Er det noen her som vet, eller tror de vet, noe om bensinpumpe og bensin-kutt systemet på en 4.gen (1996) VFR750?
Det jeg lurer på er først og fremst hva som styrer pumpen, og eventuelt hvor det signalet kommer fra?
Feks om det er slik at pumpen skal gå et par sekunder idet jeg skrur på tenningen, eller om det ikke skjer noe før "motorstyringen" begynner å dele ut gnist til pluggene? Eller noe helt annet..?
Grunnen til at jeg lurer litt på dette er at den er litt tregstartet de gangene den har stått veldig lenge, og min hovedmistanke er at jeg må stå å kaste bort masse strøm og startmotor-levetid unødvendig for at flottørkammere skal fylles. For ikke å snakke om i våres når jeg også byttet bensinfilter før "vår-oppstart". Hadde langtekkelig gnaging på starter'n vært OL-gren ville jeg nok gjort det skarpt der da.

Er litt usikker på om pumpen også fungerer som bensin-kutt, eller om det er en egen del/ventil, men tror den er av membran-typen (som kan sperre). Sykkelen er så gammel at det som ser ut som en bensintank, er en bensintank, og bensinnivået er dermed langt over forgassere. Har forsåvidt hørt om folk som "bygger om" til gravitasjons-mating (dvs fjerner hele pumpa), men aner ikke om dette er relatert til start etter lagring, eller om det bare er ut fra en ide om at hvis noe feiler på en 4g VFR, så er det høyst sannsynlig noe elektrisk, og "less is more"...?