Kimsa skrev:Prøvekjørte Shubert C3 Pro i går. Hører jo at den er mer stille, men følte nesten jeg hørte buldringen enda bedre, kanskje fordi resten er mindre fremtredende.
Uansett så føltes den ikke så mye mer stille at jeg kastet med på å brukte nesten 6000kr på den

Når jeg har myke tette skumpropper(moldex) inni min C3(ikke Pro), får jeg følelsen av at turbulensen blir forsterket.
I det hele tatt å bruke tette propper inni hjelmen har blitt et problem for meg, da jeg syns det gjør tinitusen værre!
Det som i utgangspunktet "bare" er susing og høyfrekvent piping, blir etter ganske kort tid med propper inni hjelmen til et øredøvende hyl/vræl! med påfølgende hodepine!
Eksprimenterte litt med musikk i ørene i fjor. Kjøpte meg et par Jays Three øreplugger og noen Compy skumtupper til disse, og tror jeg er inne på rett spor for min del.
Får ikke teste noe mer, siden jeg solgte V-stromen i slutten av mars, men jeg vil prøve å finne meg en ny sykkel som gir en "renere" fartsvind.
Så da blir det vel noe med mer kåpe, ala BMW RT eller LT, eller kanskje en Goldwing...
Eventulet noe med liten eller ingen kåpe, har testa en GSX 750 Inazuma, som er naken, ok det var ganske så turbulensfri!
Meeeeen, desto mer fartsvind, så i litt fart, blir nok litt lang i armene av slik sykkel i lengden.
Uansett hva du gjør, gjør noe! Ikke ignorer den!

Den lavfrekvente turbulensstøyen er ikke bra!
Jeg skal ikke påstå at det er derfor jeg har tinitus nå, til det har jeg gjort alt for mye dumt uten hørselsvern, men er ganske sikker på at turbulensstøyen har gjort det værre!