 0,2 kW pr kg = 0,2 * 145 (Suzuki DRZ 400 veier 145kg "våt" (dvs med full bensintank)) = 29 kW = 39,42 hk
Ifølge vognkort har DRZ 400 39,6 hk og ligger dermed 0,18 hk over tillatte for A2 => Mye "hassle" for lite... og skjønnsmessig ville jeg tillatt dette om jeg var Biltilsynet... men som du skriver gikk de jo helt i "vranglås" istedet...
Konklusjon: Kjøp en tyngre sykkel så kan du ha innitl 47hk
Alternativt - prøv en annen trafikkstasjon - ikke sikkert alle er like nøye på det. Vi snakker tross alt bare 0,18hk over ift vekt og du kan jo evt argumentere med at du veier mer enn snittet (70 kg pr fører er vel fortsatt "normert" sjåfør-vekt... eller at du har med litt bagasje) :-)
Det LAVESTE tallet av:
Inntil 47 hk (35 kw)
ELLER
Inntil 0,2 kW pr kg = 0,2 * 145 (Suzuki DRZ 400 veier 145kg "våt" (dvs med full bensintank)) = 29 kW = 39,42 hk
Ifølge vognkort har DRZ 400 39,6 hk og ligger dermed 0,18 hk over tillatte for A2 => Mye "hassle" for lite... og skjønnsmessig ville jeg tillatt dette om jeg var Biltilsynet... men som du skriver gikk de jo helt i "vranglås" istedet...

Konklusjon: Kjøp en tyngre sykkel så kan du ha innitl 47hk
Alternativt - prøv en annen trafikkstasjon - ikke sikkert alle er like nøye på det. Vi snakker tross alt bare 0,18hk over ift vekt og du kan jo evt argumentere med at du veier mer enn snittet (70 kg pr fører er vel fortsatt "normert" sjåfør-vekt... eller at du har med litt bagasje) :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Hvis du har et reg.nr. sykkelen kan du jo sjekke hvilken vekt den er oppført med hos vegvesenet. Slik jeg gjorde med en jeg fant på finn.no.
Den var riktignok en 2004 mod. Men den veier 146 kilo, og er i så fall tung nok...
P.s Eller siden du allerede eier den, kan bare sjekke hva som står i vognkortet...

Den var riktignok en 2004 mod. Men den veier 146 kilo, og er i så fall tung nok...

P.s Eller siden du allerede eier den, kan bare sjekke hva som står i vognkortet...


Sist redigert av Banditmannen den 05 apr 2014, 00:38, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Skriften i grønt? Hva i granskauen er problemet ditt? Det du nevner her omgår EN linje der, og du mener hele quoten er søppel? WTF mann?kjellv skrev: Skriften i grønt i posten over er ikke relevant da sykkelen din ikke trenger å mappes om. Den ER mellomtung allerede.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Nei, han har rett! (Så sant den er innafor på vekta også)AndreasB skrev:Skriften i grønt? Hva i granskauen er problemet ditt? Det du nevner her omgår EN linje der, og du mener hele quoten er søppel? WTF mann?kjellv skrev: Skriften i grønt i posten over er ikke relevant da sykkelen din ikke trenger å mappes om. Den ER mellomtung allerede.
Sykkele kan kjøres på A2 førerkort!
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Uten å omregistreres? o.O Poenget mitt står fortsatt, om han mente det du skrev, burde han skrevet det på en annen måte.Banditmannen skrev:Nei, han har rett! (Så sant den er innafor på vekta også)AndreasB skrev:Skriften i grønt? Hva i granskauen er problemet ditt? Det du nevner her omgår EN linje der, og du mener hele quoten er søppel? WTF mann?kjellv skrev: Skriften i grønt i posten over er ikke relevant da sykkelen din ikke trenger å mappes om. Den ER mellomtung allerede.
Sykkele kan kjøres på A2 førerkort!
Han avviste den pga mappingen alene utifra det han skriver.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Ja, A2 er en førerkortklasse, ikke en kjøretøyklasse. Er sykkelen innefor krava, kan den kjøres på A2 

- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Hadde problemer med trafikk stasjonen i Oslo men god erfaring med Drøbak i en sak om nettopp mellomtung sykkel (mange år siden). Ville ha hørt med flere steder :)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 04 apr 2014, 17:02
- Motorsykkelen din: Suzuki Drz 400sm 2008
- Bosted: Bodø
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Heisan, Takker for mange gode svar fra dere!
det største problemet er jo at jeg allerede nettop har kjøpt sykkelen....
Men ja den er jo innenfor kravene så ser ikke problemet, men skulle ikke være enkelt dette her nei,
En vist at jeg får montert på et TUV godkjent plomberingssett til sykkelen og leverer den in, er det noen sjans for at jeg får til dette da eller må jeg fortsatt ha COC papirene for og vise dem hva typegodkjenningen tilsier?
det største problemet er jo at jeg allerede nettop har kjøpt sykkelen....
Men ja den er jo innenfor kravene så ser ikke problemet, men skulle ikke være enkelt dette her nei,
En vist at jeg får montert på et TUV godkjent plomberingssett til sykkelen og leverer den in, er det noen sjans for at jeg får til dette da eller må jeg fortsatt ha COC papirene for og vise dem hva typegodkjenningen tilsier?
What do you call a cyclist who doesn't wear a helmet? An organ donor.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Hva sier vognkortet? Hvor mye veier den, og hvor mye effekt har den?
Hvis effekten er under 35kW og hvis forholdet mellom effekt og vekt ikke overstiger 0,2kW/kg, da kan du kjøre den med førerkort klasse A2!
Hvis effekten er under 35kW og hvis forholdet mellom effekt og vekt ikke overstiger 0,2kW/kg, da kan du kjøre den med førerkort klasse A2!
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Du trenger ikke plombering for sykkelen din har under 35kw.
Tror det må stå i vognkortet at den er klasse A2 ellers så kan du få bot for å kjøre uten lappen.
For å få endret dette husker jeg ikke om du må ha noen spesielle papirer men hvis de sier det er det sånn.Ring importøren av Suzuki .http://www.erling-sande.no/wsp/erlingsa ... plate=home" onclick="window.open(this.href);return false;
Spør Ida på http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+for ... se+A2.(Hei" onclick="window.open(this.href);return false;, jeg heter Ida og er Statens vegvesens vegviser på vegvesen.no. Jeg kan svare på spørsmål om kjøretøy og førerkort og generelt om Statens vegvesen).
Tror det må stå i vognkortet at den er klasse A2 ellers så kan du få bot for å kjøre uten lappen.
For å få endret dette husker jeg ikke om du må ha noen spesielle papirer men hvis de sier det er det sånn.Ring importøren av Suzuki .http://www.erling-sande.no/wsp/erlingsa ... plate=home" onclick="window.open(this.href);return false;
Spør Ida på http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+for ... se+A2.(Hei" onclick="window.open(this.href);return false;, jeg heter Ida og er Statens vegvesens vegviser på vegvesen.no. Jeg kan svare på spørsmål om kjøretøy og førerkort og generelt om Statens vegvesen).
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Her er den linken jeg egentlig skulle hatt med i min første post i tråden:
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... mer=Sy6103" onclick="window.open(this.href);return false;
En Dr-z400s jeg fant på finn.no.
Men, det er en ikke uvesentlig men her...
Dette er en 2004 modell ikke 2008, så det er godt mulig at 2008 modellen har andre data. 
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... mer=Sy6103" onclick="window.open(this.href);return false;
En Dr-z400s jeg fant på finn.no.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at denne kan kjøres på A2-lappen, som den er, uten noen godkjenning eller mapping, elle hva den nå måtte være!Egenvekt - 146 kg
Motorytelse/effekt - 29 KW (40 HK)

Men, det er en ikke uvesentlig men her...


-
- Innlegg: 5
- Registrert: 04 apr 2014, 17:02
- Motorsykkelen din: Suzuki Drz 400sm 2008
- Bosted: Bodø
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Hei, Nå har jeg sjekket på nettet og regnet litt på dette her med opplysningene i vognkortet. Det jeg har komment fram til er at det er 0.19863014kw per kg så da skal jeg vel i teorien være innafor der, og det er bare 29kw i motoreffekt så den er jo innafor der også... VS 3353 er reg. nr på sykkelen, så kan du skjekke vist at du gidder.Banditmannen skrev:Her er den linken jeg egentlig skulle hatt med i min første post i tråden:
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... mer=Sy6103" onclick="window.open(this.href);return false;
En Dr-z400s jeg fant på finn.no.Jeg kan ikke skjønne annet enn at denne kan kjøres på A2-lappen, som den er, uten noen godkjenning eller mapping, elle hva den nå måtte være!Egenvekt - 146 kg
Motorytelse/effekt - 29 KW (40 HK)![]()
Men, det er en ikke uvesentlig men her...Dette er en 2004 modell ikke 2008, så det er godt mulig at 2008 modellen har andre data.

What do you call a cyclist who doesn't wear a helmet? An organ donor.
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 04 apr 2014, 17:02
- Motorsykkelen din: Suzuki Drz 400sm 2008
- Bosted: Bodø
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Her er reglene som følger:
Fra 19. januar 2013 ble klasse A2 innført som ny førerkortklasse for motorsykkel. Klassen gjelder føring av mellomtung motorsykkel (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/vekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt) med eller uten sidevogn.
For å få førerrett i denne klassen må du ta obligatorisk opplæring og avlegge førerprøve. Minstealderen for klasse A2 er 18 år.
Ønsker man å utvide til klasse A, må obligatorisk kurs eller prøve gjennomføres først.
Overgangsregler
Tidligere ble klasse A begrenset til føring av «mellomtung motorsykkel» for personer under 21 år. Begrensningen fall bort av seg selv når føreren fylte 21 år eller hadde fått 2 års kjøreerfaring. Definisjonen av «mellomtung motorsykkel» var tidligere høyeste effekt 25 kW, forholdet effekt/vekt høyst 0,16 kW/kg og motorvognen ikke definert som lett motorsykkel. Fra 19. januar 2013 falt den gamle definisjonen av «mellomtung motorsykkel» bort, og aktuelle personer kan kjøre motorsykkel etter kriteriene for klasse A2 for å kvalifisere seg for klasse A.
Så konklusjonen min er at jeg har en sykkel som er under 35 kw, den er under 0.20 kw per KG så hvorfor må jeg da ha COC papirer og gud fanden vet hva det er for noe!?
Kjenner jeg blir så forbanna...
Fra 19. januar 2013 ble klasse A2 innført som ny førerkortklasse for motorsykkel. Klassen gjelder føring av mellomtung motorsykkel (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/vekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt) med eller uten sidevogn.
For å få førerrett i denne klassen må du ta obligatorisk opplæring og avlegge førerprøve. Minstealderen for klasse A2 er 18 år.
Ønsker man å utvide til klasse A, må obligatorisk kurs eller prøve gjennomføres først.
Overgangsregler
Tidligere ble klasse A begrenset til føring av «mellomtung motorsykkel» for personer under 21 år. Begrensningen fall bort av seg selv når føreren fylte 21 år eller hadde fått 2 års kjøreerfaring. Definisjonen av «mellomtung motorsykkel» var tidligere høyeste effekt 25 kW, forholdet effekt/vekt høyst 0,16 kW/kg og motorvognen ikke definert som lett motorsykkel. Fra 19. januar 2013 falt den gamle definisjonen av «mellomtung motorsykkel» bort, og aktuelle personer kan kjøre motorsykkel etter kriteriene for klasse A2 for å kvalifisere seg for klasse A.
Så konklusjonen min er at jeg har en sykkel som er under 35 kw, den er under 0.20 kw per KG så hvorfor må jeg da ha COC papirer og gud fanden vet hva det er for noe!?
Kjenner jeg blir så forbanna...
What do you call a cyclist who doesn't wear a helmet? An organ donor.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Hvem har fortalt deg at du MÅ ha COC papirer o.s.v????
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Enig. Be vedkommende vise hvor i lovteksten det står.Banditmannen skrev:Hvem har fortalt deg at du MÅ ha COC papirer o.s.v????
Gjorde det engang på et svar, og vedkommende gikk i spinn, fordi hun ikke fant det...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Sykkelen er jo typegodkjent i Norge, og dokumentasjonen på det heter VOGNKORT!
Så hvis det ikke er gjort noen forandringer på den, kan jeg ikke skjønne hva som skal dokumenteres?
A2 er jo som nevnt før en førerkortklasse, ikke en kjøretøyklasse.
Så hvis det ikke er gjort noen forandringer på den, kan jeg ikke skjønne hva som skal dokumenteres?
A2 er jo som nevnt før en førerkortklasse, ikke en kjøretøyklasse.

-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Leste første posten din en gang til, og nå tror jeg at jeg skjønner problemet!Stinky skrev:Heisan, Jeg har nettop vært og kjøpt meg en Suzuki Drz 400 sm 2008 model, Den stiller innenfor alle kraven for og være registrert som en mellomklasse sykkel, det er 39,6 hk, den har 400 ccm men er registrert som tung sykkel.
var og snakket med de på biltilsynet og de slo seg jo helt vrange og sa at jeg kan ikke gjøre ditt og datt selv om alt er sånn og sånn (godkjent) Jeg må ha tak i CoC papirer osv, og hvor i H*******e får jeg tak i det? søkt over alt men nada som virker fornuftig,
har også snakket med forhandler og de sier det ikke er noe å gjøre fordi sykkelen er jo 400 ccm , 39,6 hk å stiller innenfor alle kravene men eneste som mangler er og få den fra Tung Til mellomtung (A2).
Noen Som kan hjelpe meg? Jeg betaler om jeg får riktig help som løser problemet!
Mvh Stinky
Karen på biltilsynet tilter jo bare fordi han tror du vil gjøre en forandring på sykkelen, og henger seg helt opp i det!
Det skal du jo IKKE! :-)
Sykkelen skal ikke omregistreres til noe som helst! Det er strengt tatt ikke noe som heter "mellomtung mc"! Din sykkel er som jeg sa tidligere allerede typegodkjent, og dokumentasjonen på det har du, nemlig vognkortet!

Du har førerrett på tung mc med effekt inntil 35kW, og et effekt/vekt forhold på maks 0,2kW pr. kilo.
Så du trenger egentlig ikke å spørre noen om noe, bare sette deg på sykkelen å kjøre!
Men, når alt dette er sagt(skrevet), kan du jo alltids ta deg en tur innom biltilsynet, legge fram vognkortet å spørre "Kan dere bekrefte at denne sykkelen er innenfor kravene, slik at jeg kan kjøre den med mitt A2 førerkort?" Jeg hadde nok gjort det, om ikke annet, så for min egen sjelefred...
Man skal jo ikke stole blindt på noe en gjeng hobbykverulanter hoster opp på et nettforum...

- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Jeg hadde bare kjørt jeg, sykkelen har jo 40hk og er ikke nedtrimmet over halvparten av effekten. Når de stopper deg sitter de ikke å regner ut kw/vekt ratio, ser vel bare på antall hester som står i vognkortet.
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 04 apr 2014, 17:02
- Motorsykkelen din: Suzuki Drz 400sm 2008
- Bosted: Bodø
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Da mine hjelpende "venner" har jeg vært i kontakt med kriminalvakta i bodø, siden jeg var innom biltilsynet idag og de var fortsatt like "smarte" som sist fant jeg ut at hvorfor ikke ta kontakt med dem som faktisk river lappen ut av neva på deg vist du kjører ulovlig og de sa som følger:
I veitrafikk loven står det som følger, at ved å ha klasse A2 (mellomklasse) Har det ingen ting å si om motorsykkelen er registrert som mellomklasse eller tung så lenge effekten er under 35KW og vekt/kw forholdet ikke overstiger 0.2KW per KG.
Så når du får klasse A2 i boks får du ha en god tur på sykkelen!
Det ga litt ro i sjela mi ja!
Men takker dere alle for gode og raske svar på spm. mine!
Tusen takk!
I veitrafikk loven står det som følger, at ved å ha klasse A2 (mellomklasse) Har det ingen ting å si om motorsykkelen er registrert som mellomklasse eller tung så lenge effekten er under 35KW og vekt/kw forholdet ikke overstiger 0.2KW per KG.
Så når du får klasse A2 i boks får du ha en god tur på sykkelen!

Det ga litt ro i sjela mi ja!
Men takker dere alle for gode og raske svar på spm. mine!
Tusen takk!

What do you call a cyclist who doesn't wear a helmet? An organ donor.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Så flott da!Stinky skrev:Da mine hjelpende "venner" har jeg vært i kontakt med kriminalvakta i bodø, siden jeg var innom biltilsynet idag og de var fortsatt like "smarte" som sist fant jeg ut at hvorfor ikke ta kontakt med dem som faktisk river lappen ut av neva på deg vist du kjører ulovlig og de sa som følger:
I veitrafikk loven står det som følger, at ved å ha klasse A2 (mellomklasse) Har det ingen ting å si om motorsykkelen er registrert som mellomklasse eller tung så lenge effekten er under 35KW og vekt/kw forholdet ikke overstiger 0.2KW per KG.
Så når du får klasse A2 i boks får du ha en god tur på sykkelen!
![]()
Det ga litt ro i sjela mi ja!
Men takker dere alle for gode og raske svar på spm. mine!
Tusen takk!

- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Omreg fra Tung til mellomtung! Hjeelp!?
Kjempebra
Det er egentlig helt ufattelig at vi har klart å innføre et så omfattende og gjennomgripende byråkrati her i landet at ikke en gang byråkratene selv forstår det.

Det er egentlig helt ufattelig at vi har klart å innføre et så omfattende og gjennomgripende byråkrati her i landet at ikke en gang byråkratene selv forstår det.