Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Lang dag i salen (s 11)

Legg inn av Flanker »

Den er definitivt lagt til i listen over veier å kjøre ja! :prf

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: Kant'1ns kjøreblogg---1. mai, før og idag (s 12)

Legg inn av Olav K »

Jeg husker 1,mai da jeg var liten. Jeg vokste opp i en av den norske sosialismens høyborger, nemlig industristedet Odda. I min barndom var 1 mai større enn 17. mai. Ikke at vi barna skjønte så mye av forskjellen, vi fikk is, og måtte gå i tog begge dager. Den største forskjellen var at på 1. mai var alle de voksne veldig alvorlige, og det var alltid noen sinte menn på talerstolene som stod å veivet med en knyttneve, mens de brukte utestemmen. Og kvelden før 1.mai var alle de voksne litt mer rare i ansiktet når de drakk voksenbrus, enn kvelden før 17.mai.
De brukte også mer av utestemmen denne kvelden, selv om vi alltid var inne hos naboen....Jeg likte nok 17.mai best.
Mor vasket og strøk finklærne dagen i forvegen, så de lå klare når salutten smalt kl 08 om morgenen.

Der er vel den største likheten med min 1.mai i dag. Jeg la fram klær og findressen i går kveld (2 stilllongser, 2 ulltrøyer, fleece og vindjakke og selvsagt kjøredressen. Her ute på bondelandet heises ingen flagg 1.mai, og salutt kl 8 er helt utenkelig. Dessuten var jeg opp kl 07 og kjørte avgårde kl 0750, gradestokken viste 0,5 grader, og det kjentes KALDT, i skyggen på vei mot ferja.
Jeg skulle på kjøretur med Triumph i Vest, en gjeng med div Triumphsjåfører. Oppmøte på Bjørkheim Kro litt før 0945. Jeg var tidlig ute og fikk på bensin før nestemann dukket opp med en irrgrønn Street Triple.. en knalltøff sykkel.
1. mai 2014 01.jpg
Så drog vi avgårde, 9 stk, ett par min på overtid, over Kvamskogen, til Kvanndal og videre til Granvin, opp langs Granvinsvatnet og så... skarpt høyre og opp Espelandsdalen og til Ulvik. Et HERLIG stykke vei. Turen for øvrig var fin, vi møtte en hel haug med sykler i Ålvik, og enda flere Harleyer nede i Ulvik. Jeg tipper det var rundt 50 sykler der, på vei opp når vi ankom Ulvik. Svært få av dem hilste.. men nå vet jeg hvorfor så få Harley riders hilser på andre MC førere :lol
Blei en overdådige lunch på Brakanes Hotel , før vi kjørte videre inn fjorden, over Hardangerbrua (det er alltid gromt å kjøre over den, særlig i slikt finvær. Så blei det fergjetur til Utne, og jeg knipset noen bilder.. nydelig på fjorden i dag:
1. mai 2014 3.jpg
1.mai 2014 1.jpg
1.mai 2014 2.jpg
Så rulla vi i rolig tempo mot Jondal og Folgefonn sommerskisenter, men stoppa og tok noen bilder over Herand... var i alle fall ett brukbart et :thumleft
1. mai 2014 4.jpg
Så var det opp til sommerskisenteret, en liten kopp kaffe el. og mer bilder.... facinerende brøytekanter der oppe :lol
Folgefonn sommerski 4.jpg
Folgefonn sommerski 1.jpg
1. mai 2014 5.jpg
1. mai 2014 6.jpg
Vel nede på fergjekaien blei det en oppsamlingsrunde, før det blei bestemt at vi kjørte til Rosendal for en liten matbit, det viste seg at det ikke bare var enkelt, men mat fikk vi på ymse vis etter hvert. Forlot de andre på kaien i Rosendal, takk for en knalltur i dag.
Ganske nøyaktig 350 km på meg.

EDIT: Blomstringen er i full gang, jeg har aldri sett så mye morellblomster som i år. Så kommer nok eple og plommeblomstringen nå førtløpende. Så Flanker og andre som vi komme og se må ta turen snart når godværet er der :prf :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Deilige bilder Kant`1 Seer ut som en flott tur :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Flanker
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

På tide å få ut fingeren med planleggingen av Hardangerturen da... Problemet er å finne rom for en oval helg før fruktblomstringa er over. Første mulighet nå ser ut til å være siste helga i mai :-/

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Flanker skrev:På tide å få ut fingeren med planleggingen av Hardangerturen da... Problemet er å finne rom for en oval helg før fruktblomstringa er over. Første mulighet nå ser ut til å være siste helga i mai :-/
Oval weekend... med dette fineværet vi har hatt over lengre tid nå, er det vel bare rett å rimelig å ta en egenerklæring pga "høytrykksrygg"? :lol
Spøk til side... nå er det veldig kaldt om natten og det er meldt kjølig og overskya utover neste uke, så blomstringen blir nok satt på vent framover.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Bilde

Når du legger ut så flotte bilder som dette :love er det bare tullball å ikke kjøre mere der vest.
Tror ikke jeg rekker over før 20mai. Når klapper du til kai igjen da :-k

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev:Bilde

Når du legger ut så flotte bilder som dette :love er det bare tullball å ikke kjøre mere der vest.
Tror ikke jeg rekker over før 20mai. Når klapper du til kai igjen da :-k
Takk for det min gode mann,
Jeg er hjemme til den 20.. i alle fall. Går på ny disponibel periode fra den 20.mai, og fram til 28.juni. Men har jo litt fri innimellom der.
Men vet ikke helt når, enda. Når jeg har vært ute 14 dager bruker det å bli ei uke eller to hjemme før en ny tur

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft
Holder den litt varm samt at yr.no er på vår side, så kan det være en fin tid å reise i skifte mai-juni kanskje :D

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev::thumleft
Holder den litt varm samt at yr.no er på vår side, så kan det være en fin tid å reise i skifte mai-juni kanskje :D
Med litt flaks/uflaks (kommer an på hvem som ser) så blir det kjølig framover og da KAN eple og plommeblomstringen fortsatt være i gang.
Selv om bløminga begynte svært tidlig i år :-)å
Og det KAN hende jeg får en uke med "på-fri" i begynnelsen av disponibelperioden også... men tør ikke satse på det.
Men uansett er yr.no en viktig støttespiller her. Det er et utrolig vær vi har her om dagen.
Jeg legger ved et bilde, tatt av en kamerat som fløy paraglider forbi Odda i går. (Fra Voss til Nesflaten, for å være nøyaktig)
Bildet er tatt fra 2500 moh. Flott i Hardanger?:)
Erlend Rongen over Odda.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Flanker
Kontakt:

Kant'1ns kjøreblogg---1. mai, før og idag (s 12)

Legg inn av Flanker »

Da er vi booket... 29-31 mai blir det Hardanger. Sørget for å velge overnattinger der jeg kan avbestille en dag i forveien uten kostnad, så hvis værmeldingen er helt for jævlig blir det noe annet. Og da får nok Hardanger vente til 2015.

Blir overnatting på Eidfjord Gjestgiveri og Hardanger Hotell i Odda. Det var ikke allverden ledig på disse datoene, så hvis andre har tenkt seg den veien og er avhengig av å betale for overnatting begynner det å haste med bestilling...

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Flanker skrev:Da er vi booket... 29-31 mai blir det Hardanger. Sørget for å velge overnattinger der jeg kan avbestille en dag i forveien uten kostnad, så hvis værmeldingen er helt for jævlig blir det noe annet. Og da får nok Hardanger vente til 2015.

Blir overnatting på Eidfjord Gjestgiveri og Hardanger Hotell i Odda. Det var ikke allverden ledig på disse datoene, så hvis andre har tenkt seg den veien og er avhengig av å betale for overnatting begynner det å haste med bestilling...
Velkommen over om været blir bra. :vs Mest sannsynlig er jeg ute på jobb på den tida, :-k er jeg vært hjemme kan du/dere komme til Dimmelsvik, 55 km fra Odda.
Men du kan uansett avbestille dagen før, på Hardanger Hotel- eller Hotel Respatex som vi sier lokalt :-D
Har du noen ruteplan? Hvor vil du kjøre?

Brukeravatar
Olav K

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Video fra 1.mai, Triumph RUN(s 12

Legg inn av Olav K »

Video fra 1.mai turen sammen med Triumph I Vest, fra Granvin til Ulvik.
https://www.youtube.com/watch?v=2U1e-B3_YRI" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy... er mulig den er litt langdryg, men begynnelsen og slutten er veldig fine synes jeg selv.... :-)å

Blei 11 mil i dag, Dimmelsvik/Odda tur-retur i bursdagsselskap for Jr som fyller 17 i morgen-

Passerte drøyt 4500km i år

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Flotte veier Kant`1 :thumleft Jeg så invitasjonen på denne turen
på facebook, og vurderte et øyeblikk :-k Er jo langt og kalt til Bergen,
så jeg forkastet det denne gangen. Angrer nå :sorry
Ad videoen din. Du må tilte cammen din et knepp eller to opp.
Det ble litt slitsomt å se rett ned i asfalten i 17 min :sk?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:Flotte veier Kant`1 :thumleft Jeg så invitasjonen på denne turen
på facebook, og vurderte et øyeblikk :-k Er jo langt og kalt til Bergen,
så jeg forkastet det denne gangen. Angrer nå :sorry
Ad videoen din. Du må tilte cammen din et knepp eller to opp.
Det ble litt slitsomt å se rett ned i asfalten i 17 min :sk?

men JEG liker asfalten da... ;) nei det blei litt bråttom med tid da vi svingte av hovedveien, så fikk ikke tid å sjekke vinkel på cam'en via GoPro appen :sorry

Brukeravatar
Flanker
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Olav K skrev:
Flanker skrev:Da er vi booket... 29-31 mai blir det Hardanger. Sørget for å velge overnattinger der jeg kan avbestille en dag i forveien uten kostnad, så hvis værmeldingen er helt for jævlig blir det noe annet. Og da får nok Hardanger vente til 2015.

Velkommen over om været blir bra. :vs Mest sannsynlig er jeg ute på jobb på den tida, :-k er jeg vært hjemme kan du/dere komme til Dimmelsvik, 55 km fra Odda.
Men du kan uansett avbestille dagen før, på Hardanger Hotel- eller Hotel Respatex som vi sier lokalt :-D
Har du noen ruteplan? Hvor vil du kjøre?
Hehe... Respatex ja. Det var ikke allverdens bra anmeldelser av det hotellet, og det var dyrt. Men det var og det eneste som kunne avbestilles en dag før. Blir turen en realitet kommer jeg til å sjekke om Hordatun Hotell i Røldal fortsatt har ledig suite, og ta det i stedet. Samme pris, og virker å være mye bedre. Men nå er jeg ihvertfall helgardert!

Foreløpig rute ser omtrent slik ut: http://goo.gl/maps/gGfYB" onclick="window.open(this.href);return false; - Tar mer enn gjerne i mot innspill, men vil helst ikke ha noe særlig lengre dagsetapper da fruen skal være med bakpå...

EDIT: Endret booking første natt til Quality Hotell & Resort Vøringfoss i Eidfjord... Fikk en grei deal der, bare 200,- dyrere enn gjestgiveriet. Da var det ikke noe å lure på! Og så banker det inn enda noen flere bonuspoeng, så neste MC tur er det ihvertfall ei gratis natt :prf

Svar