Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av SuperMorten »

Har den samme jeg og. Bruker den like selvsagt som hjelm. :prf


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 201

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:Har den samme jeg og. Bruker den like selvsagt som hjelm. :prf


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det skal sies at den er alt for varm å ha på når temperaturene stiger over 15 grader :thumleft

Eller rettelse. ..jeg syns hvertfall det

Note 3

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:
SuperMorten skrev:Har den samme jeg og. Bruker den like selvsagt som hjelm. :prf


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det skal sies at den er alt for varm å ha på når temperaturene stiger over 15 grader :thumleft

Eller rettelse. ..jeg syns hvertfall det

Note 3
Da kjører du ikke fort nok :lol


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke hva jeg er blitt fortalt :lol

Note 3

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

Har akkurat fortært en bedre grillmiddag, etter en flott dag på sykkelen sammen med fruen! Turen gikk til Skien via Rv40, opp Valebøveien til Notodden og hjem igjen. Delvis skyet oppholdsvær og ålreit temperatur hele veien...
kart.jpg
I går monterte jeg Aero-Trim spoileren på sykkelen (http://www.aero-trim.com), og den gjorde susen! Farvel til turbulensen på toppen av hjelmen, som har gitt en del irriterende støy i min Schuberth C3. Vinden traff akkurat ventilen oppå der. Nå ble det langt roligere, og rent visuelt føler jeg at den tar seg rimelig ok ut også :thumleft

Bilde
Sånn ser sykkelen ut forfra, med Aero-Trim montert.

På vei opp mot Vindfjell kom sesongens først "holy shit moment". Jeg skulle jeg kjøre forbi en bil og en scooter, og i det jeg er opp på siden av bilen drar scooteren over mot venstre - nøyaktig samtidig som vedkommende skrur på blinklyset. Her skulle øgla som putret scooter åpenbart av veien, og inn på en liten gårdsvei. Jeg så heldigvis hva som var i ferd med å skje, og fikk bremsehendelen inn og en passasjer klistret opp i ryggen min! Scooter-føreren gjorde ikke antydning til å se verken i speil eller dødvinkel før hun krysset veien, 1m. foran min sykkel....

Valebøveien var et nytt bekjentskap for min del. Flott vei, masse fine svinger og lite trafikk. Veistandarden var helt grei, men her er noen jernbaneunderganger som er ekstremt smale, så pass opp! Lite grus å spore på veien nå...

Dagens bildefangst ble tatt ved Elgsjø, hvor vi tok en velfortjent pust i bakken på turen :prop:

Bilde

Bilde

Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

Jofama ut... Spidi inn!

Har akkurat vært en rask tur på Liertoppen og kjøpt ny regndress, etter høstens lille lekkasje i balleregionen på Jofama dressen. Nå skal det sies at det KAN være jeg som ikke hadde lukket borrelåsene skikkelig. Men en annen ulempe er at den er diger og fyller såpass opp i toppkofferten at jeg ikke får med meg både den og laptop-sekken når jeg skal på jobb.

Spidi dressen er både testvinner og langt mer kompakt. Så problem solved! Tenker den tar 1/3 av plassen som Jofama'en gjorde. Den var litt mer kontete å få på seg pga. korte glidelåser i beina. Men ift. vanntetthet er jo det bare positivt. Kr. 999,- hos Plassen MC måtte jeg ut med. De fleste størrelser var inne såvidt jeg kunne se, hvis flere skal på shopping :-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

Sitter nå og nyter en morgenkaffe på Speed MC i Sandefjord. Sykkelen har en snartur innom verkstedet for å bytte alt av bremsevæske, noe jeg ikke hadde utstyr og kompetanse til å fikse selv med disse servobremsene.

Bilde
Bilde

Ned mot null grader på veien hit, som gikk på småveiene i indre Vestfold. Faktisk første gang jeg har måtte skru varmeholkene på 2, men da holdt jeg forsåvidt koken. Været er ihvertfall upåklagelig, med strålende sol. Og naturlig nok var trafikken lik null så tidlig på morgenen :-)

Edit: Er hjemme igjen nå. Frisk bremsevæske på sykkelen, og i samme slengen fikset de recall'en på bensinpumpa. Veldig bra! Fikk også plukket med meg en sånn mini-refleksvest til 50,- så da er det på stell. Den dårlige nyheten er at fordemperen min svetter, så den må byttes rimelig snart. Ser ut til å være greit å fikse selv, men demperen koster jo. Det gjorde forøvrig verkstedbesøket også... 2480,- skulle de ha for jobben :-/

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Carpa »

2480 kr for å skifte bremsevæske? :eh
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

2480,- ja. 2t. arbeid drar på det meste av de kronene. Er servobremser på BMWen, så litt mer komplisert enn en normal sykkel er det. En del av tida er nok også utbedringen på bensinpumpa, det glemte jeg å spørre om i farta. Skal nok skaffe meg utstyret for å gjøre jobben selv til neste gang. Skal man innom et verksted må man bare regne med å bli flådd!

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av chromecast »

DU trenger ei lang tynn trakt, gjerne med gummitetting nederst for å fylle på servopumpa. Et GS911-tool for å røre rundt i pumpa er også greit.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

Både GS911 og en sånn traktsak fra Beemer Boneyard står på ønskelista, men akkurat nå var fokus å få sykkelen i toppform. Så da ble det verksted, greit nok i og med at det var en recall som ble tatt i samme slengen.

Fikk tak i en pent brukt fordemper også, fra en 2007 mod. med 8000 km. på telleren. 1k for den, og forventet ankomst ila. neste uke. Da er også den slitne demperen ute av verden. Gadd ikke legge ytterligere tusenlapper i det for å få Wilbers/Øhlins. Det tar vi når jeg kjører i hjel denne også. Før den tid må nok uansett Øhlins bakdemperen inn til overhaling.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

Nok en dagstur som ble planlagt i løpet av vinteren er gjennomført! Dagens runde ble på 24 mil, og gikk rundt Øyeren... Ukjente veier for min del, fra Ski og videre.
Øyeren rundt.jpg
Nok en super dag på sykkelen, sammen med fruen, i et fantastisk vær. Og i dag måtte foret ut av både jakke og bukse :thumleft
Turen startet med Norges korteste fergestrekning, Svelvik-Verket, kl. 10:30. Deretter gjennom Oslofjordtunnelen og til Ski. Her klagde BMWen på at den var tørst, og kun hadde 40 km. igjen å rulle. Så det ble en tankstopp på Statoil. Sykkelen fikk fylt tanken, og menneskene fikk tømt sin :P :p

Veien fra Ski til Ytre Enebakk var veldig fin, men herfra og opp mot Lillestrøm var det litt for 60-sone-infisert etter min smak. Neste stopp var Fetsund Lenser, der vi ankom rundt 12:30. Her stod det en kjent, hvit italiener parkert. Så jeg stilte tyskeren pent opp ved siden av...
Bilde

Vi gikk rundt og så oss om, og fikk etterhvert staket ut kursen mot kafeen. På vei bort møtte vi på en høyreist kar med frue, som viste seg å være AJ. Jeg dro kjensel på sykkelen, men ikke mannen. Vi har ikke møttes før. Men nå vet vi hvordan vi ser ut, til neste gang våre veier krysses :-k

Fetsund Lenser er et flott område, og anbefales varmt som stoppested! Det var bra med folk overalt her, masse barn og masse hunder. Vaflene var også gode... Kanskje ikke helt på høyde med Smia MC sine, men absolutt godkjent. Pluss for god kaffe også :thumleft Her er sagbruket på Fetsund Lenser:

Bilde

Med vaffel og kaffe innabords gikk turen videre langs østsiden av Øyeren. Igjen flott vei, og igjen infisert av 60-soner og litt for mye (bil)trafikk. Er flott utsikt mot Øyeren flere steder! Ved Trøgstad tok vi av til høyre på Rv115, og herfra ble det virkelig moro. Små (og dårlige veier) som snodde seg gjennom kupert kulturlandskap. Opp og ned, og krappe kurver. Ypperlige GS-veier! Neste stoppested var Solbergfoss, et sted som har stått på turlista helt siden jeg så noen bilder herfra i fjor på MC Siden.

Bilde

Bilde

Og så var det hjemover igjen, på like morsomme veier som etter Trøgstad. Det ble gøyale fylkesveier via Spydeberg, Vestby og Drøbak - Og så hjem raskest mulig for å rekke lammesteik hos mine foreldre kl. 16:00. Middagen (og rødvinen) var nesten like god som turen :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Flankers rare turer og fjas! - Øyeren rundt (s. 10)

Legg inn av Busa Trond »

Fin blogg Flanker :thumleft
Moro å se på rare turer og fjas :D Levende bilder, nesten som å være med :prf
Jeg gleder meg til fortsettelsen :vs

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Flankers rare turer og fjas! - Øyeren rundt (s. 10)

Legg inn av Moby »

Når var du ved solbergfossen? jeg var der ved 3 tida. Det blir ikke en like lang tur siden jeg er ganske lokal, men fin mc vei med masse svinger :-)

Fra dagens tur
Bilde
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Øyeren rundt (s. 10)

Legg inn av Flanker »

Moby skrev:Når var du ved solbergfossen? jeg var der ved 3 tida. Det blir ikke en like lang tur siden jeg er ganske lokal, men fin mc vei med masse svinger :-)

Fra dagens tur
Bilde
Jeg var der ca. 40 min. før deg :-)

Svar