Startvansker.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Mortimmer
Innlegg: 1
Registrert: 13 mai 2014, 00:19
Motorsykkelen din: Honda cbr 600F 1998

Startvansker.

Legg inn av Mortimmer »

Hei er det noen som kan hjelpe meg? har en 98 mod cbr 600f, får ikke start etter vinterlagring.
Hadde start i januar men når jeg skulle starte den nå så var det 2 svake antydninger til at den tente, men etter det var det helt dødt.
Har toppladet batteriet, tappet ned gassere etter at problemet oppsto og prøvd med start gass rett i gassere men det er ikke antydning til liv. :sorry

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Startvansker.

Legg inn av DrGreve »

Mortimmer skrev:Hei er det noen som kan hjelpe meg? har en 98 mod cbr 600f, får ikke start etter vinterlagring.
Hadde start i januar men når jeg skulle starte den nå så var det 2 svake antydninger til at den tente, men etter det var det helt dødt.
Har toppladet batteriet, tappet ned gassere etter at problemet oppsto og prøvd med start gass rett i gassere men det er ikke antydning til liv. :sorry
Har du tvangskjørt bensinpumpa etter at du tømte gasserne?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Startvansker.

Legg inn av Anaxim »

Svarer som jeg har gjort flere ggr. her: Jeg pleier å sette en vifteovn (på ca. 1000W) under motoren, med blåsten oppover. Lar den stå min. 2 timer. Samtidig lar jeg trekket sitte over sykkelen. Blir så godt og varmt at. Alt blir varmt, bensinen også. Har aldri oppleved at sykkelen ikke har startet da. Selv ikke i -15.
Sist redigert av Anaxim den 13 mai 2014, 13:03, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Startvansker.

Legg inn av ejs »

:thumleft

Våte tennplugger ?
:prf
If it ain't broke, I'll break it.

Svar