problemer med strøm
problemer med strøm
hey folkens! håper dere kan hjelpe meg litt.. for to uker siden kjøpte jeg en trim-cdi boks til scooteren min. jeg prøvde å starte den men den ville ikke starte, den bare lagde start lyder... jeg prøvde flere ganger og etter flere forsøk så trakk jeg på kill switchen for å se om det ville bli noe forskjell, og da mistet jeg plutselig all strømmen mens tenningen sto på. jeg skrudde tenninga av og på igjen men det kom ikke noe strøm. jeg har byttet cdi-boks, tennplate, regulator, tennplugg og coil, men den fungerer fortsatt ikke.. hva kan være galt? 

- Staven
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Re: problemer med strøm
Sikringen til cdi hjernen har ikke blitt kortsluttet av trim boksen a ?
Sent from my iPad using Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
hvor ligger sikringen? har ikke så mye peiling på sånt..
- Staven
problemer med strøm
Det vei jeg ikke.. Du har en sikringsboks et sted.. Der du har sikringer til lys og diverse ting.. Da må du se i instruksjons boka eller leite litt.. Du kan følge ledningene fra batteriet
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
tusen takk for tipset! vet du hvor jeg kan få kjøpt en ny sikring?
- Staven
Biltema. Bensin stasjon. Bil verksted. Mc verksted
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Var igår borti det samme problemet.Starter gikk men ingen strøm til plugger.Det var irr på en kontakt i nærheten av sikringsboksen.På din er det kanskje et lokk der du har beina som må åpnes for å komme til batteri og kanskje sikringsboks og annet av dårlige kontakter.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
jeg fant ut at det var sikringen.. jeg har kjøpt en pakke med 5stk av 5A men i det jeg starter scooteren så sprenger de.. jeg har bare 2 stk av dem igjen og jeg lurer på hva som kan være årsaken.. 

- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Jeg tipper du har en kraftig jordfeil på en krets. Da er det bare å låne deg et meggeapparat og begynne å søke. Når jordfeilen er så stor at sikringen ryker, så antar jeg at en krets går direkte til jord og siden problemet dukket opp når du aktiverte kill switch, så ville jeg startet der.
Lykke til.
Lykke til.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg satte inn en regulator som er 150cc på min 50cc scooter.. Kan det også være årsaken?
- DrGreve
Jeg er ikke noen kløpper på elektrisk, men det finner du vel ut hvis du bytter til den gamle igjen?Adeyemi skrev:Jeg satte inn en regulator som er 150cc på min 50cc scooter.. Kan det også være årsaken?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

På batteriet står det 12volt 7ah. Kan det være at 5a sikringen er for svak for batteriet?
- Staven
Du har en kortslutning et sted som gjør at sikringen ryker.. Hva går sikringen til ? Står det noe på den eller i instruksjonsboka ? Megger holder vi langt unna mc 

2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- DrGreve
He, he, jeg tenkte på ordet en stund og vurderte å endre det til multimeter, men ordet stammer fra den tiden jeg seilte på supertankere. Under rengjøring av lastetanker var det snakk om liv eller død om vi "megget" spyleutstyret før vi startet rengjøring. Statisk elektrisitet kunne få hele båten til å gå i lufta og da måtte absolutt alt være skikkelig jordet.. Da "megget" vi :)Staven skrev:Megger holder vi langt unna mc

- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Om det står 7ah på batteriet, betyr det at det kan levere 7A i 60 minutter før det er tomt. (til sammenligning er bilbatterier oppe på 80-110 på nyere biler).Adeyemi skrev:På batteriet står det 12volt 7ah. Kan det være at 5a sikringen er for svak for batteriet?
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Nei, sikringa er ikke for svak for batteriet.Crinos skrev:Om det står 7ah på batteriet, betyr det at det kan levere 7A i 60 minutter før det er tomt. (til sammenligning er bilbatterier oppe på 80-110 på nyere biler).Adeyemi skrev:På batteriet står det 12volt 7ah. Kan det være at 5a sikringen er for svak for batteriet?
Har du prøvd med den originale cdi-boksen ?
Hvis det fungerer med den, ligger feilen i "trim-boksen" din.
Tviler uansett på at cdi-boksen gir bedre effekt enn den som var der origalt.
Cdi styrer tenninga, altså når det skal gnistre i pluggen, og tidspunktet er det samme på en trimma motor som på en utrimma.
Eneste forskkellen kan være evt turtallsperre.
Sikringa ryker for at det er ei kortslutning. Dvs at strømmen går rett til jord.
Tipper at du enten har kjøpt en kortslutta cdi-boks, eller at den har forskjellig tilkopling fra den gamle selv om kontakten er lik. To ledninger kan ha bytta plass i kontaktene på den nye og den gamle.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
jeg fant ingen 7a sikringer i størrelse 6,2x32 derfor så måtte jeg kjøpe 10A i 6,3x32 og det funket.. men hovedlyset sluttet å fungere, hjulet rører ikke på seg når jeg gir gass, motoren bare lager lyder, scooteren er ganske svak og før hovedlysene sluttet å fungere så blinket de ganske kraftig når jeg ga full gass. kan det være at sikringen er altfor sterk eller er det pågrunn av at jeg bruker 150cc stator på min 50cc scooter, eller kanskje gasswiren.?
Sist redigert av Adeyemi den 03 mai 2014, 13:06, redigert 1 gang totalt.
btw jeg satt inn den gamle cdi-boksen før alt dette skjedde
Ser denne bra ut?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Slangeklemma eller gasswiren ?
Begge deler ser helt ok ut.
Begge deler ser helt ok ut.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.