Nøytral besvær GSX-F 600

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Kimsa
Innlegg: 30
Registrert: 30 apr 2014, 11:32
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919

Nøytral besvær GSX-F 600

Legg inn av Kimsa »

Har litt trøbbel med giringa på sykkelen

Det startet med at den ikke gikk i nøytral mer enn hvert skuddår. Byttet wire og da ble det mye bedre. Den gamle gikk veldig tung. Nå går den alltid i fri fra 2 og ned, men en gang i blant vil den ikke fra første og opp. I utgangspunktet en fille sak.

Derrimot er det litt mer irriterende at den ofte kveles fra fri og ned i 1 om jeg står stille, spesielt til den blir varm. Den er også til tider uvillig til å starte i gir med clutchen inne. Start den i fri, sett den i gir og start på nytt, alt fint. (Støtta er oppe)

Noen som kan skjønne hva dette er, basert på min noe knotette forklaring.

ZZR-Erling

Re: Nøytral besvær GSX-F 600

Legg inn av ZZR-Erling »

Frikobler den fint når du tar inn clutchen? Hvilken olje bruker du?

Brukeravatar
Kimsa
Innlegg: 30
Registrert: 30 apr 2014, 11:32
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919

Re: Nøytral besvær GSX-F 600

Legg inn av Kimsa »

Jeg tror den frikobler fint, virker sånn på giring ellers, men den gjør ett lite rykk fremmover når den settes i gir fra fri, så det tyder jo egentlig på noe annet.

Har bare eid sykkelen i 2 uker, så skal bytte olje til uka i og med jeg ikke veit hva som sitter der fra før.

ZZR-Erling

Re: Nøytral besvær GSX-F 600

Legg inn av ZZR-Erling »

Det lille nappet fra fri til første gjør alle. Helt normalt. Kjøp ei olje med JASOMA 2 spec.

Brukeravatar
Kimsa
Innlegg: 30
Registrert: 30 apr 2014, 11:32
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919

Re: Nøytral besvær GSX-F 600

Legg inn av Kimsa »

Kan det være at tomgangen min ligger for lavt, for om jeg gir litt gass så kveles den ikke

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Nøytral besvær GSX-F 600

Legg inn av gorbys »

Høyres ut som kabelen kanskje har strekt seg litt. Kor mykje frigang har du på kløtsjhendel? Skal være mellom 1-3mm ca.

Kor høgt turtall har du på tomgang på da?

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Nøytral besvær GSX-F 600

Legg inn av Anaxim »

Tomgang min. 1200 omdr. Og pass på å ikke ha mer enn et par mm. dødgang på kløtsjhendelen.
Sikkert et bra tips med en god, semisyntetisk 10-40-olje også.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nøytral besvær GSX-F 600

Legg inn av Tobben84 »

For meg høres det ut som om det er bryteren som hindrer deg i å gire med støttta ned som er treg/henger i og med at den kveler seg når du setter den i gir. Prøv å finn ut hvor den sitter å rens og smør den godt. Den var treg på en sykkel jeg hadde før også.

Svar